درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 19:55   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28428صفحه نخست » یکشنبه، 8 اسفند 1395 - 11:56
بازاریابی دیجیتال در صنعت جهانگردی / یک راهنمای کامل برای مبتدیان (قسمت-1)
ظهور اینترنت و تکامل مداوم بازاریابی دیجیتال تاثیری عمیق بر صنعت توریسم داشته، به گونه ای که آن را به مهم ترین ابزار برای هر کسب و کار جهانگردی و توریسم تبدیل کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ظهور اینترنت و تکامل مداوم بازاریابی دیجیتال تاثیری عمیق بر صنعت توریسم داشته، به گونه ای که آن را به مهم ترین ابزار برای هر کسب و کار جهانگردی و توریسم تبدیل کرده است. همزمان، کسب و کارها باید درک کنند که کنترل بسیار کمتری نسبت به گذشته دارند، زیرا محتوای تولید شده توسط مصرف کننده به یکی از مهم ترین رویه ها تبدیل شده است.

مصرف کنندگان به لطف رسانه جهانی و بسیار دسترس پذیر وب مدرن قادر هستند که بازدیدهای خود را ثبت، نظرات شان را روی رسانه های اجتماعی ارسال کنند و به اندازه ای در مورد تجارب خود مطلب بنویسند که قبلا هیچ گاه امکان پذیر نبوده است. این رویه به خصوص در صنعت توریسم و جهانگردی دارای اهمیت است، به این دلیل که پیوسته افراد بیشتری برای یافتن هر چیزی از راهنمای مقصد گرفته تا بررسی هتل و رستوران ها به اینترنت مراجعه می کنند.

اینترنت نه تنها در مرحله برنامه ریزی برای یک سفر خارجی، بلکه در خود سفر نیز نقش مهمی بازی می کند. به دلیل حضور گسترده وسایل سیار در چند سال اخیر، مصرف کنندگان از گوشی های هوشمند یا کامپیوترهای جیبی و تبلت خود در هنگام بررسی مقاصدشان و جست وجوی سالن های محلی و راهنماهای مسافرتی استفاده می کنند.

هنگامی که به منزل برمی گردند، احتمالا گزارش بازدید خود را روی وب سایت های مشهوری مانند tripadvisor.com و موتورهای مختلف رزرو مانند lastminute. com یا booking. com ثبت می کنند. برای اینکه شرکت های مسافرتی مشتریان فعلی خود را حفظ کرده و مشتریان جدیدی جذب کنند، لازم است که بدون خستگی برای حفظ شهرت خود کار کرده و آن را گسترش دهند.

خوشبختانه دنیای بازاریابی آنلاین نسبت به گذشته بسیار مقرون به صرفه تر و قابل دسترس تر است، به خصوص برای کسب و کارهای کوچکی که تخصص یا سرمایه کافی برای بازاریابی و توسعه وب حرفه ای ندارند. ابزارهای جدید، انتشار و گسترش محتوا را از گذشته ساده تر ساخته و اگرچه بازاریابی آنلاین ممکن است نیاز به آن درجه از تخصصی نداشته باشد که قبلا لازم بود، اما نیازمند تعهد بلند مدت و ثابت، دانش کاملی از مخاطب هدف و خلاقیت دارد تا بتوان در بازار رقابتی رو به رشد دوام آورد.

خواه شما یک آژانس مسافرتی کوچک، یک رستوران یا یک اپراتور تورهای محلی را اداره کنید، این راهنمای مبتدیان برای بازاریابی آنلاین به شما کمک خواهد کرد  تمام هرآنچه برای حضور آنلاین اهمیت دارد فراهم کنید و بتوانید برند خود را ایجاد کرده و به بیشترین مخاطب ممکن دست یابید.

صنعت جهانگردی در زمینه بازاریابی دیجیتال

توسعه سریع دنیای دیجیتال، اثری شدید بر صنعت توریسم گذاشته است، به حدی که آن را تبدیل به یک عامل حیاتی برای هر کسب و کاری در این زمینه کرده است. درک محرک های اصلی توریسم در حوزه هایی که به تجارت شما مربوط می شوند، مهم ترین گام اولیه به سمت موفقیت است، همان طور که دانستن نحوه جذاب کردن این محرک ها برای مخاطبان هدف تان مهم است.

منابع سنتی اطلاعات، مانند آگهی ها، کتاب های راهنما و مانند آن، هنوز هم دارای نقش هستند، اما اکثر محتوا در حال حاضر به صورت آنلاین است و برای کنترل داشتن روی شهرت و تصویر یک برند، باید حضور آنلاین پیوسته خود را حفظ کرد.

به عنوان یک منبع اطلاعاتی، وب مدرن معمولا نخستین مکانی است که مردم به آن مراجعه می کنند، زیرا هیچ محدودیت فیزیکی یا مالی در آن وجود ندارد که دیکته کند مصرف کنندگان چه چیزی درباره شما انتشار دهند. خوشبختانه این حقیقت در مورد خود کسب و کارها نیز صادق است، زیرا آنها نیز به طیف وسیعی از ابزارهای نشر و انواع مختلف بازاریابی دسترسی دارند.

کسب و کارهای مسافرتی می توانند از وب برای ایجاد انجمنی استفاده کنند که مشتریان آنها داستان های خود را در آن به اشتراک گذاشته و بازخوردهای ارزشمندی فراهم می کنند، درحالی که خود بازاریابان می توانند از شبکه های اجتماعی مدرن بصری دیگر برای دسترسی به مخاطبان بیشتر و پرورش مشتریان فعلی استفاده کنند.

برای عملکردهای به خصوص، اینترنت حتی قدرتمندتر از این است. کسب و کار کوچک تری که با یک محصول خاص سروکار دارد، ممکن است در مکانی که در کتاب های راهنمای اصلی ذکر شده است ایجاد نشود، اما به یمن اینترنت اکنون می تواند به مخاطبانی وسیع و دور بیش از آنچه نیاز دارد دسترسی پیدا کند.

برای مثال محصولات زیر را در نظر بگیرید:

- توریسم کشاورزی که در آن افراد در مزارع مانده یا در فعالیت های کاری آنها شریک می شوند، مانند چیدن میوه یا چراندن حیوانات در چنین مکان هایی.

- توریسم نسبی که به خصوص در ایالات متحده و استرالیا شهرت دارد، درباره پیگیری نسب یک فرد در کشور مقصد است.

- توریسم نوستالژی به خصوص در کشورهای بلوک شرقی سابق شهرت دارد که در آن افراد خواهان تجربه یک فرهنگ جدید از گذشته هستند.

البته موارد بالا تنها تعداد انگشت شماری مثال از تعداد احتمالات نامحدود ممکن هستند. همچنین کسب و کارهایی نیز وجود دارند که در سفرهای ماجراجویی، سفرهای لوکس، سفرهای دریایی، گردشگری فیلم، گردشگری در دسترس و بسیاری موارد دیگر تخصص دارند.

به علاوه، نواحی مشخصی از جهان دارای موقعیت های خاص خود هستند مانند راه آهن ترانس سیبری روسیه، سفر در جاده ابریشم در آسیای مرکزی، یا راه آهن اینکا در پرو. به طور کلی، اگر کسب و کار گردشگری شما با یک مورد خاص سروکار داشته باشد، در این صورت اینترنت یک منبع بازاریابی بسیار قدرتمندتر است.

به عنوان یک کسب و کار گردشگری، شما تلاش خواهید کرد تا از جوامع آنلاین خاصی استفاده کنید تا به مشتریان بالقوه دست یابید و پیروان خود را پیدا کنید و این همان جایی است که جنبه اجتماعی بسیار مهم دنیای آنلاین مدرن خود را نشان می دهد.

برای مثال tripadvisor. com را در نظر بگیرید. این وب سایت یکی از منابع جست وجوی اینترنتی برای افرادی است که در حال برنامه ریزی برای سفر هستند، یا حتی فقط به دنبال یک رستوران محلی یا مکان دیگری می گردند که دارای رتبه بندی خوبی است. لازم است که از نزدیک نگاهی به چنین جوامعی بیندازید تا بینشی اساسی از مخاطبان هدف خود پیدا کرده و نیز بفهمید که مشتریان فعلی تان چه نظری درباره شما دارند.

مهم ترین افرادی که هر کسب و کار جهانگردی باید به دنبال شان باشد، افراد تاثیرگذار در انجمن ها هستند، مانند متخصصان مقصد در tripadvisor. com. این افراد براساس شخصیت های قدرتمندی هستند که باید از آنها نکاتی فراگیرید تا بتوانید تلاش های بازاریابی آنلاین خود را بر مخاطبان درست متمرکز کنید.

درنهایت موفقیت حاصل ایجاد یک مدل تجاری است که به شرکت جهانگردی شما اجازه می دهد در بازار دادوستد کند. با استخدام افراد صحیح و انجام هرگونه تلاشی برای تضمین اینکه آنها دارای تجربه ای عالی هستند، می توانید از اینکه رسانه های اجتماعی و وب این امکان را فراهم می کنند تا دنبال کنندگان بی شماری را به دست آورید، سود ببرید. دشواری در ایجاد خدمات عالی و ارائه آن به افراد صحیح و سپس تماشای این است که مشتریان شما تبدیل به سفیران برند شما می شوند.

درک مشتریان خود

قبل از اینکه بتوانید برنامه بازاریابی خود را بچینید، باید کاملا با انواع مشتریانی که در حال حاضر نیازهای شان را برآورده می کنید و نیز مشتریانی که احتمالا چیزی برای ارائه به آنها دارید آشنا باشید. شاید کسب و کار شما از قبل به خوبی بنا شده باشد، اما اکنون نیز زمان خوبی برای در نظر گرفتن فرصت های دیگر است.

همانند تمام صنایع دیگر، برخی کسب و کارهای جهانگردی از اینکه تنها با یک مکان خاص یا یک موقعیت جغرافیایی سروکار دارند به خود افتخار می کنند و این امر دسته بندی مشتریان را ساده تر خواهد کرد. اگرچه برای کسانی که دارای پایگاه وسیع تری از مشتریان هستند، لازم است که مخاطبان هدف به گونه ای بخش بندی شوند که بتوانید استراتژی بازاریابی خود را  طوری شخصی سازی کنید تا محتوای درست - خواه در قالب یک خبرنامه ایمیل، یک کمپین تبلیغاتی اجتماعی یا هر چیز دیگری- به افراد صحیح برسد.

لازم است که گروه هایی برای مشتریان خود ایجاد کرده و به هر یک از آنها شخصیتی تخصیص دهید که نشان دهنده یک مشتری معمولی باشد. در اینجا برخی سوالاتی ارائه شده که ممکن است بخواهید هنگام ایجاد این شخصیت ها برای مشتریان در نظر بگیرید:

-عموما اهل کجا هستند؟ برای مثال اگر اکثر توریست های شما از UK هستند، ممکن است بخواهید استراتژی بازاریابی خود را عمدتا برای مخاطبان واقع در UK تطبیق دهید.

- خصوصیات آماری آنها چیست؟ سن، جنسیت، وضعیت تاهل و درآمد آنها را در نظر بگیرید. برای مثال یک اپراتور سیاحتی لوکس، احتمالا خانواده ها و زوج های پردرآمد را هدف قرار خواهد داد.

- اولویت های آنان چیست؟ ممکن است مشتریان شما سفرهای شهری ارزان و کوتاه با فرصت های بی شمار برای فعالیت های شبانه را ترجیح دهند یا ممکن است تعطیلاتی پرفعالیت در مقاصد طبیعی را ترجیح دهند. احتمالات بی شمار هستند.

- آنها سفرهای خود را چگونه برنامه ریزی می کنند؟ بسیاری از افراد دوست دارند که سفرهای شان را خود با استفاده از منابع آنلاین و آفلاین برنامه ریزی کنند، درحالی که سایرین ترجیح می دهند که یک شرکت جهانگردی تمام کارها، یا حداقل بیشتر کارها را برای شان انجام دهد.

- آنها تا چه حد بدون برنامه ریزی عمل می کنند؟ برخی فعالیت ها و مقاصد باید از قبل برنامه ریزی شوند، درحالی که ممکن است دیگران یک سبک سفر بدون برنامه ریزی و ناگهانی تر را ترجیح دهند.

- رویای آنها در مورد سفر چیست؟ شاید این مهم ترین سوال از دیدگاه بازاریابی باشد، زیرا اجازه می دهد به مهم ترین علایق مخاطبان هدف خود دست یابید.

درک کانال خرید شاید مرحله مهم دیگری از برنامه ریزی استراتژی بازاریابی شما باشد. بازاریابان از کانال خرید برای تشریح سفر کامل مشتری استفاده می کنند که از آگاهی شروع و تا ارزیابی پس از خرید ادامه دارد.

کانال خرید را می توان به صورت گسترده توسط مراحل زیر تعریف کرد:

-مشتری از برند شما یا یک محصول یا سرویس خاص آگاه می شود، مانند یک برنامه سفر و مقصد خاص که ارائه می کنید.

- مشتری طیفی از محصولات یا سرویس های رقیب را بررسی کرده، فرصت هایی را که برایش جالب است فهرست می کند.

- مشتری تصمیم می گیرد یک محصول یا سرویس را از یک شرکت خاص خریداری کند، اگرچه هنوز ممکن است نظر خود را تغییر دهد.

- مشتری خرید را انجام می دهد و از آن به بعد خود را متعهد به ارائه موردنظر می داند.

- مشتری از محصول یا سرویس استفاده کرده، یا در زمینه صنعت گردشگری از مقصد بازدید می کند.

- مشتری تجربه خود را ارزیابی می کند که در مورد یک تعطیلات ممکن است شامل ثبت بازدیدها و بازخوردهای آنلاین دیگر باشد.

همان طور که در بالا مشاهده می کنید، لازم است که کسب و کار شما در تمام مراحل کانال خرید حاضر باشد. به عبارت دیگر لازم است که کسب و کار شما به سادگی به صورت آنلاین در دسترس بوده و سپس مشتریان را متقاعد به خرید از آن بکنید. اگرچه دو مرحله آخر از قبلی ها مهم تر هستند. به این دلیل که به احتمال زیاد مشتریان بازخورد خود را در دامنه های عمومی قرار داده و واضح است که شما می خواهید این بازخورد مثبت بوده یا حداقل روشنگر باشد. 

در مقاله بعدی من در روزنامه«فرصت امروز» به ادامه این بحث با معرفی ابزارها و نحوه استفاده از آنها در راستای بازاریابی صنعت توریسم در خدمت شما عزیزان هستم. با ما هم راه باشید..

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد