درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 20:20   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28110صفحه نخست » پنجشنبه، 21 بهمن 1395 - 14:53
ابتکار فیس‌بوک برای کمک‌رسانی اجتماعی در حوادث غیرمترقبه
فیس بوک می‌خواهد در واکنش به بلایای طبیعی و بحران‌های غیرمنتظره پیش‌گام باشد. طراحان محصولات این کمپانی قرار است سرویسی را راه‌اندازی کنند که کار جست‌وجو و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان را بیش از همیشه آسان خواهد کرد.
  

فیس بوک می‌خواهد در واکنش به بلایای طبیعی و بحران‌های غیرمنتظره پیش‌گام باشد. طراحان محصولات این کمپانی قرار است سرویسی را راه‌اندازی کنند که کار جست‌وجو و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان را بیش از همیشه آسان خواهد کرد.


کمپانی فیس‌بوک روز چهارشنبه (۲۰ بهمن، ۸ فوریه) اعلام کرد که قرار است سرویسی به این شبکه اجتماعی اضافه کند که به کاربران این امکان را می‌دهد که در هنگامه فجایع و حوادث غیرمنتظره بتوانند همدیگر را با ردیابی موقعیت مکانی پیدا کنند یا در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این حوادث مشارکت کنند.


این امکان جدید که زیرمجموعه بررسی سلامت و امنیت (Safety Check) فیس‌بوک خواهد بود «کمک اجتماعی» (Community Help) نام گرفته و در مواقعی که حوادث غیرمترقبه طبیعی یا سوانح بزرگ رخ می‌دهند فعال خواهد شد تا کاربران این جامعه مجازی به آسانی یاری‌دهنده یکدیگر باشند.


طراحان این ابتکار جدید فیس‌بوک می‌گویند با اجرای آن مردم این امکان را خواهند داشت که در اسرع وقت به یاری یکدیگر بشتابند. اگر جنگلی در آتشی سرکش می‌سوزد، کسانی که در حاشیه امن این حادثه‌اند می‌توانند به کسانی که در متن ماجرا گیر افتاده‌اند پناه بدهند یا اگر در صورت وقوع زلزله عده‌ای با قحطی غذا و دارو مواجه شدند، کسانی که در مناطق هم‌جوار امن مانده‌اند بتوانند بی‌درنگ کمک‌های خود را برای نیازمندان گسیل کنند.


پیرتی چتان، از طراحان محصولات فیس‌بوک به رویترز می‌گوید: «امکان کمک اجتماعی کسانی را که نیازمند کمک هستند به کسانی که مایل به کمک‌رسانی‌اند متصل خواهد کرد.» فیس‌بوک می‌گوید برای راه‌اندازی این سرویس با سازمان‌های جهانی کمک‌رسانی از جمله صلیب سرخ هم‌فکری کرده است.


طراحان این سرویس از کاربران خواسته‌اند که به آئین‌نامه استفاده از آن توجه کنند و اگر خواستند به همراه کسانی که نمی‌شناسند به یاری آسیب‌دیدگان سانحه‌ای بروند، قرارهای اولیه را در اماکن شناخته‌شده عمومی بگذارند. فیس‌بوک در ابتدا این امکان را برای کاربران آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، هند و عربستان سعودی فعال خواهد کرد.


فیس‌بوک که حالا نزدیک به دو میلیارد کاربر فعال دارد، امکان بررسی سلامت و امنیت (سیفتی چک) خود را از سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی کرد. راه‌اندازی این سرویس در برخی موارد بحث‌برانگیز بود.


بعضی از کاربران رفتار فیس‌بوک را تبعیض‌آمیز می‌خواندند؛ که برای ترور در پاریس بی‌درنگ آن را فعال می‌کند اما به قربانیان انفجارهای انتحاری در لبنان و سوریه بی‌اعتناست. فیس‌بوک در واکنش به انتقادات، روند انتخاب مکان‌ها و حوادث را وابسته به میزان اشاره به آنها توسط کاربران کرده است.


با این همه، سیفتی چک امکان ارزشمندی در عصر رسانه‌های اجتماعی است. این امکان در پی ترور برلین در دسامبر سال گذشته هم فعال شد و بسیاری از ساکنان پایتخت آلمان با کلیک روی آن به عزیزان و نزدیکان‌شان این پیام را مخابره کردند که در این سانحه آسیبی ندیده‌اند.


فیس‌بوک پتانسیل کم‌نظیری برای تسهیل و تسریع روند کمک‌رسانی در مواقع بحران دارد. ایده راه‌اندازی این سرویس از دل اقداماتی آمده که بسیاری از کاربران داوطلبانه با بهره‌گیری از این شبکه اجتماعی در مواقع بحران انجام داده‌اند. فیس‌بوک فقط کارها را راحت‌تر خواهد کرد: در «کمک‌رسانی اجتماعی» پست‌های کاربران قابل جست‌وجو خواهد بود و امکان مرتب کردن پست‌ها بر اساس موقعیت مکانی هم وجود خواهد داشت تا همه‌چیز سازمان‌یافته و مطمئن به پیش برود.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد