درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 7 اسفند 1395 - 02:20   

سخنرانی دکتر مظفری در خصوص نقش روابط عمومی ها در تقویت زنجیره های تولید

  سخنرانی دکتر مظفری در خصوص نقش روابط عمومی ها در تقویت زنجیره های تولید


ادامه ادامه مطلب یک

سهم دانشجویان و اساتید در گسترش فعالیت ویکی‌پدیا در شانزدهمین سال تولدش

  سهم دانشجویان و اساتید در گسترش فعالیت ویکی‌پدیا در شانزدهمین سال تولدش


ادامه ادامه مطلب دو

از نقشه دموکرات ها برای برکناری ترامپ باخبر شد

  از نقشه دموکرات ها برای برکناری ترامپ باخبر شد


ادامه ادامه مطلب سه

تقدیر معاون اول رئیس جمهور از عملکرد شورای هماهنگی بانکهای دولتی

  تقدیر معاون اول رئیس جمهور از عملکرد شورای هماهنگی بانکهای دولتی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دستگاه امنیتی آلمان 'از رسانه‌ها جاسوسی کرده است'
  ترفندهایی برای دور نگه‌داشتن ترامپ از توییتر
  سخنرانی دکتر مظفری در خصوص نقش روابط عمومی ها در تقویت زنجیره های تولید
  هکرها در آینده نزدیک اطلاعات خصوصی را از مغزتان می‌دزدند
  ترامپ: من مخالف رسانه ها نیستم
  از نقشه دموکرات ها برای برکناری ترامپ باخبر شد
  عضو هیات رئیسه فراکسیون روابط عمومی های مجلس: برخی رسانه به جای فعالیت های خبری به تجارت رو آورده اند
  کارگاه آموزشی «اطلاع رسانی و روابط عمومی» ویژه کانون های مساجد برگزار شد
  پیش‌بینی‌های شوکه کننده درباره 10 اقتصاد برتر جهان در سال 2050
  سلفی «سه بعدی» در آیفون‌ ۸
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27847صفحه نخست » انجمن های روابط عمومیدوشنبه، 4 بهمن 1395 - 18:45
انتشار برخی مفاد قانون روابط عمومی/ و ذکر چند نکته
جریان کلی جهانی در همه بخش ها به سمت خصوصی شدن است و نمی دانم این چه حکمتی است که روابط عمومی ایران برای این که بتواند پیشرفت کند تمام قد باید دولتی شود؟ و این که تاکنون از این رهگذر چه چیزی نصیب روابط عمومی از نهادهای تاثیرگذار دولتی شده بنده بی اطلاعم. اعتقادم این است ریشه تمام عقب ماندگی روابط عمومی ایران در دولتی بودن آن دارد و ما نباید سند شش دانگ این حوزه را بنام دولت بزنیم.
  

 

ماده یک
طبق این تعریف، 'روابط عمومی سازمانی'؟؟؟!!! به عنوان یک دانش بین رشته ای و کاربردی اجتماعی، مدیریت مجموعه فرآیندهای ارتباطی یک سازمان است که در راستای منافع مشترک سازمان و گروه های مربوط، طرح ریزی و اجرا می شود.


همچنین در تبصره آن، بر تجمیع و تمرکز کلیه فعالیت های ارتباطی یک سازمان ذیل عنوان 'مدیریت ارتباطات' تأکید می شود.


ماده دوم ایجاد 'دفتر هماهنگی روابط عمومی های کشور'
 در خصوص متولی روابط عمومی: در این ماده، ایجاد 'دفتر هماهنگی روابط عمومی های کشور' با حکم ریاست جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده و مدیرکل آن در حکم 'مشاور روابط عمومی رئیس جمهور' نیز فعالیت خواهد کرد و به عضویت شورای اطلاع رسانی دولت درمی آید.

 

ماده 10 صدور پروانه صلاحیت حرفه ای
تدوین منشور اخلاقی دست اندرکاران روابط عمومی کشور و الزام به رعایت مفاد آن و صدور پروانه صلاحیت حرفه ای برای افراد شاغل در این حرفه توسط دولت.

 

نقدی کوتاه بر برخی مفاد آن

اول این که جریان کلی جهانی در همه بخش ها به سمت خصوصی شدن است و نمی دانم این چه حکمتی است که روابط عمومی ایران برای این که بتواند پیشرفت کند تمام قد باید دولتی شود؟ و این که تاکنون از این رهگذر چه چیزی نصیب روابط عمومی از نهادهای تاثیرگذار دولتی شده بنده بی اطلاعم. اعتقادم این است ریشه تمام عقب ماندگی روابط عمومی ایران در دولتی بودن آن دارد و ما نباید سند شش دانگ این حوزه را بنام دولت بزنیم.

 

دوم این که، یکی از بخش های این قانون، پیشنهاد تغییر نام "روابط عمومی" به "مدیریت ارتباطات" است. اگر این عنوان مناسب و جامع است بهتر است دوستان نام "خانه روابط عمومی" را به "خانه مدیریت ارتباطات" تغییر دهند تا حسن نیت شان بر همگان ثابت شود.

 

ثانیا در همه کتب روابط عمومی، "مدیریت ارتباطات" یکی از کارکردها و نقش های روابط عمومی است. "گلن بروم" و "دیوید دازیر" دو نقش اساسی برای روابط عمومی در نظر گرفته اند که یکی از آنها مدیریت ارتباطات است.

 

دیگر این که در همه جای دنیا این تشکل های روابط عمومی هستند که "پروانه صلاحیت حرفه ای" صادر می کنند. معلوم نیست به چه دلیل در این قانون این مسئله بسیار مهم به دولت سپرده شده است. البته اشکالات خیلی زیادی بر این قانون وارد است که به مرور از هفته آینده مورد بررسی قرار خواهیم داد و اثبات خواهیم کرد که به چه دلیل این قانون می تواند به عنوان بزرگترین حرکت و رفتار خیانت بار در تاریخ روابط عمومی کشور تلقی شود.

 

دوستان نظرات و انتقادات و پیشنهادت شان را برای انتشار در شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) به نشانی الکترونیکی kargozar80@yahoo.com و یا از طریق نشانی تلگرامی به همراه یک قطعه عکس ارسال نمایند.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  30 نکته در باب دریافت پوشش از رسانه ها


  معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز تاکید کرد: جایگاه ویژه روابط عمومی ها در انعکاس خدمات دستگاه های اجرایی


  سلفی «سه بعدی» در آیفون‌ ۸


  از نقشه دموکرات ها برای برکناری ترامپ باخبر شد


  سرپرست فرمانداری قدس: اطلاع‌رسانی درست روابط‌عمومی‌ها حضور حداکثری مردم در انتخابات را رقم می‌زند


  سهم دانشجویان و اساتید در گسترش فعالیت ویکی‌پدیا در شانزدهمین سال تولدش


  انتشار کتاب، انتشار پول


  روزنامه نگار امریکایی اعلام کرد اسناد بدنام کننده سی ان ان را در اختیار دارد


  ترامپ: من مخالف رسانه ها نیستم


  فرماندار شمیرانات: حوزه اطلاع‌رسانی عملکرد شهرستان باید تقویت شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله دومین همایش ملی زن و روابط‌عمومی