درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 18:24   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28672صفحه نخست » دوشنبه، 23 اسفند 1395 - 11:55
رساندن پیام به مخاطب
این یک اصل است که با روش های قدیمی نمی توان محصولات زیادی را به فروش رساند. در واقع لازم است پیام خود را به مشتری برسانید. برای این امر ابتدا باید بدانید که برای چه قشری قرار است پیام رسانی کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، این یک اصل است که با روش های قدیمی نمی توان محصولات زیادی را به فروش رساند. در واقع لازم است پیام خود را به مشتری برسانید. برای این امر ابتدا باید بدانید که برای چه قشری قرار است پیام رسانی کنید.

بدون شک میزان اطلاعات و نحوه بیان مطلب هنگامی که با جمعی از افراد تحصیلکرده رو به رو هستید بسیار متفاوت تر از موقعیتی است که با کودکان سر و کار دارید.

این یک واقعیت است که برای به خاطر سپردن و به خاطر آوردن، تداعی در حافظه نقش بسیار مهمی دارد.
 بنابراین از این روش در بسیاری از متد های تقویت حافظه استفاده می شود.

دانستن این موضوع برای مدیران تبلیغات نیز می تواند بسیار مهم باشد، چراکه مدیران تبلیغات تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا مخاطبان در زمان لازم آنها را به یاد بیاورند.

به همین خاطر است که رساندن پیام خود به مشتریان و وا داشتن آنها به خرید یا مشارکت، برای اکثر افراد دشوار است.

اگر شما هم ذره ای به باقی کارآفرینان شباهت داشته باشید احتمالا ایده های کسب و کاری زیادی در ذهن تان خواهید داشت. این ایده ها در ذهن خیلی خوب به نظر می رسند، اما توضیح دادن آنها به دیگران دشوار است.

رساندن پیام خود به مشتریان و واداشتن آنها به خرید یا مشارکت، از آن نیز سخت تر است.

اینکه ایده خود را بسازید و انتظار داشته باشید مشتری خودش به سراغ آن بیاید تصور غلطی است، مگر آنکه مخاطبان زیادی از قبل داشته باشید،در غیر  این صورت باید پیام خود را آنقدر اثربخش منتقل کنید که باعث شود مردم به آن توجه کنند. یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که مشتری از اینکه گزینه های بسیار متعددی پیش رویش داشته باشد خوشش نمی آید.

در دنیای شلوغ امروز که در آن رقابت شدیدی برای کسب زمان و پول مردم در جریان است، مشتری نمی تواند بخش بزرگی از زمان خود را صرف بررسی تک تک خرید ها کند.

ایده

این ایده از روزنامه نیویورک تایمز گرفته شده است. شاید یکی از نمونه های موفق مدیریت روزنامه نگاری در به روز شدن با شرایط جدید را بتوان در تاریخ عملکرد روزنامه نیویورک تایمز مشاهده کرد.

این روزنامه در طول فعالیت های خود به نوآوری های زیادی دست زده که هر کدام از آنها ممکن است در زمان حاضر، اقدامی بدیهی به نظر برسد، ولی برای شروع نیاز به شجاعت و جسارت از سوی گردانندگان روزنامه دارد.

این روزنامه هنگامی که شرایط مالی چندان خوبی نداشت، با یک ایده ابتکاری و برای اولین بار در جهان، تبلیغات بازی های ویدئویی را در روزنامه خود منتشر کرد.

این اقدام که پس از انعقاد قرارداد بین نیویورک تایمز و کمپانی مایکروسافت، انجام شده بود منجر به افزایش فروش قابل ملاحظه این روزنامه شد و طیف علاقه مندان به بازی های ویدئویی که بازاری نو پدید بود را جزو مخاطبان خود کرد.

یکی دیگر از اولین های روزنامه نگاری در روزنامه نیویورک تایمز صورت گرفته است و آن استفاده از صفحه اول رنگی برای اولین بار در این روزنامه بود که توانست اقبال گسترده ای از سوی مخاطبان را به خود جذب کند.

نیویورک تایمز با وجود اینکه یکی از باسابقه ترین روزنامه های موجود در جهان است، هیچگاه در پذیرش و انطباق با تغییرات تکنولوژیک با تأخیر عمل نکرده است.

جالب است بدانید که این روزنامه توانسته با طراحی مناسب سایت اینترنتی خود لقب دارنده بهترین وب سایت در میان سایت های روزنامه ها را به خود اختصاص دهد.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

- اطلاعات ناقص و نادرست زیادی در مورد برقراری ارتباط با مخاطبان در دسترس همگان قرار دارد. بنابراین برای آنکه درک بهتری از این موضوع داشته باشید بهتر است از طریق کسانی که اطلاعات دست اول در این زمینه دارند کسب اطلاع کنید.

- در نوشته های خود سبک خاصی را بیابید و همواره به مواردی نظیر زبان، واژگان، کلمات کلیدی و... توجه داشته باشید.

این امر در نهایت باعث خواهد شد تا خواننده با مطالب شما راحتی بیشتری احساس کند و از خواندن آن لذت زیادی ببرد.

- اگر شرکت شما بلاگ دارد، فایل ویدئویی منتشر می کند یا روی شبکه های اجتماعی حضور دارد، این توصیه باید به طور اخص برای تان جالب توجه باشد. شما می توانید اطلاعاتی را ارائه کنید که آن را به یک بلاگ پرطرفدار تبدیل کند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد