درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 11:03   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
  مدیریت شهرت آنلاین در عصر هوش مصنوعی: تاریکی و روشنی
  آینده ما در دست ماست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28033صفحه نخست » یکشنبه، 17 بهمن 1395 - 12:11
ایده های بزرگ برای کپی رایتینگ/ آیا آگهی شما جذاب است؟
مقوله جذابیت یکی از جنجالی ترین مباحث در حوزه بازاریابی و طراحی آگهی است. افراد مختلف عقاید گوناگونی در این مورد دارند و آنچه اوضاع را آشفته تر می کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مقوله جذابیت یکی از جنجالی ترین مباحث در حوزه بازاریابی و طراحی آگهی است. افراد مختلف عقاید گوناگونی در این مورد دارند و آنچه اوضاع را آشفته تر می کند، سرایت این اختلافات به بزرگان بازاریابی و تبلیغات است. به راستی چه چیزی باعث جذاب شدن یک آگهی می شود؟ کیفیت محصول، توانایی طراح در جذاب نشان دادن آن یا نیاز مشتریان؟ به طور کلی جنجال در مورد عنصر جذابیت آگهی حول این سه نکته می چرخد. با این حال امروزه به نوعی غیر علنی بازاریاب ها به توافق در مورد این موضوع رسیده اند.

در واقع هر سه نکته ذکر شده در جای خود حائز اهمیت اند و به بهانه توجه به یکی از آنها نمی توان از بقیه چشم پوشی کرد. در عین حال اگر کمی با دقت نگاه کنیم، نکته جالبی به چشم می خورد که حتی از این سه مورد نیز اهمیت بیشتری دارد. در واقع این کارکرد محصول است که بازیگر نهایی در تعیین نتیجه تبلیغات و کمپین ها است.

مخاطب آگهی هنگام مواجهه با متن شما به جای توجه به جمله ها تنها به دنبال پی بردن به کارکرد محصول و به تبع آن کارایی  آن در زندگی روزمره اش است. به این ترتیب شاید بهتر باشد شیوه تبلیغات را تا حدود زیادی تغییر داد. در بیشتر تبلیغات مشاهده می شود که طراح به معرفی محصول پرداخته و بحث را به سوی تخفیف های ویژه ای که برای مدت محدود برپا شده، می کشاند. باتوجه به نکته ای که ذکر شد، شاید بهتر باشد در تبلیغات تنها به کارکرد محصول برای مشتری توجه شود. به این ترتیب می توان بیشتر نسبت به استقبال مخاطب از آگهی امیدوار بود.

ایده

ایده این شماره براساس طرح برند Multitrode طراحی شده است. این برند در زمینه خدمات تصفیه آب و تولید محصولات کاهش هدر رفتن آب فعالیت دارد.

تبلیغ اولیه برند Multitrode بسیار ساده و در عین حال هوشمندانه بود. در این تبلیغ تصویر محصول این شرکت (نخستین محصول تولیدی این برند) به تصویر کشیده شده بود. سپس این پمپ آب به صورت انیمیشن در آمده و شروع به صحبت می کرد: «سلام من Multitrode هستم. یک پمپ سه کاره که در عین حال توانایی پمپ آب، نمایش میزان ذخیره تانکر و آنالیز مواد موجود در آن را دارد.»

به همین سادگی نخستین تبلیغ این برند از راه رسیده بود. نه هیچ خبری از کلیپ طولانی بود و نه خبری از به کارگیری امکانات پیشرفته در تهیه آگهی. در واقع به نظر می رسد که Multitrode تنها روی یک نکته تمرکز کرده و آن ارائه امکانات محصول به مشتریان بدون کمترین حرف اضافی بود. اگر امروزه به بررسی این آگهی بپردازیم، شاید آن را یک شکست واقعی به حساب بیاوریم و به هیچ وجه فکر اقتباس از آن را نیز نکنیم. با این حال احتمال اینکه این تبلیغ در دنیای امروز نیز موثر باشد، چندان کم نیست.

آنچه این برند از آن در تبلیغ ساده خودبهره برده است، استفاده از فرمول FAB است. FAB مخفف سه کلمه امکانات، مزیت ها و سود است. درست همان چیزی که Multitrode به سادگی آن را بیان کرد. در واقع این برند بسیار ساده و خلاصه به ارائه اطلاعات شفاف در مورد امکانات محصولش و همچنین کارایی آن برای مخاطب پرداخته است.

به این ترتیب مخاطب آگهی این حس را خواهد داشت که در انتخاب محصول کاملا آزاد است؛ درست همان چیزی که در تبلیغات مدرن نادیده انگاشته می شود. در واقع در تبلیغات مدرن برندها سعی در تحمیل محصول خود به مشتری دارند و این اغلب باعث ناراحتی مخاطب می شود.

در تبلیغات بعدی این برند، شعار اصلی شرکت که جلوگیری از هدر رفتن آب بود به طور جالبی نمایان شد. در واقع استفاده از مواد اولیه تجدیدپذیر به نوعی تبدیل به یک سنت دیرینه در این برند شده است. بدنه محصولات، بسته بندی محصول و حتی نایلونی که محصول در آن پیچیده می شود، همگی از موارد اولیه تجدیدپذیر تهیه شده اند. این نکته برای برند Multitrode  در راستای جلب نظر طرفداران محیط زیست بسیار موثر بوده است.

همان طور که مشاهده می شودMultitrode  با پافشاری روی نیازهای مشتریان و ارائه کارکرد اصلی محصولاتش به خوبی از عهده جذاب تر ساختن تبلیغاتش برآمد. ایده این برند می تواند الگوی خوبی برای شما، در هر کسب وکاری که هستید، باشد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- امکانات و مزیت های محصولات بیشترین اهمیت را برای مخاطب دارد. بنابراین سعی کنید تا جای امکان در آگهی خود تمرکزتان روی این دو مقوله متمرکز باشد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3977

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  ۷ نمونه از سوگیری در تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد