شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ضرورت تقویت روابط عمومیها و استفاده از افراد متخصص در مراکز علمی و دانشگاهی در راستای پیشبرد اهداف مراکز امری مهم است.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، گودرز صادقی در نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه 3 کشور در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه روابط عمومی باید قوی باشد، تصریح کرد: جایگاه روابط عمومی را با جذب نیروهای متخصص در دانشگاه محقق اردبیلی ارتقا دادهایم.
وی با اشاره به اینکه اخبار دانشگاه محقق اردبیلی با حضور نیروهای متخصص با ادبیات درست و طبق علم روزنامه نگاری منتشر می شود، افزود: دانشگاه باید ارگان اطلاع رسانی داشته باشد تا عملکرد ها را منتشر کند تا بتوان از روی آن تاریخ نگاری کرد وگرنه آمار و عملکردها گم می شود.
وی با بیان اینکه روابط عمومی و همکاریهای بین المللی را در دانشگاه ادغام شده است، تصریح کرد: در بحث روابط عمومی قوی ظاهر شدهایم و نشست روابط عمومی دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را هم در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار کردهایم و در راستای همکاریهای بین المللی هم گام های مثبتی برداشته ایم.
صادقی با اشاره به اینکه روابط بین الملل دانشگاه را ساماندهی کرده ایم، ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده برای جذب دانشجوی خارجی هم در برنامههای تبلیغاتی بین المللی حضور خواهیم یافت.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه 3 کشور با بیان اینکه دانشگاههای کشور در 10 منطقه تقسیم بندی شدهاند، گفت: منطقه 3 شامل 12 دانشگاه از استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، غربی و زنجان است.
همتی با اشاره به اینکه تقویت روابط عمومیها، امر مهمی است، اضافه کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه 3 کشور دوره های تخصصی را برگزار می کند.
وی با اشاره به اینکه اگر در روابط عمومی افراد متخصص حضور نداشته باشند، کارها به سختی پیش خواهد رفت، افزود: نیروهای روابط عمومی باید سواد رسانه ای داشته باشند و تغییرات در این حوزه به دلیل تخصصی بودن کار، باید کمتر باشد.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاهها اضافه کرد: برگزاری نشست های شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه 3 کشور تاثیرات زیادی برای تقویت جایگاه روابط عمومی دارد و این نشست ها سبب می شود که از همکاران در استان های دیگر ایده بگیریم.
محمد تقی آل ابراهیم مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه روابط عمومی پیشانی هر سازمانی است، تصریح کرد: ارتقای جایگاه روابط عمومی در حقیقت ارتقای جایگاه دانشگاه است.
وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه ارتقای روابط عمومی جدی بوده و در این راستا قدم های خوبی برداشته است، افزود: انتشار عملکرد دانشگاه و انتقال آن به لایههای مختلف اقشار، تنها یکی از کارهای روابط عمومی است.
آل ابراهیم گفت: دانشگاه محقق اردبیلی به سمت بین المللی شدن حرکت می کند که در این زمینه برگزاری همایشهای بین المللی و عقد تفاهم نامه با دانشگاههای کشورهای دیگر در این راستا است.
احد اقبالی عموقین سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی فرد خلاقی بوده و به دنبال تخصصی سازی و به روز رسانی روابط عمومی می باشد.
وی با بیان اینکه اخبار را باید به مخاطبان برسانیم، اضافه کرد: تعامل سازندهای با تمام واحدهای دانشگاه و حتی سازمان های بیرون از دانشگاه داریم.
|