درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 15 تیر 1399 - 12:11   

دولت فرانسه یک تبلیغ تلویزیونی دوچرخه‌های الکتریکی را سانسور کرد

  دولت فرانسه یک تبلیغ تلویزیونی دوچرخه‌های الکتریکی را سانسور کرد


ادامه ادامه مطلب یک

توئیتر امکان ویرایش توئیت را ارائه می‌کند

  توئیتر امکان ویرایش توئیت را ارائه می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

افتتاح اولین نمایشگاه مدیریت بحران با حضور مدیرعامل شرکت مس

  افتتاح اولین نمایشگاه مدیریت بحران با حضور مدیرعامل شرکت مس


ادامه ادامه مطلب سه

ثروتمندترین فرد جهان باز رکورد شکست

  ثروتمندترین فرد جهان باز رکورد شکست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب "روابط‏‌عمومی در عصـر کـرونا" رونمایی شد
  برگزیدگان چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی معرفی شدند
  چهارمین رخداد و جشنواره ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا آغاز به کار کرد
  روابط عمومی؛ تعهد مسئولانه
  حضور مدیران روابط‌عمومی حرم کریمه اهل بیت(س) در دفتر تسنیم قم از قاب دوربین
  فعالیت خوب رسانه‌ها سبب پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح استان البرز می‌شود
  امضای تفاهم نامۀ احداث شاخص ترین خط ریلی کشور با حضور مدیر عامل فولاد مبارکه
  مهندس عظیمیان: فولاد مبارکه به اقتدار اقتصاد ملی می اندیشد
  نمایندۀ مردم شهرستان مبارکه در بازدید از فولاد مبارکه: توسعه های فولاد مبارکه پویایی صنعت و اشتغالزایی برای جوانان به همراه دارد
  معاون بهره برداری فولاد مبارکه تشریح کرد؛ نقش و اهمیت احداث خط نورد گرم شمارۀ 2
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28416صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 8 اسفند 1395 - 00:33
رسانه‌های چین پس از انتشار "راهنمای پخش خبر و گزارش"
یک سال پس از انتشار "راهنمای پخش خبر و گزارش" از سوی حزب کمونیست چین، دامنه‌ی آزادی رسانه‌ها در این کشور محدودتر شده است. دانشجویان رشته خبرنگاری در مدارس عالی تنها شیوه‌های "انتقال اطلاعات حزبی به خواننده" را می‌آموزند.
  

یک سال پس از انتشار "راهنمای پخش خبر و گزارش" از سوی حزب کمونیست چین، دامنه‌ی آزادی رسانه‌ها در این کشور محدودتر شده است. دانشجویان رشته خبرنگاری در مدارس عالی تنها شیوه‌های "انتقال اطلاعات حزبی به خواننده" را می‌آموزند.

یک سال پیش شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در مرکز تلویزیون دولتی این کشور CCTV حاضر شد و به خبرنگارانی که تمام قد در برابر او ایستاده بودند و برایش کف می‌زدند، خط‌ مشی رسمی چگونگی ارسال خبر و تهیه‌ی گزارش را به ‌گونه‌ای غیر رسمی ابلاغ کرد. او گفت: «امیدوارم که خبرنگاران ما در گزارش‌های خود پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی چین را به‌طور عینی، مطابق با واقعیت و به‌گونه‌ای جامع به جهانیان نشان دهند. مهم این است که داستان موفقیت‌های چین به گوش همه برسد. از آن گذشته در جهت گسترش فرهنگ چینی تبلیغ و پل‌های دوستی بنا شود.»

اشتفان ورتسل، خبرنگار برنامه‌ی اخبار کانال اول تلویزیون آلمان در شانگهای، با تاکید بر این که هرچند رسانه‌های دولتی چین پیش از گفته‌های شی جین پینگ هم خود به‌خود خط قرمزهای حزبی را رعایت می‌کردند، ولی با این حال گفته‌های رئیس جمهور در مرکز تلویزیونی این کشور، دگرگونی‌های تعیین‌کننده‌ای در رسانه‌های چین به وجود آورده است. به نظر ورتسل، شی جین پینگ در سخنان خود به کارکنان تلویزیون چین گفته است: «در چارچوب خط مشی حزب، موافق روح آن و مثبت گزارش بدهید».

انتشار خط مشی حزب؛ آغاز تشدید سانسور
دیوید باندورسکی، مسئول "پروژه‌ی رسانه‌های چین" در نهاد "نظارت بر رسانه‌های چین" در هنگ کنگ نیز در تایید ارزیابی ورتسل می‌گوید: «شی جین پینگ می‌خواهد که همه‌ی روزنامه‌نگاران، تابع سیاست‌های حزب باشند.» به نظر او رئیس جمهور چین با این پیام، کنترل حزبی بر تمام رسانه‌های این کشور را تشدید کرده است: «این کنترل همه‌ی رسانه‌ها را در برمی‌گیرد؛ از صاحبان شبکه‌های اجتماعی گرفته تا روزنامه‌های بزرگ، شبکه‌های تلویزیونی و مراکزی که پادکست تهیه می‌کنند.‌«

بنا به گزارش اشتفان ورتسل، هم‌زمان با حضور رئیس جمهور در CCTV خط مشی رسانه‌ای حزب کمونیست نیز در چندین بنگاه انتشاراتی بزرگ منتشر شد. در این "راهنمای چاپ و پخش خبر و گزارش" آمده است: «صداقت، معیار اصلی روزنامه‌نگاری است. در باره‌ی حوادث و رویدادها باید با صداقت گزارش داده شود. وقتی خبرنگاران در مورد واقعه‌ای می‌نویسند، باید چشم‌انداز کلی را ابتدا درک کنند، بعد در کار خود بازتاب دهند و آن را سرانجام به خواننده یا تماشاگر منتقل کنند.» ورتسل این "توصیه‌ها" را به معنای رعایت سیاست‌ها و صلاح‌دید حزبی در تمام موارد ارزیابی می‌کند.

آموزش حزبی به دانشجویان
بنا به گفته‌ی کایت ریشبورگ که سال‌ها به عنوان خبرنگار "واشنگتن پست" در پکن، پایتخت چین، فعالیت می‌کرد، پیروی از سیاست‌های حزبی و تبلیغ برای آن‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس عالی روزنامه‌نگاری و علوم ارتباطات این کشور نیز تدریس می‌شود. ریشبورگ که اکنون در دانشگاه هنگ‌کنگ استاد رشته‌ی خبرنگاری است، با اشاره به این که دانشجویان چینی در دوران تحصیل خود کار با مدرن‌ترین وسایل ارتباطی را فرا می‌گیرند، می‌گوید: «با این حال آموزش محتوایی به دانشجویان تنها به انتقال اطلاعات حزبی به خواننده محدود می‌شود.»

این کارشناس تصریح می‌کند که دانشجویان چینی اصولا شیوه‌ی پژوهش و تحقیق در منابع غیرحزبی را نمی‌آموزند. ریشبورگ ضمن شرح تجربه‌ها‌ی خود با گزارش‌گران چینی، می‌گوید که این گروه با خط و مرزهای قرمز حزبی به‌خوبی آشنا است، موارد و موضوع‌های حساس را می‌شناسد و اصولا در باره‌ی آن‌ها گزارش تهیه نمی‌کند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  7 راهکار برای اینکه کارها به موقع انجام شوند


  پنجمین گردهمایی روابط عمومی های هیئت های بدنسازی و پرورش اندام استان ها در اصفهان برگزار شد


  مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان: روابط عمومی به عنوان خط مقدم یک مجموعه، نماد شفافیت و عملگرایی است


  افتتاح اولین نمایشگاه مدیریت بحران با حضور مدیرعامل شرکت مس


  تقدیر مرکز روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی


  از میان ابرها تا فضا؛ آمازون AWS از راه اندازی سرویس هوافضا و ماهواره خبر داد


  پنج بانک کانادایی به جمع برندهای تحریم کننده تبلیغات در فیس‌بوک پیوستند


  توئیتر امکان ویرایش توئیت را ارائه می‌کند


  زاکربرگ: شرکت‌های بازرگانی دوباره برای آگهی دادن سراغ ما خواهند آمد


  روابط‌عمومی، پلی برای توسعه اقتصادی در حوزه گردشگری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا