درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 31 مرداد 1396 - 21:28   

آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟

  آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟


ادامه ادامه مطلب یک

قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی

  قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی


ادامه ادامه مطلب دو

هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ

  هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد

  مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟
  مدیران روابط‌عمومی در ارتباطات خود به کرامت انسانی توجه کنند
  برگزاری اولین همایش "پدافند غیر عامل" در بانک ملی ایران
  «جوک» جایزه ویژه جشنواره «بام»
  سخنگوی رسمی سازمان ملی استاندارد معرفی شد​
  امروز، آخرین فرصت افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز در بانک ملی ایران
  مدیر عامل بانک ملی ایران خبر داد: کاهش سهم بانک ملی ایران از مطالبات معوق شبکه بانکی به 9 درصد
  برند سازی شخصی و ساخت داستان
  بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری / خریداران را میخکوب خود کنید
  عصب شناسی چه کمکی به تبلیغ بهتر می کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28231صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 28 بهمن 1395 - 00:59
روابط عمومی، پل ارتباط با مخاطبان
مختار حداد مدیر روابط عمومی وامور بین الملل - یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط عمومی در هر سازمان تنظیم ارتباطات درون و برون سازمانی است. این بخش معمولاً به صورت یک اداره مستقبل در بسیاری از سازمان‌ها است و تلاش می‌کند روابط داخلی را تنظیم کرده تا برآن سازمان فضای مثبتی حاکم باشد، اما مسئولیت اصلی روابط عمومی تنظیم روابط برون سازمانی است و در آن نقش پل را بین آن نهاد خصوصی یا دولتی با مردم ایفا می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط عمومی در هر سازمان تنظیم ارتباطات درون و برون سازمانی است. این بخش معمولاً به صورت یک اداره مستقبل در بسیاری از سازمان‌ها است و تلاش می‌کند روابط داخلی را تنظیم کرده تا برآن سازمان فضای مثبتی حاکم باشد، اما مسئولیت اصلی روابط عمومی تنظیم روابط برون سازمانی است و در آن نقش پل را بین آن نهاد خصوصی یا دولتی با مردم ایفا می‌کند.

 

در اینجا این نظریه مطرح می‌شود که روابط عمومی یا در نامگذاری‌های جدید مدیریت اطلاع رسانی، قلب سازمان است و تپیدن این قلب در گرو فعالیت مؤثر و ایفای نقش و مدیریت صحیح است. فعالیت تیمی در روابط عمومی مهم‌ترین دلیل موفقیت آن است؛ پس در داخل خود این اداره زیر مجموعه‌های آن در کنار یکدیگر و با کار تیمی منسجم اهداف خود را می‌سازند.


در اینجا مهم است که به این نکته نیز اشاره کرد که روابط عمومی سازمان‌های رسانه‌ای نقش‌های دیگری نیز ایفا می‌کنند و در اینجا به پلی بین مردم و مسئولان و خبرنگاران نیز تبدیل می‌شوند.


وظیفه رسانه این است که مسائل روز را در قالب اخبار منتشر کند و در بخش‌های گزارشی خود مشکلات یا امور مورد اهتمام را پیگیری کند و رسانه‌ها در اینجا یک پل ارتباطی دوسویه را بین مردم و مسئولان و نهادها ایفا می‌کنند و روابط عمومی در یک رسانه مشکلات مردم را به سازمان‌ها و بخش‌های مرتبط در رسانه منتقل می‌کند تا مورد پیگیری قرار گیرد. مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در این راستا طی سالیان گذشته تاکنون فعالیت می‌کند.

 

 بخش ارتباط با مخاطبان این مدیریت از طریق خدمت تلفنی و پیامکی سلام ایران پیام‌های مخاطبین را دریافت کرده و در ستونی در صفحه اجتماعی و صفحه خوانندگان در روزنامه به چاپ می‌رساند و برخی پیام‌ها نیز که می‌بایست به طور جداگانه پیگیری شوند به سازمان‌های مرتبط ارسال می‌شود و در هر دو حالت در صورت وصول جواب یا جوابیه آن را منتشر کرده یا به مخاطب اعلام می‌کند. از ابتدای سال‌جاری تاکنون صدها مورد از مشکلات-انتقادات-پیشنهادهای مردمی مورد پیگیری قرار گرفته است.


اما شاید این سؤال مطرح گردد که بخش امور بین‌الملل چه فعالیتی در این اداره انجام می‌دهد؟ یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش توسعه همکاری رسانه‌ای با دیگر کشورها است.


مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در سال‌جاری میزبان صدها نفر از اعضای هیأت های رسانه ای-اجتماعی - فرهنگی-سیاسی کشورهای مختلف بخصوص از همسایگان ایران بوده است. تلاش تیم فعال در این مدیریت این است تا به معنای واقعی کلمه بتواند نقش خود را در خدمت به هموطنان عزیز و انتقال پیام‌های آنان ایفا کند.

منبع: روزنامه ایران

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تفاوت بین بازاریابی و روابط عمومی


  پنح تفاوت اصلی بین تبلیغات و روابط عمومی


  نتایج یک تحقیق نشان داد: دیدگاه و روش رفتار انسان از هوش او مهم تر است


  تاسیس کرسی «ارتباطات علم و فناوری» در دانشکده علوم ارتباطات


  برگزاری دوره‌های آموزشی روابط عمومی‌ اوقاف در تبریز


  پیش‌بینی حذف قریب‌الوقوع مراکز مخابراتی


  شیائومی و گوگل موبایل می‌سازند


  «عکس بفرست، جایزه بگیر»


  احراز هویت کسب وکارهای آنلاین


  ایجاد بزرگ‌ترین پایگاه داده دنیا در نروژ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی مدیریت استراتژیک روابط عمومی اعلام شد