درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:16   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28338صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 3 اسفند 1395 - 12:46
آیا روابط عمومی حلقه مفقوده استراتژی SEO شما است؟
از هر مدیر بازاریابی یا صاحب کسب و کاری که بپرسید که می خواهد به چه چیزی دست پیدا کند، به احتمال زیاد به شما خواهد گفت که مایل است وبسایت خود را در صدر نتایج جستجوهای گوگل ببیند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، از هر مدیر بازاریابی یا صاحب کسب و کاری که بپرسید که می خواهد به چه چیزی دست پیدا کند، به احتمال زیاد به شما خواهد گفت که مایل است وبسایت خود را در صدر نتایج جستجوهای گوگل ببیند. در واقع، کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو با تاثیر شگرف خود بر حوزه های مختلف؛ از ایجاد آگاهی به برند گرفته تا جذب مخاطب راغب و فروش، یکی از آرمانهای بازاریابی دیجیتال به حساب می آید.

بسیاری با درک اهمیت استراتژی SEO، حاضرند بخش اعظم بودجه خود را صرف بهبود رتبه در نتایج موتورهای جستجو کنند، و اغلب از موسسات بازاریابی دیجیتال انتظار دارند که این کار را برایشان انجام بدهند. اما چنانچه درک جامعی از فرآیندهای موثر در روند آن نداشته باشند، ممکن است تنها سرمایه خود را در کمپین های بی اثر و پرهزینه هدر بدهند.

شاید بزرگترین ضعف رویکردی که صرفا بر SEO تمرکز می کند این واقعیت باشد که چنین رویکردی به ندرت چنان محتوای با کیفیتی را تولید می کند که برای بالا بردن رتبه سایت مورد نیاز است؛ و اینجا است که روابط عمومی می تواند نقش عمده ای را ایفا کند.

کارکنان بخش روابط عمومی در عین حال که به ریزه کاری های سبک و لحن واقف هستند، با توجه به ماهیت کار خود از سلیقه و علایق مردم نیز آگاهی دارند. آنها روزانه برای برندها محتوای تعامل برانگیز تولید می کنند و بعضا سالها برای پرورش رابطه با رسانه ها تلاش می کنند تا پوشش رسانه ای برند خود را تضمین کنند. به علاوه، آنها با قراردادن محتوا در وبسایت های معتبر –مخصوصا اگر حاوی بک لینک باشد- تقریبا تصادفا به بهبود دیده شدن برند در اینترنت و افزایش رتبه آن در موتورهای جستجو کمک می کنند.

از طرف دیگر، ممکن است متخصصان SEO برای جذب لینک های قوی با دشواری مواجه شوند، به همین دلیل بسیاری به سراغ روشهایی برای کسب یک موفقیت سریع در وبسایت های کم کیفیت می روند. لینک سازی فرآیند به شدت زمانبری است که اغلب بدون وجود یک رابطه فعال با وبلاگ نویس یا ژورنالیست مثمر ثمر واقع نمی شود.

امروزه، اغلب کمپین های بازاریابی دیجیتال ترکیبی از فعالیت های روابط عمومی و SEO هستند. روابط عمومی ارائه محتوای خوب و ترغیب ژورنالیست ها را بر عهده می گیرد، اما SEO رویکرد استراتژیک تری نسبت به لینک سازی اتخاذ می کند. این رویکرد توجه به اعتبار وبسایت، تهیه متن انکر (anchor) و بررسی احتمال استفاده از لینک های follow را در بر می گیرد. اما در مورد محتوا، متخصصان SEO می توانند کلیدواژه های مرتبط و روش سازماندهی به محتوا برای جذب بیشترین ترافیک طبیعی را پیشنهاد دهند.

استفاده همزمان از SEO و رابط عمومی می تواند نتایج قابل توجهی را عاید برندها کند، اما برای برخی از برندها لزوم سرمایه گذاری بیشتر در یکی از آنها مورد سوال است. سایتی که از نظر فنی در سطح عالی قرار می گیرد اما لینک های متوسطی دارد، عموما از سایتی که از لحاظ فنی متوسط است اما لینکدهی فوق العاده ای دارد رتبه های پایین تری را کسب می کند. با توجه به اینکه لینکدهی از طریق روابط عمومی موثر قابل حصول است، بنابراین اختصاص منابع بیشتر به آن غیرمنطقی به نظر نمی رسد.

تجربه نشان می دهد که جذب استعدادهای روابط عمومی برای موسسات بازاریابی دیجیتال دشوارتر شده است، چرا که بسیاری از متخصصان مجرب ترجیح می دهند در موسسات تخصصی روابط عمومی به فعالیت بپردازند. این ممکن است به استفاده موسسات دیجیتال از افراد کم تجربه ای منجر شود که در تامین محتوا با دشواری مواجه می شوند. لذا در صورتی که بازاریابی دیجیتال خود را برونسپاری می کنید، باید به این نکته و تاثیر آن بر روابط عمومی خود واقف باشید.

علیرغم همه تغییراتی که در حوزه های بازاریابی دیجیتال به وقوع پیوسته است، همه کسب و کارها در هر مقیاسی که باشند همچنان برای نشان دادن خود در اینترنت و جذب مخاطب تلاش کرده و امتیازاتی که روابط عمومی برای جذب لینک های طبیعی ارائه می کند را بیشتر و بیشتر درک می کنند.

 

منبع: گویا آی تی

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد