درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 14:23   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28704صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 24 اسفند 1395 - 13:07
کارچاق‌کن‌های اینترنتی!
علیرضا خوبی عضو انجمن متخصصان روابط عمومی ایران - کاملاً روشن است که تمامی این کارها توسط شرکت‌ها و حتی سازمان‌ها و افراد حقیقی فقط در کوتاه‌مدت می‌تواند پاسخگو باشد، نه در درازمدت و ممکن است در درازمدت نتیجه عکس نیز داشته باشد و آن چیزی نیست جز ریزش مخاطبان.
  

مقدمه
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه با پیشرفت فنّاوری، پدیده‌های جدیدی رو به رشد هستند، یکی از این پدیده‌ها کارچاق‌کن‌ها! می‌باشند که در فضای مجازی استفاده می‌شوند.


معانی متفاوتی در این زمینه می‌تواند مطرح شود، معنی کلی این واژه دلال است یا دلالی، کسی که کار را روبه‌راه می‌کند. حال که بامعنی این واژه آشنا شدیم بهتر است به نوع ارتباط و ساختار پیچیده این نوع ابزارهای اینترنتی نوین بپردازیم.


در بسیاری از صفحات اینترنتی نظیر سایت‌ها، اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و ... شاهد اعداد و ارقام بازدیدکنندگان از صفحات هستیم یا تعداد پیگیری‌کنندگان، مدیران این صفحات می‌توانند به‌صورت های مختلفی اعداد را بالا و پایین ببرند، در شرکت‌ها، سازمان‌ها و صفحات شخصی افراد این ابزار به‌سادگی به کار گرفته می‌شود، شرکت‌های تازه تأسیس‌شده برای جذب مخاطب بیشتر سعی در اجرای این‌گونه ترفندها روی صفحات خوددارند و بدین منظور از کارچاق‌کن‌ها یا همان ابزارهای بالابرنده اعداد (تعداد بازدید و افراد پیگیری‌کننده) استفاده می‌کنند. این‌گونه ابزارها امروزه نوعی ترفند جذب مخاطب بیشتر و حتی بالا بردن ارزش‌های یک سایت به شمار می‌رود.


اینکه به کاربردن این نوع ترفندها درست است یا خیر، هنوز به‌طور کامل مشخص نشده است؛ اما چیزی که مشخص‌شده، این است که مخاطبان خیلی ساده و سریع جذب این نوع صفحات و سایت‌ها خواهند شد، مخاطبان ناآگاه زمانی که افزایش پیگیری‌کنندگان (فالوور) ها، در یک صفحه را می‌بینند؛ ناخودآگاه جذب آن مطالب خواهند شد. این امر می‌تواند جالب باشد؛ اینکه بتوانیم مخاطبان را زیر نظر بگیریم! زمانی که مخاطبان ما از روی اعداد تصمیم می‌گیرند؛ چطور می‌توان با آن‌ها برخورد کرد و چه چیزهایی می‌تواند در جذب مخاطب بیشتر به ما کمک کنند.


کسب اعتبار کاذب سایت‌ها
بالا بردن بازدید سایت‌ها نیز، یکی دیگر از این روش‌ها است؛ که از آن برای اعتباربخشی به سایت‌ها استفاده می‌شود که اصطلاحاً به آن (رنک، رتبه‌بندی) می‌گویند. این کار باعث افزایش قیمت کلی سایت و همچنین میزان فروش بیشتر محصولات در سایت‌ها خواهد شد. این کار نمی‌تواند یک ارتباط دوسویه و تعاملی را بین مخاطبین با سایت برقرار کند.


کارچاق‌کن‌ها چگونه کار می‌کنند
برنامه‌های مختلفی در این زمینه موجود است که در آن می‌توانید به‌سادگی برای بالا بردن اعداد! در صفحات یا سایت‌های خودتان اقدام کنید. در این ابزارها می‌توانید با لایک کردن، پیگیر شدن و دیدن سایت دیگران امتیاز جمع کنید و بعدازآن شما هم درخواست بازدید و... بدهید که این فرآیند در زمان بسیار کوتاهی انجام خواهد شد. روش دیگر خرید مستقیم و پرداخت پول برای دریافت پیگیری‌کننده (فالوور) است.


هشدار به کسانی که از کارچاق‌کن‌ها استفاده می‌کنند!
توجه داشته باشید که این درخواست‌ها در مدت‌زمان کوتاهی انجام می‌شوند؛ اما دارای مشکلاتی نیز هستند.


این روش‌ها و ترفندها می‌توانند بسته شدن (بلاک شدن) صفحات شمارا در پی داشته باشند (اینستاگرام به‌تازگی اعلام کرده است که استفاده ازاین‌گونه ابزارها می‌تواند عواقبی همچون بلاک شدن اکانت ها را در پی داشته باشد، ولی تا به امروز این امر از طرف اینستاگرام اجرایی نشده و بیشتر جنبه تبلیغی داشته است) و اما مشکل دومی که بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، فالوورهایی هستند که دائماً پس از فالو کردن افراد، آنفالو نیز می‌کنند! این پدیده در فضای مجازی به فالوورهای الاکلنگی شهرت دارد، کسانی که فالورهای فیک یا تقلبی استفاده می‌کنند باید دائماً درخواست فالور بدهند.


شرکت‌های سازنده این ابزارها به جهت کسب درآمد بیشتر، برای خرید فالورها و بازدیدکنندگان سایت امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار خواهند داد، چیزهایی مثل تخفیف‌های نقدی، میزان دو یا چند برابر کردن بازدیدکنندگان شما و ...


به‌طور کل باید قبول کرد؛ زمانی که بازدیدکنندگان یک سایت یا صفحه افزایش پیدا می‌کند، لزوماً به خاطر مطالب آن نیست، بلکه شیوه‌های مختلف اینترنتی یا همان دلالی‌های خفته (پنهان) نیز می‌توانند در این امر دخالت داشته باشند. امروزه سایت ها، با این ترفندها (استفاده از دلال‌های پنهانی و مجازی) اعتبار خود را افزایش داده و میزان بازدید مخاطبان خود را بالا می‌برند.


کاملاً روشن است که تمامی این کارها توسط شرکت‌ها و حتی سازمان‌ها و افراد حقیقی فقط در کوتاه‌مدت می‌تواند پاسخگو باشد، نه در درازمدت و ممکن است در درازمدت نتیجه عکس نیز داشته باشد و آن چیزی نیست جز ریزش مخاطبان.



 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد