درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 مرداد 1396 - 18:26   

اعتیاد به تلفن هوشمند، معضل اجتماعی دیگر

  اعتیاد به تلفن هوشمند، معضل اجتماعی دیگر


ادامه ادامه مطلب یک

قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی

  قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی


ادامه ادامه مطلب دو

هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ

  هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد

  مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  صرفه جویی ماهانه یک میلیارد تومان با راه اندازی اتوماسیون اداری بانک ملی ایران
  توسعه حضور بانک ملی ایران در عراق
  پیام تبریک مدیرعامل بانک ملی ایران به وزیر امور اقتصادی و دارایی
  نتایج یک تحقیق نشان داد: دیدگاه و روش رفتار انسان از هوش او مهم تر است
  شیائومی و گوگل موبایل می‌سازند
  پیش‌بینی حذف قریب‌الوقوع مراکز مخابراتی
  احراز هویت کسب وکارهای آنلاین
  ضربه‌گیری راهبردی و مدیریت تکانه استراتژیک در تغییر کابینه
  هوش مصنوعی و آینده رقابت در فروش
  حلقه مفقوده توسعه رهبری سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27605صفحه نخست » روابط عمومی و زنانسه شنبه، 21 دی 1395 - 16:59
بانوان و کار در روابط عمومی فن آوری
بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که حدود 65 درصد از کل متخصصین روابط عمومی را بانوان تشکیل می دهند، و به نظر می رسد این تعداد حتی زمانی که شما به طور خاص به تفکیک روابط عمومی در فن آوری می پردازید نیز بالا باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ما اغلب در مورد شکاف جنسیتی در Silicon Valley – جایی که تعداد کمی مهندس کامپیوتر و بنیانگذار زن در آن وجود دارد - صحبت می کنیم، اما حوزه ای در این منطقه وجود دارد که زنان بر آن سلطه دارند: روابط عمومی.


بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که حدود 65 درصد از کل متخصصین روابط عمومی را بانوان تشکیل می دهند، و به نظر می رسد این تعداد حتی زمانی که شما به طور خاص به تفکیک روابط عمومی در فن آوری می پردازید نیز بالا باشد. طبق گفته برخی، زمانی که با افراد مطبوعاتی در شرکت های فن آوری برخورد می کنم، آن ها اکثرا زن هستند. در اکثریت قریب به اتفاق موارد، این زنان مبلغین فروش استارت‌آپ هایی هستند که توسط مردان تاسیس شده و تحت سلطه آن ها قرار دارد.


پس از یک بحث فعال با کارکنان Motherboard، مشخص شد که من تنها کسی نبودم که متوجه این مسئله شده ام. تصمیم گرفتم یک آزمایش کوچک انجام دهم. من به فستیوال SXSW Interactive در اوایل ماه مارس (یک Super Bowl برای استارت‌آپ های فن آوری و برای مسئولین روابط عمومی که نماینده آن ها بودند) رفتم. من تمام ایمیل هایی که از مسئولین روابط عمومی در مدت 10 روز اول ماه مارس، از چند روز قبل از ورودم به فستیوال تا چند روز پس از ترک آن، دریافت کرده بودم را بررسی کردم. 127 ایمیل از مسئولین روابط عمومی خانم، و تنها 48 ایمیل از مسئولین روابط عمومی مرد دریافت نموده بودم.


من به صورت روزانه با متخصصان روابط عمومی برخورد دارم، اما به ندرت در مورد این مسئله فکر کردم که شغل آن ها در پشت صحنه واقعا مستلزم چه چیزی است. پس از آن که شروع به فکر کردن در مورد آن نمودم، از برخی مسائل شگفت زده شدم، از جمله در مورد متخصصین روابط عمومی به اصطلاح "یقه صورتی". و بنابراین، من با برخی از بانوان متخصص در این زمینه تماس گرفتم و با آن ها در مورد شغلشان صحبت کردم.


تعمیم این تجربه به کل متخصصین غیر ممکن است، اما من به سرعت متوجه شدم که، برای بسیاری از بانوان، کار در روابط عمومی فن آوری، راهی برای ورود به فن آوری می باشد- اگر شما در استارت‌آپ کوچک کار می کنید، مطمئنا وظایف مختلفی در آن جا دارید، و در شرکت هایی با بنیانگذاران هوشمند، آن ها در تصمیمات مهم شرکت درگیر بوده و فرصت بالا رفتن از نردبان را خواهند داشت.


البته، چالش های بسیاری نیز در این راه وجود دارد، که بانوانی که با من صحبت کردند خیلی بهتر از من می توانند این چالش ها را بیان نمایند. مثل همیشه، برای گوش دادن به Radio Motherboard از همگی شما تشکر می کنم.
 

منبع: سایت همایش زن و روابط عمومی

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پنج راهکار روابط عمومی دیجیتال


  سرفصل های کارگاه آموزشی مدیریت استراتژیک روابط عمومی اعلام شد


  خدمات مشتری یا تجربه مشتری؟


  آخرین برگ دفتر شورای چهارم، به «روابط عمومی» رسید


  تفاوت بین بازاریابی و روابط عمومی


  رهبران سازمانی چگونه خود را با عدم اطمینان وفق دهند


  اعطای تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی به شرکت فولاد مبارکه


  مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد


  معرفی ۵ کتاب برتر در حوزه‌ بازاریابی و کسب‌وکار


  نتایج یک تحقیق نشان داد: دیدگاه و روش رفتار انسان از هوش او مهم تر است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی مدیریت استراتژیک روابط عمومی اعلام شد