درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:59   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28219صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 27 بهمن 1395 - 16:49
اصلاح دیدگاه مدیران ارشد در خصوص روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فرماندار شهرستان زنجان گفت: در حال حاضر روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها از جایگاه مناسب و شایسته‌ای خود برخوردار نیستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فرماندار شهرستان زنجان گفت: در حال حاضر روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها از جایگاه مناسب و شایسته‌ای خود برخوردار نیستند.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی، رسول بیات در نشست هیئت موسس خانه روابط‌عمومی استان زنجان، گفت: از چند منظر می‌توان نگاهی به روابط‌عمومی‌ها داشت. در خصوص دیدگاه مدیران، واقعیت مطلب این است که روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها در حال حاضر از جایگاه مناسب و شایسته خود برخوردار نیستند لذا نیازمند اصلاح دیدگاه در مدیران در این خصوص است.


وی با بیان اینکه به عنوان عضو افتخاری خانه روابط‌عمومی‌های استان در تثبیت جایگاه و ارتقای روابط‌عمومی‌ها خواهد کوشید، افزود: روابط‌عمومی‌ها به واقع چشم، گوش و زبان سازمان‌ها هستند؛ چراکه تمام اتفاقات و وقایع و امور سازمان را می‌بینند و اقدامات و اطلاع‌رسانی‌ها و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند و در همین راستا فردی می‌توانند خوب ببینند که از جایگاه مناسب نیز برخودار باشند.


این مسئول اظهار کرد: هر فرد و سازمانی که وارد ادارات و نهادها می‌شود در وهله اول با روابط‌عمومی‌ها همراه می‌شود، بنابراین روابط‌عمومی‌ها به‌عنوان گوش یک دستگاه، امر شنونده بودن را بر عهده می‌گیرند. همچنین زبان یک وسیله ارتباطی مهم محسوب می‌شود و روابط‌عمومی‌ها به عنوان عنصری مهم در اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط زبان دستگاه‌ها به شمار می‌روند، در نتیجه سازمان‌ها برای تقویت حیات خود نیازمند ارتقای جایگاه روابط‌عمومی‌ها هستند.


بیات با بیان اینکه نگاه اغلب نمایندگان مجلس نیز در خصوص روابط‌عمومی‌ها دیدگاهی مثبت است، یادآور شد: می‌توان از این طریق نیز در راستای حمایت از خانه روابط‌عمومی و نیز ارتقای جایگاه روابط‌عمومی‌ها گام برداشت و برای توانمند شدن و یافتن جایگاه مناسب باید توانمندی شخصی خود را نیز بالا برد. باید ببینیم که چقدر خود را باور داریم و در ارائه توانمندی خود به چه میزان قدرتمندیم. گاه نبود علاقه در فعالان روابط‌عمومی مشاهده می‌شود حال آنکه فردی که می‌خواهد در بخش روابط‌عمومی فعالیت داشته باشد، باید توانمندی شخصی و علاوه بر آن علاقه به حضور در این بخش داشته باشد.


بیات با اشاره به اینکه روابط‌عمومی شغل، فن و یا هر تعریفی که داشته باشد به هر حال نیازمند توانمندی و مهارت خاص خود است، تصریح کرد: اگر باور شخصی و سازمانی در اعضای روابط‌عمومی ایجاد شود، مدیران و مسئولان و در مجموع دستگاه‌ها نیز دیدگاه مناسبی نسبت به آنان خواهند داشت و برخی از مدیران بر این باور هستند که بدون روابط‌عمومی‌ها نمی‌توان کاری از پیش برد و در مقابل، برخی از مدیران اعتقادی بر این موضوع ندارند. خانه روابط‌عمومی‌ها باید در تقویت فکری، روحی، فردی و تخصصی اعضا به قدری توان‌افزایی کند که مدیران نیز احساس نیاز به روابط‌عمومی‌ها را در دستگاه‌ها باور داشته باشند.


فرماندار شهرستان زنجان یادآور شد: خانه روابط‌عمومی‌ها نهادی اجتماعی به شمار می‌رود، لذا یک عرصه عمومی برای آن مطرح می‌شود و عرصه عمومی یعنی هم‌وزن شدن با دولتی‌ها و گاه حتی در دفاع از مردم می‌‌تواند در مقابل سازمان‌های دولتی قرار گیرد و از حقوق آنان دفاع کند.


وی اظهار کرد: نهاد اجتماعی خانه روابط‌عمومی‌ها باید در بسیاری از مسائل قد علم کند و خود منتقد بوده و مدافع مردم از دولتی‌ها و سازمان‌ها باشد. انسان در عرصه زندگی نقش‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد که می‌تواند نقش دفاع از مردم را نیز در کنار فعالیت‌های خود پیگیری کند.


 این مسئول با تاکید بر اینکه اگر خانه روابط‌عمومی‌ها از همان ابتدا مقتدرانه وارد شود و فعالیت مناسب داشته باشد، آینده مناسب و مستحکمی نیز خواهد داشت، ادامه داد: بحث نهاد اجتماعی که مطرح می‌شود، قطعا حمایت‌ها نیز به دنبال آن پدید می‌آید در عین حال باید توجه داشت که خانه روابط‌عمومی‌ها اگر به دنبال مستحکم و تثبیت شدن است باید از همان ابتدا در استقرار محلی ثابت برای خود بکوشد و تثبیت فعالیت خود را از همان ابتدا پیگیری کند. همچنین خلق فرصت نیز موردی است که می‌تواند مدنظر اعضای خانه روابط عمومی باشد.


بیات خاطرنشان کرد: نهادهای اجتماعی گاه به صورت گلخانه‌ای فعالیت می‌کنند و فعالیت آنان مقطعی بوده و یا وابستگی در آن به وجود می‌آید حال آنکه نباید به وابستگی به بخش دولتی داشته باشند و به دنبال کسب استقلال باشند، لذا خانه روابط‌عمومی نیز باید از همان ابتدا نگاه استقلال مالی و فعالیتی را در خود نهادینه کند.


فرماندار شهرستان زنجان تصریح کرد: نگاه ابزاری به روابط‌عمومی‌ها امری نامطلوب است و در سطح شهرستان زنجان نیز می‌کوشیم این نوع دیدگاه، در صورت وجود، از نهادها و ادارات حذف شود. همچنین در ارزشیابی مدیران نیز مبحث روابط‌عمومی‌ها و تعامل مدیران با روابط‌عمومی‌ها را مدنظر قرار خواهیم داد و مسئولان روابط‌عمومی استان‌ باید تلاش در تعامل با روابط‌عمومی‌های شهرستانی داشته باشند که شهرستان زنجان نیز آمادگی ایجاد این تعامل را دارد.


وی در خصوص حضور در فضای مجازی، یادآور شد: باید توجه داشت که مقابله با این امر در عصر حاضر امری غیرممکن است و در عین حال حضور و فعالیت در آن باید با رعایت اصول باشد. حتی منع حضور در فضای مجازی در امر اطلاع‌رسانی کل کشور اختلال ایجاد می‌کند البته باید توجه داشت که اسرار سازمانی به هیچ وجه نباید وارد فضای مجازی شود اما ارائه اخبار عمومی منعی ندارد همانگونه که این اخبار در خبرگزاری‌ها نیز منعکس می‌شود.


بیات با اشاره به اینکه خانه روابط‌عمومی‌ها محل مدیریت افکار محسوب می شود، اظهار کرد: در مجموع در خدمت‌رسانی به جامعه و نیز فعالیت‌های سازمانی و شخصی باید به این امر توجه داشته باشیم که چه میزان توان و فرصت برای کار کردن در زندگی داریم و با درنظر گرفتن این امر برنامه‌ریزی مناسب در فعالیت‌های خود داشته باشیم چرا که با توجه به این نکته متوجه می‌شویم که در نهایت فرصتی اندک برای فعالیت زندگی در عرصه جامعه داریم.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد