درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:31   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27655صفحه نخست » یکشنبه، 26 دی 1395 - 12:45
رواج شیوه‌های جدید یادگیری و کسب درآمد
انقلابی به نام آموزش آنلاین
وقتی آموزش از همراهی با تکنولوژی باز می‌ماند، نتیجه نابرابری است. بدون مهارت‌های کاربردی و با وجود ورود فناوری‌های مختلف، کارمندان اگر به قدر کافی این مهارت‌ها را نداشته باشند از فضای رایج جامعه جا می‌مانند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، وقتی آموزش از همراهی با تکنولوژی باز می‌ماند، نتیجه نابرابری است. بدون مهارت‌های کاربردی و با وجود ورود فناوری‌های مختلف، کارمندان اگر به قدر کافی این مهارت‌ها را نداشته باشند از فضای رایج جامعه جا می‌مانند. این دیدگاه بنیادی است که اصلاح‌طلبان در دوره انقلاب صنعتی داشتند که به ایجاد مراکز آموزشی با بودجه دولتی منجر شد. بعدها اتوماسیون در کارخانه‌ها و دفاتر کاری، چهارمین موج ایجادشده از سوی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بود. ترکیبی از آموزش و نوآوری در طول دهه‌ها توسعه و گسترش یافت تا در نهایت به موفقیت‌های چشمگیری منجر شد.

 

امروزه روباتیک و هوش مصنوعی نیاز به یک انقلاب آموزشی دیگر دارند. در این زمان اگرچه زندگی کاری بسیار طولانی و آنقدر سریع رو به تغییر است که به راه‌اندازی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مختلف منجر شده، اما این کافی نیست. مردم باید علاوه بر این، امکان به‌دست آوردن مهارت‌های جدید در طول دوره‌های کاری‌شان را هم داشته باشند. متاسفانه همان‌طور که کارشناسان تایید می‌کنند، یادگیری مادام‌العمر که امروزه وجود دارد بیشتر از دستاوردهای مهم و برجسته سود می‌برد، بنابراین احتمالا این روند ادامه پیدا می‌کند تا شدت نابرابری بیشتر شود به جای آنکه کاهش یابد. اگر اقتصادهای قرن بیست و یکم قانون‌گذارانی از طبقه تحصیلکرده تربیت نکرده‌اند، باید به سرعت روی شیوه‌های کمک به شهروندان‌شان برای کسب درآمد کار کنند. این در حالی است که این اتفاق تنها هدفی کوتاه مدت برای آنهاست و این اقتصادها باید برای آینده‌ای بهتر با حضور افراد تحصیلکرده و کارآزموده با نوآوری‌های جدید برنامه‌ریزی کنند.

 

همراهی تکنولوژی و آموزش

مدل سنتی و کلاسیک آموزش (شروع توفانی و رشد تدریجی با آموزش در محل کار) در حال از بین رفتن است. یکی از دلایل آن نیاز به مهارت‌های جدید و به‌طور مداوم در حال به‌روزرسانی است. نیاز صنعت ساخت و تولید به سرعت به کار فکری بیشتر می‌شود تا کار دستی. سهم نیروهای کار آمریکایی استخدام شده در کارهای دفتری رایج از5/ 25 درصد در سال 1996 به 21 درصد در سال 2015 کاهش یافته است. شغل ثابت و تک‌کاره به تدریج به فراموشی سپرده می‌شودترغیب افراد به مراحل بالاتر آموزش رسمی در ابتدای زندگی‌شان تنها راه پیروزی و رسیدن به موفقیت نیست. تنها 16 درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که یک مدرک دانشگاهی با دوره تحصیلی چهار ساله، دانشجویان را برای تصاحب یک شغل خوب آماده می‌کند. اگرچه آموزش حرفه‌ای تضمین می‌کند که افراد دانش آموخته به سرعت جذب بازار کار می‌‌شوند،‌اما آنهایی که آموزش‌های تخصصی و خاص دیده‌اند بیشتر تمایل دارند که از کار کنار بکشند تا آنهایی که آموزش‌های عمومی دیده‌اند.

شاید دلیل این موضوع آن باشد که افرادی با تخصص‌های خاص و حرفه‌ای اغلب کمتر سازگار و انعطاف‌پذیر هستند. بسیاری معتقدند که آموزش در حین کار به همین دلیل این روزها مورد توجه قرار گرفته است. در مقابل اما در آمریکا و بریتانیا دوره‌های آموزش حین کار در طول دو دهه اخیر تا حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که خوداشتغالی به سرعت رو به افزایش است و به این ترتیب افراد بیشتری را برای پذیرش مسوولیت مهارت‌های شخصی خودشان آماده می‌کند. دنبال کردن دوره‌های آموزشی رسمی و رایج در طول زندگی می‌تواند یک انتخاب باشد، اما این کار هزینه‌بر است و اغلب دانشگاه‌ها بیشتر به جذب دانشجویان جوان‌تر تمایل دارند.  بازار کار در حال تجربه تغییرات اساسی برای همراهی با تکنولوژی و نوآوری‌های تازه است تا به این ترتیب، امکان یادگیری و کسب درآمد با راه‌ها و روش‌های جدید را برای کارمندان فراهم بیاورد.

با این اوصاف است که شیوه‌های آموزش هم به تدریج در حال تغییر و تحولات مهم و چشمگیری هستند. درست به همین دلیل هم هست که این روزها شاهد راه‌اندازی و شکل‌گیری استارت‌آپ‌های آموزش آنلاین و مجازی مختلفی در سراسر دنیا هستیم که با افزایش مهارت و تخصص‌های فردی، سطح کیفی کار کارمندان را هم بالا می‌برند. حالا وب‌سایت‌ها و مراکز مختلفی به ارائه دوره‌های آموزش مجازی و از راه دور متنوعی می‌پردازند که با نوآوری‌های متفاوت صوتی و تصویری مفاهیم جدید را به افراد آموزش می‌دهند؛ شیوه‌ای موثرتر که به افزایش بازده کاری افراد منجر می‌شود. جالب اینکه بسیاری از این مدارس و مراکز آموزش مجازی دور‌ه‌های آموزشی را به‌صورت رایگان یا با هزینه‌های بسیار کم برگزار می‌کنند تا به این ترتیب افراد مختلف از سراسر دنیا بتوانند به آموزش، دسترسی داشته باشند. حالا دانشگاه‌ها با امکان ارائه مدارک آنلاین، روند ارتقا سطح دانش و تحصیلات تکمیلی را برای افراد راحت‌تر کرده‌ا‌ند. به این ترتیب می‌توان گفت با تلفیق مفید آموزش و تکنولوژی‌های نوین، شیوه جدیدی از یادگیری ایجاد شده است که در آن افراد می‌توانند در مدتی نه چندان طولانی و به راحتی در دوره‌های آموزشی مختلف و مورد علاقه‌شان شرکت کنند و مدارک معتبر بگیرند.

چنین تلاش‌هایی نشان می‌دهد که چطور می‌توان آموزش را به عمق کار آورد. در واقع آموزش‌های آنلاین و مجازی مرزهای مختلفی مانند سن و مکان را از بین می‌برند و به این ترتیب دسترسی همه افراد را به آموزش فراهم می‌کنند. جالب است بدانید که بر اساس بررسی‌های انجام شده در این زمینه، حدود 80 درصد از شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزش آنلاین و مجازی یک مدرک دانشگاهی معتبر دارند و برای ارتقای دانش یا یادگیری مفاهیم کاربردی جدید به این مراکز مراجعه می‌کنند. با این همه اما آموزش آنلاین تا حد زیادی به سواد و دانش IT وابسته است؛ به این معنا که افراد علاقه‌مند و شرکت‌کننده در دوره‌های آموزش آنلاین و مجازی باید سطح ابتدایی دانش IT را برای کار با ابزارهای مختلف داشته باشند. این در حالی است که براساس گزارش سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD) یک نفر از هر چهار فرد بزرگسال در جهان هیچ تجربه‌ای از کار با کامپیوتر ندارد یا این تجربه بسیار محدود و کم است. این در حالی است که بسیاری از این افراد هم به واسطه حضور در فضاهای کاری مبتنی بر فناوری‌های نوین توانسته‌اند تجربه‌ای هرچند کم و کمرنگ از کار با کامپیوتر و اینترنت داشته باشند.

 

آموزش برای همه شهروندان

اگر راه‌های جدید آموزش به کمک افراد مختلف می‌روند، قانون‌گذاران باید به دنبال اهداف اساسی و مهم‌تر در این حوزه باشند. از آنجایی که آموزش یک عرف عمومی برای افرادی است که به حضور در اجتماع علاقه دارند،‌ دولت‌ها نقش حیاتی و مهمی در ارتقا و توسعه آن دارند. نقش دولت‌ها تنها با افزایش بودجه تخصیص یافته تعریف نشده، بلکه با صرف هوشمندانه هزینه و بودجه مترادف است. آموزش مادام‌العمر در مدرسه آغاز می‌شود. به‌عنوان یک قانون، آموزش نباید تنها روی بخش حرفه‌ای و عملی متمرکز شود. برنامه‌های تحصیلی باید به کودکان شیوه مطالعه و فکر کردن را یاد بدهند. تمرکز روی شیوه‌های فراشناختی می‌تواند به آنها برای انتخاب و یادگیری مهارت‌های مهم کاربردی در زندگی آینده‌شان کمک زیادی بکند.  با این همه اما بزرگ‌ترین تغییر ایجاد دسترسی مداوم و راحت به آموزش برای همه بزرگسالان است. یک راه ارائه کوپن‌های تخفیف برای دوره‌های آموزشی است. کشور سنگاپور چنین شیوه‌ای را با عنوان «حساب‌های آموزشی فردی» انجام می‌دهد. در این طرح به هر فرد بالای 25 سال کمک هزینه لازم برای شرکت در دوره‌های آموزشی 500 مرکز آموزش آنلاین و نجاری داده می‌شود. به این ترتیب هر شهروند با شرایط مالی نه چندان مناسب هم می‌تواند به آموزش دسترسی داشته باشد. با این اوصاف بخش آموزش وارد مرحله جدیدی شده که در واقع انقلابی تکنولوژیک است و می‌تواند مقدمه‌ای برای اتفاقات مهم در این بخش باشد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3957

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد