درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:01   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27712صفحه نخست » سه شنبه، 28 دی 1395 - 12:10
مهم‌‌ترین رویدادهای سال جدید برای کسب‌وکارهای جدید
هفته گذشته در همین ستون عنوان شد که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، محرک اقتصاد تکنولوژی در سال 2017 خواهند بود و بیشتر استارت‌آپ‌ها در سال جدید حول هوش مصنوعی شکل خواهند گرفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، هفته گذشته در همین ستون عنوان شد که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، محرک اقتصاد تکنولوژی در سال 2017 خواهند بود و بیشتر استارت‌آپ‌ها در سال جدید حول هوش مصنوعی شکل خواهند گرفت. به جز هوش مصنوعی، دو رویداد مهم دیگر را که به عقیده کارشناسان بر شکل‌گیری استارت‌آپ‌ها در این سال موثرند، نام بردیم که عبارت است از چت‌بات‌ها و امنیت سایبری. به هر حال، شاید کارآفرینی هستید که به دنبال ایده‌های بزرگ می‌گردید، یا کسب‌وکار کوچکی دارید و می‌خواهید بدانید عرصه‌های رقابتی جدید در دنیا کدامند، یا سرمایه‌گذاری هستید که دوست دارید هر چه زودتر از رویدادهای جدید در عرصه کسب‌وکار مطلع شوید تا به سودآوری برسید، یا فقط مصرف‌کننده هستید و می‌خواهید بدانید محصولات، خدمات و تکنولوژی‌های جدیدی که در سال جدید زندگی شما را بهتر می‌کنند، کدامند. در بخش دوم این مطلب، به تعدادی دیگر از این رویدادها اشاره می‌کنیم.

 

 

1) استارت‌آپ‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

بعد از همه‌گیر شدن پدیده پوکمون گو، واقعیت افزوده به خیلی از افراد معرفی شد. همتای بزرگ واقعیت افزوده، یعنی واقعیت مجازی نیز پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی برای بنگاه‌ها در سال 2017 و پس از آن خواهد داشت. شرکت تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده در طول سال جدید، انتظار می‌رود 30 درصد شرکت‌های مصرف‌کننده محور، واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی را در اقدامات بازاریابی خود امتحان کنند. این شرکت می‌گوید: «واسطه‌ها مجراهایی ضروری برای درگیر کردن مشتری هستند و بسیار سریع‌تر از آنچه بسیاری افراد پیش‌بینی کرده‌اند، همه جا را فرامی‌گیرند. شرکت IDC انتظار دارد واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی تا سال 2021 در سطوح بسیار گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرد؛ زمانی که بیش از یک میلیارد نفر از مردم دنیا به‌طور دائم به اپلیکیشن‌ها، محتوا و داده، از طریق یک پلت‌فرم واقعیت افزوده یا مجازی دسترسی خواهند داشت

اما واقعیت مجازی، تکنولوژی‌ای صرفا برای سرگرمی نخواهد بود. زاک هولمکویست، مدیر تکنولوژی و از موسسان سرویس ابری تیم (Teem) برای مدیریت نیروی کار، پیش‌بینی می‌کند: «در سال 2017، استارت‌آپ‌های بیشتری از واقعیت مجازی برای مشارکت با کارمندان داخلی و نیز کارمندان دورکار و «گیگی» خود استفاده خواهند کرد. واقعیت مجازی تعریف رایج کارمند را تغییر خواهد داد و هم کارمندان حاضر در محیط کار و هم کارمندان گیگی را که از راه دور با شرکت‌ها مشارکت می‌کنند، دربرخواهد گرفت. اقتصاد گیگی همچنان رشد خواهد کرد و شرکت‌ها را مجبور می‌کند از کلیه منابع موجود برای توسعه این حوزه استفاده کنند. واقعیت مجازی در راه رسیدن به این هدف به آنها کمک خواهد کرد

 

2) پوشیدنی‌های نوآورانه

عینک‌های استثنایی شرکت اسنپ که به افراد امکان می‌دهد حدود 10 ثانیه فیلم را ضبط کنند و سپس به اشتراک بگذارند، جان تازه‌ای به دسته‌بندی تکنولوژی‌های پوشیدنی بخشیده است. به گفته گرگوری کندی، مدیر سازمان
Uncharted Minds که کنفرانس و رویدادهای مهم را برگزار می‌کند، «به نظر می‌رسد رویکرد جالب، عجیب و کم‌هزینه اسنپ ترکیبی از ویژگی‌های خاص و شرایط قیمتی را در نظر گرفته که دیگر بازیگران این عرصه در اولین موج تکنولوژی‌های پوشیدنی آن را نادیده گرفتند

 

3) اشیای هوشمند

«اشیای هوشمند» از تلاقی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا (ToI) به وجود آمده و جزو 10 رویداد برتر استراتژیک سال 2017 از سوی موسسه گارتنر قرار گرفته است. طبق اعلام این موسسه، اینترنت اشیای هوشمند فراتر از اجرای مدل‌های برنامه‌ریزی غیرمنعطف رفته و از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره‌برداری می‌کند تا رفتارهای پیشرفته را ترویج دهد و به صورت طبیعی‌تری با محیط و افراد تعامل داشته باشد. با رواج اشیای هوشمند مثل پهپادها، اتومبیل‌های خودران و ابزارهای هوشمند، گارتنر پیش‌بینی تحول از اشیای هوشمند مستقل به سوی مدل اشیای هوشمند مشارکتی را مطرح کرده است. به‌طور مثال، اتومبیل‌های خودران یکی از مخل‌ترین تکنولوژی‌های سال 2016 محسوب می‌شوند که استفاده از آنها در سال 2017 رواج بیشتری خواهد یافت و به تدریج به اتفاقی عادی تبدیل می‌شود. می‌توان گفت آسیا در رقابت برای استفاده از این نوع اتومبیل پیشتاز بوده، به طوری که اولین تاکسی‌های خودران در دنیا، در اوت 2016 در سنگاپور رونمایی شد.

 

4) رونق اقتصاد گیگی

شرکت‌هایی مثل اوبر به این دلیل به محبوبیت و اعتبار دست یافتند که توانستند کاربران را به‌طور مستقیم با هم مرتبط کنند. در مورد اوبر، مثلا رانندگان به‌طور مستقیم با مسافران ارتباط پیدا کردند. در همین زمینه، شرکت‌های دیگری مثل Airbnb پیدا شدند که مالکان خانه‌ها را با توریست‌هایی که به دنبال مکان اقامتی بودند، ارتباط دادند یا شرکت‌هایی که افراد آزادکار را با کارفرماها آشنا کردند. این رویداد در سال 2017 رشد بیشتری خواهد یافت و افراد هر چه بیشتر به این نوع روش انجام کسب‌وکار عادت خواهند کرد. همچنین تمایل به سمت کسب‌وکارهای کوچک که تمرکز خدمات اقتصاد گیگی هستند، بیشتر خواهد شد. تاکنون بخش عمده رشدی که در اقتصاد گیگی حاصل شده حول صنایع بنگاه به مصرف‌کننده (B2C) متمرکز بوده است. این در حالی است که برخی بنگاه‌های حرفه‌ای، به جای تمرکز صرف بر مصرف‌کننده، به کسب‌وکارهای کوچک نیز
روی آورده‌اند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3960

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد