درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 2 تیر 1396 - 06:20   

آقای روزنامه نگاری آنلاین ایران 60 ساله شد

  آقای روزنامه نگاری آنلاین ایران 60 ساله شد


ادامه ادامه مطلب یک

مرکز روابط عمومی USC Annenberg

  مرکز روابط عمومی USC Annenberg


ادامه ادامه مطلب دو

دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg

  دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg


ادامه ادامه مطلب سه

امکان تبلیغات بیش‌تر در فیس‌بوک برای سازمان‌های خبری

  امکان تبلیغات بیش‌تر در فیس‌بوک برای سازمان‌های خبری


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg
  مرکز روابط عمومی USC Annenberg
  آقای روزنامه نگاری آنلاین ایران 60 ساله شد
  قوی‌ترین رایانه اپل از راه می‌رسد
  آمارهای باورنکردنی از 60 ثانیه اینترنت
  برگ برنده مدیریت روابط عمومی
  تقویم روز ارتباطات/ ژورنال نویسی در ایران
  نقش روابط عمومی در مدیریت تصویر آنلاین سازمان
  اصول و فنون مصاحبه
  انجمن روابط عمومی امریکا: پیشرفت در تخصص، پیشرفت در متخصصان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27605صفحه نخست » روابط عمومی و زنانسه شنبه، 21 دی 1395 - 16:59
بانوان و کار در روابط عمومی فن آوری
بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که حدود 65 درصد از کل متخصصین روابط عمومی را بانوان تشکیل می دهند، و به نظر می رسد این تعداد حتی زمانی که شما به طور خاص به تفکیک روابط عمومی در فن آوری می پردازید نیز بالا باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ما اغلب در مورد شکاف جنسیتی در Silicon Valley – جایی که تعداد کمی مهندس کامپیوتر و بنیانگذار زن در آن وجود دارد - صحبت می کنیم، اما حوزه ای در این منطقه وجود دارد که زنان بر آن سلطه دارند: روابط عمومی.


بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که حدود 65 درصد از کل متخصصین روابط عمومی را بانوان تشکیل می دهند، و به نظر می رسد این تعداد حتی زمانی که شما به طور خاص به تفکیک روابط عمومی در فن آوری می پردازید نیز بالا باشد. طبق گفته برخی، زمانی که با افراد مطبوعاتی در شرکت های فن آوری برخورد می کنم، آن ها اکثرا زن هستند. در اکثریت قریب به اتفاق موارد، این زنان مبلغین فروش استارت‌آپ هایی هستند که توسط مردان تاسیس شده و تحت سلطه آن ها قرار دارد.


پس از یک بحث فعال با کارکنان Motherboard، مشخص شد که من تنها کسی نبودم که متوجه این مسئله شده ام. تصمیم گرفتم یک آزمایش کوچک انجام دهم. من به فستیوال SXSW Interactive در اوایل ماه مارس (یک Super Bowl برای استارت‌آپ های فن آوری و برای مسئولین روابط عمومی که نماینده آن ها بودند) رفتم. من تمام ایمیل هایی که از مسئولین روابط عمومی در مدت 10 روز اول ماه مارس، از چند روز قبل از ورودم به فستیوال تا چند روز پس از ترک آن، دریافت کرده بودم را بررسی کردم. 127 ایمیل از مسئولین روابط عمومی خانم، و تنها 48 ایمیل از مسئولین روابط عمومی مرد دریافت نموده بودم.


من به صورت روزانه با متخصصان روابط عمومی برخورد دارم، اما به ندرت در مورد این مسئله فکر کردم که شغل آن ها در پشت صحنه واقعا مستلزم چه چیزی است. پس از آن که شروع به فکر کردن در مورد آن نمودم، از برخی مسائل شگفت زده شدم، از جمله در مورد متخصصین روابط عمومی به اصطلاح "یقه صورتی". و بنابراین، من با برخی از بانوان متخصص در این زمینه تماس گرفتم و با آن ها در مورد شغلشان صحبت کردم.


تعمیم این تجربه به کل متخصصین غیر ممکن است، اما من به سرعت متوجه شدم که، برای بسیاری از بانوان، کار در روابط عمومی فن آوری، راهی برای ورود به فن آوری می باشد- اگر شما در استارت‌آپ کوچک کار می کنید، مطمئنا وظایف مختلفی در آن جا دارید، و در شرکت هایی با بنیانگذاران هوشمند، آن ها در تصمیمات مهم شرکت درگیر بوده و فرصت بالا رفتن از نردبان را خواهند داشت.


البته، چالش های بسیاری نیز در این راه وجود دارد، که بانوانی که با من صحبت کردند خیلی بهتر از من می توانند این چالش ها را بیان نمایند. مثل همیشه، برای گوش دادن به Radio Motherboard از همگی شما تشکر می کنم.
 

منبع: سایت همایش زن و روابط عمومی

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استقراض پول برای راه اندازی روزنامه اطلاعات


  نظر مردم آمریکا با قتل روزنامه نگار در نیکاراگوئه تغییر کرد


  پیش بینی سال 2004 «دکستر فیلکینز» روزنامه نگار و صاحبنظر آمریکایی درباره روزافزون بودن مسائل عراق و درگیری های قومی و مذهبی


  تقویم روز ارتباطات/ ایجاد خبرگزاری پارس


  تقویم روز ارتباطات/ ژورنال نویسی در ایران


  آخرین فراخوان آثار دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  راهنمای اجمالی وظایف و فعالیت ‏های روابط ‏عمومی


  نقش روابط عمومی در موفقیت استراتژی بازاریابی و تبلیغات


  نقش روابط عمومی در مدیریت تصویر آنلاین سازمان


  روابط ‏عمومی به عنوان "مرزگستر"


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دومین فراخوان آثار دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی