درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 - 21:03   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

حسن خسروی گزینه مطرح معاونت منابع انسانی شهرداری تهران شد

  حسن خسروی گزینه مطرح معاونت منابع انسانی شهرداری تهران شد


ادامه ادامه مطلب دو

تقدیر گوگل از مخترع صفحه گرامافون

  تقدیر گوگل از مخترع صفحه گرامافون


ادامه ادامه مطلب سه

نقش توییتر در انتشار اخبار دروغ

  نقش توییتر در انتشار اخبار دروغ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی تنها واحدی که در سازمانها به فراموشی سپرده شده اند
  حسن خسروی گزینه مطرح معاونت منابع انسانی شهرداری تهران شد
  استاندار اردبیل: کارآمدی روابط عمومی ها عملکرد دولت را بهتر نشان می دهد
  نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز: فعالیت روابط عمومی با کار تبلیغاتی متفاوت است
  خلاقیت روابط عمومی موجب اثربخشی بیشتر اقدامات می‎شود
  مدیریت به سبک روابط عمومی
  تقدیر از عملکرد بانک ملی ایران برای ایجاد شفافیت در معاملات دولتی
  انتقاد امام جمعه تبریز از روابط عمومی‌های متملق
  در همایش مدیران روابط عمومی مازندران عنوان شد: فقط از روابط عمومی‌ها تبلیغ خواسته‌ایم
  11 مهارت اساسی یک ارتباط موفق
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27847صفحه نخست » انجمن های روابط عمومیدوشنبه، 4 بهمن 1395 - 18:45
انتشار برخی مفاد قانون روابط عمومی/ و ذکر چند نکته
جریان کلی جهانی در همه بخش ها به سمت خصوصی شدن است و نمی دانم این چه حکمتی است که روابط عمومی ایران برای این که بتواند پیشرفت کند تمام قد باید دولتی شود؟ و این که تاکنون از این رهگذر چه چیزی نصیب روابط عمومی از نهادهای تاثیرگذار دولتی شده بنده بی اطلاعم. اعتقادم این است ریشه تمام عقب ماندگی روابط عمومی ایران در دولتی بودن آن دارد و ما نباید سند شش دانگ این حوزه را بنام دولت بزنیم.
  

 

ماده یک
طبق این تعریف، 'روابط عمومی سازمانی'؟؟؟!!! به عنوان یک دانش بین رشته ای و کاربردی اجتماعی، مدیریت مجموعه فرآیندهای ارتباطی یک سازمان است که در راستای منافع مشترک سازمان و گروه های مربوط، طرح ریزی و اجرا می شود.


همچنین در تبصره آن، بر تجمیع و تمرکز کلیه فعالیت های ارتباطی یک سازمان ذیل عنوان 'مدیریت ارتباطات' تأکید می شود.


ماده دوم ایجاد 'دفتر هماهنگی روابط عمومی های کشور'
 در خصوص متولی روابط عمومی: در این ماده، ایجاد 'دفتر هماهنگی روابط عمومی های کشور' با حکم ریاست جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده و مدیرکل آن در حکم 'مشاور روابط عمومی رئیس جمهور' نیز فعالیت خواهد کرد و به عضویت شورای اطلاع رسانی دولت درمی آید.

 

ماده 10 صدور پروانه صلاحیت حرفه ای
تدوین منشور اخلاقی دست اندرکاران روابط عمومی کشور و الزام به رعایت مفاد آن و صدور پروانه صلاحیت حرفه ای برای افراد شاغل در این حرفه توسط دولت.

 

نقدی کوتاه بر برخی مفاد آن

اول این که جریان کلی جهانی در همه بخش ها به سمت خصوصی شدن است و نمی دانم این چه حکمتی است که روابط عمومی ایران برای این که بتواند پیشرفت کند تمام قد باید دولتی شود؟ و این که تاکنون از این رهگذر چه چیزی نصیب روابط عمومی از نهادهای تاثیرگذار دولتی شده بنده بی اطلاعم. اعتقادم این است ریشه تمام عقب ماندگی روابط عمومی ایران در دولتی بودن آن دارد و ما نباید سند شش دانگ این حوزه را بنام دولت بزنیم.

 

دوم این که، یکی از بخش های این قانون، پیشنهاد تغییر نام "روابط عمومی" به "مدیریت ارتباطات" است. اگر این عنوان مناسب و جامع است بهتر است دوستان نام "خانه روابط عمومی" را به "خانه مدیریت ارتباطات" تغییر دهند تا حسن نیت شان بر همگان ثابت شود.

 

ثانیا در همه کتب روابط عمومی، "مدیریت ارتباطات" یکی از کارکردها و نقش های روابط عمومی است. "گلن بروم" و "دیوید دازیر" دو نقش اساسی برای روابط عمومی در نظر گرفته اند که یکی از آنها مدیریت ارتباطات است.

 

دیگر این که در همه جای دنیا این تشکل های روابط عمومی هستند که "پروانه صلاحیت حرفه ای" صادر می کنند. معلوم نیست به چه دلیل در این قانون این مسئله بسیار مهم به دولت سپرده شده است. البته اشکالات خیلی زیادی بر این قانون وارد است که به مرور از هفته آینده مورد بررسی قرار خواهیم داد و اثبات خواهیم کرد که به چه دلیل این قانون می تواند به عنوان بزرگترین حرکت و رفتار خیانت بار در تاریخ روابط عمومی کشور تلقی شود.

 

دوستان نظرات و انتقادات و پیشنهادت شان را برای انتشار در شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) به نشانی الکترونیکی kargozar80@yahoo.com و یا از طریق نشانی تلگرامی به همراه یک قطعه عکس ارسال نمایند.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران (1397)


  زمانی که بزرگترین شبکه سراسری خبر و توزیع در یک کشور آسیایی، در ایران تکمیل شد


  گذری و نظری بر سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران


  "رهگذر" سرپرست جدید روابط عمومی شرکت توسعه شد


  نقش روابط عمومی در تنظیم و بهبود ارتباطات سازمانی


  شرکت گوگل چطور با استفاده از اطلاعاتی که از خودتان کسب کرده، آینده را به شما می فروشد


  نشست مدیرعامل با اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی


  آیا بازدید روزانه ایرانیان از تلگرام دو برابر شد؟


  هنگام خواب با موبایل و فضای مجازی نباشید


  تحول در دنیای روابط عمومی با گسترش ابزارهای ارتباطی پرسرعت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی