درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 26 آذر 1397 - 03:09   

پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند

  پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند


ادامه ادامه مطلب یک

"تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب دو

گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/  چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟

  گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/ چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟

  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تقدیر و تجلیل از کارکنان مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون
  فضای مجازی
  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟
  سرپرست روابط عمومی استانداری تهران: روابط عمومی ها دنبال جریان های سیاسی نباشند
  مشاور استاندار کرمان خواستار سیاست گذاری ارتباطی از سوی مدیران و روابط عمومی ها شد
  گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/ چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟
  مدرس ارتباطات: نمی توان مردم را از تکنولوژی دور نگهداشت/ طبیعی است مردم فیلترینگ را دور بزنند
  با حذف آگهی های دولتی: چرخ رسانه های مکتوب از حرکت خواهد ایستاد
  تغییرات در اداره کل حوزه ریاست، روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
  این هفته اجرا می‌شود؛ تحویل ٨٠ باب منزل مسکونی ساخته شده توسط خیرین بانک صادرات ایران در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28223صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 28 بهمن 1395 - 09:46
روابط عمومی و طرح تکریم ارباب رجوع
مهندس محسن معظمی گودرزی کارشناس ارشد ارتباطات - یکی از عمده‌ترین وظایف واحدهای روابط عمومی در تمامی سازمان‌ها اطلاع‌رسانی و آموزش است. در زمینه اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی تلاش می‌کند تا در دو بعد درونی و بیرونی وظیفه خود را انجام دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از عمده‌ترین وظایف واحدهای روابط عمومی در تمامی سازمان‌ها اطلاع‌رسانی و آموزش است. در زمینه اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی تلاش می‌کند تا در دو بعد درونی و بیرونی وظیفه خود را انجام دهد. مطمئناً ارباب رجوع فکر می‌کند هرگاه به سازمانی مراجعه کند همه افراد باید در خدمت او باشند و کار و امور مرتبط با او را به نحو مطلوب و موثر انجام دهند.

 

 در یک دسته‌بندی کلی می‌توان خواسته‌ها و انتظارات ارباب رجوع را به دو بخش تقسیم کرد:
الف:خواسته‌های مشروع: مجموعه‌ای از خواسته‌ها و انتظارات اطلاق می‌شود که در چارچوب قوانین و مقررات سازمان قابل تحقق باشد. ارباب رجوع می‌خواهد این بخش از خواسته‌هایش با سرعت و کیفیت مناسب برآورده شود.


ب: خواسته‌های نامشروع: مجموعه‌ای از خواسته‌ها و انتظارات را شامل می‌شود که در چارچوب قوانین و مقررات سازمان قابل تحقق نیست ولی ارباب رجوع انتظار دارد کارکنان سازمان مقررات را نادیده انگاشته و با تطمیع و روش‌های دیگر سعی می‌کند به خواسته غیرقانونی خود برسد. قطعاً راضی کردن ارباب رجوع در این زمینه، کاری غیراخلاقی و غیرقانونی قلمداد می‌شود و می‌تواند پیامدهای ناگواری را برای مسئول مربوطه به همراه داشته باشد.


وظیفه و رسالت اصلی روابط عمومی در این مقوله، مشخص کردن زمینه‌های کاری و شیوه‌های مطلوب و مناسب برخورد با ارباب رجوع در سازمان و اجرای دقیق طرح تکریم با رضایت خاطر متصدی مربوطه است و این امر انجام‌پذیر نیست مگر با زمینه‌سازی مناسب برای اجرای طرح. به عبارتی حتی اگر بخشنامه و دستورالعمل‌های مربوطه دقیق و مناسب طراحی شده باشند تا زمانی که بستر و زمینه استقرار طرح تکریم توسط واحدهای روابط‌عمومی آماده نشده باشد نمی‌توان به اجرای موفقیت‌آمیز طرح مذکور دل بست.

 

بنابراین در فرآیند مردم‌سالاری باید بدانیم وظیفه‌مان در برابر مردم چیست و از سوی دیگر مردم چه نقشی در برابر ما ایفا می‌کنند. به بیان ساده‌تر روابط‌عمومی موظف است برای مردم، ارباب رجوع و کارمندان مشخص کند جایگاه روابط‌عمومی و مردم در این فرآیند ارتباطی کجاست؟ اجرای طرح تکریم و تاکید مسئولان و دست‌اندرکاران بر اجرای دقیق آن می‌تواند در این زمینه یاری‌رسان باشد. بررسی‌های زیادی لازم است تا اجرای این طرح در قالب شعار محدود نماند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  هفت گام برای برنامه‌ریزی روابط عمومی کارآمد


  با حذف آگهی های دولتی: چرخ رسانه های مکتوب از حرکت خواهد ایستاد


  گزارش جهانی ارتباطات 2018: چالش‌ها و روندها


  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟


  آنچه باید بدانیم/ روابط عمومی 2 چیست؟


  فضای مجازی


  آنچه باید بدانیم!/ تاکتیک ها


  تغییرات در اداره کل حوزه ریاست، روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران


  مدرس ارتباطات: نمی توان مردم را از تکنولوژی دور نگهداشت/ طبیعی است مردم فیلترینگ را دور بزنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری