درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 15:01   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28228صفحه نخست » پنجشنبه، 28 بهمن 1395 - 00:56
گزارش نشست کتاب‌خوان رسانه و ارتباطات
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، چهارمین نشست کتاب‌خوان تخصصی مطالعات رسانه و ارتباطات به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران ۲۷ بهمن با حضور جمعی از استادان، پژوهشگران و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان تهران در سالن اجتماعات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، چهارمین نشست کتاب‌خوان تخصصی مطالعات رسانه و ارتباطات به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران ۲۷ بهمن با حضور جمعی از استادان، پژوهشگران و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان تهران در سالن اجتماعات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد.

توسعه کتاب و کتاب‌خوانی عاملی اثربخش در  بالا رفتن سواد رسانه‌ای است
در ابتدای این نشست دکتر سیدوحید عقیلی رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه  ضمن تشکر از برگزاری این نشست گفت: از حضور در این جمع بسیار خرسندم. این اتفاق مهم به لطف و همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران ستودنی است؛ چراکه اقدامی در راستای کمک به ترویج فرهنگ  ارتباطات و بالا بردن سواد رسانه ای است.
وی افزود: اولین قدم در جهت توسعه فرهنگ هر کشوری توسعه کتاب، کتاب‌خوانی و ترغیب مردم به مطالعه است. برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان و نقد و بررسی کتاب ازجمله اقدامات اثربخش در ترویج مطالعه است امیدوارم این تلاش‌ها تداوم پیدا کند و ما شاهد گسترش کتاب‌خواندن در بین جوانان باشیم.

کتابداری و ارتباطات دو رشته مکمل هم در توسعه فرهنگ جامعه است
سپس مهردخت وزیر پور مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور  گفت: کتابداری و ارتباطات دو رشته مکمل هم هستند و لذا برگزاری نشست کتاب‌خوان تخصصی با این کیفیت که به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و با همکاری دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه و حضور پرشور اساتید و دانشجویان برپا شده است، تأثیری مفید در ترغیب جوانان به کتاب و کتابخوانی خواهد داشت. اینکه برجسته‌ترین اساتید در حوزه تخصصی خودشان به زبانی دل‌نشین به معرفی برجسته ترین کتابهایی که خود نوشته اند می‌پردازند، قابل تشکر و تقدیر است.


در این نشست پنج عنوان کتاب در موضوع ارتباطات و رسانه معرفی و ارائه شد:

کتاب "مبانی ارتباطات جمعی" نوشته دکتر سیدمحمد دادگران/ارائه توسط نویسنده اثر
دادگران با معرفی کتاب «مبانی ارتباطات جمعی» که توسط وی در سال ۱۳۷۴ نوشته شده و در سال ۱۳۹۴ به چاپ بیستم رسید، گفت: اولین بار پس از چاپ این کتاب خدمت استاد مرحوم معتمدنژاد رسیدم، وی به من گفت، ‌از این پس این کتاب نه به تو بلکه به مردم تعلق دارد، وی مرا تشویق به ادامه نوشتن کرد.


او با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان رشته ارتباطات گفته اند که از طریق این کتاب با ارتباطات آشنا شده اند، افزود: زبان این کتاب ساده و ادبیات آن قابل فهم برای همگان است به همین دلیل توسط وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری جرو کتاب های سبز و پنج ستاره معرفی شده است.


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز با بیان اینکه کتاب یادشده دارای شش بخش و هر بخش دارای چند فصل است، ادامه داد: به دلیل استقبال از این کتاب، اخیرا بخش دیگری را به این کتاب با موضوع «جهانی شدن » اضافه کرده ام و در صورت کفاف عمر قصد دارم باز هم در آینده بر بخش های آن بیافزایم زیرا همواره نیاز به به روز شدن و افزایش آگاهی ها داریم.


وی وضعیت کتاب و کتابخوانی را در کشور های در حال توسعه بحرانی خواند و افزود: نیاز است همه از استاد و محقق برای مقابله با این بحران تلاش کنند، کتاب بهترین دوست است و با کتاب خواندن هرگز تنها نیستیم، باید همه افراد جامعه این یار مهربان را همواره همراه داشته باشند.


دادگران که تجربه تحصیل در فرانسه را دارد، اظهار کرد: مردم این کشور حتی زمان حضور در مترو کتاب می خوانند به همین دلیل این کشور جزو کشورهای توسعه یافته به شمار می رود.


وی درباره علاقه خود به کتاب توضیح داد: زمان کودکی پول تو جیبی ام را که یک قران بود برای کرایه کتاب اختصاص می دادم.

کتاب "بررسی تطبیقی قوانین تبلیغات تجاری" نوشته دکتر محمدرضا رسولی / ارائه توسط نوسنده اثر
معاون آموزشی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه نیز کتاب «بررسی تطبیقی قوانین تبلیغات تجاری» را معرفی کرد و گفت: این کتاب در قالب گزارش فرهنگی به مقایسه و تطبیق قوانین و مقررات تبلیغات تجاری بین چهار کشور پرداخته و پژوهش دارای پنج محور موضوعی شامل کودکان و نوجوانان، زنان و جنسیت، هویت فرهنگی، رقابت سالم اقتصادی و سلامتی و بهداشت است.


محمدرضا رسولی افزود: ضرورت و اهمیت این پژوهش وابسته به جایگاه تبلیغات در جامعه کنونی و آینده آن است، هرچه جامعه به جلو حرکت می کند، مسائل و مشکلات مبتنی بر قوانین و مقررات تبلیغات بیشتر خود را نشان می دهد.


به گفته وی، مسائل مختلف مربوط به نبود نظام نامه جامع تبلیغاتی، ‌کاستی های قانونی و نظارتی از جمله مسائلی است که چنین پژوهش هایی می تواند در کمک به بهبود این وضعیت موثر باشد.

کتاب "تیترنویسی" نوشته دکتر مجید رضاییان / ارائه توسط نویسنده اثر
رییس مرکز مطالعات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه نیز با معرفی کتاب «تیتر نویسی» گفت: تیتر دشوارترین نقطه کار روزنامه نگاری و پلی است که سردبیران با مخاطبان برقرار می کنند.


مجید رضاییان ادامه داد: تیتر یا «میان بر رسانه ای» تحریک یا جلب مخاطب را بر عهده دارد و باید با روان ترین و موثرترین بیان در کمترین زمان برای مخاطب درک معنا ایجاد کند به طوری که به خواندن به عنوان پیش زمینه فهمیدن نیاز نداشته باشد.

کتاب "نظریه طبقه تن‌آسا" مترجم دکتر فرهنگ ارشاد /ارائه توسط مترجم اثر
استاد دیگر دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در معرفی کتاب «نظریه طبقه تن آسا » گفت: این نظریه نخستین و معروف ترین کتاب وبلن است که در آن بسیاری از معیارهای رفتار انسان به چالش کشیده می شود، ‌وی با طنزی ویرانگر توخالی بودن معیارهای سلیقه، آموزش، لباس و فرهنگ طبقه تن آسا را افشا می کند.


فرهنگ ارشاد که مترجم کتاب یاد شده است، ادامه داد: به گفته وبلن، طبقه تن آسا معیارهایی را می پروراند که هر فردی در هر سطحی از جامعه به گونه ای وادار به رعایت آن می شود.

کتاب "حقوق و تکالیف شهروندی در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران" نوشته دکتر علیرضا سیاری /ارائه توسط نویسنده اثر
عضو هیات علمی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه نیز با معرفی کتاب «حقوق و تکالیف شهروندی در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران » گفت: این کتاب سال ۱۳۸۹ یعنی قبل از امضا و ابلاغ حقوق شهروندی توسط رییس جمهوری منتشر شد.


علیرضا سیاری با بیان اینکه حقوق و تکالیف در برابر هم قرار دارند، افزود: هر فرد در قبال حقی که به او تعلق می گیرد، موظف است و وظیفه ای را باید انجام دهد و تکلیفی بر عهده اوست.


او اضافه کرد: اگر بهترین قانون ها هم وضع شود اما شهروندان یک کشور از آن اطلاعی نداشته باشند، هیچ تفاوتی ندارد، هر شهروند می تواند این منشور حقوق شهروندی را که در یک کتاب جیبی جمع آوری شده همواره همراه داشته باشد تا در صورت لزوم به آن مراجعه کند.


این استاد علوم ارتباطات با تاکید بر نقش رسانه درباره اطلاع‌رسانی به مردم و آگاهی آنها نسبت به حقوق و تکالیف خود تصریح کرد: رسانه ها باید فارغ از جناح بندی های سیاسی و به صورت مستقل این تکالیف و حقوق را به مردم بشناسانند تا آنها اشراف کامل بر موضوع داشته باشند زیرا در این صورت است که می توان انتظار پیشرفت در جامعه ای را داشت.
سیاری، حقوق شهروندی را با حقوق بشر متفاوت دانست و گفت: در حقوق بشر، ‌همه افراد جامعه بدون تفاوت و تبعیض و به دلیل انسان بودن از حقوقی برخودار هستند اما حقوق شهروندی می تواند به یک جامعه با مقتضیات خاص خود اختصاص داشته باشد.


در پایان نیز از پنج  نفر از استادان  که در این برنامه به معرفی کتاب پرداختند با حضور مهردخت وزیرپور مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران و عقیلی رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه تقدیر شد.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد