درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:13   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28685صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 23 اسفند 1395 - 17:53
تشکیل اتاق فکر برای یک صنعت/ کارگروه روابط عمومی طلای سبز شکل گرفت
نشست هم اندیشی مدیران شرکتهای حاضر در پنجمین همایش طلای سبز در دومین روز از این همایش و با حضور نمایندگان علمی و مدیران بخش R & D شرکتهای بزرگ داروهای گیاهی ایران برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نشست هم اندیشی مدیران شرکتهای حاضر در پنجمین همایش طلای سبز در دومین روز از این همایش و با حضور نمایندگان علمی و مدیران بخش R & D شرکتهای بزرگ داروهای گیاهی ایران برگزار شد.

در این نشست نمایندگانی از شرکتهای گلدارو، شفای کردستان، داروسازی رازک، شرکت آویژه تجارت سپهر، اروم طب دارو، مجتمع صنایع دینه، بهتا دارو، داروسازی امین، طرح توسعه سلامت سنا، جمعی از داروسازان و اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی حضور پیدا کردند .

شادمهر راستین بهعنوان مشاور برند، در این نشست عنوان کرد: هیچ چیز در عالم تجارت بدیهی نیست و فعالان داروهای گیاهی باید بدانند که صرف اینکه گیاهان دارویی برای سلامتی مفید هستند، دلیل برای موفقیت داروهای گیاهی نمی شود. این بازار برای توسعه، نیازمند برندسازی است.

باید پزشکان و مصرف کننده ها، در مقابل انتخاب یک داروی گیاهی، به بلوغ برسند و در این میان نقش شرکت های داروهای گیاهی، برای ایجاد این بلوغ در مصرف کنندگان و پزشکان، بسیار حیاتی است.

مصرف کنندگان باید نسبت به مزیتها و عوارض داروهایی که مصرف میکنند آگاه باشند. در این میان بسیار ضروری است که در توسعه بازار، نگاه محصولمحور نداشته باشیم. نگاه محصول محور، سبب میشود در صورت نبودن محصول، برند شما فراموش شود. چیزی که باعث می شود شما در عرصه داروهای گیاهی، مشتری های وفادار خود را پیدا کنید، نگاه برند محور است که این نگاه، در حوزه سلامت، پدید نمی آید مگر با فرهنگسازی سلامت. فعالان حوزه داروهای گیاهی باید پیش از تبلیغ محصول خود، تبلیغ سلامتی را برای مردم انجام دهند .

 

میثم کریمی یکی از اعضای تیم برگزارکننده همایش طلای سبز و بانی این نشست هم اندیشی، در این نشست بیان کرد: با توجه به توسعه شهرنشینی و مشکلاتی که از عوارض داروهای شیمیایی بر سلامت مردم وارد می آید، رفتن به سمت استفاده بیشتر از داروهای گیاهی یک موضوع اجتنابناپذیر است اما این حوزه با خطراتی روبروست که قصد داریم در این نشست هماندیشی به بررسی آنها بپردازیم.

 

وی ادامه داد: بسته بندی نامناسب، محصولات زیرزمینی، رقابت نادرست و عدم آگاهی مصرف کنندگان به این دسته از داروها، از جمله چالشها و معضلاتی است که شرکتها و مردم با آن روبه رو هستند. از طرف دیگر پزشکان نیز کمتر به تجویز داروهای گیاهی رغبت نشان می دهند .

کریمی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در حوزه داروهای گیاهی مشاهده می شود جایزه هایی است که برای این داروها در نظر گرفته می شود و کار به جایی میرسد که داروخانه دار برای اینکه از این جایزه ها استفاده کند مدام اقدام به خریداری میکند و در نهایت انباری از داروهای گیاهی در داروخانه ها پدید می آید .

وی به نظرسنجی ماهنامه غذا و دارو از جامعه آماری داروسازان و داروخانهداران اشاره کرد و گفت: طبق نظرسنجی هایی که صورت گرفته و طبق اطلاعاتی که داروسازان و داروخانهدارها به ما دادهاند، 15 درصد مردم هنوز تفاوت میان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی را نمی دانند .

کریمی عنوان کرد: همچنین در این نظرسنجی ها، آمار قابل توجهی از مردم اقدام به خوددرمانی و دگر درمانی می کنند که ساماندهی این موضوع نیازمند فرهنگسازی بیشتر در این حوزه است. از طرف دیگر مشکلی که گریبانگیر حوزه داروهای گیاهی است گریزان بودن سرمایهگذاران است. سرمایهگذاران حس میکنند تولید داروهای گیاهی، ریسک بالایی دارد و امکان برگشت سرمایه برایشان کم است .

وی گفت: استفاده از پوسترهای یکشکل و شعارهای کلیشهای در داروخانهها برای فروش بیشتر دارو، نبودن سیستم توزیع مناسب و نداشتن بسته بندی خلاق از دیگر مشکلاتی است که در حوزه داروهای گیاهی مشاهده می شود .

کریمی با اشاره به این جمله که (بسته بندی لباس شما نیست، سخنرانی شماست) بیان کرد: با توجه به اینکه مردم شناخت کافی از داروهای گیاهی ندارند، بستهبندی خلاق می تواند به عنوان یک رسانه، اطلاعات مناسبی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. میتوان ادعا کرد که داروهای گیاهی اصلیترین موضوعی است که نیازمند بسته بندی خلاق است .

وی در نهایت با اشاره به تشکیل کارگروه روابط عمومی پنجمین همایش طلای سبز بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که امروزه در حوزه داروهای گیاهی مشاهده می شود، ما نیازمند این هستیم که بیشتر با تعامل شما دوستان دستاندرکار در حوزه داروهای گیاهی، به بررسی این حوزه بپردازیم و راهحلی برای رفع معضلات اتخاذ

کنیم که در همین راستا پیشنهاد میشود کارگروهی متشکل از پزشکان، تولیدکنندگان و مدیران R & D و علمی شرکتها، به بررسی این موضوع بپردازد .

مجتبی جاننثاری از شرکت گلدارو گفت: با تشکیل کارگروه موافق هستیم و بهتر است در دل این کارگروه تصمیماتی در خصوص فرهنگسازی بگیریم. باید این نکته را میان تمام دستاندرکاران حوزه داروهای گیاهی جا بیندازیم که شرکتهای دارویی، رقیب یکدیگر نیستند. باید همگی کمک کنیم و سهمی در ارتقای سلامت جامعه داشته باشیم.

فرزین تفکری از شرکت گلدارو گفت: متاسفانه در بحث فرهنگسازی اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته است و اقدامات شرکتها در خصوص فرهنگسازی نیز بیشتر بهصورت مقطعی بوده است.

برهان حسینی از شرکت شفای کردستان گفت: چیزی که ما امرزه به آن نیاز داریم همفکری است. ما به اعتماد نیاز داریم. ما همه باید منافع شخصی را کنار بگذاریم و دغدغهی اصلی ما باید این باشد که دانش بومی ایران را به دنیا معرفی کنیم. متاسفانه در ایران تقلید زیاد اتفاق میافتد. برای نمونه اثر آویشن بر سرفه که حتی بومی هم نیست، طوری به یک باره طرفدار پیدا کرد که بسیاری از شرکتها به سمت تولید شربت سرفه آویشن رفتند. شاید بیشتر از 07 برند مختلف از این شربت وجود داشته باشد. باید تولیدکنندگان داروهای گیاهی هر کدام قسمتی از کار تولید را به عهده بگیرند و از دوبارهکاری پرهیز کنیم.

رضا نعمتی از داروسازی رازک گفت: باید از برگزارکنندگان پنجمین همایش طلای سبز و این جلسه هماندیشی تشکر کنم و امیدوارم این نوع جلسات بیشتر برگزار شوند. اما نکتهای که میخواهم بگویم بحث فرهنگسازی است. باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم. به رغم اینکه 1 درصد از سهم داروهای ایران مربوط به داروهای گیاهی است اما نزدیک به 07 درصد مصرف، از راههای غیراصولی صورت می گیرد. مردم عادت کرده اند از روشهای غیر اصولی تامین نیاز کنند و تغییر عادتهای مردم کار دشواری است که نیازمند فرهنگسازی است. از طرف دیگر موضوع بسته بندی نیز بسیار مهم است و اگرچه زیرمجموعه بازاریابی به حساب می آید اما می توان به آن به مثابه فرهنگسازی نگاه کرد.

مصطفی ملکزاده از شرکت آویژه تجارت سپهر گفت: این نشست هم اندیشی حرکت بسیار خوبی در جهت توسعه بازار و برندینگ به حساب می آید که جای تشکر دارد. خوب است در کارگروه روابط عمومی اتاق فکری شکل بگیرد که به صورت حرفهای به بحث برندینگ بپردازد. به شخصه فکر میکنم بسیاری از افراد هدف مشخصی در مصرف و یا تجویز داروهای گیاهی ندارند. حتی در برخی از سلامتکده ها مشاهده می شود که به صورت فلهای گیاهان دارویی را به مردم عرضه می کنند. هنوز مردم ما تقاوت میان اسانس و عصاره را نمی دانند. هنوز برخی از عطاریها، گل بنفشه را به جای پنیرک به دست مردم میدهند. امیدواریم این کارگروه بتواند در حوزه فرهنگسازی اتفاق خوبی را رقم بزنیم

علی پرویزیزاده، داروساز، گفت: فکر میکنم در قدم اول باید بررسی کنیم که نظام سلامت ما به چه داروهای نیاز دارد و این نیاز را به صورت مجزا به شرکتهای مختلف بسپاریم. از طرف دیگر باید بیاندیشیم که دولت چگونه می تواند حمایت کند. اگر بشود بودجهای از طرف دولت برای این موضوع در نظر گرفته شود بسیار خوب است.

علی سنبلی از شرکت اروم طب دارو و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: مشکلات عدیدهای در حوزه داروهای گیاهی مشاهده می شود. ممکن است شما طلای ناب تولید کنید اما با شرکت پخش مشکل پیدا کنید و در نهایت آنقدر ضرر کنید که دیگر قید تولید همان طلای ناب را بزنید. همچنین در بحث تحقیقات داروهای گیاهی، آنالیز ضعیف است. داروهای گیاهی برای برند شدن نیاز به تحقیقات و آنالیز زیادی دارد. در نهایت فکر میکنم حلقه تولید فرآورده های گیاهان دارویی نیازمند آموزش است. باید کشاورزان بدانند چگونه محصول اولیه را به دست تولیدکنندگان برسانند.

 

منبع: روابط عمومی پنجمین همایش طلای سبز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد