درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 7 اسفند 1395 - 02:22   

سخنرانی دکتر مظفری در خصوص نقش روابط عمومی ها در تقویت زنجیره های تولید

  سخنرانی دکتر مظفری در خصوص نقش روابط عمومی ها در تقویت زنجیره های تولید


ادامه ادامه مطلب یک

سهم دانشجویان و اساتید در گسترش فعالیت ویکی‌پدیا در شانزدهمین سال تولدش

  سهم دانشجویان و اساتید در گسترش فعالیت ویکی‌پدیا در شانزدهمین سال تولدش


ادامه ادامه مطلب دو

از نقشه دموکرات ها برای برکناری ترامپ باخبر شد

  از نقشه دموکرات ها برای برکناری ترامپ باخبر شد


ادامه ادامه مطلب سه

تقدیر معاون اول رئیس جمهور از عملکرد شورای هماهنگی بانکهای دولتی

  تقدیر معاون اول رئیس جمهور از عملکرد شورای هماهنگی بانکهای دولتی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دستگاه امنیتی آلمان 'از رسانه‌ها جاسوسی کرده است'
  ترفندهایی برای دور نگه‌داشتن ترامپ از توییتر
  سخنرانی دکتر مظفری در خصوص نقش روابط عمومی ها در تقویت زنجیره های تولید
  هکرها در آینده نزدیک اطلاعات خصوصی را از مغزتان می‌دزدند
  ترامپ: من مخالف رسانه ها نیستم
  از نقشه دموکرات ها برای برکناری ترامپ باخبر شد
  عضو هیات رئیسه فراکسیون روابط عمومی های مجلس: برخی رسانه به جای فعالیت های خبری به تجارت رو آورده اند
  کارگاه آموزشی «اطلاع رسانی و روابط عمومی» ویژه کانون های مساجد برگزار شد
  پیش‌بینی‌های شوکه کننده درباره 10 اقتصاد برتر جهان در سال 2050
  سلفی «سه بعدی» در آیفون‌ ۸
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28223صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 28 بهمن 1395 - 09:46
روابط عمومی و طرح تکریم ارباب رجوع
مهندس محسن معظمی گودرزی کارشناس ارشد ارتباطات - یکی از عمده‌ترین وظایف واحدهای روابط عمومی در تمامی سازمان‌ها اطلاع‌رسانی و آموزش است. در زمینه اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی تلاش می‌کند تا در دو بعد درونی و بیرونی وظیفه خود را انجام دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از عمده‌ترین وظایف واحدهای روابط عمومی در تمامی سازمان‌ها اطلاع‌رسانی و آموزش است. در زمینه اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی تلاش می‌کند تا در دو بعد درونی و بیرونی وظیفه خود را انجام دهد. مطمئناً ارباب رجوع فکر می‌کند هرگاه به سازمانی مراجعه کند همه افراد باید در خدمت او باشند و کار و امور مرتبط با او را به نحو مطلوب و موثر انجام دهند.

 

 در یک دسته‌بندی کلی می‌توان خواسته‌ها و انتظارات ارباب رجوع را به دو بخش تقسیم کرد:
الف:خواسته‌های مشروع: مجموعه‌ای از خواسته‌ها و انتظارات اطلاق می‌شود که در چارچوب قوانین و مقررات سازمان قابل تحقق باشد. ارباب رجوع می‌خواهد این بخش از خواسته‌هایش با سرعت و کیفیت مناسب برآورده شود.


ب: خواسته‌های نامشروع: مجموعه‌ای از خواسته‌ها و انتظارات را شامل می‌شود که در چارچوب قوانین و مقررات سازمان قابل تحقق نیست ولی ارباب رجوع انتظار دارد کارکنان سازمان مقررات را نادیده انگاشته و با تطمیع و روش‌های دیگر سعی می‌کند به خواسته غیرقانونی خود برسد. قطعاً راضی کردن ارباب رجوع در این زمینه، کاری غیراخلاقی و غیرقانونی قلمداد می‌شود و می‌تواند پیامدهای ناگواری را برای مسئول مربوطه به همراه داشته باشد.


وظیفه و رسالت اصلی روابط عمومی در این مقوله، مشخص کردن زمینه‌های کاری و شیوه‌های مطلوب و مناسب برخورد با ارباب رجوع در سازمان و اجرای دقیق طرح تکریم با رضایت خاطر متصدی مربوطه است و این امر انجام‌پذیر نیست مگر با زمینه‌سازی مناسب برای اجرای طرح. به عبارتی حتی اگر بخشنامه و دستورالعمل‌های مربوطه دقیق و مناسب طراحی شده باشند تا زمانی که بستر و زمینه استقرار طرح تکریم توسط واحدهای روابط‌عمومی آماده نشده باشد نمی‌توان به اجرای موفقیت‌آمیز طرح مذکور دل بست.

 

بنابراین در فرآیند مردم‌سالاری باید بدانیم وظیفه‌مان در برابر مردم چیست و از سوی دیگر مردم چه نقشی در برابر ما ایفا می‌کنند. به بیان ساده‌تر روابط‌عمومی موظف است برای مردم، ارباب رجوع و کارمندان مشخص کند جایگاه روابط‌عمومی و مردم در این فرآیند ارتباطی کجاست؟ اجرای طرح تکریم و تاکید مسئولان و دست‌اندرکاران بر اجرای دقیق آن می‌تواند در این زمینه یاری‌رسان باشد. بررسی‌های زیادی لازم است تا اجرای این طرح در قالب شعار محدود نماند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  30 نکته در باب دریافت پوشش از رسانه ها


  معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز تاکید کرد: جایگاه ویژه روابط عمومی ها در انعکاس خدمات دستگاه های اجرایی


  سلفی «سه بعدی» در آیفون‌ ۸


  از نقشه دموکرات ها برای برکناری ترامپ باخبر شد


  سرپرست فرمانداری قدس: اطلاع‌رسانی درست روابط‌عمومی‌ها حضور حداکثری مردم در انتخابات را رقم می‌زند


  سهم دانشجویان و اساتید در گسترش فعالیت ویکی‌پدیا در شانزدهمین سال تولدش


  انتشار کتاب، انتشار پول


  روزنامه نگار امریکایی اعلام کرد اسناد بدنام کننده سی ان ان را در اختیار دارد


  ترامپ: من مخالف رسانه ها نیستم


  فرماندار شمیرانات: حوزه اطلاع‌رسانی عملکرد شهرستان باید تقویت شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله دومین همایش ملی زن و روابط‌عمومی