درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 16:47   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27747صفحه نخست » چهارشنبه، 29 دی 1395 - 12:03
بررسی بانک های ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام
حضور بانک های خصوصی ایرانی در شبکه های اجتماعی سریع تر از بانک های دولتی اتفاق افتاد. بانک سامان یکی از نخستین بانک هایی بود که در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی فعالیت خود را شروع کرد و نخستین کمپین دیجیتال مارکتینگ بانکی را در ایران به نام «#شادهستیم» در اینستاگرام اجرا کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، حضور بانک های خصوصی ایرانی در شبکه های اجتماعی سریع تر از بانک های دولتی اتفاق افتاد. بانک سامان یکی از نخستین بانک هایی بود که در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی فعالیت خود را شروع کرد و نخستین کمپین دیجیتال مارکتینگ بانکی را در ایران به نام «#شادهستیم» در اینستاگرام اجرا کرد.

بانک تجارت نیز کمپین مسابقه عکاسی حفاظت از محیط زیست را با #iranecotrip  در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام برگزار کرده بود. حقیقت این است که متاسفانه هنوز بانک های ایرانی به شکل رسمی فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام و فیس بوک و توییتر اعلام نمی کنند و شما در وب سایت اکثر بانک های داخلی اثری از آدرس رسمی این بانک ها در شبکه های اجتماعی پیدا نمی کنید.

شاید تنها بانکی که حضور رسمی خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرده و در سایت آن نیز می توانید به آدرس اینستاگرامش دسترسی پیدا کنید، بانک سامان باشد، هرچند این موضوع در مورد شبکه های اجتماعی داخلی و تلگرام برای بسیاری از بانک ها قابل مشاهده است.

اگر بخواهیم بازگردیم به بحث اینستاگرام، فهرستی از حساب کاربری بانک ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام در زیر تهیه شده است که از نظر تعداد کاربران بانک رسالت در صدر قرار دارد.

با نگاه و بررسی حساب کاربری بانک ها در شبکه های اجتماعی خواهیم دید که متاسفانه داستان خرید فالوور و وجود کاربران غیرواقعی در اینستاگرام برای بانک ها نیز اتفاق افتاده است.

برای مثال با کمی دقت در رتبه اول لیست برترین بانک ایرانی در اینستاگرام می بینیم بانک رسالت که در اینستاگرام بیش از 30 هزار فالوور دارد بین 100 تا 150 لایک برای هر پست خود دریافت می کند که کمتر از 0.4درصد است و این درحالی است که در بدترین حالت میزان درگیری فالوورهای واقعی اینستاگرام حداقل 2درصد خواهد بود و این یعنی 600 لایک برای هر پست بانک رسالت. این عدد برای بانک آینده نزدیک به 0.7درصد است.

بررسی این وضعیت برای بانک سامان درگیری نزدیک به 4درصدی مخاطبان را برای پست ها نشان می دهد که دارای استاندارد مشارکت مخاطب در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. این نسبت برای بانک تجارت چیزی بیش از 2.5درصد است.

البته با توجه به اینکه بانک ها در وب سایت رسمی خود آدرس اینستاگرام شان را درج نمی کنند، تشخیص این موضوع که آیا صفحاتی که در اینستاگرام وجود دارد حقیقتا متعلق به بانک است یا خیر، کار دشواری است و فهرست بالا بر اساس بررسی اجمالی محتوا برگزیده شده  است. برای مثال برای بانک مسکن حداقل سه حساب کاربری وجود دارد که هر یک می توانند حساب رسمی بانک باشند.

این مهم ترین معضل عدم حضور بانک ها به صورت رسمی در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام است که باعث خواهد شد مخاطب برند گمراه شود و در حالی که تمامی بانک ها دارای مدیریت یا اداره روابط عمومی هستند اما اکثریت آنها برنامه مدونی برای حضور پیوسته و رسمی در اینستاگرام ندارند.

در این میان محتوای مربوط به بانک آینده دارای ساختار خوب و یکدستی است هرچند با درگیری 0.6درصدی مخاطبان و لایک محتوا باید به تعداد فالوورهای این بانک نیز شک کرد. این در حالی است که اکثر بانک هایی که در اینستاگرام فعالیت می کنند محتوای اینستاگرام خود را با محتوای اخبار داخلی خود اشتباه گرفته اند و به انتشار این گونه اخبار می پردازند. به نظر می رسد بانک ها فراموش کرده اند که مردم برای مطالعه اخبار به اینستاگرام سر نمی زنند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد