درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 13:45   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27754صفحه نخست » چهارشنبه، 29 دی 1395 - 13:56
نتیجه بررسی‌های شرکت رسانه‌ای خبری "بازفید" نشان می دهد: آنگلا مرکل، هدف فعلی اخبار جعلی
بنا بر نتایج یک بررسی، بسیاری از مطالب پرخواننده منتشر شده درباره آنگلا مرکل را خبرهای جعلی تشکیل می‌دهند. در بیشتر این مطالب به سیاست‌های صدراعظم آلمان در ارتباط با پناهجویان پرداخته شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بنا بر نتایج یک بررسی، بسیاری از مطالب پرخواننده منتشر شده درباره آنگلا مرکل را خبرهای جعلی تشکیل می‌دهند. در بیشتر این مطالب به سیاست‌های صدراعظم آلمان در ارتباط با پناهجویان پرداخته شده است.


کاربران به کدام یک از اخبار منتشر شده در فیسبوک درباره آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بیش از همه واکنش نشان می‌دهند یا "لایک" می‌کنند؟ پاسخ این پرسش، اخبار انتقادی و دروغین یا مطالبی با تیترها گمراه‌کننده است. این نتیجه بررسی‌های شرکت رسانه‌ای خبری "بازفید" (BuzzFeed) است.


شبکه آمریکایی "بازفید" با استفاده از ابزاری به نام  BuzzSumo شمار زیادی از مطالب منتشر شده درباره مرکل را بررسی کرده است. این ابزار جستجوی اینترنتی کلیدواژه‌ها، آدرس‌های اینترنتی، زمان انتشار، زبان و برد هر مطلب در شبکه‌های اجتماعی را ممکن می‌سازد.


 در میان پربیننده‌ترین مطالب درباره مرکل، تیترهایی مانند "آیا مرکل با یکی از تروریست‌های بروکسل سلفی گرفته است؟"، "مرکل دیوانه است" یا "خبرنگار شبکه زد ده اف اعتراف کرد: مرکل تصمیم می‌گیرد ما چه پخش کنیم" به چشم می‌خورند.

اخبار جعلی نه فقط به آلمانی
بسیاری از مطالب مربوط به آنگلا مرکل به زبان انگلیسی نیز جعلی‌‌اند. منابع مطالب و اخبار جعلی که در فیسبوک منتشر شده‌اند سایت‌هایی چون yesimright.com و endingthefed.com هستند که تنها حدود ۲ سال از راه‌اندازی آنها می‌گذرد.


خبر جعلی "سلفی مرکل با یکی از تروریست‌های بروکسل" بیش از ۳۲ هزار واکنش کاربری یا همان اینتراکشن (لایک، به اشتراک گذاشتن، نظر دادن) تولید کرده است. این در حالی است که مطلب اصلی و حقیقی که در واقع درباره سلفی آنگلا مرکل با یک پناه‌جو بود و نخستین بار در دویچه‌وله منتشر شد، تنها ۱۳ هزار واکنش کاربری در فیسبوک داشت.


سلفی آنگلا مرکل با یک پناهجوی سوری
"اکسپرس" و "میل‌آنلاین" دو رسانه‌ زرد بریتانیا از جمله سایت‌های خبررسانی اینترنتی و منتقد صدراعظم آلمان با بالاترین برد هستند. ۱۶ مطلب از ۵۰ مطلب پربیننده درباره مرکل که درسال ۲۰۱۶ میلادی در
فیس بوک هم انتشار یافتند در یکی از این دو رسانه تهیه و تولید شده بودند. به طور کلی در اکثر این مطالب به سیاست‌های پناهجوپذیری مرکل و موضع او در برابر اسلام پرداخته شده است.

زنگ خطر
"بازفید" در بررسی‌های خود به این موضوع که چند نفر از مخاطبان مطالب را خوانده‌اند و این‌که واکنش آن‌ها به مطالب مثبت یا منفی بوده، نپرداخته است. شاخص تعیین‌کننده در این تحقیق شمار واکنش‌ها در شبکه اجتماعی فیسبوک بوده است.


البته در میان ۵۰ مطلب اول، لیست تهیه‌شده توسط بازفید تنها نام سایت‌های جعلی و سایت‌های نزدیک به حزب راست افراطی "آلترناتیو برای آلمان" یا AFD دیده نمی‌شود، بلکه رسانه‌های معتبر هم به چشم می‌خورند.


با این حال نتایج این بررسی زنگ خطری است، زیرا تایم‌لاین فیسبوک برای بسیاری از کاربران فضای مجازی، منبعی است که از طریق آن سراغ اخبار و اطلاعات می‌روند.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد