درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 02:52   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28154صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 25 بهمن 1395 - 07:42
نقش کارگزاران روابط عمومی برای حفاظت از مدیریت تصویر آنلاین
با توجه به پیچیدگی های مدیریت تصویر آنلاین، برای کارگزاران روابط عمومی مهم است بدانند که استراتژی های آن ها به طور مستقیم، هر دو بحث قدرت و دوام یک علامت تجاری را تحت تاثیر قرار می دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- قانون علائم تجاری مستقیما بر سطح کنترل یک کارگزار روابط عمومی که می تواند چیزی بیش از تصویر یک مشتری داشته باشد، تاثیر می گذارد. اگر چه، قانون علائم تجاری ایالات متحده اصول اساسی خود را از سال 1946 (سال به تصویب رسیدن قانون علائم تجاری لانهام (Lanham Trademark Act)) حفظ کرده است، اما پلت فرم های رسانه های اجتماعی چالش های جدیدی برای تنظیم، حفاظت و کنترل استفاده (یا سوء استفاده) از دارایی علائم تجاری، ارائه نموده اند.

 

رسانه های اجتماعی دو چالش مجزا و متمایز در بحث مدیریت تصویر به ارمغان آورده اند. چالش اول آن که، رسانه های اجتماعی و اینترنت انجمنی (forum) هستند که در آن ارتکاب نقض و تخلف آسان بوده و دسترسی به آن ها دشوار است. چالش دوم این که، نقض و تخلف، به ویژه به شکل اکانت های پارودی (اکانت های تقلبی که بنام یک شخص یا شرکت معروف ساخته می شوند، ولی به آن ها تعلق ندارند)، می تواند تاثیر ماندگاری بر افکار عمومی داشته باشد. به این دلیل، کارگزاران باید بدانند که چگونه کار آن ها قدرت علائم تجاری را تحت تاثیر قرار می دهد، و چگونه استفاده آن ها از علائم تجاری بر دادخواست های قانونی نقض حق تاثیر می گذارد.


علائم تجاری یکی از قدرتمند ترین اشکال مالکیت معنوی است، چرا که از تصویر یک سازمان محافظت می کند (به عنوان مثال لوگو، نام تجاری، بسته بندی، طرح رنگ)، و به طور بالقوه می تواند برای همیشه دوام داشته باشد. روابط عمومی نقش مهمی هم در ایجاد و هم در حفظ (نگهداری) علائم تجاری ایفا می کند. این مسئله نسبی است چرا که قدرت یک علامت تجاری به طور مستقیم به استفاده از آن مربوط می شود.


استراتژی های ارتباطی، استفاده از یک علامت تجاری را شکل می دهند، و میزان استفاده بیشتر، سبب قدرتمند تر شدن یک علامت تجاری خواهد شد. در واقع، عدم استفاده از یک علامت تجاری می تواند نشانه آن باشد که آن علامت تجاری رها شده است و بنابراین در مالکیت عمومیست (به این معنی که هر کسی به رایگان می تواند از آن علامت استفاده کند). این مسئله سبب بروز یک چالش برای کارکنان روابط عمومی آن هم زمانی می شود که می خواهند به یک مشتری که دارای یک تصویر قدیمی است و می خواهد هنوز هم آن را کنترل کند، خدمات ارائه دهند. کارکنان روابط عمومی باید توجه داشته باشند که استفاده از یک علامت تجاری به معنای استفاده واقعی تحت نظر قانون می باشد. صرفا نگه داشتن یک علامت تجاری برای حق امتیاز آن و یا به چالش کشیدن متخلفان لزوما به معنی استفاده از آن نمی باشد.


زمینه دیگر ارتباطات روابط عمومی که می تواند بحث علائم تجاری را تحت تاثیر قرار دهد، بحث عمومیت است. نام های عمومی، تحت حفاظت قوانین علائم تجاری ایالات متحده قرار نمی گیرند. با این حال، بحث عمومیت یک فرایند است که به واسطه آن علائم تجاری تحت حفاظت، حمایت قانونی خود از دست می دهند. این مسئله زمانی اتفاق می افتد که استفاده بیش از حد از یک علامت تجاری باعث می شود که آن علامت تجاری معنای خاص خود را برای یک برند خاص از دست بدهد. به عنوان مثال، aspirin ، cellophane ، thermos ، escalator و zipper، همگی جزء نام های علائم تجاری هستند که عمومی شده اند.

 

هنگامی که یک نام تجاری با یک محصول کلی (عمومی) و نه یک برند خاص مترادف می شود، آن علامت تجاری به طور بالقوه می تواند به پایان خود برسد. کارگزاران روابط عمومی می توانند با بررسی دقیق استفاده خارجی از علائم تجاری، به ویژه استفاده در رسانه (استفاده های رسانه ای)، از این عمومی شدن جلوگیری نمایند. علاوه بر این، کارکنان روابط عمومی باید مراقبت این مسئله نیز باشند که نام های علائم تجاری تنها در زمینه های خاص مرتبط با مشتریان خود مورد استفاده قرار گیرند.


تقویت (قدرت بخشی) یک علامت تجاری به واسطه مدیریت دقیق و اجتناب از مشکلات مربوط به بحث عمومی شدن، دو حوزه از قانون علائم تجاری هستند که یک کارگزار روابط عمومی می تواند از طریق ارتباطات خود آن را فعالانه مدیریت نماید. با این حال، نقض و تخلف، یا استفاده غیر مجاز از علائم تجاری، و ترقیق، استفاده غیر مجاز از یک علامت تجاری که باعث آسیب به شهرت آن علامت تجاری می شود، مسائلی هستند که گاهی اوقات برای متوقف نمودن متخلفین نیاز به تشکیل پرونده های حقوقی و دادخواهی می باشد. این مسئله به آن سادگی که تصور می شود نیست، و با توجه به افزایش میزان نقض قوانین در این زمینه، تشخیص آنلاین و کاهش این موارد نقض و تخلف می تواند کاری دشوار باشد.


یکی از اشکال نقض قوانین مربوط به علائم تجاری، cybersquatting، به معنی استفاده غیر قانونی از نام یک علامت تجاری بر روی نام دامنه یک وب سایت می باشد. این کار با استفاده از نام یک علامت تجاری به عنوان نام دامنه (domain)، و یا با استفاده از یک غلط املایی کوچک در یک نام تجاری در یک آدرس IP، انجام می شود. تشخیص cybersquatting اغلب دشوار است، زیرا ثبت نام دامنه ممکن است تحت نام های جعلی یا اشخاص ثالثی که بخشی از طرح های یک cybersquatting بزرگ تر هستند، انجام شود. هدف از cybersquatting، برداشتن کاربران از وب سایت های مشروع و تغییر مسیر آن ها به سمت این اکانت های غیر مجاز، می باشد.

 

گاهی اوقات این اکانت ها اقدام به تغییر مسیر کاربران به وب سایت های مختلف، و ارائه لینک هایی به کالاهای رقبا، و حتی فروش فضای تبلیغاتی به اشخاص ثالث، می نمایند. این نوع از نقض قوانین علائم تجاری به طور بالقوه برای مالک واقعی آن علامت تجاری بسیار پر هزینه می باشد. این مسئله شهرت آنلاین را تحت تاثیر قرار می دهد، چرا که ظاهر یک سایت قانونی را نشان می دهد و همچنین در تلاش برای گرفتن کسب و کار از مالک بحق آن علامت تجاری است. تعیین محل و هویت متخلفین در این حوزه توسط مسئولین ثبت نام دامنه (domain) غالبا بسیار دشوار بوده، و حتی در برخی از حوزه های قضایی (مانند مدار نهم) از مسئولیت مصون هستند ( پرونده آکادمیAcademy of Motion Pictures Arts and Sciences در مقابل GoDaddy.com, Inc. در سال 2015).


مسئله دوم ناشی از نقض آنلاین قوانین علائم تجاری، اکانت های پارودی (parody accounts) می باشد. این اکانت ها می توانند سبب فرسایش (تخریب) تصویر آنلاین یک سازمان شوند، به ویژه زمانی که دنبال کننده های فراوانی داشته باشند. اگر چه اکانت های پارودی اغلب خود عنوان می کنند که مربوط به فرد یا سازمان «واقعی» نیستند، اما با این حال باز هم انتقاد و عیب جویی آن ها از موضوعات مرتبط می تواند مضر باشد. بر این اساس، برای کارکنان روابط عمومی مهم است که توجه داشته باشند قوانین مختلفی بر اکانت های پارودی برای سازمان ها و افراد حاکم می باشند.


در گذشته، سازمان ها توانایی زیادی برای سرکوب پارودی ها داشتند، و اغلب در پرونده های حقوقی مربوط به پارودی ها، مالک علامت تجاری برنده می شد. با این حال، پس از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در پرونده Campbell در مقابل Acuff-Rose (1994)، تعداد پرونده های حقوقی مربوط به پارودی ها که در آن مالک علامت تجاری بازنده پرونده بود، رو به افزایش گذاشت. این مسئله حتی در مواردی اتفاق افتاد که در آن پارودی از علامت تجاری انتقاد بسیار شدیدی کرده بود، و حتی در مواردی که پارودی با از استفاده از علامت تجاری پول به دست آورده بود (پرونده Louis Vuitton Malletier در مقابل My Other Bag, Inc. در سال 2016؛ یا پرونده Radiance Foundation Inc. در مقابل NAACP در سال 2015).


پارودی (تقلید مسخره امیز) از افراد یک مسئله متفاوت است، چرا که پارودی (تقلید) به ویژه از افراد شناخته شده و مشهور، تحت حفاظت متمم اول قانون اساسی می باشد. اگر فرد مذکور یک مقام دولتی، چهره عمومی، و یا limited purpose public figure باشد، طرح دعوی در دادگاه برای استرس های روحی-روانی ناشی از یک پارودی نیاز به شاکی به منظور نشان دادن کینه توزی واقعی دارد، و از یک استاندارد حقوقی بسیار بالا تبعیت می کند (پرونده Hustler Magazine در مقابل Falwell ، سال 1988).


پارودی ها از سایر افراد (افراد عادی و غیر مشهور) به این استاندارد دقیق نیاز ندارد، و به طور معمول طرح دعوی علیه یک اکانت پارودی در دادگاه توسط این افراد آسان تر از دسته قبلی است. از آنجا که برای افراد شناخته شده موفقیت در تحت پیگرد قرار دادن پارودی ها دشوارتر است، برخی از کارگزاران روابط عمومی از استراتژی های ارتباطی مختلفی به منظور مبارزه با تصاویر منفی موجود در اکانت های پارودی، استفاده می نمایند. یکی از محبوب ترین استراتژی ها در این خصوص، تعامل با اکانت پارودی مذکور می باشد. این مسئله هم می تواند تاثیر منفی اکانت را کاهش داده و هم سبب جلب توجه به اکانت "واقعی" شود.


همه روندهای مربوط به قانون علائم تجاری نشان می دهد که کارگزاران روابط عمومی برای حفاظت از این شکل مالکیت معنوی، ضروری هستند. با توجه به پیچیدگی های مدیریت تصویر آنلاین، برای کارگزاران روابط عمومی مهم است بدانند که استراتژی های آن ها به طور مستقیم، هر دو بحث قدرت و دوام یک علامت تجاری را تحت تاثیر قرار می دهد. از آن جا که دادگاه ها اکنون بیش از همیشه پذیرای فعالان در بحث پارودی ها هستند، بیش از هر زمان دیگری می توان از استراتژی های ارتباطی خود برای ایجاد راه حل برای مسائل حقوقی استفاده نمود.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد