درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 مرداد 1396 - 18:35   

اعتیاد به تلفن هوشمند، معضل اجتماعی دیگر

  اعتیاد به تلفن هوشمند، معضل اجتماعی دیگر


ادامه ادامه مطلب یک

قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی

  قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی


ادامه ادامه مطلب دو

هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ

  هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد

  مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  صرفه جویی ماهانه یک میلیارد تومان با راه اندازی اتوماسیون اداری بانک ملی ایران
  توسعه حضور بانک ملی ایران در عراق
  پیام تبریک مدیرعامل بانک ملی ایران به وزیر امور اقتصادی و دارایی
  نتایج یک تحقیق نشان داد: دیدگاه و روش رفتار انسان از هوش او مهم تر است
  شیائومی و گوگل موبایل می‌سازند
  پیش‌بینی حذف قریب‌الوقوع مراکز مخابراتی
  احراز هویت کسب وکارهای آنلاین
  ضربه‌گیری راهبردی و مدیریت تکانه استراتژیک در تغییر کابینه
  هوش مصنوعی و آینده رقابت در فروش
  حلقه مفقوده توسعه رهبری سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27847صفحه نخست » انجمن های روابط عمومیدوشنبه، 4 بهمن 1395 - 18:45
انتشار برخی مفاد قانون روابط عمومی/ و ذکر چند نکته
جریان کلی جهانی در همه بخش ها به سمت خصوصی شدن است و نمی دانم این چه حکمتی است که روابط عمومی ایران برای این که بتواند پیشرفت کند تمام قد باید دولتی شود؟ و این که تاکنون از این رهگذر چه چیزی نصیب روابط عمومی از نهادهای تاثیرگذار دولتی شده بنده بی اطلاعم. اعتقادم این است ریشه تمام عقب ماندگی روابط عمومی ایران در دولتی بودن آن دارد و ما نباید سند شش دانگ این حوزه را بنام دولت بزنیم.
  

 

ماده یک
طبق این تعریف، 'روابط عمومی سازمانی'؟؟؟!!! به عنوان یک دانش بین رشته ای و کاربردی اجتماعی، مدیریت مجموعه فرآیندهای ارتباطی یک سازمان است که در راستای منافع مشترک سازمان و گروه های مربوط، طرح ریزی و اجرا می شود.


همچنین در تبصره آن، بر تجمیع و تمرکز کلیه فعالیت های ارتباطی یک سازمان ذیل عنوان 'مدیریت ارتباطات' تأکید می شود.


ماده دوم ایجاد 'دفتر هماهنگی روابط عمومی های کشور'
 در خصوص متولی روابط عمومی: در این ماده، ایجاد 'دفتر هماهنگی روابط عمومی های کشور' با حکم ریاست جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده و مدیرکل آن در حکم 'مشاور روابط عمومی رئیس جمهور' نیز فعالیت خواهد کرد و به عضویت شورای اطلاع رسانی دولت درمی آید.

 

ماده 10 صدور پروانه صلاحیت حرفه ای
تدوین منشور اخلاقی دست اندرکاران روابط عمومی کشور و الزام به رعایت مفاد آن و صدور پروانه صلاحیت حرفه ای برای افراد شاغل در این حرفه توسط دولت.

 

نقدی کوتاه بر برخی مفاد آن

اول این که جریان کلی جهانی در همه بخش ها به سمت خصوصی شدن است و نمی دانم این چه حکمتی است که روابط عمومی ایران برای این که بتواند پیشرفت کند تمام قد باید دولتی شود؟ و این که تاکنون از این رهگذر چه چیزی نصیب روابط عمومی از نهادهای تاثیرگذار دولتی شده بنده بی اطلاعم. اعتقادم این است ریشه تمام عقب ماندگی روابط عمومی ایران در دولتی بودن آن دارد و ما نباید سند شش دانگ این حوزه را بنام دولت بزنیم.

 

دوم این که، یکی از بخش های این قانون، پیشنهاد تغییر نام "روابط عمومی" به "مدیریت ارتباطات" است. اگر این عنوان مناسب و جامع است بهتر است دوستان نام "خانه روابط عمومی" را به "خانه مدیریت ارتباطات" تغییر دهند تا حسن نیت شان بر همگان ثابت شود.

 

ثانیا در همه کتب روابط عمومی، "مدیریت ارتباطات" یکی از کارکردها و نقش های روابط عمومی است. "گلن بروم" و "دیوید دازیر" دو نقش اساسی برای روابط عمومی در نظر گرفته اند که یکی از آنها مدیریت ارتباطات است.

 

دیگر این که در همه جای دنیا این تشکل های روابط عمومی هستند که "پروانه صلاحیت حرفه ای" صادر می کنند. معلوم نیست به چه دلیل در این قانون این مسئله بسیار مهم به دولت سپرده شده است. البته اشکالات خیلی زیادی بر این قانون وارد است که به مرور از هفته آینده مورد بررسی قرار خواهیم داد و اثبات خواهیم کرد که به چه دلیل این قانون می تواند به عنوان بزرگترین حرکت و رفتار خیانت بار در تاریخ روابط عمومی کشور تلقی شود.

 

دوستان نظرات و انتقادات و پیشنهادت شان را برای انتشار در شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) به نشانی الکترونیکی kargozar80@yahoo.com و یا از طریق نشانی تلگرامی به همراه یک قطعه عکس ارسال نمایند.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پنج راهکار روابط عمومی دیجیتال


  سرفصل های کارگاه آموزشی مدیریت استراتژیک روابط عمومی اعلام شد


  خدمات مشتری یا تجربه مشتری؟


  آخرین برگ دفتر شورای چهارم، به «روابط عمومی» رسید


  تفاوت بین بازاریابی و روابط عمومی


  رهبران سازمانی چگونه خود را با عدم اطمینان وفق دهند


  اعطای تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی به شرکت فولاد مبارکه


  مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد


  معرفی ۵ کتاب برتر در حوزه‌ بازاریابی و کسب‌وکار


  نتایج یک تحقیق نشان داد: دیدگاه و روش رفتار انسان از هوش او مهم تر است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی مدیریت استراتژیک روابط عمومی اعلام شد