درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:30   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28676صفحه نخست » دوشنبه، 23 اسفند 1395 - 12:29
عملکرد ترامپ در قبال رسانه‌ها همه را شوکه کرده است
کارشناسان رسانه کشورهای نروژ و افغانستان از تحریریه خبرگزاری دانشجویان ایران بازدید کردند. آنها در این بازید از ذهنیتشان درباره کشور ایران و مشاهداتشان که تا چه میزان برایشان عجیب بوده است، سخن گفتند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، خانم دکتر تژه، دکتر الیزابت و آقای تلگمی از کارشناسان دانشگاه اسلو در نروژ و مجیب خلوتگر، خانم حسینی، آقای آرین و آقای حسرت از تلویزیون آریانا، موسسه‌ی «نی» از افغانستان که بیشتر در حوزه‌ی رادیوهای محلی و در حوزه تلاش برای رسانه‌های آزاد کار می‌کنند، با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران، از بخش‌های مختلف ایسنا بازدید و با خبرنگاران، دبیران و سردبیران این خبرگزاری به گفت‌وگو نشستند .

در این بازدید دکتر وحید عقیلی - رییس دانشکده ارتباطات اجتماعی و خبر دانشگاه آزاد اسلامی - این کارشناسان را همراهی می‌کرد .

در حالی که حضور این گروه آکادمیک و فعال رسانه‌ای در ایسنا، با دریافت جایزه اسکار اصغر فرهادی برای فیلم فروشنده همزمان شده بود، آنها در بازدید از اداره‌ی هنری ایسنا، دریافت این جایزه‌ را با هیجان تبریک گفتند .

تژه یکی از استادان و کارشناسان حوزه رسانه از دانشگاه اسلو در همین ارتباط به دریافت جایزه اسکار اصغر فرهادی به عنوان بهترین فیلم خارجی، اشاره کرد و گفت: فیلم‌های ایرانی در نروژ هر روز مشهورتر می‌شوند و طرفدار دارند و در چندین جشنواره نشان داده شده‌اند .

آنها همچین با دیدن عکس عباس کیارستمی در صفحه‌ی فرهنگی ایسنا، از او به عنوان فیلمساز مطرح جهان که برایشان شناخته شده بود، یاد کردند .

فعالیت خبرنگاران و دانشجویان زن در ایران و به ویژه خبرگزاری دانشجویان ایران، خانم الیزابت را حیرت‌زده کرده بود. او گفت: در 10 سال گذشته در کشور نروژ هم اکثریت خبرنگاران همچون ایران، خبرنگار خانم بوده‌اند. در کشور ما بیش از این تلاش‌هایی شده است که حاکمیت بانوان در رسانه‌ها بیشتر شود .

تژه افزود: برای ما عجیب است که کشوری چون ایران که به این میزان دچار تحریم بوده است، خیلی راحت راه‌ها را پیدا کرده است .

او ادامه داد: شما کشور عجیبی هستید. برای من عجیب است که چرا و چگونه گذشته خودتان را به دوران کنونی‌تان وصل کرده‌اید؛ چرا که برای ما نروژی‌ها که اسلاف‌مان وایکینگ‌ها بوده‌اند، این سوال مطرح بوده است که چطور راه آنها در زندگی کنونی‌مان ادامه داشته باشد. تلفیق فرهنگ قدیمی شما در زندگی امروزتان برای ما جالب است .

الیزابت نیز گفت: رسانه‌های غربی نگاهی کلیشه‌ای به ایران دارند. اما در کنار نگاه‌های کلیشه‌ای، خبرنگارانی هم هستند که که به دلایل فرهنگی دوست دارند به ایران بیایند مثل من .

این کارشناس رسانه در بخش دیگر سخنانش درباره تبعات نوع برخورد با رسانه‌ها توسط رییس‌جمهور تازه آمریکا نیز اظهار ‌کرد: در کشورهای دیگر از جلمه پاکستان هم پیش آمده برگزاری کنفرانس مطبوعاتی را ممنوع کرده‌اند. عملکرد ترامپ نیز باعث شوک شده است که از طریق توییت کار رسانه‌ای انجام می‌دهد و خیلی رابطه خوبی با رسانه‌ها ندارد .

او ادامه داد: دو راه برای به حاشیه بردن روزنامه‌نگاران وجود دارد؛ یکی توسط قانون است و دیگری اینکه به صورت وقیحانه به روزنامه‌نگاران بی‌اعتنایی شود. اما از آنجا که ما هیچ یک از این دو، یعنی قانون اول و راه دوم را در کشورمان نداریم، همواره به یک اصل، آن هم اصل اصول اخلاق حرفه‌ای رجوع کرده‌ایم. در کشور ما اداره‌ای وجود دارد که در صورت شکایت خبرنگاران و بروز مساله، موضوع در آنجا مطرح می‌شود. در نروژ آزادی بیان وجود دارد و کمتر دچار این اتفاقات می‌شویم .

الیزابت در ادامه همچنین درباره وضعیت رسانه‌ها در آمریکا و اینکه آیا دموکراسی در آمریکا جلوی ترامپ را خواهد گرفت یا نه ، اظهار کرد: اتفاقی که شکل گرفته است، همزمانی این نوع نگاه به رسانه با اوج رسیدن شبکه‌های اجتماعی است. ترامپ زمانی این روش برخورد رسانه‌ای را انتخاب کرد که شبکه‌های اجتماعی به اوج رسیدند. در عین حال اتفاق خوبی افتاد و رسانه‌های اجتماعی رابطه خوبی با رسانه‌هایی که دارای اعتبار هستند برقرار کردند؛ بنابراین،‌ این ارتباط و همزمانی  با وجود اینکه ممکن است به نظر برسد به نفع رسانه‌ها نیست، اما خیلی خوب است؛ چرا که از نظر تعداد و بحث کمیت به ویژه همراهی مردم در شبکه‌هایی مثل توئیتر نوع روش، روش خوبی است .

وی همچنین درباره نوع نگاه مردم کشورش به شبکه‌های اجتماعی و الگوهای استفاده از آن در نروژ، گفت: در کشور ما جوان‌ها با الگوریتم فیسبوک بیشتر آشنا هستند و از مطالب خواندنی دیگر استفاده می‌کنند. یکی از موارد جالب توجه که در نروژ در استفاده از توییتر شکل گرفته است فرهنگ کنایه‌ است و اینکه چگونه مصرف کنندگان خاص از الگوریتم‌های خاص استفاده می‌کنند .

تژه نیز گفت: هنوز یک سری از دانشگاهی‌های ما از ایمیل استفاده می‌کنند و این بحث جالبی است. در کشور ما خیلی مهم است افرادی که وارد شبکه‌های اجتماعی شده‌اند، اول کاربر ایمیل بوده‌اند و بعد به این شبکه‌ها رجوع کرده‌اند و یا بدون‌ اینکه وارد ایمیل شوند، وارد شبکه‌های اجتماعی شده‌اند. مطمئنا کسانی ‌که ابتدا وارد فضای ایمیل شده‌اند، بیشتر دانشگاهیان بوده‌اند و اگر وارد شبکه‌های اجتماعی شده‌اند آن کاربردی را که در ایمیل داشته‌اند در شبکه‌های اجتماعی پیاده می‌کنند. متاسفانه جوانان ما بدون اینکه وارد فضای ایمیل شوند وارد شبکه‌های اجتماعی و سطحی‌نگر شده‌اند .

این کارشناس رسانه‌ همچنین گفت: ما در کشورمان در استفاده از توییتر رجعتی به فرهنگ و ادبیاتمان کرده‌ایم. در کشور ما کاربران، اشعارشان را در توییتر نشر می‌دهند و مثلا در اینستاگرام بازخورد می‌گیرند و خیلی جالب است در نهایت به سمت کتاب‌خوانی هدایت می‌شوند .

او در همین زمینه افزود: استفاده از توییتر و اینستاگرام برای تجدید حیات اشعار و داستان‌هایی که وجود دارد، ‌در کنار کاری که کتاب ‌می‌کند بسیار به فرهنگ و ادبیات کشورمان کمک می‌کند .

در ادامه مجیب خلوتگر به عنوان کارشناس رسانه از افغانستان درباره ممنوعیت رسانه‌ها از سوی رییس جمهور آمریکا گفت: ارزش آزدی بیان قطعا ارزشی است که نیاز انسانی به آن حداقل در قرن 21 بیش از هر زمان دیگر است. رشد این ارزش در کشورهای غربی بیشتر بوده اما در عین حال وقتی می‌بینیم در کشورهای غربی از این ارزش بیشتر صدمه می‌بینند، حداقل نیروهایی که درافغانستان مخالف آنها هستند بیشتر می‌توانند به این ارزش بتازند .

او اضافه کرد: ما در حکومت افغانستان مخالفان آزادی بیان داریم وقتی می‌گوییم آزادی بیان ارزش خوبی است، یعنی می‌تواند باعث پیشرفت شود. اما برخوردی که ترامپ با رسانه‌ها می‌کند، رویکرد ما را می‌تواند تضعیف کند و این بدترین حالتی است که ما می‌توانیم شاهد آن باشیم؛ البته سازمانی که ما از سوی آن معرفی‌شده‌ایم، سازمان دفاع از حقوق روزنامه‌نگاران به صورت ویژه در افغانستان و کل دنیاست .

این کارشناس رسانه‌ از کشور افغانستان سپس یادآور شد: وقتی ترامپ رسانه‌ها را تحریم کرد، سازمان ما به صورت رسمی اعلام کرد که این روش خلاف آزادی بیان است. در حالی که نخستین تعدیل قانون اساسی آمریکا بر مبنای همین تعدیل رسانه‌ها بود. ترامپ بعد از صد سال این تعدیل را زیر سوال برد که قابل پذیرش نیست .

خلوت‌گر، رئیس موسسه نی افغانستان درباره رسانه‌های کشور افغانستان و فعالیت آن‌ها ادامه داد: ما بیشتر در حوزه‌ رادیوهای محلی کار می‌کنیم؛ چرا که معتقدیم رسانه‌های سمعی و بصری قوی‌تر کار می‌کنند. از طرفی به جهت سواد عمومی پایین در کشور افغانستان و همچنین موقعیت زیرساخت‌ها، رسانه رادیو جایگاه بیشتری پیدا کرده است .

او همچنین گفت که موسسه متبوعش حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد است و از حق‌شان دادخواهی می‌کند، همچنین پس از آن نیز زمینه‌های آموزشی و ظرفیت‌پروری را ایجاد می‌کند .

مدیر موسسه نی و کارشناس رسانه در ادامه با اشاره به میزان فعالیت‌های آژانس‌های خبری در کشورش گفت: ما در افغانستان 18 آژانس خبری غیرحکومتی و یک آژانس خبری حکومتی داریم؛ البته آژانس‌های غیرحکومتی ما تعریف‌شان نسبت به آژانس‌های غیرحکومتی ایران کمی متفاوت‌تر است؛ به عنوان مثال وقتی ما می‌گوییم آژانس ایسنا وقتی درباره بودجه آژانس می‌پرسیم می فهمیم که از سوی سامانه کلان دولت یا نهادی عمومی به دست می‌آید، این در حالی است که آژانس‌های غیردولتی ما این گونه نیست و بودجه‌ای که برای آن‌ها صرف می‌شود، غیردولتی است؛ البته زیرساخت‌هایی که در خبرگزاری‌های ایران وجود دارد در افغانستان وجود ندارد و یکی از نکات مهم و جالب توجه برای من از رسانه‌های ایران پوشش خبری است که به خوبی تعریف می‌شود .

خلوت‌گر در بخش دیگری از سخنان خود درباره‌ی تعریفش  از آزادی بیان گفت: تعریفی که ما کشورهای جهان سوم از آزادی بیان داریم با تعریفی که کشورهای غرب از آن دارند قطعا در یک جا نمی‌گنجد .

او در پایان درباره ایسنا با تمجید از فعالیت‌های این خبرگزاری اظهار کرد: آنچه در ایسناست، منحصر به فرد است و این خبرگزاری می‌تواند به عنوان یک الگو و مدل برای ما استفاده شود .

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد