درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 09:08   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27665صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 26 دی 1395 - 13:53
کارکرد روابط عمومی جشنواره فیلم فجر چیست؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «حاشیه» از جمله آفت های هر رویدادی چه کوچک و چه بزرگ و بویژه جشنواره های فرهنگی وهنری است، و جشنواره فیلم فجر هم هیچگاه از این بلا مصون نبوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «حاشیه» از جمله آفت های هر رویدادی چه کوچک و چه بزرگ و بویژه جشنواره های فرهنگی وهنری است، و جشنواره فیلم فجر هم هیچگاه از این بلا مصون نبوده است.
 

به گزارش ایران اکونومیست؛ جشنواره فیلم فجر که تا چند روز دیگر سی وپنجمین دوره خود را آغاز می کند، در هر دوره فارغ از حاشیه نبوده و گاه این حواشی بدتر از متن ظاهر شده اند.


گرچه مسولیت خلق این حاشیه ها، همواره و در همه دوران ها دامن دبیر «مظلوم» جشنواره فیلم فجر را گرفته، اما نقش و کارکرد روابط عمومی جشنواره را نیز نباید در بروز این حاشیه از نظر دور داشت.


روابط عمومی جشنواره فیلم فجر همواره به عنوان بازوی رسانه ای دبیر جشنواره برای تعامل با اصحاب رسانه و بازتاب دهنده اهداف و رویکردهای این رویداد بزرگ نقش آفرینی کرده اما عملکرد آن نیز دور از آسیب نبوده است.


تمیز و تبعیض میان رسانه، درز برخی اخبار مگوی جشنواره و خام دستی و نداشتن تجربه کافی مسولان روابط عمومی جشنواره از جمله آسیب های روابط عمومی جشنواره فیلم فجر بوده و برای تبیین این موضوع نظر سه منتقد صاحبنظر را جویا شدیم که در پی می آید:

** مدیران روابط جشنواره فیلم فجر نباید منتسب به رسانه‌ای باشند
پیمان شوقی از منتقدان پیشکسوت سینما درباره اهمیت مخفی ماندن اطلاعات جشنواره فیلم فجر گفت: خبر دار شدن برخی افراد از رویدادها و وقایع جشنواره فیلم فجر قبل از موعد، یک نوع آسیب بوده و بداخلاقی محسوب می شود.


وی افزود: همواره اتفاقات قابل توجه و مهم جشنواره فیلم فجر که دارای ویژگی های خاص هستند، زودتر از موعد به دست برخی افراد می رسد که حاکی از نداشتن قواعد درست دست اندرکاران روابط عمومی جشنواره است.


این منتقد و کارشناس سینما با بیان اینکه اسامی برندگان و فیلم های راه یافته به بخش مسابقات از مهمترین رویدادهای خبری جشنواره است، اظهار کرد: اطلاعاتی مانند اسامی برندگان و فیلم های راه یافته به بخش رقابت جشنواره فیلم فجر محرمانه است و اگر این اخبار زودتر از موعد توسط برخی افراد خاص که معمولا دست اندرکاران اجرایی هستند، اطلاع رسانی شود، ضعف مدیریت جشنواره را نشان می دهد.


شوقی تاکید کرد: البته در برخی موارد این شایعات عمدی است و در واقع نوعی گرم کردن تنور به نفع برخی فیلم ها و جریان ها است.


وی درباره این موضوع که نخستین نشست های خبری جشنواره سی و پنجم فیلم فجر با دعوت از تعداد محدودی رسانه برگزار شد، ادامه داد: وظیفه مسوولان برگزاری جشنواره فیلم فجر آن است که معیارهای خود را در مورد دعوت از برخی رسانه ها برای نشست های خبری اعلام کنند.


این منتقد و نویسنده سینما خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حوزه هنر و سینما بیشترین حجم بیننده و شنونده را دارد، مسوولان جشنواره فیلم فجر باید دیدگاه های خود را در مورد دعوت از رسانه ها برای اطلاع رسانی اخبار جشنواره بیان کنند تا تنشی نیز در این باره اتفاق نیافتد.


شوقی با بیان اینکه مسوولان اجرایی جشنواره فیلم فجر دو شغله هستند، گفت: اگر بخواهیم مسئولان جشنواره خود را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم، اعضایی که به عنوان دبیر، مدیر روابط عمومی و غیره برای جشنواره انتخاب می شوند، وابسته به رسانه ای خاص نباشند.


این منتقد و نویسنده سینما افزود: اما مشاهده می کنیم با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر اتفاق دائمی است، مدیریت روابط عمومی جشنواره همواره به دست افرادی که دارای شغل دیگری هستند، محول می شود و این موضوع به خودی خود باعث بروز حاشیه هایی می شود.

** بداخلاقی در فضای کار جشنواره فیلم فجر آسیب‌زا است
طهماسب صلح جو دیگر منتقد و نویسنده پیشکسوت سینما نیز درباره اهمیت مخفی ماندن اطلاعات جشنواره فیلم فجر، گفت: در جشنواره فجر از گذشته شاهد بودیم که برخی از افراد زودتر از اخبار اصلی جشنواره مطلع می شوند و آن را نوعی زرنگی می دانند.


وی افزود: این در حالیست که این گونه رفتارها اخلاقی نیست و نشان دهنده بی نزاکتی در فضای کار جشنواره فیلم فجر است.


صلح‌جو با بیان اینکه همسو و هم جهت بودن دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر یک رسالت خطیر است، اظهار کرد: در برخی موارد نیز مشاهده شده، برگزاری نشست های خبری جشنواره با حضور رسانه های خاص انجام می شود که موجب دلخوری رسانه های دیگر می شود.


این منتقد و نویسنده سینما افزود: البته دلیل این مسئله می تواند فراوانی رسانه ها باشد و اینکه مسوولان اجرایی جشنواره فیلم فجر مشکل جا برای دعوت از همه رسانه ها داشته باشند، اما حداقل این موضوع باید پیشتر عنوان شود.


صلح جو مدیریت در جشنواره فیلم فجر را با اهمیت و مهم دانست و ادامه داد: به نظر من، اشکالی ندارد که مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر یک ژورنالیسم باشد زیرا اخبار جشنواره بازتاب خوب و موثری را میان مخاطبان پیدا می کند اما باید اخلاق و انصاف درباره انتشار خبرها در نظر گرفته شود.

** دعوت های گزینشی صحیح نیست
عزیزالله حاجی مشهدی از دیگر منتقدان پیشکسوت سینما نیز گفت: در همه جشنواره ها از جمله جشنواره فیلم فجر در برخی مقاطع زمانی برای اعلام اسامی هیئت های انتخاب یا داوری فیلم، تشریح سیاستگذاری‌های تازه و تغییرات ایجاد شده در برخی از بخش های جشنواره به طور معمول دبیر یا سخنگو و مدیر روابط عمومی اخبار و اطلاعات لازم را در اختیار رسانه های مختلف قرار می دهد.


وی افزود: راه دیگر انتشار اخبار از طریق دعوت از نمایندگان رسانه های گروهی (روزنامه ها، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری ها و برخی پایگاه های تخصصی سینمایی فعال در فضاهای مجازی) در قالب یک نشست اختصاصی است که اطلاعات درست و دست اول را در اختیار آنها می گذارد.


این منتقد و نویسنده پیشکسوت سینما تاکید کرد: رعایت دقیق این موضوع، بی تردید از انتشار اخبار نادرست و بسیاری از حاشیه سازی‌ها پیشگیری خواهد کرد و شرایط اطمینان بخشی در فضای جشنواره ایجاد می شود.


حاجی مشهدی ادامه داد: کاری که در دوره های مختلف این جشنواره نیز کم وبیش رعایت شده و اگر حاشیه سازی هایی در مورد برخی فیلم ها بویژه در خصوص فیلم های بازمانده از حضور در بخش مسابقه جشنواره، شکل می گیرد به طور طبیعی از سوی دست اندرکاران تولید فیلم های مورد نظر یا اعضای همکار گروه تولید فیلم های راه نیافته به بخش مسابقه به وجود می آید که در نگاه کلی، امری عادی و طبیعی به نظر می رسد و از چنین پدیده ای نباید به عنوان یک نابهنجاری در فضای خبررسانی یاد کرد.


وی تصریح کرد: البته برای دور بودن از فضای تنش زا در این باره، با اتخاذ تدابیری هوشمندانه و دور اندیشانه می توان حتی در پایگاه رسمی جشنواره نیز به طور کامل یک نامه سرگشاده یا یک یادداشت گلایه آمیزمربوط به یک تهیه کننده یا کارگردان را منتشر و به طور رسمی نیز در حد لازم برای هریک از این گلایه ها نیز پاسخی مناسب تهیه کرد.


این منتقد و نویسنده پیشکسوت سینمایی ادامه داد: یکی از مواردی که گاه نیز باعث بروز تنش های ناخواسته از سوی دست اندرکاران برخی از فیلم ها می شود، دعوت گزینشی از نمایندگان برخی رسانه ها و نادیده گرفتن نمایندگان بعضی از رسانه های دیگر از سوی جشنواره است که معنایی ج زاعمال برخوردهای دوگانه با رسانه های مختلف را به ذهن نمی آورد.


حاجی مشهدی خاطرنشان کرد: رعایت دور اندیشی ها و تدابیر مناسب از سوی دبیر جشنواره می تواند در رفع این گونه تنش ها بسیار کارساز و اثر گذار باشد.


وی درباره انتخاب مدیر روابط عمومی جشنواره نیز گفت: انتخاب مدیر روابط عمومی رویداد مهمی چون جشنواره فیلم فجر، به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی - هنری آن هم در سطحی ملی، باید با هدف رعایت بی طرفی و عدم وابستگی به رسانه ای خاص و برکنار ماندن از جانبداری های ناخواسته از یک رسانه یا طیف خاصی از رسانه ها انجام شود.


به گفته حاجی مشهدی، بهتر است دبیر جشنواره فردی را انتخاب کند که چهره ای مستقل و غیر وابسته به شمار آید و به همه رسانه ها نگاهی یکسان و مهرآمیز داشته باشد، تنها در این صورت است که می توان از حاشیه سازی های بی شماری در جریان برگزاری جشنواره یا قبل و بعد از آن به آسانی پیشگیری کرد.


به نظر می رسد آنچه از نظر این صاحبنظران می توان دریافت اینکه مسئولان جشنواره باید با توجه و دقت مناسب نسبت به انتخاب مدیران جشنواره و نگاه یکسان به رسانه ها از هر گونه تمایز میان اهالی رسانه جلوگیری کنند.


هر چند تا آغاز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر چند روزی نمانده و تا به حال نیز اخبار جشنواره با حواشی همراه بوده اما امیدواریم با درایت بیشتر مدیران جشنواره تا آغاز این رویداد هنری دیگر شاهد اتفاقات اینچنینی نباشیم.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد