درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1397 - 19:34   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

چرا در میهمانی‌های خانوادگی نباید از موبایل استفاده کرد؟

  چرا در میهمانی‌های خانوادگی نباید از موبایل استفاده کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

«همایش جهانی رسانه‌ها» در  آلمان  برگزار می شود

  «همایش جهانی رسانه‌ها» در آلمان برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب سه

کارنامه بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی

  کارنامه بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل معرفی شد
  میرزایی در جمع مدیران روابط عمومی؛ روابط عمومی‌ها پیش از تعهد به مدیران خود، به مردم تعهد داشته باشند
  تقویت جایگاه روزنامه‌نگاری محیط زیست ضروری است
  مراسم معارفه مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد
  کارنامه بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی
  انتشارات الکترونیک در روابط عمومی
  پرداخت 75 هزار فقره تسهیلات بانک کارگشایی در دو ماه نخست امسال
  مدیر روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر منصوب شد
  «سنگاپور کجاست؟»: نشست ترامپ- کیم برای این شهر-کشورِ کوچک حکم یک کودتا در روابط عمومی را دارد
  مراسم تکریم و معارفه سرپرست روابط عمومی دانشگاه کاشان برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28594صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 17 اسفند 1395 - 23:38
نقش مدیران ارشد در ناکامی روابط عمومی ها
رسول غلامی ارجنکی-کارشناس روابط عمومی و تبلیغات - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با گذشت نزدیک به 65 سال از تاسیس روابط عمومی به مفهوم سازمانی آن در ایران، متاسفانه هنوز این علم، فن وحرفه در ایران با چالش ها، تنگناها و مشکلات عدیده ای روبه رو است که در اولین گام به نقش مدیران در موفقیت و یا شکست روابط عمومی ها در سیستم های بسته و یا باز مدیریتی می پردازیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با گذشت نزدیک به 65 سال از تاسیس روابط عمومی به مفهوم سازمانی آن در ایران، متاسفانه هنوز این علم، فن وحرفه در ایران با چالش ها، تنگناها و مشکلات عدیده ای روبه رو است که در اولین گام به نقش مدیران در موفقیت و یا شکست روابط عمومی ها در سیستم های بسته و یا باز مدیریتی می پردازیم.

طبق تعاریف تشکیلاتی، روابط عمومی در ستاد مدیریت دستگاه ها خلاصه شده و با توجه به ضعف هایی که وجود داشت از گذشته تا کنون برای مدیران کار انجام می دادند. متاسفانه امروزه می بینیم که بعضی مدیران ارشد به ضرورت روابط عمومی ایمان راسخ نداشته و فقط این حوزه را در ساختار تشکیلاتی جای داده اند و نگاهی کاملا تشریفاتی به این حوزه دارند.

در موضوع روابط عمومی ایران مسائل مختلفی وجود دارد، درک نادرست مدیران از روابط عمومی ها آسیب اول در این حوزه است و این مهم باعث شده روابط عمومی ها در جایگاه مورد انتظار خود قرار نداشته باشند.

آنچه تاکنون در آسیب شناسی روابط عمومی ها متداول بوده است توجه به نقاط ضعف داخلی واحد روابط عمومی و انتظارات بعضا غیر منطقی مدیران ارشد فارغ از مشکلات بیرونی است که گریبانگیر مدیران روابط عمومی ها است.

سیستم مدیریتی بسته بعضی مدیران که خود را در پیله مدیریتی داخلی محبوس کرده و بی نیاز از ارتباطات بیرونی می بینند حتی در سطح کلان، از معضلات پیش روی مدیران روابط عمومی است و در این درک نادرست مدیریتی، وجود روابط عمومی خیلی ضروری به نظر نخواهد رسید.

ما همواره شاهد برگزاری کارگاه ها و همایش های مرتبط با این حوزه هستیم بدون آن که شنونده اصلی یعنی مدیران در هیچ یک از این گردهمایی ها حضور داشته باشند! جالب است که هزینهاش را تأمین میکنند تا کارمندان شان روابط عمومی را یاد بگیرند، اما خودشان به مسائل روابط عمومی وقعی ننهاده و در هیچ کدام از این برنامه به نقش اصلی خود این مدیران به عنوان منابع جدی آسیب توجه نشده است.

سیستم حاکم در مدیریت بعضی از سازمان ها همچنان سنتی و انتخاب مسئولین روابط عمومی مبتنی بر روابط به پیش می رود و بعضا می بینیم که به روابط عمومی ها به عنوان پارکینگ نیروهایی نگریسته می شود که به علل مختلف مورد بی مهری سیستم قرار گرفته و این نشان می دهد که مدیریت ارشد سازمان، روابط عمومی را هیچگاه یک علم و تخصص نمی داند.

مسئولین روابط عمومی از طرفی درگیر مشکلات داخلی خود اعم از کمبود نیروی انسانی، منابع مالی بسیار محدود، عدم شفافیت وظایف و ... هستند و از طرفی مدیریت ارشد می خواهد بیشتر خود را مطرح کند و لذا از روابط عمومی می خواهد در این کار پیشقدم شود در این رهگذر کمتر به نقش تفصیلی روابط عمومی توجه شده است.

روابط عمومی ها با وظایف خطیری که بر عهده دارند میتوانند چشم انداز مثبت و یا منفی از سازمان در جامعه و افکار عمومی جلوه دهند، در این بین رفتار و منش مدیران ارشد هر سازمان بر چگونگی کار و فعالیت روابط عمومی ها تاثیر بسـزایی دارد در صورتی که روابط عمومی مورد بی مهری مدیران ارشد سازمان باشد نمی تواند وظایف و اختیارات خود را در حیطه کاریش به درستی انجام داده و در حالتی از انزوا و انفعال قرار می گیرد به طوری که به تدریج از صحنه خارج شده و به حاشیه رانده می شود. بالعکس اگر مدیران ارشد سازمان رابطه خوبی با روابط عمومی ها داشته باشند، روابط عمومی سازمان به مجموعه اقدامات و کوشش های حساب شده ای که مدیریت آن سازمان برای تصویر کردن چهره ای مثبت از سازمان در میان گروه هایی که با سازمان در ارتباطند، بدل خواهد شد که اولین منفعت این موضوع به خود مدیران بر میگردد.

در بیشتر سازمان های دولتی روابط عمومی تحت الا مر یک مدیر است و باید آن کاری را که مدیر ارشد سازمان می خواهد انجام دهد و فقدان نگرش تخصصی از سوی برخی از مدیران در انتخاب و گزینش مسؤولان روابط عمومی و به تبع آن نبود تخصص در بدنه کارشناسی، روابط عمومی ها را در دستگاه های دولتی بیشتر بسان ابزار مشاطه گری، تبلیغات و توجیه اقدامات بعضا نادرست مدیران هدایت می کند.

این درحالی است که کشورهای پیشرفته برای اداره این سیستم های پیچیده، سختترین آموزشها و ملاکهای انتخاب را دارند، در ایران با این پیچیدهترین سیستم و پدیده جهان هستی به سادهترین شکل و نامناسبترین وجه برخورد می کنیم.

همه موارد فوق موجب شده است تا روابط عمومی ها در بیشتر نهادهای دولتی نتوانند آنطور که باید و شاید ،عملکرد مناسب و خروجی قابل توجهی داشته باشند اما تمامی مدیران ارشد باید این نکته را بدانند که تقویت روابط عمومی، به طور مستقیم بر آینده کاری شخص مدیر و سازمان مربوطه تاثیر بسیاری دارد. با این وجود دستگاه ها نیز هستند که با شناخت خوب از فلسفه و حیات روابط عمومی در سـازمان سعی دارند با فـراهم آوردن ساز و کار لازم و انتخاب افراد خبره و با تجربه روند کار روابط عمومی را در سازمان تسریع بخشیده و با ایده ها و اندیشه های اصلاح طلبانه برای توسعه حرفه روابط عمومی گامهای مثبتی بردارند.

منبع: پیام آشنا

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حسین واعظی
| 1396/10/4 - 23:04 |     0     0     |
مقاله بسیار جامع و ارزشمندی است باید از نگاه دقیق و متفاوت ایشان تشکر کرد با آرزوی موفقیت روز افزون


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتشارات مطلوب در روابط عمومی


  پدر اینترنت (WWW) جایزه گرفت


  انتشارات الکترونیک در روابط عمومی


  هشت راه برای مقابله با یک بحران


  رئیس روابط عمومی فیسبوک از پست خود کناره گیری می کند


  «سنگاپور کجاست؟»: نشست ترامپ- کیم برای این شهر-کشورِ کوچک حکم یک کودتا در روابط عمومی را دارد


  کارگاه های «عکاسی خبری پیشرفته» و «سواد بصری»


  مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل معرفی شد


  مدیر روابط عمومی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان معرفی شد


  مدیر روابط عمومی تماشاخانه سنگلج منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی