درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 مهر 1396 - 14:15   

قارّه سبز و استاندارد زندگی

  قارّه سبز و استاندارد زندگی


ادامه ادامه مطلب یک

جلسه تودیع و معارفه مدیریت روابط عمومی شهرداری اصفهان

  جلسه تودیع و معارفه مدیریت روابط عمومی شهرداری اصفهان


ادامه ادامه مطلب دو

سوگیری شدید رسانه را می کشد

  سوگیری شدید رسانه را می کشد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان

  انتصاب مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  "من خودم بلدم حرف بزنم"! ..."روابط عمومی وزیر یا رییس تان نباشید"!
  اطلاعیه موسسه ملل درخصوص تعاونی وحدت
  تاریخچه موسسه اعتباری ملل
  ثبت نام چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی آغاز ‌شد
  بازاریابی پیامکی
  شهردار تهران: نشریات زیان‌ده شهرداری تعطیل می‌شوند
  فناوری دارد مهم ترین داشته انسان را نابود می کند
  چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت رسانه
  استراتژی ها و چگونگی تبلیغات و فعالیت های روابط عمومی در صنعت فولاد
  سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان: تعامل میان روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها ازاهمیت ویژه‌ای برخوردار است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27614صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 22 دی 1395 - 11:58
ایده های بزرگ برای کپی رایتینگ / بهانه های مشتریان را جدی بگیرید
اگر تا به حال به عنوان فروشنده با مشتریان سروکار داشته اید،
اگر تا به حال به عنوان فروشنده با مشتریان سروکار داشته اید، شما تجربه ای را در اختیار دارید که بسیاری از بازاریاب ها و صاحبان کسب وکار از آن محروم هستند. این تجربه به طور کلی راهکاری فراتر از فروش محصولات به مشتری را به شما عرضه کرده است. در واقع آنچه فروشندگان نسبت به آن آگاه هستند، اهمیت جلوگیری از تاثیرگذاری عواملی است که می تواند مشتریان تان را از ارائه پاسخ مثبت نسبت به پیشنهاد فروش شما منصرف سازد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اگر تا به حال به عنوان فروشنده با مشتریان سروکار داشته اید، شما تجربه ای را در اختیار دارید که بسیاری از بازاریاب ها و صاحبان کسب وکار از آن محروم هستند. این تجربه به طور کلی راهکاری فراتر از فروش محصولات به مشتری را به شما عرضه کرده است. در واقع آنچه فروشندگان نسبت به آن آگاه هستند، اهمیت جلوگیری از تاثیرگذاری عواملی است که می تواند مشتریان تان را از ارائه پاسخ مثبت نسبت به پیشنهاد فروش شما منصرف سازد.

هنگامی که قصد طراحی یک آگهی تبلیغاتی را دارید، صرف نظر از اینکه آن آگهی به صورت آنلاین، ایمیل یا بروشور به دست مشتری می رسد، باید برنامه ای فراتر از فروش محصول تان به مخاطب داشته باشید. دلیل این امر احتمال عدم باور، اعتماد و در نهایت خرید مشتری از شماست. به همین دلیل لازم است تا فهرستی از عواملی را که توان تاثیرگذاری روی انگیزه خرید مشتریان دارد تهیه کرده و تلاش کنید تا از شکست در فروش محصولات تان جلوگیری کنید.

گام بعدی در راستای موفقیت در فروش حضوری، پاسخ به عوامل تاثیرگذار فهرست تان است. در واقع این عوامل اغلب به صورت سوالات رایج مشتریان بروز کرده و آنان را از خرید منصرف می سازد. در ادامه به بررسی سه مورد از رایج ترین سوالات مشتریان به همراه راهکارهای ارائه پاسخ مناسب به آنها خواهیم پرداخت.

ایده

ایده این بخش براساس شیوه عملکرد برترین آژانس های تبلیغاتی مستقیم نوشته شده است. این آژانس ها به خوبی از ماهیت تبلیغات و فروش مستقیم آگاه  هستند و به تبع آن زمان زیادی را صرف یافتن پاسخ های صحیح به سوالات مشتریان می کنند. نکته طلایی در فروش مستقیم، ارائه پاسخ مناسب به پرسش های مشتریان است. در غیر این صورت به آسانی مخاطب و مشتری احتمالی خود را از دست خواهید داد.

- ایراد شماره 1: «این محصول قیمت بسیار بالایی دارد.»

همه آنچه در مورد قیمت کالا در کنفرانس های مختلف یادگرفته اید را کنار گذارید. در واقع علت اصلی اینکه مشتریان نسبت به کالای شما علاقه نشان نمی دهند، عاملی به غیر از قیمت است. بهانه قیمت گزاف به طور معمول به عنوان یک پاسخ آسان از جانب افراد بیان می شود تا از خرید کالای پیشنهادی شانه خالی کنند. در اینجا علت اصلی عدم استقبال افراد از کالای شما اهمیتی ندارد. فعالیتی که شما در راستای غلبه بر ایراد شماره یک باید انجام دهید، بیان ویژگی های محصول تان است.

همچنین اثبات این نکته که با خرید محصول شما افراد چقدر در هزینه شان صرفه جویی خواهند کرد نیز می تواند تاثیرگذار باشد. به این دو راهکار معرفی محصول به عنوان یک کالای بادوام را نیز اضافه کنید. در صورت استفاده درست از راه حل اخیر، در نظر مخاطب خرید محصول شما نوعی سرمایه گذاری بلند مدت جلوه خواهد کرد.

- ایراد شماره 2: «بهتر است با دیگران در مورد خرید محصول تان مشورت کنم.»

مشورت با دیگران نیز یکی دیگر از راه های طفره رفتن افراد در ارائه پاسخ صریح به شماست. توجه داشته باشید که اگر محصول شما نظر مخاطب را جلب کند، دیگر نیازی به مشورت و تعلل باقی نخواهد ماند. در همین راستا، پیشنهاد من تاکید روی اهمیت زمان است. در هر صورت زمان از ابتدا نیز ارزش بیشتری دارد.

به وسیله نشان دادن امکاناتی که مشتری با تاخیر در خرید محصول تان از دست خواهد داد، به آسانی می توانید وی را تحت فشار قرار داده و به هدف خود دست پیدا کنید. استفاده از شیوه قدیمی دانش آموزان دستفروش نیز می تواند موثر باشد. معنی جمله اخیر این است که در صورت مشاهده تردید مشتری، روی محدودیت کالا یا زمان تخفیف ویژه آن تاکید کنید. همچنین استفاده از عبارت جنجالی «نمی دانستم همسر شما تصمیمات مهم تان را می گیرد» نیز محرکی عالی اما خطرناک است.

- ایراد شماره 3: «من واقعا مطمئن نیستم که به محصول شما نیاز داشته باشم.»

این پاسخ بیشتر شبیه یک شوخی است. همه افراد، در صورت مشاهده تبلیغات صحیح، به بیهوده ترین کالاها نیز نیاز پیدا خواهند کرد. اگر با چنین پاسخی مواجه شدید، خبر بد این است که باید اندکی فعالیت اضافی انجام دهید. آیا در تبلیغ خود به تک تک ویژگی های محصول تان اشاره کرده اید؟ اگر جواب تان منفی است، راه درازی در پیش خواهید داشت. سعی کنید در تبلیغ و مواجهه مستقیم با مشتری به ویژگی های ارزشمند کالای تان اشاره کنید. توجه داشته باشد تا مخاطب قانع نشده است حق ندارید دست از تلاش بردارید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- تمامی دلایلی که ممکن است مشتریان را به ارائه پاسخ منفی به شما ترغیب کند بررسی کنید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3955

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ثبت نام چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی آغاز ‌شد


  گزارش برگزاری چهارمین همایش سراسری روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات


  مدیریت پاسخگویی در روابط عمومی


  جلسه تودیع و معارفه مدیریت روابط عمومی شهرداری اصفهان


  استراتژی ها و چگونگی تبلیغات و فعالیت های روابط عمومی در صنعت فولاد


  ویدیو/ انتقاد وزیر ارتباطات از مجیزگویی و چاپلوسی روابط عمومی ها


  سوگیری شدید رسانه را می کشد


  انتصاب مسئول جدید اداره روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد


  فناوری دارد مهم ترین داشته انسان را نابود می کند


  شهردار تهران: نشریات زیان‌ده شهرداری تعطیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی "چگونگی توسعه خلاقیت های کارآمد در روابط عمومی" اعلام شد