درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 2 تیر 1396 - 23:39   

آقای روزنامه نگاری آنلاین ایران 60 ساله شد

  آقای روزنامه نگاری آنلاین ایران 60 ساله شد


ادامه ادامه مطلب یک

مرکز روابط عمومی USC Annenberg

  مرکز روابط عمومی USC Annenberg


ادامه ادامه مطلب دو

دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg

  دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg


ادامه ادامه مطلب سه

تهدید به مسدود کردن تلگرام در روسیه

  تهدید به مسدود کردن تلگرام در روسیه


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آگاهان اجتماعی افغانستان: اینجا فیس‌بوک است نه میدان جنگ
  هک تلفن‌های هوشمند مظنونان در آلمان، قانونی شد
  تهدید به مسدود کردن تلگرام در روسیه
  تقویم روز ارتباطات/ امیر محبیان؛ طرح نو او، شکل و فرمت قرن 21 برای انتشار روزنامه
  تقویم روز ارتباطات/ گوشه ای دردناک از تاریخ مطبوعات: قصه پُرغصه و دنباله دار روزنامه «سپیده دم»! به مناسبت سالروز صدور پروانه آن
  گزارش و ویژگی های آن
  انواع یادداشت نویسی
  فنون مصاحبه
  دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg
  مرکز روابط عمومی USC Annenberg
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28223صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 28 بهمن 1395 - 09:46
روابط عمومی و طرح تکریم ارباب رجوع
مهندس محسن معظمی گودرزی کارشناس ارشد ارتباطات - یکی از عمده‌ترین وظایف واحدهای روابط عمومی در تمامی سازمان‌ها اطلاع‌رسانی و آموزش است. در زمینه اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی تلاش می‌کند تا در دو بعد درونی و بیرونی وظیفه خود را انجام دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از عمده‌ترین وظایف واحدهای روابط عمومی در تمامی سازمان‌ها اطلاع‌رسانی و آموزش است. در زمینه اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی تلاش می‌کند تا در دو بعد درونی و بیرونی وظیفه خود را انجام دهد. مطمئناً ارباب رجوع فکر می‌کند هرگاه به سازمانی مراجعه کند همه افراد باید در خدمت او باشند و کار و امور مرتبط با او را به نحو مطلوب و موثر انجام دهند.

 

 در یک دسته‌بندی کلی می‌توان خواسته‌ها و انتظارات ارباب رجوع را به دو بخش تقسیم کرد:
الف:خواسته‌های مشروع: مجموعه‌ای از خواسته‌ها و انتظارات اطلاق می‌شود که در چارچوب قوانین و مقررات سازمان قابل تحقق باشد. ارباب رجوع می‌خواهد این بخش از خواسته‌هایش با سرعت و کیفیت مناسب برآورده شود.


ب: خواسته‌های نامشروع: مجموعه‌ای از خواسته‌ها و انتظارات را شامل می‌شود که در چارچوب قوانین و مقررات سازمان قابل تحقق نیست ولی ارباب رجوع انتظار دارد کارکنان سازمان مقررات را نادیده انگاشته و با تطمیع و روش‌های دیگر سعی می‌کند به خواسته غیرقانونی خود برسد. قطعاً راضی کردن ارباب رجوع در این زمینه، کاری غیراخلاقی و غیرقانونی قلمداد می‌شود و می‌تواند پیامدهای ناگواری را برای مسئول مربوطه به همراه داشته باشد.


وظیفه و رسالت اصلی روابط عمومی در این مقوله، مشخص کردن زمینه‌های کاری و شیوه‌های مطلوب و مناسب برخورد با ارباب رجوع در سازمان و اجرای دقیق طرح تکریم با رضایت خاطر متصدی مربوطه است و این امر انجام‌پذیر نیست مگر با زمینه‌سازی مناسب برای اجرای طرح. به عبارتی حتی اگر بخشنامه و دستورالعمل‌های مربوطه دقیق و مناسب طراحی شده باشند تا زمانی که بستر و زمینه استقرار طرح تکریم توسط واحدهای روابط‌عمومی آماده نشده باشد نمی‌توان به اجرای موفقیت‌آمیز طرح مذکور دل بست.

 

بنابراین در فرآیند مردم‌سالاری باید بدانیم وظیفه‌مان در برابر مردم چیست و از سوی دیگر مردم چه نقشی در برابر ما ایفا می‌کنند. به بیان ساده‌تر روابط‌عمومی موظف است برای مردم، ارباب رجوع و کارمندان مشخص کند جایگاه روابط‌عمومی و مردم در این فرآیند ارتباطی کجاست؟ اجرای طرح تکریم و تاکید مسئولان و دست‌اندرکاران بر اجرای دقیق آن می‌تواند در این زمینه یاری‌رسان باشد. بررسی‌های زیادی لازم است تا اجرای این طرح در قالب شعار محدود نماند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ امیر محبیان؛ طرح نو او، شکل و فرمت قرن 21 برای انتشار روزنامه


  تقویم روز ارتباطات/ ایجاد خبرگزاری پارس


  تقویم روز ارتباطات/ ژورنال نویسی در ایران


  تقویم روز ارتباطات/ گوشه ای دردناک از تاریخ مطبوعات: قصه پُرغصه و دنباله دار روزنامه «سپیده دم»! به مناسبت سالروز صدور پروانه آن


  نقش روابط عمومی در مدیریت تصویر آنلاین سازمان


  مرکز روابط عمومی USC Annenberg


  دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg


  آمارهای باورنکردنی از 60 ثانیه اینترنت


  رتبه‌بندی مؤسسه اطلاعات علمی در سال 2017 نشان می‌دهد؛ ضریب تأثیر پایین مجلات علمی ایرانی


  اصول خبر نویسی در خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دومین فراخوان آثار دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی