درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 29 تیر 1398 - 08:20   

داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی

  داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار

  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار


ادامه ادامه مطلب دو

تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی

  تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسائل مربوط به عکاسی: چرا سرمایه گذاری در عکس های با کیفیت باعث پیشرفت بازاریابی می شود
  تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی
  نظرسنجی/ آیا مردم با جهانی‌شدن مخالف‌اند؟
  عصر سرمایه‌داریِ نظارتی با ابزارهای رسانه ای
  داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی
  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار
  عبور «وبصادر» از زیان در تحلیل‌های فعالان بازار سرمایه
  اطلاعیه بانک صادرات
  هوش مصنوعی و زهر و پادزهر جعل عمیق
  نتایج اقدامات اطلاع رسانی نمی شود؛ ضعف در عملکرد روابط عمومی ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28088صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 20 بهمن 1395 - 08:04
بررسی نقش روابط عمومی در فرآیند مذاکره و همکاری های بین المللی
روابط عمومی بین المللی را "تلاش برنامه ریزی شده و سازمان یافته یک شرکت"، مؤسسه یا حکومت برای ایجاد روابط متقابل سودمند با سایر ملل و مخاطبان آن، تعریف کرد. این گونه روابط عمومی از میزبانی ساده تا ارتقای روابط و دیپلماتیک و روابط بلند مدت و استراتژیک را در برمی‌گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فرضیه اصلی این است که در یک نظم پر از تضاد جهانی، روابط عمومی از ورای مرزها می‌تواند سازمانها و مخاطبان جهانی را به هم پیوند دهد. هر چند روابط عمومی فراملی، در عین حال تحت تأثیر فرهنگ‌ها و نظام سیاسی گوناگون قرار می‌گیرد و در درون آنها به فعالیت می‌پردازد.


اکنون جهان عصر دانایی، ارتباطات و اطلاعات را طی می‌کند و به صورت دهکده‌ای جهانی در‌ می‌آید و هر رویدادی می‌تواند در گوشه‌ای از جهان بر تک‌تک افراد یا ملت‌ها تأثیر بگذارد. در جهان یا نظام‌های متداخل و متعامل، ایجاد تضاد و اختلاف امری طبیعی است. در حال حاضر جهان، تضاد و کشمکش بیشتری را نسبت به گذشته تجربه می‌کند. این تضادها در زمینه اقتصادی، قومی، منطقه‌ای، فرهنگی، طبقاتی و حتی جنسیتی جریان پیدا می‌کنند. پس می‌توان گفت که نظم نوین جهانی عمدتاً بر تضاد و ستیز و گرایش‌های چند محوری استوار است. در عین حال، مشخص شده است که از راه جنگ و ستیز نمی‌توان مشکلی را رفع کرد.


امروزه، دنیا به بردباری و تحمل، همکاری و درک متقابل در میان ملت و مردمی دارد که عقاید و طرز تفکرهای متفاوتی دارند. یکی از راههای تخفیف و رفع این تضادها، استفاده از اصول و فعالیت‌های حرفه روابط عمومی در سطح جهان است.


در واقع، هدف آن است که مسائل کم و بیش عمومی که تمامی ملت‌ها را به چالش‌ و معاوضه می‌خوانند، تشخیص داده، برای اصـول عامی که کاربرد گسترده داشته و از عهده رفع این چالش‌ ها برآیند، به جستجو بپردازیم، آیا چیزی به نام «روابط عمومی بین المللی» یا جهانی وجود دارد؟


شاید بتوان روابط عمومی بین المللی را "تلاش برنامه ریزی شده و سازمان یافته یک شرکت"، مؤسسه یا حکومت برای ایجاد روابط متقابل سودمند با سایر ملل و مخاطبان آن، تعریف کرد. این گونه روابط عمومی از میزبانی ساده تا ارتقای روابط و دیپلماتیک و روابط بلند مدت و استراتژیک را در برمی‌گیرد.


در واقع، چشم اندازی وسیع است که امکان فعالیت را در بسیاری از کشورها فراهم می‌کند. این فعالیت‌ها می‌تواند در زمینه کارهای جمعی و مبتنی بر همکاری باشد و یا به تفاهم و درک چگونگی فعالیت‌های تجاری در سطح بین المللی مربوط و یا شیوه‌های ارزان برای ارزیابی یا ایفای نقش رسانه‌ای محسوب شود.


در واقع، با توجه به وضع متحول جهان، روابط عمومی چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی ناگزیر است خود را با تغییرات و تحولات ژرف تطبیق بیشتری بدهد و از دستاوردهای نظری، علمی و فن‌آوری برای پیشبرد و ارتقای خویش بهره بیشتری بگیرد. اساس و پایه روابط عمومی مدرن، ارتباط، مذاکره و همکاری برای رفع کشمکش‌ها و اختلافات و رسیدن به تفاهم میان ملت‌هاست.


پس، روابط عمومی بین المللی، بر فعالیت «روابط عمومی در زمینة بین الملل یا بین فرهنگی» مانند سازمان های بین المللی، روابط بین حکومت ها، معاملات اقتصادی فراملی و تعاملی میان شهروندان ملت های گوناگون، تأکید دارد.


وظیفه روابط عمومی تطبیقی این است که شباهت‌ها و تفاوت‌های میان روابط عمومی‌های کشورهای مختلف را شناسایی کند و اصول عامی را برای ارتباط، مذاکره، همکاری و مانند آنها در سطح بین المللی برای روابط عمومی فراهم بیاورد.

 

نویسنده: پرویز علوی

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ ژورنالیسم پاسدار دمکراسی و بازدارنده فساد و انحرافات جامعه


  یک معما در باره تصمیم گیری درست


  آغاز چهارمین گردهمایی سراسری مدیران روابط عمومی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی


  اجرای قانون مدیریت بحران غیرواقعی


  علیرضا قانع گزینه جدید روابط عمومی شهرداری رشت


  مدیران جدید روابط عمومی و دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق مازندران معرفی شدند


  چهار نوع سطح زندگی در بین انسانهای روی زمین در نقاط مختلف


  معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: نیاز امروز روابط عمومی‌ها برای اقناع مخاطب است


  کوچ کاربران آیفون به سمت سامسونگ


  خبرگزاری حوزه به کادر سازی رسانه ای در حوزه خواهران کمک کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران