درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:31   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  50 مدیر ارشد بازاریابی برتر کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27818صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 3 بهمن 1395 - 00:59
درس‌های حادثه پلاسکو
در این زمان حساس نه‌تنها مردم باید اخبار را فقط از منابع معتبر پیگیری کنند که مسئولان نیز باید از اظهارنظرهای اینچنینی خودداری کنند تا عملیات امدادگران در کمال آرامش ادامه پیدا کند و به نتیجه برسد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تا حالا درباره اینکه رفتار مردم هنگام وقوع چنین حوادثی چطور باید باشد و آنها چه باید بکنند و چه نباید بکنند، زیاد نوشته‌ایم و خوانده‌اید اما حالا روی سخن با مسئولان است؛ با آنهایی که وقتی خبرنگاری را می‌بینند یا پشت تریبونی قرار می‌گیرند، احساس می‌کنند که باید درباره هر چیز و هر نکته‌ای اظهارنظر یا به زعم خودشان «‌اطلاع‌رسانی» کنند. هرچند مراد آنها بی‌شک اطلاع‌رسانی و احساس مسئولیت در برابر افکار عمومی و رسانه‌هاست، اما در این میان نباید از یک نکته مهم غافل بود؛ اینکه هر مسئول باید در حیطه اطلاعات و اختیارات خودش اطلاع‌رسانی کند.

مثلا وظیفه اورژانس کمک به مجروحان و مصدومان یک حادثه است و انتقال آنها به بیمارستان. پس مسئولی که در مقام اطلاع‌رسانی برمی‌آید، می‌تواند درباره تعداد مجروحان، وضعیت آنها و نحوه انتقال‌شان به بیمارستان اظهارنظر کند و اینکه علت حادثه چه و مقصر که بوده است، بی‌شک در حیطه اطلاعات و اختیارات او نیست.

در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو، به‌نظر می‌رسد برخی مسئولان این اصل را فراموش کرده‌اند. هر چند از همان ابتدا سخنگوی سازمان آتش‌نشانی به‌عنوان سخنگوی ستاد بحران پلاسکو معرفی شد، اما متأسفانه اظهارنظرهایی از دیگر مسئولان باعث سردرگمی و از همه مهم‌تر امید واهی خانواده‌های حادثه‌دیدگان مخصوصا آتش‌نشانان گرفتار زیر آوار می‌شد. مثلا زمانی که سخنگوی ستاد بحران پلاسکو از این واقعیت تلخ خبر می‌دهد که احتمال زنده ماندن افراد زیر آوار تقریبا صفر است، گفتن این جمله که «از برخی شنیده‌ام که صداهایی از زیر آوار شنیده شده است» نه‌تنها کمکی به اطلاع‌رسانی نمی‌کند بلکه می‌تواند حتی سردرگمی و شاید بی‌اعتمادی مخاطبان را به همراه داشته باشد. پس در این زمان حساس نه‌تنها مردم باید اخبار را فقط از منابع معتبر پیگیری کنند که مسئولان نیز باید از اظهارنظرهای اینچنینی خودداری کنند تا عملیات امدادگران در کمال آرامش ادامه پیدا کند و به نتیجه برسد.

 

منبع: همشهری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد