درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 5 اردیبهشت 1398 - 19:11   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد

  روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


ادامه ادامه مطلب سه

دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ

  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب های منتشر شده انتشارات کارگزار روابــط عمـومی در سال 1397
  برنامه ریزی سناریو
  گوگل مجوز برای سیستم تحویل کالا به وسیله پهپاد‌ موسوم به «وینگ» را گرفت
  اختراع فناوری‌ای که افکار را به صورت کلمات ادا می‌کند
  همایش سالیانه روابط عمومی های استان مرکزی برگزار شد
  نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان ملایر برگزار شد
  در روزهای سخت، چرا باید کنار روزنامه‎نگاری محلی بایستیم؟
  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران
  برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی های برتر منطقه دو کشور
  دوره آموزشی اصول و مبانی ارتباط جمعی در کرمان برگزار می شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27598صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 23 دی 1397 - 09:47
زمانی که ستون «درگوشه و کنار شهر» روزنامه اطلاعات دارای بیشترین مخاطب بود ـ دلیل مخاطبان
روزنامه اطلاعات از اواخر دهه 1330 تا اوایل دهه 1350 هر چند وقت یکبار درباره مطالب منتشره و ترکیب صفحات و ... از مخاطبان نظرسنجی می کرد و نظرات را پس از جدول بندی در جلسات دبیران و سپس نویسندگان مطرح و مطابق خواست مخاطبان ـ اگر منجر به خروج از اصول ژورنالیسم نمی شد ـ دست به تغییرات می زد
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نتایج نظرسنجی روزنامه اطلاعات در دی ماه 1346 از مخاطبان خود نشان داد که صفحه 5 ستون از 5 نویسنده که در این صفحه ـ نامه ها و نظرات ارسالی مخاطبان و مطالب و درد دل های تلفنی و نیز مقالات انتقادی هم چاپ می شد و همچنین ستون «درگوشه و کنار شهر» که تهیه و تنظیم آن از مؤلف تاریخ آنلاین [نوشیروان کیهانی زاده] و در آن زمان از دبیران اطاق خبر آن روزنامه و از سردبیران خبرگزاری پارس و اخبار رادیو بود خوانندگان بیشتری داشتند و پس از اینها، صفحه عبور از 5 قاره شامل مطالب جالب، خواندنی و دانستنی از گوشه و کنار جهان. مخاطبان گفته بودند که هر ستون درگوشه و کنار شهر دارای چند داستان کوتاه جالب و واقعی است و حاوی اندرز. اخبار حوادث (پلیسی و قضایی)، مدارس، ورزشی، هنری و بهداشتی نیز پُرخواننده و اخبار اقتصادی کمترین خواننده را داشتند. مخاطبان گفته بودند که مطالب اقتصادی، دولتی هستند و از منابع رسمی کسب شده اند و تبلیغ. ابتکار صفحه 5 ستون از 5 نویسنده از دکتر علی اصغر حاج سیدجوادی است که دوبار خود او و یک هم برادرش دکتر حسن، سردبیر روزنامه اطلاعات بودند.


روزنامه اطلاعات از اواخر دهه 1330 تا اوایل دهه 1350 هر چند وقت یکبار درباره مطالب منتشره و ترکیب صفحات و ... از مخاطبان نظرسنجی می کرد و نظرات را پس از جدول بندی در جلسات دبیران و سپس نویسندگان مطرح و مطابق خواست مخاطبان ـ اگر منجر به خروج از اصول ژورنالیسم نمی شد ـ دست به تغییرات می زد و حتی در تحریریه اش، انتقال و جابجایی به وجود می آورد که گاهی سردبیر اجرایی (که متفاوت از سردبیر کل است) به کار دیگری منصوب می شد. این نظرسنجی در شهرستانها توسط نمایندگان روزنامه و در تهران، توسط افراد و موسسات حرفه ای انجام می شد. این قبیل نظرسنجی از سال 1334 در رادیو ایران نیز صورت می گرفت و هر دو ماه یک بار. فرق کار در این بود که در مورد رادیو، از مخاطب سئوال می شد که آیا از برنامه ای که می شنود راضی است و یا ناراضی و نتیجه برای آگاهی کارکنان انتشارات و رادیو (که بعدا وزارت اطلاعات و جهانگردی و اینک وزارت ارشاد شده است) در تابلوهای اعلانات این سازمان نصب و به مسئولان برنامه ها ابلاغ می شد تا ایرادهای واصله را برطرف کنند.


برنامه «درگوشه و کنار شهر» که مبتکر و مدیر آن، مؤلف این تاریخ آنلاین بود و از تابستان 1341 تا زمستان 1343 هر روز در ساعت 4 و 30 دقیقه بعد از ظهر از رادیو ایران (سراسری) پخش می شد در طول این مدت صد درصد مخاطب (شنونده) داشت ولی 5 و گاهی تا 7 درصد گفته بودند که از محتوا کاملا راضی نیستند. مؤلف این تاریخ آنلاین بعدا آن را به روزنامه اطلاعات منتقل کرد، در صفحه حوادث و بعدا صفحه 6 این روزنامه و نیز مجله اطلاعات هفتگی با همان عنوان «درگوشه و کنار شهر» چاپ می شد و احمد سخاورز (مترجم انگلیسی و دبیر اخبار وقت رادیوتلویزیون) هم بر برخی از مطالب آن کاریکاتور می کشید. سخاورز بیش از سه دهه است که در کانادا زندگی می کند و به «الان سخاورز» معروف است و در این کشور آثار هنری متعدد به وجود آورده است از کاریکاتور، نقاشی بویژه درباره حیات وحش و مجسمه سازی و از معاریف کانادا است. وی جوائز هنری متعدد به دست آورده و نقاشی های او از حیات وحش تمبر پُستی شده اند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


  تحولات رسانه ها؛ سه قرن و اندی پس از انتشار نخستین روزنامه در آمریکا ...


  امضای تفاهم نامه همکاری بین انجمن بین‌المللی روابط عمومی‌ و سازمان بورس و اوراق بهادار


  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی / رونمایی از طرح سفیران آب


  بازدید مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز از دفتر خبرگزاری فارس


  سومین نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات گلستان برگزار شد


  تیراژ کل روزنامه‌های ایران زیر یک میلیون است


  تمدید ‌مهلت ثبت‌نام یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال


  سومین نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات گلستان برگزار شد


  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی مشخص شدند