درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 29 شهریور 1397 - 14:06   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد

  آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد


ادامه ادامه مطلب دو

آیا می دانیم چقدر برای خود ارزش قائلیم؟

  آیا می دانیم چقدر برای خود ارزش قائلیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن

  نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن
  نکاتی در مورد مدیریت روابط عمومی سازمان ها و شرکت ها در دنیای امروزی
  تقویم روز ارتباطات/ «ادی آدامز» فتوژورنالیست معروف که یک عکس او مسیر جنگ ویتنام را تغییر داد
  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد
  سیره تبلیغی و پیام‌رسانی حضرت زینب(ع) پس از عاشورا
  برندها و مذاهب / ابر برند عاشورا و صیانت از آن
  آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد
  تلاش شورای عالی فضای مجازی برای ارائه متمرکز خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله»
  راه اندازی یک پروژه ملّی با تسهیلات بانک ملی ایران
  مشروعیت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27847صفحه نخست » انجمن های روابط عمومیدوشنبه، 4 بهمن 1395 - 18:45
انتشار برخی مفاد قانون روابط عمومی/ و ذکر چند نکته
جریان کلی جهانی در همه بخش ها به سمت خصوصی شدن است و نمی دانم این چه حکمتی است که روابط عمومی ایران برای این که بتواند پیشرفت کند تمام قد باید دولتی شود؟ و این که تاکنون از این رهگذر چه چیزی نصیب روابط عمومی از نهادهای تاثیرگذار دولتی شده بنده بی اطلاعم. اعتقادم این است ریشه تمام عقب ماندگی روابط عمومی ایران در دولتی بودن آن دارد و ما نباید سند شش دانگ این حوزه را بنام دولت بزنیم.
  

 

ماده یک
طبق این تعریف، 'روابط عمومی سازمانی'؟؟؟!!! به عنوان یک دانش بین رشته ای و کاربردی اجتماعی، مدیریت مجموعه فرآیندهای ارتباطی یک سازمان است که در راستای منافع مشترک سازمان و گروه های مربوط، طرح ریزی و اجرا می شود.


همچنین در تبصره آن، بر تجمیع و تمرکز کلیه فعالیت های ارتباطی یک سازمان ذیل عنوان 'مدیریت ارتباطات' تأکید می شود.


ماده دوم ایجاد 'دفتر هماهنگی روابط عمومی های کشور'
 در خصوص متولی روابط عمومی: در این ماده، ایجاد 'دفتر هماهنگی روابط عمومی های کشور' با حکم ریاست جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده و مدیرکل آن در حکم 'مشاور روابط عمومی رئیس جمهور' نیز فعالیت خواهد کرد و به عضویت شورای اطلاع رسانی دولت درمی آید.

 

ماده 10 صدور پروانه صلاحیت حرفه ای
تدوین منشور اخلاقی دست اندرکاران روابط عمومی کشور و الزام به رعایت مفاد آن و صدور پروانه صلاحیت حرفه ای برای افراد شاغل در این حرفه توسط دولت.

 

نقدی کوتاه بر برخی مفاد آن

اول این که جریان کلی جهانی در همه بخش ها به سمت خصوصی شدن است و نمی دانم این چه حکمتی است که روابط عمومی ایران برای این که بتواند پیشرفت کند تمام قد باید دولتی شود؟ و این که تاکنون از این رهگذر چه چیزی نصیب روابط عمومی از نهادهای تاثیرگذار دولتی شده بنده بی اطلاعم. اعتقادم این است ریشه تمام عقب ماندگی روابط عمومی ایران در دولتی بودن آن دارد و ما نباید سند شش دانگ این حوزه را بنام دولت بزنیم.

 

دوم این که، یکی از بخش های این قانون، پیشنهاد تغییر نام "روابط عمومی" به "مدیریت ارتباطات" است. اگر این عنوان مناسب و جامع است بهتر است دوستان نام "خانه روابط عمومی" را به "خانه مدیریت ارتباطات" تغییر دهند تا حسن نیت شان بر همگان ثابت شود.

 

ثانیا در همه کتب روابط عمومی، "مدیریت ارتباطات" یکی از کارکردها و نقش های روابط عمومی است. "گلن بروم" و "دیوید دازیر" دو نقش اساسی برای روابط عمومی در نظر گرفته اند که یکی از آنها مدیریت ارتباطات است.

 

دیگر این که در همه جای دنیا این تشکل های روابط عمومی هستند که "پروانه صلاحیت حرفه ای" صادر می کنند. معلوم نیست به چه دلیل در این قانون این مسئله بسیار مهم به دولت سپرده شده است. البته اشکالات خیلی زیادی بر این قانون وارد است که به مرور از هفته آینده مورد بررسی قرار خواهیم داد و اثبات خواهیم کرد که به چه دلیل این قانون می تواند به عنوان بزرگترین حرکت و رفتار خیانت بار در تاریخ روابط عمومی کشور تلقی شود.

 

دوستان نظرات و انتقادات و پیشنهادت شان را برای انتشار در شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) به نشانی الکترونیکی kargozar80@yahoo.com و یا از طریق نشانی تلگرامی به همراه یک قطعه عکس ارسال نمایند.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  عاشورا یک رسانه در مسیر تاریخ


  تاملی در شیوه های اقناعی زینب(س) بزرگ مبلّغ قیام عاشورا


  سیره تبلیغی و پیام‌رسانی حضرت زینب(ع) پس از عاشورا


  تقویم روز ارتباطات/ «ادی آدامز» فتوژورنالیست معروف که یک عکس او مسیر جنگ ویتنام را تغییر داد


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد


  برندها و مذاهب / ابر برند عاشورا و صیانت از آن


  تلاش شورای عالی فضای مجازی برای ارائه متمرکز خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله»


  آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد


  مشروعیت


  نکاتی در مورد مدیریت روابط عمومی سازمان ها و شرکت ها در دنیای امروزی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران