درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:25   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28551صفحه نخست » دوشنبه، 16 اسفند 1395 - 11:40
چگونه شرکت‌هایی مانند اوبر صنایع قدیمی را مختل می‌کنند؟
این روزها سرویس‏های اسنپ و تپسی در ایران سر و صدای زیادی به پا کرده‏اند و حداقل اکثر تهرانی‌ها با این سرویس آشنایی دارند و اپلیکیشن آن را در گوشی خود نصب کرده‏اند. به نظر می‏رسد دیگر پیشرفت موج‏های تکنولوژی و کسب‏و‏کارهای فناورانه اجتناب‏ناپذیر است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، این روزها سرویس‏های اسنپ و تپسی در ایران سر و صدای زیادی به پا کرده‏اند و حداقل اکثر تهرانی‌ها با این سرویس آشنایی دارند و اپلیکیشن آن را در گوشی خود نصب کرده‏اند. به نظر می‏رسد دیگر پیشرفت موج‏های تکنولوژی و کسب‏و‏کارهای فناورانه اجتناب‏ناپذیر است. اسنپ و تپسی مدل مشابه سرویس هم‏سفری آنلاین اوبر است که در بیش از 536 شهر جهان فعالیت دارد. اما چرا این نوع سرویس‏ها و سرویس‏های مشابه با اقبال عمومی مواجه می‏شوند و چگونه توانسته‏اند در صنعت خود تحول ایجاد کنند؟ با نگاهی به صنایع سنتی در ایالات متحده آمریکا، واضح است که بسیاری از آنها قدیمی و حتی خسته‏کننده هستند. اما مشتریان همچنان به استفاده از آنها ادامه می‏دهند؛ چرا که هیچ جایگزین‏ عملی وجود ندارد. اما در این میان زمانی که شرکتی جذاب، مدرن و نو توسعه می‏یابد، همه چیز تغییر می‏کند.

 

کلمه «اختلال» به‌طور گسترده‏ای در چرخه‏های کارآفرینی بد به‌کار رفته است. طی این سال‏ها، کارآفرینان نوآوری را با اختلال اشتباه گرفته‏اند و گرچه اختلال قطعا نوآوری بسیار زیادی را دربرمی‏گیرد؛ اما آنها خیلی مشابه نیستند. گرچه اختلال با ارائه چیز‏های جدید به مشتریان، یک صنعت را به‌طور کامل تغییر می‏دهد، نوآوری صرفا یک ارزش موجود را بهتر، ارزان‏تر یا سریع‏تر می‏سازد.اختلالگران همیشه وارد بازارها می‏شوند. برخی نسبت به سایرین پرجلوه‏تر هستند؛ اما همه آنها روزی به ایجاد این تاثیر پایان می‏دهند. به لطف نفوذ اقتصاد اینترنتی و تکثیر تکنولوژی‏های جدید، در حال حاضر در حال تجربه اختلال بیشتری نسبت به حالت عادی هستیم. در اینجا نگاه سریعی به سه مورد مطالعاتی و درس‏هایی که می‏توان از موفقیت آنها آموخت می‏اندازیم.

1. Purple : زمانی که به صنعت تشک نگاه می‏کنیم، به نظر کهنه و ایمن می‏آید. مشتریان به‌طور کلی به یک فروشگاه می‏روند، روی چندین تشک دراز می‏کشند، تشکی که با آن احساس راحتی بیشتری دارند را انتخاب می‏کنند و به این صورت خرید خود را انجام می‏دهند. اما جدا از ظهور Tempur-Pedic در اوایل دهه 2000 میلادی، تغییر چندان زیادی در این صنعت رخ نداده بود؛ تا اینکه ظهور پرپل داستان را به کلی عوض کرد.

تونی و تری پیرس، دو برادری هستند که این صنعت کهنه را زیرورو کردند. آنها تشکی با بالش‌هایی با تکنولوژی بالا طراحی کرده‏اند که هم برای راحتی به اندازه کافی نرم و هم برای قرار گرفتن مناسب راستای ستون فقرات به اندازه کافی محکم است؛ ضمن اینکه با قیمت مقرون به صرفه نیز ارائه می‏شود. مدل کسب‏و‏کاری که این دو برادر استفاده می‏کنند، شوک‏های بزرگی به صنعت وارد می‏کند. به‌جای دادن مجوز تکنولوژی تشک خود به تولیدکنندگان یا فروش به مغازه‏های خرده‏فروشی، پرپل مدل تجارت الکترونیکی «مستقیم به مصرف‏کننده» را انتخاب کرده است. این امر هزینه‏های مرتبط با حق امتیاز، سودهای تولیدکنندگان، اضافه بهای توزیع‏کننده، عمده‏فروش، خرده‏فروش و کارمزدهای فروش را از بین می‏برد. این مدل همچنین راحتی بسیاری به همراه دارد. مشتریان می‏توانند این تشک را بخرند و برای 100 شب آنها را امتحان کنند. اگر پس از چند ماه آنها تشک موردنظر را دوست نداشتند، بازپرداخت انجام خواهد شد و تشک پس گرفته خواهد شد. تصور خرید یک تشک آنلاین چیزی است که سایر بازیگران صنعت هرگز تصور نمی‏کردند ایده خوبی باشد. اما پرپل به لطف قیمت‏های پایین و گارانتی بازگشت پول، توانسته است بر این مساله فائق بیاید و شکوفا شود.

2. اوبر: در شهرهای بزرگ در ایالات متحده آمریکا، تاکسی‏ها همواره جزو کالاهای اساسی بوده‏اند. زمانی که نیاز دارید سریعا خود را به جایی برسانید اما اتومبیلی در اختیار ندارید، این تاکسی‏های زرد همیشه بهترین دوست شما بوده‏اند. اما به لطف اوبر این رویه سریعا در حال تغییر است. همان‏طور که می‏دانید، اوبر سرویسی است که به مردم این اجازه را می‏دهد تا با فشار یک دکمه یک اتومبیل به مقصد دلخواه در اختیار داشته باشند. این رانندگان افراد معینی هستند که از وسیله نقلیه خودشان استفاده می‏کنند و درصدی از کرایه را برای خود برمی‏دارند. اوبر با ارائه خدمات ارزان‏تر، آسان‏تر و مدرن‏تر، صنعت حمل‏و‏نقل را دگرگون کرده است. برخلاف صدا کردن یک تاکسی از پیاده‏رو، دست کردن در جیبتان برای چند دلار و سپس بحث در مورد مقدار کرایه، شما به سادگی یک دکمه را در یک اپلیکیشن فشار می‏دهید و اتومبیل موردنظر به ارزان‏ترین و راحت‏ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار می‏گیرد. همه پرداخت‌ها از طریق همان اپلیکیشن صورت می‏گیرد و بنابراین به سادگی در تاکسی سوار و پیاده می‏شوید. همان‏طور که اوبر نشان داده است، مردم سادگی و شخصی‏سازی را دوست دارند. اگر می‏توانید فرآیندی که قدیمی شده است را انتخاب کنید و آن را مدرن و تکنولوژیک کنید، می‏توانید تفاوت بزرگی ایجاد کنید. و اگر بتوانید همزمان آن را برای مشتری ارزان‏تر کنید، شانس موفقیت شما به شدت افزایش خواهد یافت.

3. Airbnb: در نهایت، نگاهی به Airbnb می‏اندازیم. سرویسی که به مالکان اجازه می‏دهد تا خانه‏ها و آپارتمان‏های خود را با قیمت کم و برای کوتاه‏مدت به مستاجران اجاره دهند. این پلت‌فرم آنلاین در حال ایجاد یک شکاف بزرگ در صنعت هتل‏داری است و مثالی برای این نکته است که چگونه اینترنت می‏تواند تغییرات بزرگی در توازن قدرت ایجاد کند. بسته به اینکه از چه کسی سوال بپرسید، Airbnb در هر کجا از 10 میلیارد تا 5/ 25 میلیارد ارزش‏گذاری شده است که نشان‏دهنده این است که سرمایه‏گذاران آن جو گبیا، برایان چسکی و ناتان بلچارزیک مسیر درستی را در پیش گرفته‏اند. زمانی که به Airbnb و اوبر نگاه می‏کنید واضح است که بسیاری از اختلال‏گران امروز بر جنبه اجتماعی مصرف‏گرایی تمرکز می‏کنند. برای مصرف‏کننده امروز خرید یک محصول یا خدمات از یک شخص در مقابل یک برند بزرگ شرکتی به مراتب جذاب‏تر است. Airbnb با ارتباط دادن افراد با یکدیگر این امر را میسر می‏سازد. این جنبه اشتراکی چیزی است که به این شرکت اجازه داده است تا سریعا رشد کند.

فرصت‌های بسیار زیادی وجود دارد که نوآوری مفید خواهد بود. بهبود کیفیت یک محصول، پایین آوردن قیمت یا کارآتر کردن محصول همیشه فرصت‏های ماندگاری را برای ورود به یک بازار موجود و موفق شدن ایجاد خواهد کرد. گرچه اگر شما واقعا بخواهید یک برند عظیم ایجاد کنید، آنگاه اختلال باید هدف اصلی شما باشد. همان‏طور که می‏توانید در این سه مثال ببینید، اختلال در یک صنعت برای هر کسب‏و‏کاری متفاوت به نظر می‏رسد. با شناسایی فرصت‏ها و افزایش منابع در دسترس، شاید شما نیز بتوانید اختلا‏ل‌گر بزرگ بعدی در صنعت خودتان باشید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4000

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد