درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 13:08   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27853صفحه نخست » دوشنبه، 4 بهمن 1395 - 23:46
محققان روشی برای واکسیناسیون اخبار دروغ کشف کردند
واکسن اخبار دروغ
ظهور اخبار دورغ روی وبسایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی محرک محققان برای تولید واکسنی علیه اخبار دروغ بوده که افراد را در برابر این خبرها ایمن می‌کند
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ظهور اخبار دورغ روی وبسایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی محرک محققان برای تولید واکسنی علیه اخبار دروغ بوده که افراد را در برابر این خبرها ایمن می‌کند

ساختن عمدی اخبار غلط برای گول زدن و یا سرگرمی چیز جدیدی نیست. اما با ظهور رسانه‌های اجتماعی این اخبار با چنان شدتی رواج می‌یابند و چنان با برخی حقایق در هم تنیده شده است که تشخیص آن‌ها از هم ممکن نیست. روی اینترنت صدها وبسایت اخبار دروغ وجود دارد که با اهداف مختلفی می‌توانند خبرهای دروغ را بازنشر کنند. مقابله با این پدیده حالا به یک مسئله مهم تبدیل شده و مطالعه درباره آن موضوع روز است.

محققان دانشگاه کمبریج یک ابزار روانی ابداع کرده‌اند که هدفش مبارزه با تحریف حقایق است. این محققان می‌گویند درست همانند واکسن‌های واقعی که مقداری ویروس ضعیف شده را به بدن تزریق کرده تا بدن پادتن مناسب را تولید کند، برای واکسیناسیون علیه اخبار دروغ هم کافی است، تا افراد را به طور عمدی و پیشگیرانه در معرض اخبار دروغ قرار دهید تا در مقابل تحریف سازمان یافته حقایق واکسینه شوند. داستان‌های غلط در انتخابات آمریکا و تحریف حقایق علمی توسط جمهوری‌خواهان آمریکایی باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده است. « اخبار دروغ می‌توانند بسیار سریع ومانند ویروس پخش شده و همه‌گیر شوند». این را محقق ارشد دانشگاه کمبریج دکتر« سندر وندر لیندن» می‌گویدو ادامه می‌دهد:« ایده ایجاد یک مجموعه شناختی برای افراد است که کمک می‌کند مقاومت علیه اخبار دروغ است. در نتیجه دفعه بعد که چنین خبرهایی پخش می‌شود، آن‌ها کمتر حساس هستند».

نتایج این مطالعه در نشریه مخاطرات جهانی یا Global Challenges منتشر شده، به عنوان یک آزمایش پنهانی انجام شده است. در این آزمایش بیشتر از 2000 شهروند آمریکایی را در معرض 2 ادعا درباره گرمایش جهانی قرار دادند. محققان می‌گویند وقتی اخبار به صورت متوالی بیان می‌شوند، نفوذ حقایق اثبات شده علمی توسط اخبار دروغ ساخته و پرداخته کمپین‌ها از بین می‌رود». اما وقتی اطلاعات با اطلاعات غلط در حالت هشدار مخلوط می‌شود، اخبار غلط کمتر شیوع می‌یابند».

داستان‌های ساختگی درباره فروش سلاح‌های آمریکایی به دولت اسلامی توسط هیلاری کیلینتون در مبارزات انتخاباتی که توسط کمپین ترامپ ساخته یا به هواداری از کمپین او ساخته شده بود، در فیس‌بوک میلیون‌ها بار به اشتراک گذاشته و خوانده شد. بزرگترین شبکه اجتماعی جهان بعدتر ابزاری برای مبارزه با اخبار دروغ ابداع کرد و همچنین فشاری مشابهی روی گوگل و توییتر برای چنین کاری وجود دارد. در همین حال مقامات آلمانی گزارش کرده‌اند در حال سازماندهی یک واحد ویژه دولتی برای مبارزه با اخبار دروغ در آستانه انتخابات این کشور هستند.

علی رنجبران/ روزنامه نگار علم/ سیناپرس

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد