شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اشتباهات روابط عمومی بطور روزانه اتفاق می افتد. چشم انداز رسانه ای دیجیتال که با سرعت در حال تغییر است، باعث می شود که این اشتباهات به راحتی تبدیل به یک ویروس شوند. چه این اشتباه یک توئیت با قضاوت سئوال برانگیز باشد یا یک سخنگوی بزرگ و تأثیرگذار با یک بیماری واگیر در شرکت، بحران روابط عمومی در مقیاس های مختلف وجود دارد و در تمام صنایع دیده می شود. در حالی که اشتباهات زیادی در روابط عمومی ها در سال 2016 رخ داده، من سه مورد مهم که فکر می کنم ارزش گفتگو را دارد بیان می کنم:
دونالد ترامپ
دونالد ترامپ، از کجا باید شروع کنم؟ مردی که سال 2015 را با اعلام اینکه می خواهد «یک دیوار بزرگ بزرگ در مرز مکزیک بسازد» به پایان رساند و سال 2016 را با توهین به بیش از 16 میلیون بیننده آغاز کرد زمانی که او شایعات را در مناظره های جمهوری خواهان بیان نمود. او یک هیولای روابط عمومی در حال راه رفتن است که هنوز به نوعی مدیریت کرده است که سود خودش را افزایش بدهد. در حالی که برخی معتقدند شخصیت بزرگ کاریکاتوری او در واقع یک استراتژی زیرکانه در روابط عمومی است، من مخالفم. (و این لیست من است. بنابراین ....)
من قصد ندارم که تمام لحظات قابل توجه او در سال 2016 را بیان کنم: نظرات گمراه کننده در کره شمالی، نظرات متناقض در مورد سقط جنین، زمانی که 20 سال پیش او هویت روزنامه نگاری خودش را جعل کرد تا در مورد زندگی عشقی اش غلو کند. من قصد ندارم که بگویم چهره او همانند یک پرتقال کپک زده است، یا اینکه موهایش، بطور تکان دهنده ای، اهانت آمیزترین مورد درباره اوست. من فقط می خواهم به شما بگویم که در گوگل او را سرچ کنید و یکی از بیانات نامربوط سیاسی، نفرت انگیز یا ضد زن او در 48 ساعت انتخاب کرده و به این لیست بیفزائید.
ناکامی های فتوشاپ کردن
روند بیش از حد فتوشاپ کردن باید متوقف شود. اکنون سال 2016 است و مثبت اندیشی در مورد فیزیک و وضعیت جسمی باید مورد استقبال قرار بگیرد. تمیز کردن یک تصویر یک موضوع است اما تغییر آن، تا حدی که موضوع اصلی دیگر تشخیص داده نشود و یا تغییر 4 سایز اندازه عبور از خطوط مسئولیت اجتماعی است. گناه انتشارات در مورد اغراق بیش از حد و تیترهایی با سایزهای خیلی بزرگ مورد سرزنش عموم است و همینطور خود موضوعات، و این یکی از ساده ترین فاجعه های روابط عمومی است که باید از آن اجتناب کرد.
مجلات معمولا زمان سه ماهه ای دارند و عکس ها با دقت برای روز انتشار انتخاب می شوند. انتخاب عمومی یک عکس که بیش از حد از فتوشاپ در آن استفاده شده است، امکان دارد که به وسیله مردم پس زده شود.
Kerry Washington، اخیرأ گفت که تغییر تصویر جلد AdWeek او را ناراحت کرده و «پژواک آن دختر بچه که فکر می کند من کافی نبودم. »
Meghan Trainor به تغییرات دیجیتال انجام گرفته روی بدن او در ویدئوی موسیقی “Me Too” با گفتن«این توهین آمیز است» ، اشاره نمود و Amy Schumer مجله blasted Glamour magazine را به این دلیل که به او لقب “plus-sized.” داده، مورد نکوهش قرار داد. انتشارات لازم است که حرکت به سمت دید مثبت نسبت به بدن را توسعه و تشویق کنند و اگر آنها به فوتوشاپ کردن های بیش از حد ادامه دهند به نظر قدیمی و صوری خواهد آمد.
سیاست Chipotle در روابط عمومی
«»در سال 2015، شیوه باکتری E. coli، تأثیر شدیدی روی Chipotle گذاشت، هم از لحاظ مالی و هم تصویر عمومی، قیمت سهام افت کرد و فروش کاهش یافت. به نظر می رسید که سال 2016 فرصتی برای شروع و ساخت دوباره در سال جدید است، در حالی که Chipotle هنوز در حال مبارزه است. بعد از مواجهه با نظارت عمومی سال 2013، Chipotle اکنون شاهد اخراج کارمندان در سال 2016 است. در ماه مارس، یک قاضی حکم داد که سیاست رسانه های اجتماعی Chipotle برخلاف قوانین کار فدرال است. Kennedy بعد از نقض سیاست رسانه های اجتماعی اخراج شد که عبارات «بی اعتبار کردن، اشتباه» را ممنوع می کرد زمانی که او را در مورد کمبود ساعات استراحت کارکنان در Chipotle معترض بود.
Chipotle دادخواهی را از دست داد و دستور داده شد که برخی مدارک در مورد اینکه سیاست های کارمندی، به ویژه، قوانین رسانه های اجتماعی غیره قانونی هستند، ارسال شود. Chipotle باید مواظب باشد و تمام جنبه های تجارت، به ویژه روابط کارمندان، طی این دوره حساس که می خواهند تصویر عمومی را بازسازی و اعتماد را برگردانند، توجه داشته باشند.
حکم مهم است چرا که نشان دهنده مرحله مهمی برای دفاع از حقوق رسانه های اجتماعی تا کارگرانی که معترض به حقوق و شرایط کار هستند می باشد.
در زمانی که شما در حال مطالعه این مطلب هستید احتمالا یک بحران PR رخ می دهد و آنها برای تأثیرگذاری بر بهترین شرکت ها ادامه می دهند چرا که اشتباه رخ می دهد و شما نمی توانید برای تمام سناریوهای ممکن آماده باشید. به این دلیل است که داشتن طرح و برنامه ریزی جامع برای بحران روابط عمومی لازم است و شامل روند طرح ریزی کلی با جزئیات برای گام های بعدی است زمانی که مسائل مطرح می شوند. دونالد درامپف نباشید؛ روابط عمومی تان را دوباره قوی کنید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|