درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:52   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  50 مدیر ارشد بازاریابی برتر کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28095صفحه نخست » چهارشنبه، 20 بهمن 1395 - 13:33
ایده های بزرگ برای کپی رایتینگ / کوتاهی آگهی را فراموش کنید، معنا را منتقل کنید
امروزه برای طراحی تبلیغات از عناصر و ویژگی های مختلفی استفاده می شود. حاصل کار نیز اگر با ایده مناسبی همراه باشد، منجر به توجه مخاطب به آگهی خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، امروزه برای طراحی تبلیغات از عناصر و ویژگی های مختلفی استفاده می شود. حاصل کار نیز اگر با ایده مناسبی همراه باشد، منجر به توجه مخاطب به آگهی خواهد شد. همان طور که در ایده های قبلی توضیح داده شد، انتخاب تصویر زمینه آگهی، فونت تیتر، اندازه و قالب (بیلبورد یا آگهی مطبوعاتی) اهمیت فراوانی در کسب نتیجه مطلوب دارد.

با این حال آنچه در این بین به طور کامل مشخص نیست، میزان تاثیرگذاری هر یک از این عوامل است. به عبارت ساده تر، اگر میزان تاثیرگذاری هر کدام از این اجزا را بفهمیم، قادر خواهیم بود تا تمرکز و هزینه بیشتری را صرف عناصر نتیجه بخش تر کنیم. اگر به دنبال یک طرح درباره اهمیت هرکدام از اجزای آگهی هستید، در ادامه به بررسی یک نمونه جالب خواهیم پرداخت.

اگر تاکنون یک مجله را مطالعه کرده باشید (همه ما بدون شک این کار را کرده ایم)، به طور معمول سرمقاله  بسیار ساده در ابتدای مجله ظاهر می شود. یک صفحه سفید و کلماتی که با رنگ مشکی روی صفحه درج شده اند. هیچ خبری از جزییات خیره کننده ای که در تبلیغات مدرن به چشم می آید در سرمقاله ها نیست. با این حال به طور معمول سرمقاله یک مجله پرمخاطب ترین قسمت آن را تشکیل می دهد. ایراد کار در کجاست که چنین صفحات ساده ای بسیار پربازدید هستند اما آگهی های پر زرق وبرق خوانندگان کمتری دارند؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

ایده

ایده این شماره در ارتباط با دستاوردهای علمی کالین ویلدون است. وی تنها پژوهشگری است که به بررسی رابطه میان طراحی و فهم حاصل از آن پرداخته است.

کالین یک ژورنالیست مطرح است که براساس ادعای اکثر منابع نخستین پژوهش جدی و تجربی را در زمینه ارتباط میان طراحی و فهم افراد از آن انجام داده است. کتاب وی در آخرین ویرایشی که در دسترس است «محتوا و طرح؛ آیا شما در حال تعامل با دیگران هستید یا تنها آثار هنری زیبا می سازید؟» نام دارد. توصیه من به شما تهیه و مطالعه این کتاب ارزشمند است.بدون شک حتی اگر این کتاب برای شما مناسب نباشد، طراح آگهی های برندتان مجذوب آن خواهد شد.

در این کتاب کالین به بررسی نحوه تاثیرگذاری قالب های مختلف تبلیغاتی روی مخاطب می پردازد. او در این زمینه دست به آزمایش های تحسین برانگیز و در عین حال طولانی زده و نمونه های تجربی مناسبی را گردآوری کرده است.

آنچه در اینجا به کار ما خواهد آمد، نکته ظریفی است که کالین در مورد رنگ پس زمینه مطالب بیان می کند. براساس این کتاب تاثیرگذاری تیتر و محتوای آگهی هنگامی که به رنگ مشکی و در زمینه روشن (سفید یا رنگ های دیگر که بسیار روشن باشند) از 14درصد در حالت معمولی به 65درصد افزایش می یابد. در وهله نخست باور این تاثیرگذاری رنگ ها اندکی دشوار است.

با این حال کالین به منظور اثبات ادعاهای خود از مدارک و شواهد متعدد و معتبری استفاده کرده که قابل انکار نیستند. در مورد رنگ متن نکته دیگری نیز وجود دارد. در واقع همان طور که استفاده از رنگ مشکی در زمینه روشن تاثیرگذاری بالایی دارد، حالت عکس این فرمول نیز تاثیر منفی فراوانی در پی خواهد داشت.

بر این اساس کالین ادعا می کند که تاثیر این نوع آرایش آگهی از 65درصد در حالت آرمانی اش به 7درصد خواهد رسید. علت اصلی این امر نیز نحوه واکنش سلول های عصبی نسبت به این طیف رنگ هاست. به عبارت ساده اگر از ترکیب رنگ پیشنهادی کالین استفاده کنیم، با گمراه کردن سلول های عصبی و تحریک آنها توجه فرد را به آگهی جلب خواهیم کرد.

با استفاده از نکاتی که در این ایده بیان شد، به آسانی می توان نتیجه گرفت که اگر یک آگهی را در روزنامه ملی چاپ کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد. در حالت اول، در صورت استفاده از مورد پیشنهادی کالین ویلدون تعداد مخاطبان اگهی چیزی در حدود 1.6 میلیون نفر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که این عدد براساس تحلیل کالین از جمعیت شهر نیویورک است.

در حالت دوم، اگر آگهی را با تیتر قرمز و در زمینه کرم رنگ چاپ کنیم ماجرا اندکی متفاوت خواهد بود. حدس شما در این مورد چیست؟ در واقع برخلاف عقیده بسیاری از افراد، چنین ترکیب رنگی شکست بدی در جذب مخاطب خواهد داشت و تنها 240000 نگاه را به خود جلب می کند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

ترکیب های رنگ توضیح داده شده در مورد تصاویر آگهی نیز صادق است. بنابراین به تصاویر آگهی نیز توجه کنید.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد