درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 4 تیر 1396 - 13:16   

پیامک های ویژه تبریک عید سعید فطر

  پیامک های ویژه تبریک عید سعید فطر


ادامه ادامه مطلب یک

مرکز روابط عمومی USC Annenberg

  مرکز روابط عمومی USC Annenberg


ادامه ادامه مطلب دو

دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg

  دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg


ادامه ادامه مطلب سه

تهدید به مسدود کردن تلگرام در روسیه

  تهدید به مسدود کردن تلگرام در روسیه


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شورای روابط عمومی هیات ورزش های رزمی گیلان تشکیل شد
  انتشار کتاب "مقررات روابط عمومی" بزودی
  پرسش و پاسخ درباره اطلاع رسانی در زمان بحران
  برنامه خاص فیس‌بوک برای مقابله با تبلیغات تروریستی
  چطور تصاویر اینستاگرام خود را آرشیو کنیم؟
  روس ها رسانه های آمریکایی را کنترل می کنند
  آمریکا در پی رشوه به تلگرام
  چهار اصل ساده برای مقابله با متوسط‌گرایی ناشی از مدیریت ناکارﺁمد
  چگونه بین کارکنان اعتماد به نفس ایجاد کنید
  جنگ سایبری بین هکرهای یونانی و ترکیه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28231صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 28 بهمن 1395 - 00:59
روابط عمومی، پل ارتباط با مخاطبان
مختار حداد مدیر روابط عمومی وامور بین الملل - یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط عمومی در هر سازمان تنظیم ارتباطات درون و برون سازمانی است. این بخش معمولاً به صورت یک اداره مستقبل در بسیاری از سازمان‌ها است و تلاش می‌کند روابط داخلی را تنظیم کرده تا برآن سازمان فضای مثبتی حاکم باشد، اما مسئولیت اصلی روابط عمومی تنظیم روابط برون سازمانی است و در آن نقش پل را بین آن نهاد خصوصی یا دولتی با مردم ایفا می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط عمومی در هر سازمان تنظیم ارتباطات درون و برون سازمانی است. این بخش معمولاً به صورت یک اداره مستقبل در بسیاری از سازمان‌ها است و تلاش می‌کند روابط داخلی را تنظیم کرده تا برآن سازمان فضای مثبتی حاکم باشد، اما مسئولیت اصلی روابط عمومی تنظیم روابط برون سازمانی است و در آن نقش پل را بین آن نهاد خصوصی یا دولتی با مردم ایفا می‌کند.

 

در اینجا این نظریه مطرح می‌شود که روابط عمومی یا در نامگذاری‌های جدید مدیریت اطلاع رسانی، قلب سازمان است و تپیدن این قلب در گرو فعالیت مؤثر و ایفای نقش و مدیریت صحیح است. فعالیت تیمی در روابط عمومی مهم‌ترین دلیل موفقیت آن است؛ پس در داخل خود این اداره زیر مجموعه‌های آن در کنار یکدیگر و با کار تیمی منسجم اهداف خود را می‌سازند.


در اینجا مهم است که به این نکته نیز اشاره کرد که روابط عمومی سازمان‌های رسانه‌ای نقش‌های دیگری نیز ایفا می‌کنند و در اینجا به پلی بین مردم و مسئولان و خبرنگاران نیز تبدیل می‌شوند.


وظیفه رسانه این است که مسائل روز را در قالب اخبار منتشر کند و در بخش‌های گزارشی خود مشکلات یا امور مورد اهتمام را پیگیری کند و رسانه‌ها در اینجا یک پل ارتباطی دوسویه را بین مردم و مسئولان و نهادها ایفا می‌کنند و روابط عمومی در یک رسانه مشکلات مردم را به سازمان‌ها و بخش‌های مرتبط در رسانه منتقل می‌کند تا مورد پیگیری قرار گیرد. مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در این راستا طی سالیان گذشته تاکنون فعالیت می‌کند.

 

 بخش ارتباط با مخاطبان این مدیریت از طریق خدمت تلفنی و پیامکی سلام ایران پیام‌های مخاطبین را دریافت کرده و در ستونی در صفحه اجتماعی و صفحه خوانندگان در روزنامه به چاپ می‌رساند و برخی پیام‌ها نیز که می‌بایست به طور جداگانه پیگیری شوند به سازمان‌های مرتبط ارسال می‌شود و در هر دو حالت در صورت وصول جواب یا جوابیه آن را منتشر کرده یا به مخاطب اعلام می‌کند. از ابتدای سال‌جاری تاکنون صدها مورد از مشکلات-انتقادات-پیشنهادهای مردمی مورد پیگیری قرار گرفته است.


اما شاید این سؤال مطرح گردد که بخش امور بین‌الملل چه فعالیتی در این اداره انجام می‌دهد؟ یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش توسعه همکاری رسانه‌ای با دیگر کشورها است.


مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در سال‌جاری میزبان صدها نفر از اعضای هیأت های رسانه ای-اجتماعی - فرهنگی-سیاسی کشورهای مختلف بخصوص از همسایگان ایران بوده است. تلاش تیم فعال در این مدیریت این است تا به معنای واقعی کلمه بتواند نقش خود را در خدمت به هموطنان عزیز و انتقال پیام‌های آنان ایفا کند.

منبع: روزنامه ایران

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پیامک های ویژه تبریک عید سعید فطر


  عید آمد و عید آمد وان بخت سعید آمد


  قتل دست اندرکاران نشریات در باغ شاه


  وقتی کسی می‌گوید، "روابط‏ عمومی"، اوّلین مطلبى که به ذهن شما می‌رسد چیست؟


  نگاهی به نقش روابط عمومی‌ها در توسعه ملی


  آگاهان اجتماعی افغانستان: اینجا فیس‌بوک است نه میدان جنگ


  واکنش شبکه "الجزیره" به درخواست کشورهای عربی


  شماره جدید ماهنامه مدیریت رسانه منتشر شد


  چالش های روابط عمومی و ضرورت تغییر دیدگاه مدیران


  راه‌اندازی اینترنت 5G پرسرعت تا سال 2019


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دومین فراخوان آثار دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی