درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 - 21:14   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

حسن خسروی گزینه مطرح معاونت منابع انسانی شهرداری تهران شد

  حسن خسروی گزینه مطرح معاونت منابع انسانی شهرداری تهران شد


ادامه ادامه مطلب دو

تقدیر گوگل از مخترع صفحه گرامافون

  تقدیر گوگل از مخترع صفحه گرامافون


ادامه ادامه مطلب سه

نقش توییتر در انتشار اخبار دروغ

  نقش توییتر در انتشار اخبار دروغ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی تنها واحدی که در سازمانها به فراموشی سپرده شده اند
  حسن خسروی گزینه مطرح معاونت منابع انسانی شهرداری تهران شد
  استاندار اردبیل: کارآمدی روابط عمومی ها عملکرد دولت را بهتر نشان می دهد
  نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز: فعالیت روابط عمومی با کار تبلیغاتی متفاوت است
  خلاقیت روابط عمومی موجب اثربخشی بیشتر اقدامات می‎شود
  مدیریت به سبک روابط عمومی
  تقدیر از عملکرد بانک ملی ایران برای ایجاد شفافیت در معاملات دولتی
  انتقاد امام جمعه تبریز از روابط عمومی‌های متملق
  در همایش مدیران روابط عمومی مازندران عنوان شد: فقط از روابط عمومی‌ها تبلیغ خواسته‌ایم
  11 مهارت اساسی یک ارتباط موفق
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28231صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 28 بهمن 1395 - 00:59
روابط عمومی، پل ارتباط با مخاطبان
مختار حداد مدیر روابط عمومی وامور بین الملل - یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط عمومی در هر سازمان تنظیم ارتباطات درون و برون سازمانی است. این بخش معمولاً به صورت یک اداره مستقبل در بسیاری از سازمان‌ها است و تلاش می‌کند روابط داخلی را تنظیم کرده تا برآن سازمان فضای مثبتی حاکم باشد، اما مسئولیت اصلی روابط عمومی تنظیم روابط برون سازمانی است و در آن نقش پل را بین آن نهاد خصوصی یا دولتی با مردم ایفا می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط عمومی در هر سازمان تنظیم ارتباطات درون و برون سازمانی است. این بخش معمولاً به صورت یک اداره مستقبل در بسیاری از سازمان‌ها است و تلاش می‌کند روابط داخلی را تنظیم کرده تا برآن سازمان فضای مثبتی حاکم باشد، اما مسئولیت اصلی روابط عمومی تنظیم روابط برون سازمانی است و در آن نقش پل را بین آن نهاد خصوصی یا دولتی با مردم ایفا می‌کند.

 

در اینجا این نظریه مطرح می‌شود که روابط عمومی یا در نامگذاری‌های جدید مدیریت اطلاع رسانی، قلب سازمان است و تپیدن این قلب در گرو فعالیت مؤثر و ایفای نقش و مدیریت صحیح است. فعالیت تیمی در روابط عمومی مهم‌ترین دلیل موفقیت آن است؛ پس در داخل خود این اداره زیر مجموعه‌های آن در کنار یکدیگر و با کار تیمی منسجم اهداف خود را می‌سازند.


در اینجا مهم است که به این نکته نیز اشاره کرد که روابط عمومی سازمان‌های رسانه‌ای نقش‌های دیگری نیز ایفا می‌کنند و در اینجا به پلی بین مردم و مسئولان و خبرنگاران نیز تبدیل می‌شوند.


وظیفه رسانه این است که مسائل روز را در قالب اخبار منتشر کند و در بخش‌های گزارشی خود مشکلات یا امور مورد اهتمام را پیگیری کند و رسانه‌ها در اینجا یک پل ارتباطی دوسویه را بین مردم و مسئولان و نهادها ایفا می‌کنند و روابط عمومی در یک رسانه مشکلات مردم را به سازمان‌ها و بخش‌های مرتبط در رسانه منتقل می‌کند تا مورد پیگیری قرار گیرد. مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در این راستا طی سالیان گذشته تاکنون فعالیت می‌کند.

 

 بخش ارتباط با مخاطبان این مدیریت از طریق خدمت تلفنی و پیامکی سلام ایران پیام‌های مخاطبین را دریافت کرده و در ستونی در صفحه اجتماعی و صفحه خوانندگان در روزنامه به چاپ می‌رساند و برخی پیام‌ها نیز که می‌بایست به طور جداگانه پیگیری شوند به سازمان‌های مرتبط ارسال می‌شود و در هر دو حالت در صورت وصول جواب یا جوابیه آن را منتشر کرده یا به مخاطب اعلام می‌کند. از ابتدای سال‌جاری تاکنون صدها مورد از مشکلات-انتقادات-پیشنهادهای مردمی مورد پیگیری قرار گرفته است.


اما شاید این سؤال مطرح گردد که بخش امور بین‌الملل چه فعالیتی در این اداره انجام می‌دهد؟ یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش توسعه همکاری رسانه‌ای با دیگر کشورها است.


مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در سال‌جاری میزبان صدها نفر از اعضای هیأت های رسانه ای-اجتماعی - فرهنگی-سیاسی کشورهای مختلف بخصوص از همسایگان ایران بوده است. تلاش تیم فعال در این مدیریت این است تا به معنای واقعی کلمه بتواند نقش خود را در خدمت به هموطنان عزیز و انتقال پیام‌های آنان ایفا کند.

منبع: روزنامه ایران

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران (1397)


  زمانی که بزرگترین شبکه سراسری خبر و توزیع در یک کشور آسیایی، در ایران تکمیل شد


  گذری و نظری بر سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران


  "رهگذر" سرپرست جدید روابط عمومی شرکت توسعه شد


  نقش روابط عمومی در تنظیم و بهبود ارتباطات سازمانی


  شرکت گوگل چطور با استفاده از اطلاعاتی که از خودتان کسب کرده، آینده را به شما می فروشد


  نشست مدیرعامل با اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی


  آیا بازدید روزانه ایرانیان از تلگرام دو برابر شد؟


  هنگام خواب با موبایل و فضای مجازی نباشید


  تحول در دنیای روابط عمومی با گسترش ابزارهای ارتباطی پرسرعت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی