درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 19 فروردین 1399 - 20:44   

انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب

  انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب


ادامه ادامه مطلب یک

سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد

  سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

پونیسف/ راهنمایی‌هایی برای مراقبت از کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا

  پونیسف/ راهنمایی‌هایی برای مراقبت از کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا


ادامه ادامه مطلب سه

کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند

  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روبات ها، سلاح موثر در برابر بیماری های مسری
  مدیر عامل بانک رفاه مطرح کرد/آثار و تبعات ویروس کرونا بر اقتصاد و صنعت بانکداری
  مشتریان خود را در آغوش بگیرید
  مجازات ۲۳ سال زندان در انتظار قاتل خبرنگار افشاگر اسلواکی
  برای کار یا آموزش در منزل، فروش تجهیزات رایانه‌ای در آمریکا افزایش یافت
  رویداد خود را در طول COVID-19 بازیابی کنید
  ضرورت جلب اعتماد دوباره مشتریان در حوزه روابط عمومی
  روابط عمومی چه نقشی در بهبود ارتباطات سازمانی دارد؟
  تصویری؛ ابتکار پستچی بریتانیایی برای شاد کردن مردم در روزهاى قرنطینه کرونایى
  "رادیو اروپای آزاد" به مجارستان باز می‌گردد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28624صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 21 اسفند 1395 - 10:41
روش‌هایی برای جلوگیری از افسردگی موسسان شرکت‌ها
اریس یک کارآفرین بسیار موفق است. شرکت تکنولوژیک او در 5 سال گذشته به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای رشد داشته است. او یک پایگاه مشتری قوی دارد و تیمی متشکل از هشت کارمند را مدیریت می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اریس یک کارآفرین بسیار موفق است. شرکت تکنولوژیک او در 5 سال گذشته به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای رشد داشته است. او یک پایگاه مشتری قوی دارد و تیمی متشکل از هشت کارمند را مدیریت می‌کند. اما مانند بسیاری از کارآفرینان، اریس یک نقطه تاریک در زندگی‌اش دارد: او هر شب درحالی‌که به شدت احساس خستگی و ناراحتی می‌کند به خانه می‌رود. او همواره مضطرب است و احساس می‌کند از نظر فیزیکی و احساسی کم آورده است و دیگر نمی‌تواند به خوبی بخوابد یا طی روز تمرکز خود را حفظ کند. او تصور می‌کند این کارش دیگر به اندازه قبل برایش لذت‌بخش نیست، بنابراین انگیزه و عملکرد او کاهش یافته است.

 اریس یک مثال کلاسیک از افسردگی بین موسسان و کارآفرینان است. معمولا با علائمی مانند غم و فقدان انگیزه در فعالیت‌ها، افسردگی موسس شرکت می‌تواند از چندین جنبه به یک شرکت صدمه وارد کند. چرا که موسسان افسرده توانایی خود را برای عملکرد موثر در فعالیت‌های روزانه از دست می‌دهند. این افسردگی موجب می‌شود کارمندان و سرمایه‌گذاران اعتماد خود را به توانایی رهبری مدیر شرکت از دست بدهند؛ این امر خود موجب ایجاد شک و تردید نسبت به آینده شرکت خواهد شد. همچنین سلامتی و تندرستی موسس شرکت نیز با خطر مواجه خواهد بود. طبق تحقیقات انجام شده، کارآفرینان 30 درصد بیشتر از همتایان غیرکارآفرین خود، افسردگی را تجربه می‌کنند. اکثر افراد معتقدند که افسردگی مدیران به‌خاطر جهان پیچیده و به شدت رقابتی ایجاد می‌شود. تکنولوژی و جهانی‌سازی، مدیریت استارت‌آپ‌ها را ریسکی‌تر و استرس‌زاتر کرده است و آنگاه شکست امری معمول خواهد بود. اما استرس یک استارت‌آپ تنها دلیلی نیست که چرا کارآفرینان دچار افسردگی می‌شوند. برخی مدیران ممکن است به این دلیل افسرده شوند که برای کارآفرین شدن به خودشان فشار می‌آورند در صورتی که در واقعیت ممکن است شخصیت آنها برای انجام این کار مناسب نباشد. تحقیقات نشان می‌دهد کارآفرینان موفق شخصیت خاصی دارند.

اول اینکه آنها از تجربه استقبال می‌کنند و دارای قوه تخیل قوی‌تر، خلاق‌تر و کنجکاوتری نسبت به مدیرانی هستند که خودشان شرکت‌هایشان را تاسیس نکرده‌اند. آنها همچنین با وجدان‌تر و بیشتر به دنبال سطوح بالاتر موفقیت، انگیزه و برنامه‌ریزی هستند. موسسان عموما بیشتر برون‌گرا و کمتر عصبی هستند. هر فردی شخصیت لازم برای تبدیل شدن به یک موسس را ندارد؛ اما افراد بیشتر و بیشتری شرکت‌های خود را باز می‌کنند، چرا که کارآفرینی به شدت به عنوان یک مسیر شغلی جذاب و با پرستیژ دیده می‌شود. در حقیقت، امروزه تقریبا 66 درصد بزرگسالان به موسس شدن علاقه‌مندند. همین‌طور معقولانه است که بگوییم همه افراد ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینی مورد نیاز برای موفق شدن و شاد بودن در مشاغل خود را در اختیار ندارند. برای برخی موسسان، ممکن است یادگیری چگونگی مدیریت استرس استارت‌آپ‌ها دیگر کافی نباشد. برای غلبه بر افسردگی، آنها باید بیاموزند که چگونه شخصیت خود را مدیریت و کنترل کنند. در اینجا چند نکته برای کمک به رفع افسردگی کارآفرینان ارائه شده است.

شخصیت خود را بشناسید و نقاط ضعف خود را شناسایی کنید: پیش از اینکه بتوانید شخصیت خود را مدیریت کنید، باید آن را به خوبی بشناسید. آزمون IPIP -NEO یکی از آزمون‌های پیشرو آنلاین در شخصیت‌شناسی است. این آزمون با بیش از نیم میلیون پاسخ، ابزار معتبر و قابل‌ اطمینانی به نظر می‌آید. با انجام این آزمون، شما می‌توانید ببینید که چگونه به چهار ویژگی ذکر شده در بالا امتیاز بدهید. بالاترین و پایین‌ترین امتیازهای شما چیست؟ تصور کنید کدام فعالیت‌های استارت‌آپ ممکن است برای شما به‌طور خاص دشوار باشد. به عنوان مثال، اگر امتیاز بسیار کمی در برون‌گرایی دارید، می‌توانید انتظار داشته باشید که شبکه‌سازی در سازمان یا افزایش سرمایه به شدت استرس‌زا باشد. این موضوع به شما کمک می‌کند با کارآفرینان در صنعت خود در مورد بزرگ‌ترین عوامل استرس‌زا صحبت کنید.

افرادی استخدام کنید که ویژگی‌های شخصیتی شما را تکمیل می‌کنند: رهبران سازمان نیاز دارند کارمندانی را انتخاب و استخدام کنند که شخصیت‌های مشابه آنها داشته باشند. اما موسسان باید عکس این قضیه عمل کنند: یک شریک تجاری انتخاب کنید که آن دسته از ویژگی‌های شخصیتی را داشته باشد که شما فاقد آن هستید. به این ترتیب، آنها می‌توانند نقاط ضعف شما را برطرف کنند و از کاری لذت ببرند که ممکن است شما آن را استرس‌زا بدانید. این امر زمان شما را برای انجام کارهایی که از آن لذت می‌برید آزاد می‌کند. به عنوان مثال، اگر امتیاز بسیار پایینی در پذیرش تجربه کسب کرده‌اید، ممکن است فی‌نفسه به‌کار خلاقانه علاقه نداشته باشید. بنابراین کسی را بیابید که به‌کار ابتکاری علاقه داشته باشد. آنگاه برای انجام کاری که به‌جای دلسرد کردن بیشتر به شما انرژی دهد، زمان بیشتری خواهید داشت.

یک «کنج نیروبخش» برای کاهش استرس ایجاد کنید: موسسان نمی‌توانند همیشه از کاری که دوست ندارند اجتناب کنند. با وجود بهترین تلاش‌ها، برخی موسسان خودشان را در حال انجام کاری می‌یابند که به شدت مغایر شخصیت آنهاست. به‌عنوان مثال، موسسان در مراحل اولیه استارت‌آپ، شب و روز خود را در حال شبکه‌بندی می‌بینند؛ حتی از روابط اجتماعی با افراد لذت نمی‌برند. روانشناسان ایجاد یک «کنج احیاگر» را پیشنهاد می‌دهند؛ یک زمان و مکان مجزا که در آن هر کسی می‌تواند استرس را از خود دور کند و به خود واقعی‌اش رجوع کند. این گوشه‌ها می‌توانند به موسسان کمک کنند دوباره انرژی به‌دست آورند و توازن روانی را پیش از اینکه مدیریت آن دشوار شود بازیابند.

علایم افسردگی را بشناسید: نشانه‌های بسیاری برای افسردگی وجود دارد. جدا از احساس غم، افسردگی می‌تواند فرمی از یک فقدان قابل‌توجه از لذت یا علاقه در کارهایی باشد که شما باید از آنها لذت ببرید. علایم دیگر شامل یک افزایش یا کاهش ناگهانی خواب، وزن، اشتها یا انرژی به علاوه احساس بی‌ارزش بودن، گناه یا خودنکوهی است. موسسان باید با این نشانه‌ها آشنا باشند؛ به این ترتیب می‌توانند زمانی که این نشانه‌ها را تجربه می‌کنند آنها را تشخیص دهند و به دنبال کمک حرفه‌ای باشند. آنها می‌توانند از یک دوست معتمد یا یک عضو خانواده درخواست کمک کنند تا در شناسایی این نشانه‌ها به آنها یاری رسانند؛ به‌خصوص موسسانی که غرق در کار شده‌اند، می‌توانند گاهی علایم اخطار اولیه را از دست بدهند. تنها به این دلیل که شما شخصیت تبدیل شدن به یک کارآفرین را ندارید به این معنا نیست که نمی‌توانید شرکت خود را بیابید. اما این امر به آن معناست که باید از ریسک‌های سلامت روانی آگاه باشید و متعاقبا شخصیت خود و پیرامون آن را مدیریت کنید. با پیروی از ترفندهای ذکر شده در بالا، می‌توانید برای تبدیل شدن به یک موسس شادتر و راضی‌تر یک گام به جلو بردارید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4004

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  شکل‌گیری دوباره نقش روابط‌عمومی در دوران کروناویروس


  دفترچه راهنمای بانکی برای عبور از بحران کروناویروس


  وظایف مدیران روابط عمومی در ایام کرونا


  سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد


  آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل


  روابط عمومی چه نقشی در بهبود ارتباطات سازمانی دارد؟


  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند


  4 نکته برای تقویت تصویر برند تجاری


  انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب


  پونیسف/ راهنمایی‌هایی برای مراقبت از کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"