درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 21:06   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28536صفحه نخست » یکشنبه، 15 اسفند 1395 - 12:05
کیمیاگری مدرن و مدیریت داده ‏های فاقد ساختار
پردازش‎های موردنیاز برای آماده‎سازی داده‎های بدون ساختار برای تجزیه و تحلیل می‎تواند فرآیندی دست‎وپا گیر و نیز مستعد خطا باشد، به همین دلیل سازمان‎ها باید برای سازماندهی اطلاعات خود حتی پیش از اقدام به جمع‎آوری آنها اقداماتی را مدنظر داشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پردازشهای موردنیاز برای آمادهسازی دادههای بدون ساختار برای تجزیه و تحلیل میتواند فرآیندی دستوپا گیر و نیز مستعد خطا باشد، به همین دلیل سازمانها باید برای سازماندهی اطلاعات خود حتی پیش از اقدام به جمعآوری آنها اقداماتی را مدنظر داشته باشند.دادههای فاقد ساختار به اطلاعاتی اطلاق میشود که به صورت از پیش تعریف شده سازمان یافته نیستند و امروزه به صورت گسترده در دسترس هستند اما به‌منظور استفاده از این اطلاعات در فرآیندهای تجزیه و تحلیل سازمانی که به معنی پردازشهای خاص است، باید آنها را تحت ساختار مشخصی سازماندهی کرد. این پردازش میتواند مشکلساز باشد.

 

فرآیندهای تجزیه و تحلیل امروزی نیز در حال‌حاضر اطلاعات فاقد ساختار را به کمک کیمیاگری مدرن به ارزشی برای کسبوکار تبدیل میکنند. سیستم‌های امروزی هرجا که باشند هر داده قابل تصوری را مورد استفاده و پایش قرار میدهند. فناوریهایی نظیر Hadoop وNoSQL این گنجینههای اطلاعاتی را به‌راحتی در همان شکل بدون ساختارشان ذخیره میکنند. پردازشگرهای زبان طبیعی، استخراج ویژگی و تشخیص گفتار اکنون به صورت روزمره مقادیر عظیمی از متون بدون ساختار، تصاویر، اطلاعات صوتی و تصویری مختلف را برای تجزیه و تحلیل آماده میکنند. این فرآیندها بسیار شگفتآور بوده و با هدف ایجاد نظم در دل بی‌نظمیها انجام میشوند.متاسفانه درحالیکه مراحل مختلف این پردازشها قابل‌توجه هستند، نمیتوان آنها را عاری از خطا هم تصور کرد. به جرات می‌توان گفت بهترین جایگزین برای چنین مواردی اجتناب از نیاز به پردازشهای جامع و عظیم است. ما همه به خوبی میدانیم که چگونه هر مرحله از پردازش، اطلاعات را دچار خدشه میکند. با انجام اشتباهات حتی کوچک تحریف اطلاعاتی گسترش پیدا کرده و عدم اطمینان به سرعت در لایه‌های مختلف گسترش پیدا می‌کند.

سازمانها درگیر بازی گسترده‎‎ اطلاعاتی هستند و دادههای فاقد ساختار این بازی را بسیار پیچیده و دشوارتر میکند. در شرایطی که فعالیتهای مصرف کننده ۵۰ الی ۸۰ درصد از داده‌های کمیاب را مصرف می‌کند، هر مرحله از فرآیند پردازش مستلزم دقت، تلاش و زمان بیشتری از سوی سازمان است و این در حالی است که معدودی از سازمانها این سه مولفه را در اختیار دارند.هر مرحله از فرآیند پردازش میتواند هزینه توسعه و نگهداری بالایی برای سازمان دربر داشته باشد اما گسترش اهمیت به اشتراکگذاری اطلاعات میان سازمانها یکی از مهمترین دغدغههای عصر حاضر به‌شمار میرود. در گزارشی که اخیرا توسط MIT منتشر شده است، موضوع ارزش کسبوکار و اهمیت به اشتراک‏گذاری اطلاعات میان سازمانها در قالب اینترنت اشیا مورد بررسی قرار گرفته است. مطالعات دیگر حاکی از نتایج مشابه در زمینه‏های گستردهتر تجزیه و تحلیلهای اطلاعاتی است. در واقع با هر بار انتقال داده، فرآیندهای توسعه و نگهداری بیشتری موردنیاز خواهد بود.حذف واسطهها از جمله راهکارهایی است که با حذف مراحل میانی مراحلی را پشت‌سر می‌گذارد که شاید در دوره‌ای ارزش افزوده‌ای دربر داشته است اما هم‌اکنون ارزشی ایجاد نمیکنند. سازمان‏ها می‏توانند به دو روش واسطفرآیندهای اطلاعاتی خود را حذف کنند.

ساختار یافته‌تر کردن اطلاعات از طریق یک رابط نرم‌افزاری رسمی: با ارائه اطلاعاتی که فرمتهای ساده‏ای دارند، سازمان می‌تواند در میزان تلاش‌هایی که صرف پیاده‏سازی این فرآیند می‏کند، صرفه‌جویی کند.

ساختاربخشی به اطلاعات در مبدا: با رشد فناوریهای ذخیره دادههای فاقد ساختار‏، ذخیره این دست از اطلاعات بسیار آسانتر شده است. طراحی فرآیندهایی که از این فناوریها به‌منظور ذخیره اطلاعات بدون ساختار استفاده میکنند با ایده امکان سازماندهی در آینده بسیار وسوسه انگیز است اما هرچه داده بیشتری از مبدا جمع‏آوری شود، امکان سازماندهی مطلوب کاهش پیدا خواهد کرد.

جان هورتون در تجربه کاری خود در oDesk متوجه این موضوع شد که سیستمهایی که اصولا به افراد اجازه به اشتراک‏گذاری اطلاعات میدهند از ورودیهای فاقد ساختار بهره میبرند، در نتیجه کاربران این سیستم‌ها بیش از صدهزار ورودی لغوی مجزا با اشتباهات متعدد ایجاد کردند (مثلMS Powerpoint Microsoft Power Point). هرچند حدود ۱۴ درصد از ورودیهای سیستم بیش از یکبار استفاده شده بودند اما بسیاری از موارد تکراری بودند و در واقع منظور یک ورودی واحد بوده است. بدتر اینکه هر سازمان یا سیستمی که از این اطلاعات استفاده می‌کرد مجبور به ایجاد فرآیندهایی بود تا منظور کاربر را تفسیر کند. به این ترتیب oDesk با طراحی مجدد نحوه ورود اطلاعات به سیستم خود لیستی سازماندهی شده فراهم کرد که به طرز شگفتآوری فرآیندهای داخلی شرکت برای تحلیل اطلاعات و فرآیندهای مورد نیاز سازمانها در استفاده از سیستم oDesk را به مراتب بهبود بخشیده است. به‌طور قطع، مهارتهای جمعی ما در سازمان‌دهی اطلاعات فاقد ساختار در هر مرحله از فرآیند تحلیل موثر بوده و بهبودهایی را در پی داشته است. اما این کیمیاگری مدرن کاری دشوار است و مستلزم صرف تلاش، هزینه و زمان بسیار است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3999

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد