درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:32   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28447صفحه نخست » دوشنبه، 9 اسفند 1395 - 11:52
ترامپ از این طرز برخورد با رسانه‌ها ضرر خواهد کرد
استفاده زیاد دونالد ترامپ از «توئیتر» و اعلام برخی از مهترین موضع‌گیری‌های دولت نوپای آمریکا از این طریق، دوری از برگزاری نشست‌های مطبوعاتی و جلوگیری از ورود برخی از رسانه‌ها به این نشست‌ها تعابیر مختلفی از سوی رسانه‌ها داشته است که برخی از آن با عنوان «جنگ با رسانه‌ها» یاد می‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، استفاده زیاد دونالد ترامپ از «توئیتر» و اعلام برخی از مهترین موضع‌گیری‌های دولت نوپای آمریکا از این طریق، دوری از برگزاری نشست‌های مطبوعاتی و جلوگیری از ورود برخی از رسانه‌ها به این نشست‌ها تعابیر مختلفی از سوی رسانه‌ها داشته است که برخی از آن با عنوان «جنگ با رسانه‌ها» یاد می‌کنند .

در ادامه این دیپلماسی رسانه‌ای ترامپ، در نشست خبری که روز جمعه برگزار شد، کاخ سفید بدون ارائه هرگونه توضیحی به برخی از رسانه‌های بزرگ همچون سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی، نیویورک تایمز، لس آنجلس تایمز، روزنامه نیویورک، بازفید، پایگاه خبری هیل و روزنامه دیلی میل اجازه پوشش نشست خبری را نداد .

محمد سلطانی‌فر، کارشناس رسانه در گفت‌وگویی با ایسنا در این باره اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که ترامپ پیروزی خود را در رقابت با کلینتون مدیون همین شبکه‌های اجتماعی مثل «توئیتر» و «فیس‌بوک» می‌داند. این شیوه و رویکرد ممکن برای مدت زمان کوتاهی کارایی داشته باشد، اما در آینده با توجه به هجمه‌ای که رسانه‌ها علیه دولت ترامپ به راه انداخته‌اند، به تیغی تبدیل خواهد شد که ممکن است دست خود ترامپ را هم ببرد .

او با بیان اینکه ترامپ می‌خواهد از طریق متفاوت‌گویی و مخالفت با رسانه‌ها، شاخص و هویتی مستقل برای خودش قائل شود، خاطرنشان کرد: به طور کلی، تاریخ نشان داده است که مقابله با رسانه‌های جریان اصلی به هر شکل و روشی هم که باشد، در کوتاه‌مدت جواب می‌دهد و در دراز مدت این رسانه‌ها هستند که آنها را وادار به تسلیم می‌کنند

این استاد ارتباطات در ادامه با اشاره به حضور پررنگ ترامپ در «توئیتر»، یادآور شد: یکی از خصوصیات تکنولوژی‌های نوین این است که منبع خبر یا مصاحبه‌شونده و پیام‌دهنده بدون واسطه، با مخاطبان برخورد می‌کنند و می‌توانند مستقیم با آنها در ارتباط باشند. ترامپ هم سعی می‌کند که با استفاده از فیلتر خودش از این مزیت تکنولوژی‌های نوین استفاده و به‌نوعی با دروازه‌بانی خبر در رسانه‌های جریان اصلی مبارزه کند؛ غافل از اینکه این نوع پیام‌رسانی هم می‌تواند به نوعی دروازه‌بانی شود و باز هم در آن دخل و تصرف‌هایی صورت بگیرد. چراکه هرفردی  از دیدگاه خودش به این پیام‌ها می‌پردازد و آنها را مورد تغییر و تاکید قرار می‌دهد.

سلطانی‌فر ادامه داد: به هر حال  رسانه‌های جریان‌ اصلی هنوز روی مردم تاثیرگذار هستند و حتی بعضا‍ً روی رسانه‌های اجتماعی هم تاثیر می‌گذارند و در نهایت هم اجازه نخواهند داد آنچه که ترامپ در نظر دارد، رخ بدهد و این راه‌ ندادن برخی از رسانه‌های به نشست مطبوعاتی به ضرر او تمام می‌شود. 

او خاطرنشان کرد: از طرفی هم به طور کلی رسانه‌ها به دنبال این هستند که اعلام کنند زیر فشار سانسور هستند و این فشارها و دوری از دولت‌ها برای آنها یک برند محسوب می‌شود و آقای ترامپ این فرصت را به برخی رسانه‌ها داده است تا وجاهت بیشتری پیدا کنند. رسانه‌ای که دولت‌ها و قدرت‌ها با ان برخورد و آنها را تحریم کنند، ناخودآگاه دارای وجاهتی نزد افکار عمومی می‌شود. به همین جهت رسانه‌ها هم دنبال این هستند که آقای ترامپ آنها را در جلسات مطبوعاتی راه ندهد، چراکه این بار می‌توانند هویت از دست‌رفته‌شان را از طریق غیردولتی بودن به دست ‌آورند.

به گزارش ایسنا،  فارغ از انتقادهایی که به حضور پُررنگ ترامپ در «توئیتر» وارد شده، برخورد او با برخی از رسانه‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است. او که در جریان رقابت‌های انتخاباتی خود از برخی رسانه‌های جمعی انتقاد می‌کرد و معتقد بود که این رسانه‌ها در جهت منافع ملی آمریکا حرکت نمی‌کنند، پس از پیروزی نیز این انتقادها را با حجم بیشتری ادامه داد؛ به طوری که در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود به پرسش خبرنگار شبکه «سی.ان.ان» پاسخ نداد و این رسانه را به انتشار «اخبار نادرست» متهم کرد .

برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که «سه روز پس از انتخابات سال ۲۰۰۸ آمریکا، باراک اوباما با برگزاری یک کنفراس خبری، به سولات خبرنگاران پاسخ داد؛ این در حالی است که سه روز پس از انتخابات ۲۰۱۶،  ترامپ تنها بار دیگر در توئیتر خود ظاهر شد. اولین کنفرانس خبری ترامپ در ژانویه و تقریبا دو ماه پس از انتخابات برگزار شد و به نظر می‌رسد که ترامپ بیشتر ترجیح می‌دهد به مصاحبه‌های کنترل شده و «توئیتر» اکتفا کند ».   

همچنین در جریان مصاحبه‌ای که قرار بود «نیویورک تامیز» با ترامپ داشته باشد نیز حواشی به وجود آمد؛ البته ترامپ همواره از روزنامه «نیویورک تایمز» انتقاد می‌کرد و مدعی بود که این روزنامه در زمان انتخابات، برخورد غیرمنصفانه‌ای با او داشته است. ترامپ اندکی پس از پیروزی در انتخابات نارضایتی خود از این روزنامه را بارها در «توئیتر» اعلام کرد و بعضاً از واژه شکست‌خورده (failing) پیش از نام «نیویورک تایمز» استفاده می‌کرد .

 

منبع: ایسنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد