درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 09:32   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28345صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 3 اسفند 1395 - 20:59
روابط عمومی ناکارآمد ضعف غیر قابل انکار ادارات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با وجود اینکه ضعف در روابط عمومی شامل کلیه ادارات و سازمانهای لرستان نیست، اما با بررسی بسیاری از ادارات استان در می یابیم که در حقیقت این برخی از خبرنگارنماها هستند که نقش روابط عمومی را برای مدیر و سازمان ایفا کرده و از این فرصت سودجویی می‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با وجود اینکه ضعف در روابط عمومی شامل کلیه ادارات و سازمانهای لرستان نیست، اما با بررسی بسیاری از ادارات استان در می یابیم که در حقیقت این برخی از خبرنگارنماها هستند که نقش روابط عمومی را برای مدیر و سازمان ایفا کرده و از این فرصت سودجویی می‌کنند.
 
به گزارش سفیر افلاک روابط عمومی یکی از مهمترین بخش ها در ادارات و سازمان ها و به شمار می رود که نقش بسیار مهمی نیز در موفقیت سازمان و نیل به اهداف مورد نظر دارد.
 
روابط عمومی در حقیقت پل ارتباطی سازمان با مردم رسانه‌ها و دیگر نهادها است و در صورتی که به وظایف خود به خوبی عمل نکند قطعاً اگر عملکرد سازمان مثبت و ایده آل هم باشد در اذهان عمومی ضعیف به نظر خواهد آمد.
 
در حقیقت سازمانی در اذهان عمومی و نزد رسانه‌ها موفق خواهد بود که علاوه بر برنامه ریزی مناسب برای رسیدن به اهداف و استفاده از ظرفیت بخش های مختلف سازمان دارای یک روابط عمومی بسیار قوی و فعال نیز باشد.
 
روابط عمومی در سازمان وظایف مختلفی چون انجام امور فرهنگی برگزاری نمایشگاه ها ارتباطات انتشارات سنجش افکار و پژوهش و غیره و را بر عهده دارد.
 
در دنیای امروزه اطلاع رسانی نقش بسیار مهمی در موفق جلوه دادن سازمان دارد لذا اطلاع رسانی مهمترین وظیفه یک روابط عمومی به شمار می رود بگونه ای که گاهاً سازمانی که در نیل به اهداف از پیش تعیین شده موفقیت چندانی ندارد به واسطه داشتن یک روابط عمومی قوی و برنامه ریزی مناسب در اطلاع رسانی و استفاده از صحیح از ابزار، سازمان خود را موفق جلوه می دهد.
 
با وجود اهمیت بسیار بالایی که روابط عمومی در تشکیلات سازمانی دارد متاسفانه در بسیاری از ادارات استان لرستان شاهد حضور افراد غیر متخصص و ناکارآمد و نا آگاه از علم روابط عمومی در این جایگاه هستیم که این موضوع تبعات بسیار زیادی نیز برای این دست سازمان ها به دنبال دارد.
 
جدایی از اینکه ضعف در حوزه روابط عمومی ادارات باعث ضعیف شدن مجموعه می شود در این بین متاسفانه عده ایی از خبرنگاران خبرنگارنما از این ضعف موجود نهایت استفاده را به نفع خود می‌برند.
 
هرچند ضعف در روابط عمومی مربوط به همه ادارات و سازمان های استان نیست، اما با بررسی بسیاری از ادارات استان در می یابیم که در حقیقت این برخی از خبرنگار نماها هستند که نقش روابط عمومی را برای مدیر و سازمان ایفا می کنند.
 
چنان که در بعضی موارد فرد خبرنگار به دلیل آشنایی و رابطه مستقیم با مدیر و یا به دلیل ارتباطات سیاسی و یا دلایل مشابه توانسته است خود را به روابط عمومی در سایه سازمان تبدیل کند .
 
این خبرنگاران ضمن تهیه خبر و گزارش ها از عملکرد سازمان حتی اقدامات مربوط به برگزاری نشست ها، برپایی نمایشگاه ها، تهیه ویژه نامه ها و ... را نیز انجام می دهند.
 
این که برخی خبرنگارها تخصص و تجربه خود را به روابط عمومی ها منتقل کنند اقدام ناشایستی نیست  چرا که باید پذیرفت ضعف در حوزه روابط عمومی ادارات به شدت وجود دارد و شاید اگر خبرنگارها پای کار نباشند ادارات و سازمان های استان با مشکل جدی در اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط با مردم مواجه شوند.
 
در این بین مشکل اصلی این است که در اکثر موارد خبرنگارنماها در  فرصت بوجود آمده بنبال کسب سود و منفعت خود بوده و به هیچ وجه دلسوز مدیر و سازمان مورد نظر نیستند و در قبال کمک هایی که می‌کنند امتیاز ویژه ایی از مدیر و سازمان طلب می کنند.
 
هرچند تعداد خبرنگار نماهایی که با استفاده از ضعف و روابط عمومی و برقراری ارتباط مستقیم با مدیر و تبدیل شدن به روابط عمومی در سایه و در پی آن سو استفاده از فرصت به وجود آمده، در استان ما خیلی زیاد نیستند اما در هر صورت نمی توان وجود این حقیقت را منکر شد.
 
در حال حاضر وجود این افراد در اداره‌ها ضمن این که رسالت اصلی خبرنگارهای زحمت کش استان را که اتفاقا کم هم نیستند را زیر سوال می برند در میان مدت و دراز مدت موجب وارد شدن آسیب جدی به سازمان مربوطه و مدیر آن نیز می شوند، در حالی که آن زمان کار از کار گذشته و فقط حسرت مدیر و سازمان می‌ماند و لذتی که خبرنگار نما با خود به همراه برده است.
 
بر این اساس به نظر می‌رسد شورای اطلاع رسانی استان مهم ترین نقش را در بهبود وضعیت روابط عمومی های ادارات استان داشته باشد کما این که تاکنون اقدام خاصی در این راستا صورت نگرفته است.
 
از طرفی خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان نیز می تواند با ساماندهی اصحاب رسانه و معرفی خبرنگاران،بازاریاب ها و کلیه فعالین حوزه رسانه به ادارات و نظارت بر عملکرد آن ها پای خبرنگار نماهایی را که رسالت خبرنگاری را زیر سوال می برند از ادارات و رسانه‌های استان قطع کنند.
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد