درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 04:17   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27842صفحه نخست » روابط عمومی بحراندوشنبه، 4 بهمن 1395 - 16:34
نقش روابط عمومی در مدیریت بحران
آیت الله قهرمانی - روابط عمومی،نقش مهمی در بحران های ایفا می کند ولی قبل ار ارائه هر توضیحی در این خصوص بهتر است بدانیم بحران زمانی به وجود می آید که ما برای موضوعی که در حالت عادی به آن صورت یک سوال نگاه می کنیم و پاسخ روشن و واضحی می دهیم ،پاسخ مشخصی نداشته باشیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی،نقش مهمی در بحران های ایفا می کند ولی قبل ار ارائه هر توضیحی در این خصوص بهتر است بدانیم بحران زمانی به وجود می آید که ما برای موضوعی که در حالت عادی به آن صورت یک سوال نگاه می کنیم و پاسخ روشن و واضحی می دهیم ،پاسخ مشخصی نداشته باشیم.


"بحران "یعنی عدم انطباق بین نیازها و منابع ،تغییر ناگهانی، بروز حوادث غیر منتظره و خطرناک و نداشتن اطمینان از اوضاع و بر هم خوردن تعادل.


روابط عمومی به هنگام بروز بحران در سازمان در سه مقطع زمانی (قبل،حین و بعد از بحران) ایفای نقش می کند و اگر در این راه به درستی عمل کند، گذر از بحران به سهولت ممکن می گردد و اگر ضعف و سستی پیشه نماید، عبور موفقیت آمیز از بحران بسیار دشوار خواهد شد.


برخی از وظایف مسول روابط عمومی در بحران ها
1. شایعه سازی و برطرف کردن ابهامات با ارائه اخبار و اطلاعات شفاف
2. تهیه گزارش خبری،اطلاعیه،تاییدیه،تکذیبه با هماهنگی مسولین مربوطه در محدوده مقررات و با در نظر گرفتن سیاست های سازمانی در زمان لازم به نحوی که این گونه اقدامات از شدت بحران بکاهد و به حفظ آرامش موجود کمک کند.
3. دعودت به آرامش و پرهیز از شتاب زدگی در تصمیم گیری ها
4. مشورت با کارشناسان مشاوره و روان شناسی در تولید اخبار و اطلاعات
5. پرداختن به عناصر اصلی واقعه و پرهیز از حاشیه پردازی
6. تعامل مطلوب با رسانه ها و خبرنگاران و تشکیل کمیته ویژه خبررسانی بحران
7. توجه به بازخورد ارائه اخبار و در نظر گرفتن عکس العمل مخاطبان و ارائه اخبار تکمیلی به منظور رفع ایراد و اشکال اطلاع رسانی
8. پیشگیری از ارائه اخبار و اطلاعات ضد و نقیص خصوصا آمار و ارقام با هماهنگ ساختن مسئولین در کلیه سطوح سازمانی
9. تهیه اخبار در حجم کم که حاوی مسائل اساسی مورد نظر مخاطبان باشد.
10. پرهیز از اخبار از منابع مبهم نظیر اشخاص نامعلوم و یا کسانی که نخواسته اند نامشان فاش شود.
11. رصد نیازهای افکار عمومی وسعی در تهیه اخبار و اطلاعات در راستای آن
12. توجه به بیان ارکان واقعه (نوع حادثه ، علل وقوع حادثه،میزان خسارت ،عاملان وقوع بحران و...)
13. روابط عمومی باید موقعیت شناس باشد و از بازگو کردن مطالب و اطلاعاتی که بحران را تشدید می کند خوددرای می کند.
14. در پایان لازم است گزارش جامعی از بحران و آسیب شناسی آن به مسئولین ذیربط ارائه گردد که مطالبی از آن به تشخیص کارشناسان امور،به مسئولین رده بالای سازمانی و افکار عمومی منتقل گردد.


روابط عمومی فعال و کارآمد در مواقع بروز بحران باید به عنوان مشاور امین رئیس دستگاه وارد عمل شود و با رعایت اصول و قواعد خاص بحران،آسیب ها را به حداقل برساند و راه را برای حل مسالمت آمیز بحران همواره کند و به گونه ای عمل نماید که تهدیدهای سازمانی به فرصت تبدیل گردندو افکار عمومی را به همگرایی در جهت رفع بحران هدایت نماید.


آیت الله قهرمانی
کارشناس مسئول روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد



 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  اخبار ممنوعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد