درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 18:38   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27908صفحه نخست » یکشنبه، 10 بهمن 1395 - 11:10
میزان حقوق چگونه بر ارزش‌های کاری اثرگذار است
آیا پول بیشتر ارزش‌های ما را در محیط کار تغییر می‌دهد؟
این سوالی است که مدت‌ها هم برای محققان و هم برای مدیران محیط‌های کاری معما بوده است. مطالعه‌ای از دانشگاه پرینستون نشان می‌دهد این موضوع در داشتن استرس کمتر و رضایت عمومی بیشتر تاثیر دارد، اما تا حدی. با این حال، وقتی مدیرعامل شرکت Gravity Payments سعی کرد با پرداخت حقوق بیشتر به کارکنان خود رضایت آنها را جلب کند، نتایج مختلفی به دست آمد. پاتریک وونگ، متخصص داده در شرکت گلسدور (وب‌سایتی در آمریکا که کارمندان می‌توانند در آن به صورت بی‌نام در مورد عملکرد شرکت‌ها و مدیرانشان نظر بدهند)، با توجه به تحقیقات قبلی این شرکت، می‌گوید که در اینجا نوعی رابطه مستقیم وجود دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، آیا پول بیشتر ارزش‌های ما را در محیط کار تغییر می‌دهد؟

این سوالی است که مدت‌ها هم برای محققان و هم برای مدیران محیط‌های کاری معما بوده است. مطالعه‌ای از دانشگاه پرینستون نشان می‌دهد این موضوع در داشتن استرس کمتر و رضایت عمومی بیشتر تاثیر دارد، اما تا حدی. با این حال، وقتی مدیرعامل شرکت Gravity Payments سعی کرد با پرداخت حقوق بیشتر به کارکنان خود رضایت آنها را جلب کند، نتایج مختلفی به دست آمد. پاتریک وونگ، متخصص داده در شرکت گلسدور (وب‌سایتی در آمریکا که کارمندان می‌توانند در آن به صورت بی‌نام در مورد عملکرد شرکت‌ها و مدیرانشان نظر بدهند)، با توجه به تحقیقات قبلی این شرکت، می‌گوید که در اینجا نوعی رابطه مستقیم وجود دارد.

تحلیل اظهارنظرهای 221 هزار کاربر که حقوق خود را اعلام کرده‌اند و اظهار نظر کارفرمایان آنها، نشان می‌دهد تنها 10 درصد از افرادی که بالاتر از 120 هزار دلار در سال حقوق می‌گیرند، به شرکت‌های خود امتیاز یک ستاره‌ای دادند. 15 درصد از افرادی که سالانه کمتر از 30 هزار دلار درآمد داشتند همین امتیاز را در نظر گرفتند. با اینکه تفاوت این دو اندک است، اما به نظر می‌رسد حقوق پایین‌تر با نارضایتی شغلی رابطه مستقیمی دارد. این تحلیل همچنین عوامل دیگری را که باعث می‌شود کارکنان احساس تعهد بیشتری داشته باشند، مطرح می‌کند، از جمله فرصت پیشرفت، فرهنگ و ارزش‌های کارفرما و کیفیت مدیریت ارشد. وونگ می‌گوید: «این سوال مطرح می‌شود که آیا آن دسته از مولفه‌های شغلی که بیشترین اهمیت را برای آن قائل هستید، با تغییرات درآمدی تغییر می‌یابند؟ اگر دستمزد شما افزایش یابد، آیا اولویت‌های کاری در مورد پاداش، تعادل میان کار و زندگی و فرصت‌های شغلی نیز متحول می‌شوند؟

گسلدور برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها، داده‌هایی را از بیش از 615 هزار کاربر خود جمع‌آوری کرد؛ افرادی که در مطالعات قبلی میزان حقوق خود را اعلام کرده بودند و از سال 2014 از کارفرمای خود ارزیابی کرده بودند. این کاربران از نظر سطح درآمد مطابق معیارهای زیر گروه‌بندی شدند:

فرصت‌های شغلی

پاداش و مزایا

فرهنگ و ارزش‌ها

رهبری ارشد

تعادل بین کار و زندگی

چشم‌انداز کسب‌وکار

وونگ می‌گوید که این مولفه‌ها به ترتیب اهمیتی که برای کارمندان دارند رتبه‌بندی شده‌اند و در نمودار فوق جای گرفتند. شاید شگفت‌انگیزترین مساله این بود که پاداش و مزایا با 12 درصد در اولویت آخر قرار گرفت. مهم‌ترین مولفه برای رضایت شغلی فرهنگ و ارزش‌های شرکت (22 درصد) بود.البته این موضوع با توجه به میزان عایدی افراد متغیر است. کمتر از 10 درصد افرادی که درآمد سالانه آنها بیش از 120 هزار دلار است می‌گویند پاداش و مزایا با رضایت شغلی آنها مرتبط است. اما نکته حیرت‌آور این است که تنها 8/ 12 درصد از افرادی که کمتر از 40 هزار دلار در سال درآمد دارند، گفته‌اند که مبلغ حقوق‌شان عامل رضایت شغلی آنها است.

مولفه‌هایی که برای افراد پردرآمد اهمیت کمتری داشت، عبارت بودند از تعادل بین کار و زندگی و چشم‌انداز تجاری شرکت در 6 ماه آینده. وونگ این موضوع را به این واقعیت نسبت می‌دهد که هر چقدر مبلغ حقوق بالاتر باشد، یعنی افراد ساعات بیشتری کار می‌کنند. در نهایت، با افزایش میزان حقوق، علاقه به اطلاع داشتن از عملکرد شرکت کاهش می‌یابد. وونگ می‌گوید شاید دلیل این موضوع این باشد کارکنانی که حقوق کمتر می‌گیرند، بیشتر نگران ناامنی اقتصادی هستند یا کارکنان با درآمد بالا عمدتا در شرکت‌های بزرگ‌تر و باثبات‌تر مشغول به کارند، بنابراین حساسیتی به نحوه عملکرد شرکت نشان نمی‌دهند. آنچه بیشترین اهمیت را برای کارکنان، به‌ویژه پردرآمدها دارد، فرهنگ و ارزش‌های شرکت است که به‌طور مستقیم به مدیریت ارشد مرتبط می‌شود. وونگ می‌گوید: «با افزایش پرداخت‌، کارکنان اولویت‌های خود را به سوی مشاغل بلندمدت تغییر می‌دهند، تحت مدیریت رهبران بزرگ کار می‌کنند و روزهای کاری خود را با فرهنگ و ارزش‌هایی مثبت سپری می‌کنند.» طبق نظرسنجی سایت دل کارنگی (Dale Carnegie) از 3300 کارمند، مشخص شد رهبرانی که صداقت دارند، باعث می‌شوند کارمندانشان 10 برابر بیشتر از شغلشان رضایت داشته باشند. کارمندانی هم که مدیران اینچنینی ندارند، چهار برابر بیشتر احتمال دارد که به دنبال شغل جدید بگردند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3970

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد