درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 27 آذر 1396 - 21:15   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد

  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

«بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت

  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت


ادامه ادامه مطلب سه

نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها

  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  محمد سلطانی فرمعاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شد
  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش
  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها
  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی
  نشست جهانی روابط عمومی مالتا
  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017
  گوگل و آمازون ؛ دو رقیب جدی بانکها در سال ۲۰۱۸
  جشنواره جدید بانک ملی ایران با موضوع پیام رسان بله، به زودی
  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت
  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28231صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 28 بهمن 1395 - 00:59
روابط عمومی، پل ارتباط با مخاطبان
مختار حداد مدیر روابط عمومی وامور بین الملل - یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط عمومی در هر سازمان تنظیم ارتباطات درون و برون سازمانی است. این بخش معمولاً به صورت یک اداره مستقبل در بسیاری از سازمان‌ها است و تلاش می‌کند روابط داخلی را تنظیم کرده تا برآن سازمان فضای مثبتی حاکم باشد، اما مسئولیت اصلی روابط عمومی تنظیم روابط برون سازمانی است و در آن نقش پل را بین آن نهاد خصوصی یا دولتی با مردم ایفا می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط عمومی در هر سازمان تنظیم ارتباطات درون و برون سازمانی است. این بخش معمولاً به صورت یک اداره مستقبل در بسیاری از سازمان‌ها است و تلاش می‌کند روابط داخلی را تنظیم کرده تا برآن سازمان فضای مثبتی حاکم باشد، اما مسئولیت اصلی روابط عمومی تنظیم روابط برون سازمانی است و در آن نقش پل را بین آن نهاد خصوصی یا دولتی با مردم ایفا می‌کند.

 

در اینجا این نظریه مطرح می‌شود که روابط عمومی یا در نامگذاری‌های جدید مدیریت اطلاع رسانی، قلب سازمان است و تپیدن این قلب در گرو فعالیت مؤثر و ایفای نقش و مدیریت صحیح است. فعالیت تیمی در روابط عمومی مهم‌ترین دلیل موفقیت آن است؛ پس در داخل خود این اداره زیر مجموعه‌های آن در کنار یکدیگر و با کار تیمی منسجم اهداف خود را می‌سازند.


در اینجا مهم است که به این نکته نیز اشاره کرد که روابط عمومی سازمان‌های رسانه‌ای نقش‌های دیگری نیز ایفا می‌کنند و در اینجا به پلی بین مردم و مسئولان و خبرنگاران نیز تبدیل می‌شوند.


وظیفه رسانه این است که مسائل روز را در قالب اخبار منتشر کند و در بخش‌های گزارشی خود مشکلات یا امور مورد اهتمام را پیگیری کند و رسانه‌ها در اینجا یک پل ارتباطی دوسویه را بین مردم و مسئولان و نهادها ایفا می‌کنند و روابط عمومی در یک رسانه مشکلات مردم را به سازمان‌ها و بخش‌های مرتبط در رسانه منتقل می‌کند تا مورد پیگیری قرار گیرد. مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در این راستا طی سالیان گذشته تاکنون فعالیت می‌کند.

 

 بخش ارتباط با مخاطبان این مدیریت از طریق خدمت تلفنی و پیامکی سلام ایران پیام‌های مخاطبین را دریافت کرده و در ستونی در صفحه اجتماعی و صفحه خوانندگان در روزنامه به چاپ می‌رساند و برخی پیام‌ها نیز که می‌بایست به طور جداگانه پیگیری شوند به سازمان‌های مرتبط ارسال می‌شود و در هر دو حالت در صورت وصول جواب یا جوابیه آن را منتشر کرده یا به مخاطب اعلام می‌کند. از ابتدای سال‌جاری تاکنون صدها مورد از مشکلات-انتقادات-پیشنهادهای مردمی مورد پیگیری قرار گرفته است.


اما شاید این سؤال مطرح گردد که بخش امور بین‌الملل چه فعالیتی در این اداره انجام می‌دهد؟ یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش توسعه همکاری رسانه‌ای با دیگر کشورها است.


مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در سال‌جاری میزبان صدها نفر از اعضای هیأت های رسانه ای-اجتماعی - فرهنگی-سیاسی کشورهای مختلف بخصوص از همسایگان ایران بوده است. تلاش تیم فعال در این مدیریت این است تا به معنای واقعی کلمه بتواند نقش خود را در خدمت به هموطنان عزیز و انتقال پیام‌های آنان ایفا کند.

منبع: روزنامه ایران

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017


  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»


  نقش روابط عمومی و تبلیغات


  مدیر روابط عمومی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منصوب شد


  شش گرایش جدید روابط عمومی در جهان


  توسعه و تجهیز روابط عمومی ها به ابزار نوین ضروریست


  تقدیر از روابط عمومی بانک صادرات قم


  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد