درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 15:18   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسؤل کارگروه روابط‌عمومی بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی تعیین شد
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28208صفحه نخست » چهارشنبه، 27 بهمن 1395 - 11:41
سفیر ایران در ترکیه: رسانه ها بسترساز و تسهیل کننده روابط دوستانه کشورها هستند
محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه گفت: رسانه ها به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای دیپلماسی عمومی بسترساز و تسهیل کننده روابط دوستانه کشورها به شمار می روند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، طاهریان فرد روز سه شنبه در دیدار با مدیران خبرگزاری آناتولی افزود: رسانه ها به همراه اتاق های فکر که در هر دو طرف ایران و ترکیه در این عرصه فعال هستند، کمک زیادی برای تعامل مثبت دو کشور کرده اند.

به گزارش اعتدال به نقل از ایرنا، وی با اشاره به متثکر و منتوع شدن رسانه ها در دنیای ارتباطات کنونی بیان کرد: امروزه اطلاع رسانی در انحصار خبرگزاری ها نیست و شبکه های اجتماعی وسیع با مخاطبان و فعالان میلیونی وارد عرصه شده اند ولی همچنان رسانه های رسمی و متقن جای کار بیشتر دارند.

وی اظهار کرد: رسانه های نوین امروزه با برچیدن مرزها موجب ارتباط بیشتر ملت ها شده اند ولی این به معنای نفی کار خبرگزاری ها و رسانه های رسمی نیست.

وی با تاکید بر این که از تعامل مثبت بین خبرگزاری های ایرنا و آناتولی استقبال و حمایت می کنیم، گفت: این دو خبرگزاری می توانند در تسهیل روابط دو کشور بیشتر کمک کنند.

وی انجام برخی اقدامات مشترک را در جهت معرفی ظرفیت های دو طرف در بخش اقتصادی و گردشگری از ظرفیت های کار رسانه ای دو طرف به خصوص از سوی ایرنا و آناتولی ذکر کرد و ادامه داد: ما در صدد این نیستیم که مطلب و خبری را به رسانه ها دیکته کنیم، بلکه هدف ما نشان دادن راه برای اقدامات مشترک است و در این راه ضمن تایید بیان نارسایی ها توسط اصحاب رسانه، باید از اقدامات نیز حمایت کنیم.

وی با تشریح اقدامات دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در سفارتخانه کشورمان در آنکارا افزود: روسای جمهوری فعلی دو کشور تاکنون سه بار با هم دیدار داشته اند و دیدار چهارم آنها نیز بهار آینده در تهران خواهد بود و علاوه بر این 26 نشست کمیسیون مشترک دو کشور برای بهبود و تسهیل روابط دوجانبه برگزار شده است.

وی با اشاره به هداف گذاری سران دو کشور برای افزایش حجم مبادلات اقتصادی تا سقف 30 میلیارد دلار در سال بیان کرد: متاسفانه با وجود ظرفیت های بالا، این رقم در سال گذشته میلادی فراتر از 11 میلیارد دلار نرفت.

طاهریان فرد از حضور سالانه بیش از 1.6 میلیون گردشگر ایرانی در ترکیه خبر داد اضافه کرد: ایران ظرفیت زیادی برای توسعه مراودات اقتصادی دارد و بعد از رفع تحریم ها در پی اجرای برجام، کشورهای اروپایی و آسیای شرقی به سرعت حجم مراودات خود را افزایش داده اند ولی این اقدام در رابطه با ترکیه از سرعت مطلوب برخوردار نبوده است.

وی خواستار افزایش بیش از پیش رفت و آمد بین فعالان بخش خصوصی و اتاق های صنایع و معادن و بازرگانی دو طرف از استان های مختلف ایران و ترکیه شد و گفت: با تقویت فعالیت متقابل بخش خصوصی و سرمایه گذاری، فصل جدیدی در روابط دو کشور آغاز می شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اشاره به تشکیل کارگروه ایجاد تسهیلات و مقررات زدایی در توسعه تجارت خارجی در ایران، فعالیت بیش از 40 منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در سراسر ایران و نیز تقویت زیرساخت های توسعه مناسبات، اظهار کرد: علاوه بر این، ایران و ترکیه برای بررسی و مدیریت دقیق تر موضوع روابط دوجانبه نماینده ویژه رئیس جمهوری تعیین کرده اند که از طرف ایران محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و از طرف ترکیه نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد متولی این امر شده اند.

طاهریان فرد ادامه داد: ما مدعی هستیم که اولین کشوری هستیم که در رویداد کودتا در کنار دولت و ملت ترکیه ایستاده و آن را محکوم کردیم و ترکیه نیز در روزهای سخت تحریم در کنار ما بود و حال که دو کشور در روزهای سخت در کنار هم بوده اند، مانعی برای توسعه روابط ندارند و همه بسترها فراهم است.

محمد اوزتورک مدیر زبان های خارجی خبرگزاری آناتولی نیز در این دیدار روابط ایران و ترکیه را از دیرباز دوستانه و نزدیک خواند و گفت: ما به عنوان اهل رسانه مایل به توسعه مناسبات دو کشور هستیم.

وی با معرفی ظرفیت ها و فعالیت های خبرگزاری آناتولی برای مساعدت در گسترش روابط دو کشور افزود: ایرنا و آناتولی از دیرباز روابط نزدیک و همکاری تنگاتنگی با هم دارند و در دوره اخیر نیز این روابط با افتتاح دفتر آناتولی در تهران و حضور محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در آیین افتتاح آن گسترش یافته است.

وی همچنین خواستار مصاحبه اختصاصی با سفیر جمهوری اسلامی ایران با خبرنگاران آناتولی و همچنین بازدید سفیر کشورمان از این رسانه شده و مقرر شد این درخواست در آینده نزدیک محقق شود.

در این دیدار همچنین سایر مدیران بخش اخبار خارجی و بین الملل آناتولی نیز گزارشی خلاصه از فعالیت این رسانه ارائه دادند.

حسن فاخری رئیس دفتر خبرگزاری ایرنا در ترکیه نیز در این دیدار گفت: هدف گذاری خبرگزاری ایرنا فعالیت حرفه ای در چارچوب منافع مشترک دو کشور در راستای گسترش روابط دوستانه ایران و ترکیه است.

وی همچنین بر فعالیت و توسعه مناسبات حرفه ای رسانه ایرنا و آناتولی بر مبنای سیاست گذاری مدیران دو طرف تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، هیات خبرگزاری آناتولی به سرپرستی محمد اوزتورک مدیر زبان های خارجی خبرگزاری آناتولی به همراه محمد اوزتورک مدیر زبان های خارجی، عمر فاروق توکات مدیر اخبار بین المللی، حکمت گوگ مسئول بخش فارسی، سردار محموداوغلولاری مدیر روابط خارجی و سه تن از خبرنگاران و عکاسان این رسانه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر کشورمان در ترکیه دیدار و ملاقات کردند.

 

منبع: اعتدال

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  مسؤل کارگروه روابط‌عمومی بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی تعیین شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد