درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 03:27   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28642صفحه نخست » جهان روابط عمومییکشنبه، 22 اسفند 1395 - 08:09
حمله هسته ای ویکی لیکس به سیا، بمب نوترونی روابط عمومی
اتهامات هفته اخیر ویکی لیکس با این مضمون که سازمان سیا قادر است هر نوع گوشی هوشمند، تلویزیون و اتومبیل را هک نماید، یک بمب نوترونی روابط عمومی را بر سر بزرگ ترین سازمان ها و سازندگان دستگاه های دیجیتال بر روی این سیاره، منفجر کرد.
  

گروه بین الملل شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا): روزی روزگاری، نه خیلی قبل، اگر ادعا می کردید که سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (CIA) هر چیز گفته شده توسط شما را گوش می داده است (جاسوسی می کرده است)، به عنوان یک نظریه پرداز توطئه گرای کلاه آلومینیومی (tinfoil-hat: کسی که باور دارد با یک کلاه ساخته شده از چند لایه فویل آلومینیومی، می تواند جلوی تهدیدهایی مثل کنترل ذهن، ذهن خوانی و ... را بگیرد[مترجم])، نادیده گرفته شده و اخراج می شدید.


اما اتهامات هفته اخیر ویکی لیکس با این مضمون که سازمان سیا قادر است هر نوع گوشی هوشمند، تلویزیون و اتومبیل را هک نماید، یک بمب نوترونی روابط عمومی را بر سر بزرگ ترین سازمان ها و سازندگان دستگاه های دیجیتال بر روی این سیاره، منفجر کرد.


در همین حال، بوق پر سروصدای بحران در واشنگتن، دی سی و در مرکز فرماندهی سیا در لانگلی، ویرجینیا، به صدا در آمده است.


در روز سه شنبه، ویکی لیکس در گزارشی تحت عنوان "Vault 7" اقدام به انتشار حدود 8800 سند و فایل سازمان سیا نمود. رونوشت دیجیتال اتهام مورد ادعای ویکی لیکس به تشریح جزئیات هک مخفیانه آژانس، زرادخانه های نرم افزارهای مخرب و "سوء استفاده جنگ افزارانه از طیف گسترده ای از محصولات شرکت های اروپایی و امریکایی، از جمله آیفونِ اپل، آندرویدِ گوگل و ویندوزِ مایکروسافت و حتی تلویزیون های سامسونگ" پرداخته، و آن ها را به میکروفن های مخفی خود تبدیل نموده است.


این سازمان ضد پنهان کاری گفت: این اسناد و مدارک توسط یک خودی به بیرون درز نموده است و قول داد که این هفته موارد بیشتری از این مسئله منتشر خواهد نمود. ویکی لیکس همچنین اضافه نموده است که سازمان سیا کنترل خود بر بسیاری از این نرم افزارهای مخرب هک، ویروس ها و تروجان های خود را از دست داده است. (آژانس سیا در مورد تایید یا رد صحت این اسناد هیچ گونه اقدامی نکرده است.)


ویکی لیکس ادعا می کند که: "هنگامی که یک سلاح سایبری «رها می شود»، می تواند در چند ثانیه در سراسر جهان پخش شده، و مورد استفاده کشورهای رقیب، مافیای سایبری و هکرهای نوجوان به طور یکسان قرار گیرد".


جرالد بارون، مدیر اجرایی موسسه Agincourt Strategies می گوید: اثرات افشای این اسناد بسیار گسترده خواهد بود، و سبب خواهد شد تا مکالمات حساس و حساس تر به شکل آفلاین انجام شوند.


بارون می گوید: "این مسئله به احتمال زیاد سبب ترس بسیاری از شرکت های بزرگ، سازمان های دولتی و مقامات دولتی - منتخب و غیر منتخب - خواهد شد". " به نظر می رسد هیچ چیز، دور از دسترس هکرها نیست، و این مسئله امروز روشن تر از همیشه قابل لمس است".
 
اقدامات دفاعی
برای کاربران گوشی های هوشمند و تلویزیون های هوشمند، اخبار نگران کننده ای وجود دارد، مبنی بر این که جاسوسان ممکن است قادر به گوش دادن غرغرهای شما در مورد یک داوری بد یا پیچش داستانی غیرمحتمل در شبکه HBO، وقتی که مقابل تلویزیون تان نشسته اید، یا حتی لحظات بسیار شخصی تر شما، باشند.


Silicon Valley در حال تقلا برای اطمینان بخشیدن به مصرف کنندگان و به دنبال حفره های امنیتی خود می باشد. Forbes گزارش داد که محققان گوگل در حال تحقیق بر روی رونوشت داده های خود هستند تا " تعیین کنند که آیا نیاز به کار بر روی پچ های خود دارند یا خیر". رویترز اظهار داشت که "ده ها شرکت در حال بررسی این موضوع هستند که آیا از نقاط ضعف امنیتی احتمالی خود آسیب دیده اند یاخیر".


در واشنگتن و در سازمان سیا، بی میلی نسبت به این اخبار دیده می شود. سناتور جان مک کین، بدون ارائه هیچ گونه شواهدی، به دنبال مقصر نشان دادن یک هکر روس می باشد. با این حال، ویکی لیکس، می گوید: این اسناد در میان هکرها و پیمانکاران سابق دولت ایالات متحده منتشر شده (پخش شده)، و یکی از آن ها بخش هایی از آرشیو این اسناد را برای ویکی لیکس فراهم کرده است. در هر صورت، این بحران سطح اعتماد به اقدامات امنیتی ماموران مخفی (جاسوسان) را افزایش نداد.


علاوه بر این، این ادعای ویکی لیکس که کنسولگری ایالات متحده در فرانکفورت پایگاه هکری مخفی سیا است، روابط ایالات متحده با متحد خود آلمان را تهدید می کند.


دادستان کل فدرال آلمان اعلام کرده است که به بررسی فعالیت های هکری ایالات متحده در کنسولگری فرانکفورت پرداخته و ممکن است این مسئله را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.
- ویکی لیکس (@WikiLeaks) 8 مارس 2017
 
مقامات امور عمومی سازمان سیا زمانی از آن ها در مورد صحت اسناد پرسیده شد، با موقعیتی مواجه شدند که نمی توانند از مورد انتقاد قرار گرفتن بگریزند، و این مسئله سبب ایجاد وضعیت دشواری برای سخنگویان آن شده است. بیانیه ای که به Ragan.com و PRDaily.com داده شده بود با بیانیه ای که به CBS News و سایر خروجی های رسانه ای داده شده بود، یکسان می باشد.


Heather Fritz Horniak، یکی از سخنگویان دفتر امور عمومی سازمان سیا، در ایمیلی گفت: "ما هیچ گونه اظهار نظری در مورد صحت اسناد و یا محتوای اسناد اطلاعاتی ادعا شده، نمی کنیم."


نیویورک تایمز گزارش داد، انتشار این اسناد همچنین به احتمال زیاد به روابط محتاطانه بین سازمان سیا و Silicon Valley آسیب می رساند.


تایمز بیان می کند: "شرکت های فن آوری بزرگ، از جمله اپل، گوگل و مایکروسافت، در تلاش برای ارزیابی میزان خطرات منفی هستند که محصولات اصلی آن ها را تهدید می کند می باشند". "اما بار دیگر یک چیز به وضوح از هم گسست: اعتماد بین سازمان های اطلاعاتی و Silicon Valley".
 
تونل زنی در زیر قلعه
در حالی که واکنش بسیاری از سازمان ها در رسانه های اجتماعی مختصر بود، اما در این بین تلگرام با یک پست بلاگ در مورد این افشاگری واکنش نشان داد.
 تلگرام یک برنامه را با یک قلعه در یک کوه، مقایسه کرده و بیان می کند: اسنادِ  Vault 7ویکی لیکس، نقشه ای از تونل های زیر زمینی تهدید امنیتی فراهم می کند.


در پست تلگرام آمده است: "حالا که تولید کنندگان دستگاه ها و سیستم عامل ها، مانند اپل و گوگل، این نقشه را به دست آورده اند، آن ها می توانند شروع به پر کردن سوراخ ها و مسدود کردن معابر نمایند". "این امر نیاز به ساعت ها کار و به روز رسانی امنیتی متعدد دارد، اما در نهایت آن ها باید قادر به حل بسیاری از این مشکلات باشند".


این پست همچنین به اکثر کاربران اطمینان می دهد که آن ها نباید چیزی برای ترسیدن داشته باشند. بعلاوه چند راهنمایی برای تامین امنیت دستگاه ها، به کاربران می دهد.


چندین سازمان در روز سه شنبه اطلاعیه صادر کردند. اپل در بیانیه ای که در رسانه های خبری متعددی منتشر شد بیان نمود که بسیاری از آسیب پذیری های گزارش شده، اصلاح شده است.


اپل اعلام کرد: "در حالی که تجزیه و تحلیل اولیه ما نشان می دهد بسیاری از مسائلی که امروز فاش شد، هم اکنون در آخرین سیستم عامل iOS اصلاح شده است، اما با این حال ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا به سرعت هر گونه آسیب پذیری شناسایی شده را مورد رسیدگی قرار دهیم". "ما همواره از مشتریان می خواهیم تا آخرین نسخه iOS را به منظور اطمینان از دریافت جدیدترین آپدیت امنیتی، دانلود نمایند".


سخنگوی مایکروسافت در تماس با PR Daily، تنها در یک جمله مختصر گفت: "ما از این گزارش آگاه و به دنبال آن هستیم".


شرکت سامسونگ به خبرنگاران گفت: از گزارش ویکی لیکس آگاه بوده و به دنبال به این موضوع هستند. این شرکت در یک ایمیل به خبرنگاران متعددی بیان نموده است که: "حفاظت از حریم خصوصی و امنیت مصرف کنندگان دستگاه های ما، یک اولویت در سامسونگ است".


اما به نظر می رسد سامسونگ در اکانت توییتر امریکایی خود، آماده نبوده است. همچنان که در اواخر صبح روز چهارشنبه، جدیدترین توییت آن ها در اکانت @SamsungTV ، یک پلاگ با مضمون استفاده از محصولات آن برای دسترسی به فیسبوک بود. از قضا، SamsungBizUSA@ بارها و بارها در مورد امنیت، توییت نموده است.


SamsungKnox# به تهدید نرم افزارهای مخرب در زمان واقعی واکنش نشان می دهد. هر لایه از دستگاه شما امن خواهد بود، در طی MWC17.pic.twitter.com/5xDDcggE9F#
- شرکت تجاری سامسونگ ایالات متحده آمریکا (@SamsungBizUSA) 28 فوریه 2017
 
تعداد صفحات بیشتر از افشاگری اسنودن
ویکی لیکس گفت: تعداد صفحات بخش اولِ Vault 7 به تنهایی بیشتر از تعداد کل صفحات چاپ شده در طول سه سال اول از افشای ادوارد اسنودن در NSA، می باشد. توییت های اسنودن از پناهگاه خود در روسیه، برخی از اتهامات نگران کننده در اسناد ویکی لیکس را برجسته تر می کند.


دنیایی را تصور کنید که در آن CIA واقعی، زمان خود را صرف آن می کند که بفهمد چگونه می تواند از شما از طریق تلویزیون تان جاسوسی نماید. آن روز امروز است. https://t.co/dQHBrsyIoI
- ادوارد اسنودن (@Snowden) 7 مارس 2017
 
Gil Rudawsky ، نائب رئیس موسسه GroundFloor Media می گوید: سازمان ها شاید بتوانند آسیب ناشی از این افشا را با داشتن برنامه ای برای پاسخگویی در زمان وقوع آن ها، کاهش دهند.


Rudawsky می افزاید: "این یک زنگ خطر دیگر برای همه مشتریانی است که با اطلاعات حساس مواجهند، که هر چیزی که شما می گوئید و یا ایمیل می کنید به طور بالقوه می تواند تبدیل به اطلاعات در دسترس عموم قرار گیرد (یعنی افشا شود)". "اگر سازمان سیا می تواند هک شود یا اسناد آن افشا شود، پس تجارت هایی که میلیون ها دلار کمتر صرف حفظ محرمانه بودن اطلاعات اختصاصی خود می کنند، چه خواهند شد؟"


در حالی که فید توییتر سیا تا صبح روز چهارشنبه اشاره ای به این رخنه اطلاعاتی نکرده بود، این آژانس پست خود را تحت عنوان "مصنوع هفته": یک " کیت بقای فرار و گریز ". شاید این کار برای هر یک از مقامات آژانس مفید باشد، برای آن که با این کار امیدوار به فرار از قرار گرفتن در کانون توجه ناخوشایندی می باشند.
 
به روز رسانی
اواخر بعد از ظهر روز چهارشنبه، سخنگوی سیا، Heather Fritz Horniak، اظهارات بیشتری در مورد این رخنه (افشای) اطلاعاتی ارائه داد:


ما هیچ اظهار نظری در مورد صحت و سقم اسناد اطلاعاتی ادعایی منتشر شده توسط ویکی لیکس و یا در مورد وضعیت هر نوع بررسی منبع این اسناد، نمی کنیم. با این حال، چند نکته مهم وجود دارد که دوست داریم عنوان کنیم:


• ماموریت سازمان سیا آن است که با جدیت نسبت به جمع آوری اطلاعات خارجی در خارج از کشور برای حفاظت از امریکا از مسئله تروریست، دولت های دارای روابط خصمانه و سایر دشمنان، اقدام کند. این کار سیا است که خلاق بوده، پیشگام (مطابق با آخرین شیوه های علمی) باشد، و اولین خط دفاعی در حفاظت از این کشور در مقابل دشمنان در خارج از کشور، باشد. امریکا سزاوار چیزی کمتر از این نیست.


• همچنین مهم است که توجه داشته باشید که سازمان سیا به صورت قانونی از انجام نظارت و هدف قرار دادن افراد به صورت الکترونیکی در داخل کشور، از جمله دوستان آمریکایی ما منع شده است، و سازمان سیا چنین کاری نمی کند. فعالیت های سازمان سیا در معرض نظارت دقیق می باشد تا اطمینان حاصل شود که آن ها به طور کامل مطابق با قوانین ایالات متحده و قانون اساسی آن عمل می کنند.


• مردم آمریکا باید با هر نوع افشاگری ویکی لیکس که به منظور آسیب رساندن به توانایی این جامعه اطلاعاتی برای حفاظت از امریکا علیه تروریست ها و دشمنان دیگر طراحی شده است، عمیقا دچار رنجش شوند. چنین افشاگرهایی نه تنها پرسنل و عملیات ایالات متحده را به خطر می اندازد، بلکه همچنین سبب تجهیز دشمنان ما با ابزارها و اطلاعاتی خواهد شد تا به ما آسیب برسانند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد