درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 13:31   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28643صفحه نخست » جهان روابط عمومییکشنبه، 22 اسفند 1395 - 10:15
نگاهی به مهمترین رویدادهای روابط عمومی در عرصه بین المللی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران مهمترین رویدادهای روابط عمومی در عرصه بین الملل را تهیه کرده است و حالا برخی عناوین مهم این رویدادها را با هم مرور می کنیم:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران مهمترین رویدادهای روابط عمومی در عرصه بین الملل را تهیه کرده است و حالا برخی عناوین مهم این رویدادها را با هم مرور می کنیم:

  

پر استرس ترین مشاغل سال 2017: ژورنالیست ها، روابط عمومی ها و رسانه ای ها، همه در 10تای اول
هنگامی که به مشاغل پر استرس فکر می کنیم، ذهن بسیاری از ما ناخودآگاه به سمت یک سرباز و یا دستیار لباس کانال نه می رود. با این حال، گزارشی جدید می گوید که بسیاری از ما که در رسانه مشغول به کار هستیم باید در مورد قرص فشار خون نیز فکر کنیم.


به تازگی وب سایت کار ایالات متحده به آدرس CareerCast.com، از فهرست خود در ارتباط با 10 شغل پر استرس برای سال 2017 پرده برداری کرده است و این خبر بدی برای روزنامه نگاران (ژورنالیست ها)، رسانه ای ها (پخش) و حتی روابط عمومی هاست. مسلما، خبر خوبی برای پلیس، آتش نشان ها و کسانی که در ارتش شاغلند نیز وجود ندارد.


هنگامی که در لیست نام متخصصان روابط عمومی می آید، این بررسی اشاره می کند که: "منظور تجربه روز به روز از یک مدیر ارشد اجرایی روابط عمومی است. مدیران روابط عمومی عمل به عنوان چهره ای از یک نهاد عمومی عمل می نمایند، خواه یک کسب و کار باشد؛ یا یک موسسه دولتی؛ غیر انتفاعی؛ و یا حتی یک هنرمند و یا ورزشکار مشهور. خدمات آن ها بیشتر از هر زمان دیگری در زمان بحران مورد نیاز است – "کنترل آسیب" یک اصطلاح محبوب است ".


در این گزارش در مورد روزنامه نگاران گفته شده است: "متخصصین جمع آوری اخبار با چالش های جدیدی روبرو هستند. خروجی های رسانه ای با مسئله شکاکی و بدبینی بیش از حدی روبرو هستند، که ممکن است نیاز به صرف زمان اضافی برای خبرنگاران به منظور بررسی حقایق داشته باشند در حالی که به انتهای ضرب العجل تعیین شده آن می رسند.

 علاوه بر این، برخی از خروجی های رسانه ای در واقع به نویسندگان بر اساس تعداد کلیکی که مقالات شان دریافت می کنند، پول پرداخت می نمایند. ضرب العجل ها، پتانسیل حتمی آسیب بدنی و نظارت عمومی، فقط بخشی از 11 عامل مورد بررسی در هنگام گردآوری این گزارش در مورد پر استرس ترین مشاغل می باشد. "


 مسافرت رفتن، پتانسیل رشد حرفه ای، خواسته های فیزیکی، شرایط محیطی، خطرات پیش رو، نشست عمومی، رقابت، خطر مرگ یا آسیب شدید، خطر فوری از حیات دیگر، ضرب العجل ها و کار در چشم عموم، 11 عامل مورد بررسی در هنگام گردآوری این گزارش در مورد پر استرس ترین مشاغل است.


انتشار نتایج فشارسنج اعتماد بزرگترین موسسه روابط عمومی در سال 2017
اکنون در سال 2017 است و سطح اعتماد در پائین ترین حد خود در تمام زمان هاست. فشارسنج اعتماد ادلمن در سال 2017 نشان داد که اعتماد در حالت بحرانی است. اعتماد عمومی جامعه در چهار نهاد کلیدی تجارت، دولت، سازمان های غیردولتی و رسانه ها به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده است.


در نتیجۀ کاهش اعتماد، فشارسنج ادلمن نشان داد که 53 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که سیستم کلی حاضر آنها را ناامید کرده است- این عقیده منصفانه است و امید کمی به آینده را نشان می دهد. به گفتۀ ادمان، رئیس و مدیر عامل شرکت ادلمن «پیامدهای بحران اعتماد عمیق و گسترده هستند.»


از چهار نهاد، تجارت تنها نهادی است که می تواند تفاوتی را ایجاد کند، سه مورد از چهار مورد پاسخ دهندگان اعتقاد دارند که یک شرکت می تواند در جهت افزایش سود و همچنین بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی در جامعه ای که در آن کار می کند، نقش داشته باشد. رهبران این شرکت ها باید برای حل مسائل مهم جامعه گامی بردارند.


به گزارش گروه ترجمه شارا، ادلمن پیشنهاد امیدوارکننده ای ارائه می دهد: برای بازسازی اعتماد و برگرداندن ایمان به سیستم کاری، مؤسسات باید چرخه های سنتی خودشان را بشکنند و در جهت مدل عملیاتی یکپارچه تر و جدیدتری که مردم را در مرکز توجه قرار می دهد در تمام فعالیت هایی که شرکت می کند، کار کنند.

 

تصور رشد روابط عمومی در سال 2020

طبق گزارش2016 آژانس جهانی روابط عمومی، روابط عمومی به رشدی از 14 میلیارد دلار به تقریبا 20 میلیارد دلار تا سال 2020 برسد.  

دستیابی به این درخواست ها می تواند یک چالش باشد.


دیدار متخصصین روابط عمومی در نشست استانبول
روز چهارشنبه اعلام شد که پیشگامان روابط عمومی و متخصصین ارتباطات در جلسۀ ویژه ای در استانبول بین 16 و 17 فوریه ملاقات خواهند داشت.


چهارمین نشست جهانی روابط عمومی در استانبول در هتل Intercontinental خواهد بود، جایی که متخصصین در مورد آخرین رویکردها و چالش ها در صنعت در حال تغییر روابط عمومی امروزی گفتگو خواهند کرد.


رئیس قبلی ارتباطات سازمانی شرکت آمریکایی BP in America، منشی خصوصی پرنسس Diana، Patrick Jephson و همچنین متخصصین ارشد ارتباطات از شرکت های P & G، Weber Shandwick، City، TRT International و AMEC importance در مورد اهمیت مدیریت خوش نامی، فاش شدن اطلاعات، بازاریابی تأثیرگذار، ارتباطات بحران و همچنین سنجیدن روابط عمومی ها و ارتباطات بعدی گفتگو خواهند کرد. استانبول برای چهارمین بار میزبان این نشست است.


روابط عمومی در فهرست مشاغل پر استرس

در فهرست مشاعل پراسترس و کم استرس خود شغل روابط عمومی را به عنوان ششمین شغل پراسترس معرفی کرد.

 مؤسسه (کریر کست - Career Cast) در فهرست سالانه مؤسسه (کریر کست - Career Cast) که ۲۰۰ شغل بر‌تر را با توجه به فرصت‌ها، مزایا و امتیازات شغلی، حقوق و دستمزد، استرس و شرایط محیط کار دسته‌بندی می‌کند، کارکنان نظامی داوطلب خدمت سربازی که در رتبه نخست قرار دارد، شغل روزنامه نگاری - خبرنگاری در رتبه نهم جای دارد.

 

به نقل از کریر کست که سالانه پر استرس زا ترین مشاغل جهان را طبقه بندی می کند، روابط عمومی را در سال 2011 هفتمین معرفی کرده است که در سال 2010 شماره 2 در فهرست بود.

براساس یافته های کریر کست، متوسط درآمد سالانه یک مدیر روابط عمومی 91 هزار و 810 دلار می باشد که نسبت به سال 2010 نزدیک به 2000 دلار افزایش را نشان می دهد.

کریر کست مشاغل استرس زا را بر اساس 11 عامل طبقه بندی می کند که شامل مسافرت، رشد بالقوه، کارکردن در مقابل چشمان مردم، خطرات، ضرب الاجل ها، احتمال درخطر بودن زندگی و غیره می شود.

 

 در سال 2012 کارگزار روابط عمومی دومین رتبه را در فهرست مشاغل استرس زا داشت که این امر موجب تعجب مردم و حتی عده ای از شاغلان روابط عمومی شد که می پرسیدند چرا روابط عمومی پرتنش تر از خدمت سربازی است (حرفه ای که در آن سال حتی جز ده رتبه اول فهرست هم قرار نگرفت).
 

در سال 2013، مدیر روابط عمومی پنجمین رتبه را در فهرست مشاغل استرس زا داشت که نسبت به سال گذشته دو رتبه صعود داشته است. در این گزارش آمده است: "مدیران روابط عمومی، کارشناسان ارشد کنترل خسارت هستند، در نتیجه لازم است که زیر فشار قادر به فکر کردن و عمل سریع باشند.

 

گردهم‌آیی نخبگان در داووس؛ برخی نگران نزول اعتماد عمومی
بنیانگذار مجمع جهانی اقتصاد در داووس می گوید زمان آن رسیده است که به "انسانی شدن" بیشتر از "رباتی شدن و جهانی شدن" توجه شود.


«کلاوس شواب» روز دوشنبه در میان جمع رهبران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در شهر تفریحی داووس سوئیس برای بحث سالیانه در مورد مسائل اقتصادی و دیگر مشکلات جمع شده بودند، سخن گفت.

شواب در سخنان خود در جمع اعضای خانواده سلطنتی، نخست وزیران، مدیران اجرائی، و سایر نخبگان، می گوید اکنون زمان آن رسیده است که به تقویت اقتصاد جهانی، ایجاد شغل، و بازسازی اعتماد به نفس در آینده بپردازیم. او می گوید جهان اکنون غرق در بدبینی و تردید است و اعضای خود را برای ترمیم این نقائص در نظام سرمایه داری و احیای قرارداد اجتماعی، فراخوانده است.

رای دهندگان سرخورده عصبانی، اخیرا نخبگان را با رأی به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شگفت زده کردند.

این آرا هم زمان با سخنان شواب که گفته بود جهان در حال تحولات و دگرگونی های فوق العاده ای در زمینه تجارت، اقتصاد، جامعه، و سیاست است، اتفاق افتاد.

 

مجمع جهانی اقتصاد از سال ۱۹۷۱ در شهر داووس در کشور سویس برگزار می‌شود و بسیاری از رهبران اقتصادی و سیاسی جهان در آن گردهم می‌آیند تا به بحث و مشورت در باره موضوع‌های اقتصاد جهانی بپردازند.

 

گزارش بازار جهانی در ارتباط با تبلیغات، روابط عمومی، و خدمات مرتبط، برای سال 2017
بازار تبلیغات، روابط عمومی، و خدمات وابسته سبب تشکیل موسساتی شده است که ارائه دهنده خدمات در زمینه برنامه ریزی، توسعه، ساخت و مدیریت تبلیغات و فعالیت های تبلیغاتی می باشند.


به گزارش گروه ترجمه شارا از لندن به نقل از پی آر نیوز (2017/PRNewswire)، ایالات متحده آمریکا با سهم 20 درصدی خود از بازار سال 2016 که معادل 90 میلیارد دلار می باشد، بزرگ ترین بازار در زمینه صنعت تبلیغات، روابط عمومی و خدمات وابسته در سال 2016 بود. ژاپن در این لیست در جایگاه دوم قرار دارد، با سهمی در حدود 10 درصد از بازار و رقمی معادل 60 میلیارد دلار. چین با سهم 10 درصدی و رقمی معادل 40 میلیارد دلار، سومین بازار بزرگ در این ارتباط محسوب می شود. استرالیا با سهم 2 درصدی خود از بازار سال 2016، پایین ترین جایگاه را در بین کشورهای برجسته در زمینه تبلیغات، روابط عمومی و خدمات وابسته دارا می باشد. سایر کشورها در این ارتباط جمعا 25 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص دادند. 


بر اساس این گزارش، با افزایش دیجیتالی شدن و پیشرفت در زمینه رسانه های اجتماعی، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی محتوا و فن آوری تجارت الکترونیک، موسسات تبلیغاتی و روابط عمومی نیز به سرعت در حال تغییر مسیر و حرکت به سمت استفاده از کمپین های دیجیتال می باشند.

 

به عنوان پیامد افزایش نفوذ اینترنت و کاربران گوشی های هوشمند، انتظار می رود که کمپین های بازاریابی محتوای آنلاین سه برابر موثر تر از کمپین های سنتی عمل کرده و کاهش هزینه 62 درصدی در این ارتباط اتفاق افتد. چنین کمپین های دیجیتالی در جهت رشد وب سایت رسانه های اجتماعی بر مبنای کاربر مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و پنترست، و دیگر پورتال های اینترنتی مانند گوگل و نت‌فلیکس هدف گذاری شده اند.

 

 علاوه بر این، این وب سایت ها به تجارت ها اجازه پیگیری و بررسی عملکرد و اثربخشی آن از طریق اطلاعات در زمان واقعی را می دهند. این مسئله به شرکت ها کمک می کند تا کمپین های روابط عمومی و استراتژی های بازاریابی آینده خود را برنامه ریزی نمایند.

 

بر اساس گزارش گروه آلتیمتر، 78 درصد از شرکت های جهانی قصد تاسیس تیم های بازاریابی مستقل رسانه های اجتماعی خود را در سال 2016 داشته اند. این میزان در سال 2015، 71 درصد و در سال 2012، 67 درصد بوده است.

 
نتایج یک پژوهش: چگونه می توان ارتباط پیامی برقرار کرد؟
همان طور که رابینوویچ، "مورتون و بیرنی" نیز بیان نمودند، ارتباط چیزی بیش از صرفا انتقال اطلاعات است. ارتباط شامل درک موقعیت، دانش و انگیزه های هر یک از طرفین، می شود. به منظور درک بهتر ارتباط، و به طور اخص اقناع (متقاعد کنندگی) -- که از ارتباط برای رسیدن به یک نگرش و یا تغییر رفتار مدنظر گرفته شده استفاده می کند -- این مطالعه به بررسی چگونگی ایجاد پاسخ ها و برداشت های مختلف بر اساس ویژگی های فردی مانند میزان دانش، زمینه های فرهنگی، رویکرد شناختی، و غیره (اولند و کوپر، 2013)، توسط یک پیام ارتباطی می پردازد.


 با درک و بررسی این پاسخ های متفاوت، این مطالعه می تواند شواهد تجربی در شیوه ها و سبک هایی را به متخصصان روابط عمومی ارائه نماید که بر اساس آن ها ارتباط‌گر قادر است به طور موثر برای دستیابی به نتیجه مطلوب و مورد نظر، ارتباط پیامی برقرار کند.


این تحقیق نشان می دهد که اعتماد به عنوان یک قطعه بسیار مهم برای ارتباط موفق بین گیرنده و ارتباط گر، به عنوان یک نشانه اکتشافی عمل نموده و یا، به عبارت دیگر، یک میانبر ذهنی برای گیرنده محسوب می شود. این میانبر ذهنی منجر به چیزی می شود که محققان به آن مسیر محیطی (جنبی) می گویند، که نیاز به پردازش شناختی کمتر داشته و می تواند به تصمیم گیری سریع تر کمک کند.


ارتباط‌گران باید از سطح اعتماد با مخاطبان هدف آگاه باشند، چرا که اعتماد می تواند گیرنده را تحریک به پذیرش سریع تر پیام مورد نظر نماید، آن هم بدون در نظر گرفتن فرمت و یا کیفیت آن. همچنانکه که توسط گودوین و دال‌استورم (2014) نیز بیان شده است، زمانی که شما بحث اعتماد را با گیرنده هدف خود تقویت نمائید، این مسئله نیاز گیرنده به ارزیابی پیام را کاهش داده و فرایند شناختی کمتری نیز به منظور اقناع (متقاعد شدن)، می طلبد.

پرداخت عربستان سعودی به یک موسسه روابط عمومی برای جلب نظر کهنه سربازان به منظور مخالفت با قانون 9/11
 بر اساس گزارشات The Daily Caller، عربستان سعودی به یک موسسه روابط عمومی به منظور متقاعد کردن کهنه سربازان آمریکایی برای رفتن به واشنگتن دی سی و بیان این مسئله به اعضای کنگره که آن ها مخالف قانون جدید فدرال هستند که به شهروندان اجازه می دهد تا بر علیه دولت های حامی تروریسم اقامه دعاوی مدنی کنند، در حال پرداخت پول می باشد.


وب سایت مذکور همچنین ادعا می کند که، به نظر می رسد که دولت عربستان سعودی برای سفرهای لوکس به کاپیتول هیل به کهنه سربازان پول پرداخت می کند، از جمله هزینه 500 دلاری به ازای هر شب اقامت در هتل بین المللی Trump International Hotel.


قانون عدالت علیه حامیان تروریست (JASTA) به آمریکایی ها اجازه می دهد تا به تشکیل پرونده دعاوی مدنی شهروندان علیه دولت های خارجی اقدام نمایند. این قانون به پرونده های مربوط به حملات تروریستی قبلی انجام شده توسط گروه های تروریستی خارجی معین و سایر حملات تروریستی در خاک ایالات متحده اختصاص دارد. این قانون برای کمک به خانواده های قربانیان حادثه 11 سپتامبر به تصویب رسید.

 

دولت بحرین چگونه از شرکت‌های روابط عمومی غربی برای سرکوب انقلابیون بهره می‌برد؟
دولت بحرین برای سرکوب معترضان و انقلابیون این کشور به هر شیوه‌ای متوسل می‌شود که کمک گرفتن از شرکت‌های روابط عمومی غرب یکی از آنهاست.


در ژانویه سال ۲۰۱۵ مرکز رصد شرکت‌های اروپایی «ــCorporate Europe Observatory» گزارش مفصلی درباره شرکت‌های روابط عمومی اروپا که برای رژیم‌های سرکوب‌گر در سراسر جهان خدمت می‌کنند، منتشر کرد که نشان می‌داد رژیم بحرین برای ترمیم چهره خود و تبلیغات از طریق رسانه‌های اروپایی و جهانی با هدف بدنام‌ کردن حرکت‌های مسالمت‌آمیز در رسانه‌ها و متهم کردن آنها به ارتکاب خشونت، دستکم با هفت شرکت قرارداد منعقد کرده است.


اسامی شرکت‌هایی که در این گزارش ذکر شده بود عبارت بودند از:Bell Pottinger, Protection Group International, Meade Hall &Associates, G۳, Big Tent, Dragon Associates, M&C Saatchi.


نتایج یک پژوهش: چرا نسل هزاره باید به طور جدی در نیروی کار روابط عمومی بکار گرفته شوند
 نسل وای (نسلی که دوران جوانی‌شان در حدود سال 2000 می باشد) ممکن است با گروه های سنی قدیمی تر برخورد داشته باشد، اما نقطه نظر آنان می تواند برای صنعت روابط عمومی ضروری باشد. این موضوع را بررسی انجام گرفته توسط مرکز پلانک می گوید.


این مطالعه که کار مشترکی از مرکز پلانک و موسسه روابط عمومی آمریکا می باشد، شامل دو پانل متشکل از 420 نفر در ایالات متحده از طریق پلت فرم نظرسنجی Qualtrics بود. یک گروه متشکل از نسل وای بود، در حالی که گروه دیگر از مدیران تشکیل شده بود.


این مطالعه نشان می دهد که، مجموعه مهارت های منحصر به فرد و ارزش های نسل وای، می تواند انگیزه ای باشد برای کارفرمایان تا آن ها را با نیروی کار خود ادغام نمایند. بروس برگر، استاد دانشگاه آلاباما، در این مطالعه بیان می کند که: آنها نسل بومی دیجیتال هستند و دارای "اشتیاق زیادی برای رهبری و ارزش های قوی برای شفافیت، مسئولیت اجتماعی، تنوع، و جامعه - همه معیارهای مورد نیاز برای حرفه امروزی ما"، می باشند.


برگر اضافه می کند: "ما می توانیم از این مهارت ها و ارزش ها به منظور افزایش عملکرد و ساختن آینده ای روشن تر، استفاده نمائیم".

 

واکسن اخبار دروغ
ظهور اخبار دورغ روی وبسایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی محرک محققان برای تولید واکسنی علیه اخبار دروغ بوده که افراد را در برابر این خبرها ایمن می‌کند


ساختن عمدی اخبار غلط برای گول زدن و یا سرگرمی چیز جدیدی نیست. اما با ظهور رسانه‌های اجتماعی این اخبار با چنان شدتی رواج می‌یابند و چنان با برخی حقایق در هم تنیده شده است که تشخیص آن‌ها از هم ممکن نیست. روی اینترنت صدها وبسایت اخبار دروغ وجود دارد که با اهداف مختلفی می‌توانند خبرهای دروغ را بازنشر کنند. مقابله با این پدیده حالا به یک مسئله مهم تبدیل شده و مطالعه درباره آن موضوع روز است.


محققان دانشگاه کمبریج یک ابزار روانی ابداع کرده‌اند که هدفش مبارزه با تحریف حقایق است. این محققان می‌گویند درست همانند واکسن‌های واقعی که مقداری ویروس ضعیف شده را به بدن تزریق کرده تا بدن پادتن مناسب را تولید کند، برای واکسیناسیون علیه اخبار دروغ هم کافی است، تا افراد را به طور عمدی و پیشگیرانه در معرض اخبار دروغ قرار دهید تا در مقابل تحریف سازمان یافته حقایق واکسینه شوند. داستان‌های غلط در انتخابات آمریکا و تحریف حقایق علمی توسط جمهوری‌خواهان آمریکایی باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده است. « اخبار دروغ می‌توانند بسیار سریع ومانند ویروس پخش شده و همه‌گیر شوند». این را محقق ارشد دانشگاه کمبریج دکتر« سندر وندر لیندن» می‌گویدو ادامه می‌دهد:« ایده ایجاد یک مجموعه شناختی برای افراد است که کمک می‌کند مقاومت علیه اخبار دروغ است. در نتیجه دفعه بعد که چنین خبرهایی پخش می‌شود، آن‌ها کمتر حساس هستند».
 

انجمن روابط عمومی آمریکا، کاخ سفیدِ را مورد سرزنش قرار داد
انجمن روابط عمومی آمریکا، کاخ سفیدِ را بخاطر اظهارات بوضوح غلط در مورد تعداد جمعیت حاضر در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دونالد ترامپ و نامیدن آن با برچسب "حقایق جایگزین" مورد سرزنش قرار داد.


انجمن روابط عمومی امریکا، که نماینده 22000 عضو شاغل در امور ارتباطات بوده و یک نظام نامه اخلاقی برای این حرفه تنظیم نموده است، در روز سه شنبه بیانیه ای منتشر کرد که در آن این بحث مطرح شده بود که "تشویق و تداوم استفاده از حقایق جایگزین توسط یکی از سخنگویان مطرح تاثیر بدی بر همه متخصصین ارتباطات دارد".


جین دوراک، رئیس انجمن، در بیانیه ای نوشت: "انجمن روابط عمومی آمریکا (PRSA) به شدت مخالف هر گونه تلاش به عمد در زمینه ارائه اشتباه اطلاعات می باشد. متخصصین صادق و با اخلاق حرفه ای هرگز حقایق را نمی پیچانند، و در ارائه آن ها اشتباه نمی کنند و آن ها را به عمد تغییر نمی دهند". "ما، همکارانمان و روزنامه نگاران حرفه ای که برای پیدا کردن و گزارش حقیقت سخت کار می کنند، را تحسین می کنیم."


رابطه دولت ترامپ با مطبوعات در روز شنبه به مانعی (بن بست) رسید، آن هم زمانی که شان اسپایسر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، یک کنفرانس خبری ترتیب داد و خبرنگاران را برای پوشش خبری آن ها از مراسم تحلیف روز جمعه سرزنش نمود. در عرض پنج دقیقه، اسپایسر حداقل 5 دروغ گفت، که یکی از این دروغ ها آن بود که تعداد حضار مراسم تحلیف ترامپ بالاترین تعداد در تمام ادوار و دوره ها بود".

 

روز بعد، کلیان کانوی، مشاور رئیس جمهور، برای توصیف ادعاهای دروغین اسپایسر به عنوان "حقایق جایگزین" در مصاحبه "ملاقات با مطبوعات" در شبکه NBC، مورد تمسخر قرار گرفت. این عبارت به سرعت تبدیل به یک میم اینترنتی (internet meme) (اصطلاحی است برای توصیف موضوعات و عقیده‌هایی که به وسیله اینترنت گسترش و شهرت پیدا می‌کند) شد و علاوه بر آن، انتقاد شدید روزنامه نگاران را به همراه داشت.

 

انجمن روابط عمومی کانادا خواستار تمرکز مجدد بر روابط عمومی اخلاقی شد

 متخصصان روابط عمومی در کانادا در حال چرخش خبری خود به سمت دونالد ترامپ هستند – با محکوم کردن مسئله "حقایق جایگزین".

 

انجمن روابط عمومی کانادا خواستار "تمرکز مجدد بر روابط عمومی اخلاقی"، در پرتو اظهارات سیاسی اخیر در ایالات متحده شد.


Kim Blanchette، رئیس هیئت مدیره انجمن روابط عمومی کانادا، در یک پست بلاگ می گوید: "حوادث اخیر در ایالات متحده، سبب تبدیل بحث 'حقایق جایگزین' به عنوان یک وظیفه بالقوه برای روابط عمومی و رسانه ای سطح بالا شده است".

 

انجمن روابط عمومی کانادا (CPRS) می گوید، در اعتراض به هر گونه تلاش برای وارونه جلوه دادن عمدی اطلاعات توسط کارگزاران روابط عمومی، به انجمن روابط عمومی آمریکا می پیونددد.

 

او در این پست می گوید: "موقعیت انجمن روابط عمومی کانادا روشن و شفاف است: شیوه های ارتباطی اخلاقی، صادقانه و محترمانه، برای روابط عمومی به منظور رسیدن به درک متقابل، تحقق اهداف سازمانی و خدمت به منافع عمومی، بسیار مهم هستند".


چگونه فیس بوک نیاز به پرداخت به روابط عمومی را کاهش داده است
با صحبت با هر متخصص روابط عمومی (PR) متوجه خواهیم شد که همگی آن ها قبول دارند که ظهور بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی صنعت آن ها را تغییر داده است. برخی می گویند که آن ها با این شرایط سازگار شده اند و من واقعا باور دارم که در برخی از آن ها این سازگاری اتفاق افتاده است. اما نه برای همه.

 

متخصصان روابط عمومی هنوز هم می توانند زنده بمانند و رشد نمایند، به شرط آن که چیزی بیشتر از خدمات جایگذاری به مشتریان خود ارائه نمایند. با توجه به این که بسیاری از آن ها بازاریابان خلاق و باهوشی نیز هستند، آن ها باید همچنین کمپین های بازاریابی استراتژیکی ارائه نمایند که به مشتریانشان در جلب توجه افراد در بین تمام هیاهوی تبلیغاتی که رسانه های اجتماعی ایجاد می کنند، کمک نماید. این کار می تواند از طریق بازاریابی سنتی یا دیجیتال انجام شود. اما برای رسیدن به آنجا، متخصصین روابط عمومی باید اول بدانند که برخی از آنچه که انجام می دهند اکنون توسط اخبار و تبلیغات فیس بوک تهدید می شود. تنها در این صورت است که آن ها موفق به بقاء و رشد در این عصر جدید از بازاریابی و برندسازی خواهند شد.


روابط عمومی دومین شغل خلاق سال 2017 معرفی شد
وب سایت بیزینس نیوز دیلی با معرفی ۱۰ شغل خلاق سال 2017، دومین شغل خلاق را روابط عمومی اعلام کرد.


تحقیقی از سوی CareerBuilder و Emsi نشان داد که تعداد زیادی از گزینه های شغلی با درآمدهای بالا برای شاغلین در حوزه های خلاقانه وجود دارد. طراحان گرافیک، کارگردانان هنری و متخصصین حوزۀ روابط عمومی در بین مشاغل خلاقانه بیشترین درخواست در سال جاری هستند.


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد