شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همانطور که می دانیم، 140 کاراکتر توئیتر می تواند گاها آسیب های جدی به شهرت و اعتبار یک شرکت بزند.
به گزارش گروه ترجمه شارا، "جنرال موتورز در حال ارسال مدل مکزیکی ساخته شده از ماشین Chevy Cruze به داخل ایالات متحده از طریق نمایندگی های خودرو معاف از مالیات می باشد. آن را در داخل آمریکا بساز یا یا مالیات سنگین پرداخت کن!"
این چیزی است که دونالد ترامپ در سوم ژانویه توییت نموده است، با تهدید جنرال موتورز برای واردات ماشین شورولت کروز (Chevrolet Cruze) از مکزیک. تنها پس از حدود دو ساعت از این اتفاق، GM در طی بیانیه ای اظهار کرد که: آن ها فقط تعداد کمی از نوع هاچبک این ماشین را از مکزیک وارد کرده اند و این که نوع سدان این خودرو در کلیولند ساخته می شود.
یک مثال از ارتباطات بحران در بهترین حالت آن.
Courtney McKrimmon، مسئول ارشد روابط عمومی و سرپرست اکانت شرکت Communica Inc می گوید: "ما همیشه می گوییم این مهم نیست که شما وارد یک بحران بشوید، بلکه موضوع مهم آن است که این بحران چه زمان و از چه نوع است".
Courtney McKrimmon با موسسه بین المللی بازاریابی یکپارچه Communica می گوید، بحران ها در طول سال ها تکامل یافته اند. در سال های گذشته، یک طوفان یا رسوایی یک مدیر عامل به عنوان یک بحران در نظر گرفته می شد، اما امروزه یک بحران می تواند در قالب یک توییت اتفاق افتد.
او می گوید که شما باید در کم ترین زمان ممکن و به سرعت واکنش نشان دهید، و با در نظر گرفتن حقیقت و بدون دخیل کردن احساسات، پاسخ دهید. امروزه، در این چرخه خبری 24 ساعته، موسسات بایستی یک طرح و برنامه ارتباطات بحران با توجه موقعیت و به صورت یک چهره عمومی داشته باشند.
McKrimmon می گوید: "وقتی که آن شخص می گوید در مورد شرکت شما چیزی نادرست است و این مسئله تا سطح ملی بالا می رود یا زمانی که یک بحران رخ می دهد، شما می دانید که پیش چه کسی باید بروید. شما می دانید چگونه مسائل را به نفع خود تغییر دهید و می دانید که چگونه پاسخ های خود را به سرعت و به طور موثر به دست آورید".
|