درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 13:18   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28443صفحه نخست » دوشنبه، 9 اسفند 1395 - 11:46
برند و تحول در ارتباط با مشتری برای کسب و کارهای B2B
در هر ارتباط موفقیت آمیز بین فروشنده و مشتری در کسب و کارهایB2B، تلاش و منابع فراوانی جهت ایجاد اعتماد متقابل صرف شده است. این اعتماد به مرور و در طول زمان، مرحله به مرحله به وجود می آید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در هر ارتباط موفقیت آمیز بین فروشنده و مشتری در کسب و کارهایB2B، تلاش و منابع فراوانی جهت ایجاد اعتماد متقابل صرف شده است. این اعتماد به مرور و در طول زمان، مرحله به مرحله به وجود می آید.

برای نشان دادن این مراحل می توان پنج فاز مختلف را در نظر گرفت:

فاز تماس: در این مرحله نیازهای مشتری و توانایی برآورده شدن آنها توسط تأمین کننده بالقوه شناسایی و برآورد می شود و در حقیقت فاز ابتدایی اعتماد بین دو طرف شکل می پذیرد.

فاز معامله: در این مرحله در صورتی که فروشنده قادر به متقاعد کردن مشتری باشد، مشتری درصدد بررسی و اثبات ادعاهای فروشنده برخواهد آمد. بخشی از این اعتماد در خرید اول از فروشنده بررسی می شود.

فاز توسعه ارتباط: پس از خرید رضایت بخش در معامله اول، مشتریان در خصوص ادامه ارتباط و خرید مجدد از فروشنده تصمیم گیری می کنند.

فاز مشورتی: به طور خودکار، با تحقق وعده های فروشنده و بالا رفتن اعتمادبه نفس در او، مشتریان نیز افزایش می یابند و تمایل به همکاری در حوزه های مشابه  (و نه لزوما حوزه ای که در ابتدای همکاری در آن آغاز شده است) بیشتر می شود.

فاز مشارکت: بسته به نتایج و موفقیت هایی که در فازهای قبل حاصل می شود، کم کم مشتریان سطح اعتماد، تعهد و ارتباط با فروشنده را افزایش می دهند و به مرور همکاری های استراتژیک را جایگزین معاملات و دریافت مشاوره های قبلی می کنند.

با اینکه تکامل ارتباط مشتری و فروشنده با گذراندن این پنج مرحله صورت می پذیرد، اما باید در نظر داشت رضایت دو طرف از نتیجه هر مرحله سند عبور از آن مرحله خواهد بود. هرچند به نظر می رسد رعایت این مراحل و نظم در تنظیم روابط برای هر دو طرف اهمیت دارد، اما در برخی از موارد فازهایی بسته به موقعیت مشتری و فروشنده ممکن است لازم الاجرا نباشد.

برای مثال در بسیاری از موارد فاز مشورتی ضروری نیست و دو طرف به راحتی وارد فاز مشارکتی می شوند. در عین حال گذر از یک فاز ممکن است در یک چارچوب زمانی مشخص قرار نگیرد. مشتریان و فروشندگان ارزش های همکاری مشترک را با توجه به توانایی و تجربیات به وجود آمده در ذهن نگه می دارند و از آنها استفاده می کنند.

برای مثال یک مشتری که تأمین  کننده خارجی بزرگ داشته است در مواجهه با تأمین  کننده کوچک تر مقیاس های استانداردی را در ذهن دارد و بالعکس فروشندگانی که مشتریانی بزرگ داشته اند در بسیاری از اوقات در برابر مشتریان جدید ضوابط و شرایط معین خود را حفظ می کنند. این حافظه تاریخی در روابط آن دو تاثیرگذار خواهد بود.

حالا به نظر می رسد وجود یک نام تجاری  (برند) تا چه میزان در شکل گیری این مراحل می تواند راهگشا باشد و انتخاب دقیق و مؤثر آن می تواند در حافظه تاریخی مشتریان و فروشندگان کسب و کارهای B2B بنشیند. نام های تجاری  (برند) می توانند تمام خصوصیات یک کسب وکار را در خود ذخیره و اعتماد لازم را برجسته کنند.

معماری برند می تواند دو طرف یک قرارداد را تا حد زیادی تا رسیدن اطمینان لازم یاری دهد. در فاز تماس، مشتری به دنبال ارزیابی است و در حال سنجش اینکه صرف زمان و هزینه برای یک فروشنده ناشناخته مقرون به صرفه است یا خیر؟ بنابراین به سادگی می پرسد که «شما کی هستید؟» پاسخ به این سوال اعتبار فروشنده را به صراحت نشان می دهد و نقش کلیدی در تصمیم گیری مشتری دارد. یک برند می تواند اندازه، مقیاس و توانایی های یک تأمین کننده را نشان دهد و در عین حال مرز مشخصی با رقبا ایجاد کند.

با این شرایط اعتماد به وجود می آید و تعامل، درک و انطباق با مشتری  (به خصوص در طرح مشکلات دامنه دار و طولانی) تا سطح گسترده ای افزایش می یابد، تا جایی که نقش مشورتی تأمین کننده آغاز می شود. در این شرایط تأمین کننده توانایی خود را در تأمین کالا و کیفیت محصولات اثبات کرده اما این بار درخواست موردنظر مهارت و دانش است که می تواند برای مشتریان شبهه برانگیز باشد.

پس از  گذار از فاز مشورتی و اطمینان کامل مشتری، بسته به فرصت های بازار، ممکن است دو طرف وارد یک همکاری عمیق تر در فاز مشارکتی با هدف بهره برداری از نیازهای به خصوصی در بازار شوند که مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی برای ایجاد سودآوری بلندمدت باشد. در اینجا ریسک پذیری مشتری معطوف به میزان منابع تأمین کننده و عدم اطمینان از نتایج موردنظر است. در اینجا معماری برند می تواند راهگشا باشد و خطرپذیری طرفین را کاهش دهد.

حرف بر سر شکل ارتباط مشتری و تأمین  کننده، برندها و معماری آنها بر حسب همکاری شرکت ها زیاد است و در آینده به آنها خواهیم پرداخت اما نکته اینجاست که کسب و کارهای B2B به خصوص در ایران، تمامی انرژی و سرمایه گذاری های خود را بر نیروهای فروش خود معطوف می کنند. بنابراین بعضی از اصول و ساختارهای نام تجاری در این گونه کسب و کارها به کلی نادیده گرفته می شود.

برای مثال برند باید به عنوان یک دارایی انگاشته شود که در بلند مدت بازدهی مناسبی داشته باشد. شرکت ها باید چتری از برند را برای خود داشته باشند تا بتوانند در زمان های مختلف، ابزارهای متفاوت برند را به کار گیرند و در موقع مناسب منحصربه فرد باشد. بسیاری از کسب و کارها به این قوانین ثابت شده اعتقادی ندارند و دلیل این موضوع شاید استفاده از سازوکارهای نادرست در بازاریابی شرکت های B2B باشد.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد