درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 03:35   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28305صفحه نخست » دوشنبه، 2 اسفند 1395 - 11:10
مهارت‌های مدیریتی
هم‌اندیشی روش واقعی ارتقای عملکرد کارکنان
تصور کنید این مهارت را داشتید که در هر مکالمه‌ای با همکاران، مشتریان یا زیردستان می‌توانستید احساسات و افکار آنها را بخوانید و حتی تجربه کنید؛ مثل بعضی از فیلم‌ها. حال اگر بگوییم هر کسی می‌تواند این توانایی عجیب را داشته باشد و از قدرت خود برای داشتن مکالمه‌ای موفق استفاده کند، چه می‌شود؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تصور کنید این مهارت را داشتید که در هر مکالمه‌ای با همکاران، مشتریان یا زیردستان می‌توانستید احساسات و افکار آنها را بخوانید و حتی تجربه کنید؛ مثل بعضی از فیلم‌ها. حال اگر بگوییم هر کسی می‌تواند این توانایی عجیب را داشته باشد و از قدرت خود برای داشتن مکالمه‌ای موفق استفاده کند، چه می‌شود؟ بله، شما می‌توانید. این ابرنیرویی که از آن حرف می‌زنیم، «هم‌اندیشی» نام دارد. اما این یک مهارت است که برای هر کسی قابل یادگیری است و اغلب به درستی فهمیده نمی‌شود، چون متغیرهای فراوانی دارد که خلاصه‌ای از آن را به صورت علمی مطرح می‌کنیم.

 

هم‌اندیشی را چطور تعریف می‌کنید؟

برای اینکه بتوانیم مفهوم هم‌اندیشی را بهتر درک کنیم، متداول‌ترین کاربردهای آن را در دسته‌های زیر می‌آوریم:

1) هم‌اندیشی به گونه‌ای که آنچه را دیگران احساس می‌کنند به‌طور مستقیم احساس کنیم.

2) هم‌اندیشی به گونه‌ای که خودتان را جای دیگران بگذارید.

3) هم‌اندیشی به گونه‌ای که دنیا یا یک موقعیت را به جای اینکه از چشم خودمان ببینیم، از چشم دیگران ببینیم.

4) هم‌اندیشی به‌ گونه‌ای که محققان گاهی آن را «ذهن‌خوانی» می‌نامند، به طوری که می‌توانید به خوبی احساسات و زبان بدن دیگران را بخوانید.

 

تحقیقات در مورد ابرنیرو

اگر فکر می‌‌کنید این گفته‌ها بی‌معنی هستند و در دنیای تعاملی امروز ارزشی در کسب‌وکار ندارند، به تحقیقاتی که در این مورد انجام شده توجه کنید. شرکت مشاوره بین‌المللی «ابعاد توسعه» (DDI)، موضوع رهبری سازمانی را به مدت 46 سال مورد مطالعه قرار داده است. آنها معتقدند ماهیت رهبری سازمانی بهینه در داشتن «مکالمات پرثمر» با دیگران، در داخل و خارج سازمان خلاصه می‌شود. آنها بر اساس این عقیده، بیش از 15 هزار رهبر سازمانی را در بیش از 300 سازمان در 20 صنعت مختلف از 18 کشور مورد ارزیابی قرار دادند تا مشخص کنند کدام مهارت‌های ارتباطی و مکالمه‌ای بیشترین تاثیر را بر عملکرد کلی این رهبران داشته است. یافته‌های این بررسی در یک گزارش مفصل منتشر شد. با اینکه مهارت‌هایی مثل «تشویق به مشارکت دیگران» و «تشخیص معلومات» مهم هستند، اما هم‌اندیشی به عنوان مهم‌ترین محرک عملکرد کلی افراد، در صدر قرار گرفته است. به‌طور خاص، باید به توانایی «گوش کردن و پاسخ دادن با هم‌اندیشی» فکر کرد (به شکل زیر نگاه کنید).

رهی کرزناریک، نویسنده کتاب «چرا هم‌اندیشی مهم است و چگونه آن را به دست آوریم» به زیبایی گفته است: «هم‌اندیشی در محیط کار مدرن فقط این نیست که بتوانیم مسائل را از یک چشم‌انداز دیگر ببینیم. هم‌اندیشی اساس کار تیمی، طراحی نوآورانه خوب و رهبری هوشمندانه است. یعنی به دیگران کمک کنیم احساس شوند، شنیده شوند و درک شوند.» این یعنی وقتی از چشم‌انداز کسی که در حال صحبت با او هستید مسائل را می‌نگرید، آنها را درجا درگیر می‌کنید. این یک عامل ایجاد تمایز است که می‌تواند خبر خوبی باشد. اما یک خبر بد هم وجود دارد. گزارش DDI نشان می‌دهد به رهبرانی که مهارت هم‌اندیشی داشته باشند، نیاز مبرم وجود دارد. از هر 10 رهبر سازمانی که آنها در مطالعه گسترده خود بررسی کردند، تنها 4 نفر در هم‌اندیشی حرفه‌ای بودند.

ریچارد اس. ولینز، معاون ارشد DDI و یکی از محققان این گزارش، یک سال پیش در مصاحبه با نشریه فوربس گفته بود: «ما احساس می‌کنیم هم‌اندیشی به‌طور جدی در حال کاهش است. نکته نگران‌کننده‌تر این است که تحقیق یکسری از دانشجویان دانشگاه میشیگان نشان‌دهنده کاهش 34 تا 48 درصدی مهارت‌های هم‌اندیشی طی یک دوره هشت ساله بوده است.»ما دو دلیل را برای این کاهش شناسایی کرده‌ایم. سازمان‌ها رهبران خود را مجبور می‌کنند مکالمات رو‌در‌رو را تا حد امکان کاهش دهند. بار دیگر، تحقیق DDI نشان داده که رهبران بیشتر زمان خود را صرف مدیریت کردن می‌کنند تا «ایجاد تعامل.» آنها دوست داشتند دو برابر زمان بیشتری داشته باشند تا صرف تعامل با دیگران کنند. مقصر دوم تکنولوژی است، به‌خصوص ابزارهای هوشمند موبایل. این ابزارها در تعاملات انسانی الزامی شده‌اند. شری ترکل در کتاب خود با عنوان «احیای مکالمه» آنها را «چاشنی‌های مکالمات» نامیده است.

 

دیدگاه‌های نهایی

به یاد داشته باشید که هم‌اندیشی همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، به شیوه‌های مختلف نمود پیدا می‌کند. هم‌اندیشی فقط «احساس» نیست. به این فکر کنید که چگونه می‌توان آن را به رفتار شفاهی و غیرشفاهی معنی کرد تا فردی که به شما گوش می‌دهد بتواند ماهیت هم‌اندیشانه شما را حس کند. همچنین نیازی به گفتن نیست که اگر هم‌اندیشی خود را خالصانه و دقیق بیان نکنید، دیگران به جای شما فکر خواهند کرد. پتانسیل واقعی هم‌اندیشی را دست کم نگیرید و به عنوان یک رهبر سازمانی، یاد گرفتن این مهارت را برای به دست آوردن مزیت رقابتی شروع کنید. بدانید که توانایی شما در هم‌اندیشی به عنوان یک رهبر سازمانی، در عملکرد دیگران هم تاثیر می‌گذارد و برای یک کار تیمی خوب بسیار حیاتی است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3989

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  اخبار ممنوعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد