درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 04:20   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28232صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 28 بهمن 1395 - 11:12
ابلاغیه کوچک سازی و ادغام روابط عمومی های استانداری ها متوقف شد
به دستور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و موافقت رییس جمهور، اجرای مصوبه شماره 206/48891 مورخ 1394/04/06 شورای عالی اداری مبنی بر کوچک سازی و ادغام روابط عمومی های 31 استانداری تا پایان خرداد 1396 به تعویق افتاد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به دستور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و موافقت رییس جمهور، اجرای مصوبه شماره 206/48891 مورخ 1394/04/06 شورای عالی اداری مبنی بر کوچک سازی و ادغام روابط عمومی های 31 استانداری تا پایان خرداد 1396 به تعویق افتاد.

 

 به گزارش شارا، این نامه در تاریخ 16 دی ماه خطاب به رحمانی فضلی وزیر کشور صادر شد.

 

بر اساس این نامه، وزارت کشور تا پایان خرداد 1396 فرصت دارد دلایل توجیهی و کارشناسی خود را در این خصوص به سازمان اداری و استخدامی کشور ارایه نماید در غیر این صورت، اجرای ابلاغیه مذکور از سر گرفته می شود.

 

متن کامل نامه جمشید انصاری به وزیر کشور بشرح ذیل می باشد:

 

جناب آقای رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور

 

با سلام و احترام؛

بازگشت به نامه شماره 137478 مورخ 1395/10/20 در خصوص تغییرات ایجاد شده در سطح سازمانی واحدهای روابط عمومی استانداری ها، به استحضار می رساندکه برخلاف تعبیر به کار رفته در بند (3) نامه مذکور که اشاره شده است:

«پس از آنکه علی رغم تلاش های مستمر وزارت کشور و پیگیری های جدی و مخالفت های قاطع و البته صریح و مکتوب برخی از استانداران با روند حذف و ادغام فوق الذکر، سازمان مدیریت و برنامه ریزی (وقت) طی ابلاغیه شماره 281757 مورخ 1394/10/01 این جایگاه سازمانی را در استانداری های کشور تنزل داد.»

آنچه که به عنوان ابلاغیه شماره 281757 مورد استناد قرار گرفته است نمودار سازمانی استانداری های کشور در 9 گزینه است که همگی مورد تایید جنابعالی قرار گرفته و توسط رییس مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی (وقت) و وزیر محترم کشور (مشترکا» امضا و ابلاغ شده است.

لذا علی رغم طی مراحل بررسی کارشناسی و انطباق تشکیلات پیشنهادی استانداری ها با مفاد ماده (31) قانون مدیریت خدمات کشوری، این سازمان با توجه به نامه شماره 46729 مورخ 1395/04/21 جنابعالی به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران که درخواست نموده اید: «در صورت صلاحدید مقرر فرمایید اجرای این ابلاغیه متوقف و و هرگونه اقدام در این خصوص پس از بررسی های کارشناسی و مدیریتی مجدد اجرایی شود» با توقف اجرای ابلاغیه در خصوص واحدهای روابط عمومی تا پایان خرداد ماه 1396 موافقت می نماید.

لازم است نسبت به ارایه دلایل توجیهی و کارشناسی مربوط تا قبل از انقصای مهلت و در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری و ضوابط سازماندهی وظایف و فعالیت های عمومی ستاد مرکزی وزارتخانه ها و موسسات دولتی موضوع ابلاغیه شماره 206/48891 مورخ 1394/04/06 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران اقدام نمایند.

 

جمشید انصاری

 

 

گفتنی است یکی از اتفاقاتی که در سال 94 در حوزه روابط عمومی ها رقم خورد و واکنش های بسیاری از سوی صاحب نظران، اساتید و کارشناسان روابط عمومی و ارتباطات به دنبال داشت، ابلاغ بخشنامه ای از سوی معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری و وزارت کشور خطاب به استانداری های سراسر کشور مبنی بر ادغام ادارات کل روابط عمومی استانداری ها در حوزه مدیریت استانداری ها بود که به نوعی جایگاه مستقل و سطح اداره کلی روابط عمومی در استانداری ها را با تنزل روبه رو ساخت و عملا مدیران روابط عمومی در استانداری های هویت مستقل خود را از دست داده و زیرمجموعه مدیریت حوزه ریاست قرار گرفتند. این امر موجب واکنش برخی مسئولان و جامعه روابط عمومی شد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می شود:

 

رئیس فراکسیون ارتباطات و روابط عمومی مجلس معتقد است تنزل جایگاه روابط عمومی‌ها از هر زاویه‌ای که مورد توجه قرار گیرد به مصلحت نبوده و غیرقانونی است.


عبدالرضا عزیزی گفت: به جای اینکه اهمیت بیشتری به جایگاه روابط عمومی‌ها داده شود، متاسفانه طرحی در سطح استانداری‌ها در حال اجراست که جایگاه این واحد تخصصی و مهم را تنزل می‌دهد.


همچنین رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی در واکنش به تقلیل جایگاه روابط عمومی در بعضی سازمان های دولتی اعلام کرد: بی توجهی به واحدی مهم و تاثیرگذار با عنوان روابط عمومی می تواند در روابط مردم و دولت اخلال ایجاد کند و کاری غیر کارشناسی و غیر حرفه ای است.

مهدی باقریان افزود: بر اساس ماهیت و ساختار حرفه ای روابط عمومی لازم است این علم، فن و تخصص به صورت واحدی مستقل از سازمان و زیر نظر بالاترین مقام سازمان بدون هیچ گونه واسطه ای انجام وظیفه کند چرا که با توجه به این موضوع که روابط عمومی وظیفه برقراری و تعامل ارتباطی بین مخاطبان و رسانه را بر عهده دارد، این انتظار را ایجاد می کند که جایگاه مناسبی در سازمان داشته باشد.


رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران در واکنش به تنزل جایگاه روابط‌عمومی در برخی از استانداری‌ها و سازمان‌های دولتی گفت: تنزل جایگاه روابط‌عمومی در سازمان‌های دولتی یعنی فاصله انداختن بین مردم و مسؤلان و این اقدام به معنای آنست که نمی‌خواهیم با افکار عمومی شفاف باشیم. کاظمی دینان با اشاره به اینکه فعالان روابط‌عمومی پس از سال‌ها تلاش و توجیه مسؤولان دولت‌های مختلف موفق به ارتقای جایگاه این نهاد شده‌اند افزود: بدیهی و طبیعی است که متخصصان روابط‌عمومی در برابر این اقدام ناپسند واکنش نشان داده و خواستار تجدیدنظر مدیران سازمان‌ها و استاندارانی شوند که چنین اقدامی را انجام داده و یا قصد انجام آن را دارند.


مدیرعامل انجمن متخصصان روابط‌عمومی استان یزد تنزل جایگاه روابط عمومی استانداری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که نقش حساس و راهبردی روابط عمومی‌ها در تحقق اهداف شعار سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، بر صاحب‌نظران پوشیده نیست.


محمد امامی برای بازگشت وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از خطای راهبردی تنزل جایگاه روابط عمومی استانداری ها ابراز امیدواری کرد.

سعادت استاندار آذربایجان غربی در اقدامی قابل تقدیر و تجلیل در خصوص تنزل جایگاه روابط عمومی ها در این دولت هشدار داده و در نامه ای که خطاب به دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواستار جلوگیری از اجرای تغییر سازمانی روابط‌عمومی‌ استانداری‌ها شده است.

محمدرضا خباز استاندار سمنان در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان گفت: با استفاده از اختیارات استان، این اتفاق نامیمون تضعیف و تنزل روابط عمومی ها را اجرا نمی کنیم.


دکتر خباز با اشاره به اینکه روابط عمومی ها را چشم و گوش سازمان و مدافع خدمات دولت می دانیم افزود: امید دولت به روابط عمومی هاست.


انجمن روابط عمومی ایران با انتشار بیانیه ای اعلام داشت: انجمن روابط عمومی ایران، به عنوان نخستین نهاد مدنی روابط عمومی دارای پروانه فعالیت از وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، از ابتدای تاسیس (1370 ) پیوسته برای چاره اندیشی و از میان برداشتن چالش های ذکر شده با مسئولین در تعامل بوده که می توان از صدور چند دستورالعمل در دولت های سازندگی و اصلاحات به عنوان نتایج چنین تلاش هایی نام برد . تداوم پی گیری ها و بیان دغدغه ها در دولت دهم، خوشبختانه سبب ارتقای جایگاه روابط عمومی ها شد .بر اساس مصوبه ای در دولت مقرر شد جایگاه روابط عمومی ها در وزارت خانه ها از دفتر و اداره کل به مرکز ارتباطات و روابط عمومی و در استانداری ها به اداره کل ارتقاء یابند.


همچنین انجمن متخصصان روابط عمومی با انتشار بیانیه ‌ای خواستار ارتقاء جایگاه و اقتدار سازمانی روابط عمومی در دستگاهای اجرایی کشور شد.


در بخشی از این بیانیه آمده است : متاسفانه علیرغم موضعگیری بسیاری از سوی انجمن ها ، صاحب‌نظران و کارشناسان ارتباطات وروابط عمومی‌ در خصوص لزوم بازنگری در تنزل جایگاه روابط عمومی استانداریها متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی برای اصلاح این تصمیم نادرست گرفته نشده است.


در بخش دیگری از این بیانیه بااشاره به اهمیت جایگاه وماهیت کاری روابط عمومی‌ در سازمانها آمده است: روابط عمومی‌ها اگر در جایگاه سازمانی مناسب خود قرار نداشته باشند نمی توا‌ند بسیاری ازماموریت های سازمانی و رسالت‌های خطیر خود را در عرصه اطلاع‌ رسانی واطلاع یابی به مردم محقق سازند.


در این بیانیه انجمن متخصصان روابط عمومی از متولیان این حرفه در کشور خواسته است با تشکیل کمیته تخصصی به بررسی ابعاداین تصمیم گیری نادرست و غیر تخصصی اقدام کرده و هرچه سریع تر نسبت به بازنگری و ارتقاء مجدد روابط عمومی‌ استانداریهابه جایگاه شان و انجام وظیفه زیر نظربالاترین مقام سازمانی استان اقدام نمایند.

انجمن فعالان روابط عمومی ایران (افرا) دربیانیه ای اعلام داشت: همزمان با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید انتظارات از دولت برای حمایت گسترده ازحوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی دوچندان شد. شاید بتوان فعال شدن حوزه اطلاع رسانی در دولت با انتخاب و جدیت سخنگوی دولت و نیز سایر ارکان اطلاع رسانی را درهمین راستا ارزیابی کرد. بخشنامه روشنگری رسانه ای دولت تدبیر و امید و الزام دستگاه های اجرایی به تدوین و اجرای پیوست های رسانه ای برای طرح های مهم از نقاط قوت و پشتوانه های محکم برای فعالیت روابط عمومی ها بود. همچنین بخشنامه معاون اول رئیس جمهور به وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و استانداری‌ها در مهر ماه سال گذشته از دیگر اقدامات مثبت دولت برای حمایت از روابط عمومی ها تلقی می شود. در این بخشنامه از دستگاه های اجرایی خواسته شده است در انتخاب افراد برای تصدی پست های سازمان مرتبط با روابط عمومی ها از نیروهای شایسته و با تجربه استفاده شود.

 

 

 

- مصوبه ضوابط سازماندهی وظایف و فعالیت های عمومی ستاد مرکزی وزارتخانه ها و موسسات دولتی موضوع ابلاغیه شماره 206/48891 مورخ 1394/04/06 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

 

- متن کامل نامه جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد