درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 31 مرداد 1396 - 21:28   

آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟

  آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟


ادامه ادامه مطلب یک

قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی

  قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی


ادامه ادامه مطلب دو

هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ

  هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد

  مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟
  مدیران روابط‌عمومی در ارتباطات خود به کرامت انسانی توجه کنند
  برگزاری اولین همایش "پدافند غیر عامل" در بانک ملی ایران
  «جوک» جایزه ویژه جشنواره «بام»
  سخنگوی رسمی سازمان ملی استاندارد معرفی شد​
  امروز، آخرین فرصت افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز در بانک ملی ایران
  مدیر عامل بانک ملی ایران خبر داد: کاهش سهم بانک ملی ایران از مطالبات معوق شبکه بانکی به 9 درصد
  برند سازی شخصی و ساخت داستان
  بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری / خریداران را میخکوب خود کنید
  عصب شناسی چه کمکی به تبلیغ بهتر می کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27595صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 21 دی 1395 - 12:12
کمبود روزنامه نگار اینوستیگیتیو در روزنامه ها
«بگو به من، ولی نه دروغ» عنوان کتاب تازه ای به زبان انگلیسی است که در دسامبر 2004 در زمینه خبرنویسی در 655 صفحه انتشار یافته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «بگو به من، ولی نه دروغ» عنوان کتاب تازه ای به زبان انگلیسی است که در دسامبر 2004 در زمینه خبرنویسی در 655 صفحه انتشار یافته است.

 

جان پیلجر روزنامه نگار با تجربه که این کتاب را ادیت کرده است در مقدمه آن نوشته است: هر خبر دارای شش عنصر است از این قرار: «کی(اصحاب خبر)، کی (زمان وقوع)، کجا (محل وقوع)، چی (نوع رویداد)، چرا و چگونه (چرا و به چه دلیل روی داد و سبب چه بود). در دو - سه دهه اخیر دیده شده که چهار عنصر اول در عموم اخبار مطابق واقع نوشته می شود ولی در بیشتر خبرها، دو عنصر آخر (چرا و چگونه) کامل و یا اینکه درست نوشته نشده است.

 

ضعف خبرنگار و یا وجود سانسور در یک جامعه را از همین دو عنصر می شود به دست آورد و استنباط کرد. طبق اصول روزنامه نگاری، دبیر میز؛ کاپی ادیتور، و بالاخره سردبیر اجرایی و یا معاونش نباید اجازه انتشار چنین خبرهای ناقصی را بدهند باید آن را و حتی با اخم و تشر به خبرنگار مربوط بازگردانند تا تکمیل کند، ولی همانها هم اگر دو عنصر چرا و چگونه (حادثه اتفاق افتاد و یا تصمیمم گرفته شد و انتصاب صورت گرفت و ...) نادرست و به دروغ ذکر شده باشد نمی توانند در آن لحظات ضرب الاجل متوجه شوند.

 

شاید خبرنگار هم نداند که منبع خبر سرش کلاه گذارده و چرا و چگونه نادرستی به او داده است. جامعه (مخاطبان)، این عذر رسانه را نمی پذیرند و حقایق را می جویند. در این وضعیت، روزنامه نگار اینوستیگیتیو (در فارسی واژه معادل ندارد) به چرا و چگونه ی داده شده در خبر تردید می کند و همانند کارآگاه پلیس به جستجو می پردازد، خطر می کند و حقیقت را هر چه که باشد کشف و به اطلاع مردم می رساند.


پیلجر اشاره کرده است که برخی از رسانه ها فاقد روزنامه نگار و میز اینوستیگیتیو هستند که ضعف بزرگی است و در این وضعیت باید گفت که وای به حال آن جامعه.

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تفاوت بین بازاریابی و روابط عمومی


  پنح تفاوت اصلی بین تبلیغات و روابط عمومی


  نتایج یک تحقیق نشان داد: دیدگاه و روش رفتار انسان از هوش او مهم تر است


  تاسیس کرسی «ارتباطات علم و فناوری» در دانشکده علوم ارتباطات


  برگزاری دوره‌های آموزشی روابط عمومی‌ اوقاف در تبریز


  پیش‌بینی حذف قریب‌الوقوع مراکز مخابراتی


  شیائومی و گوگل موبایل می‌سازند


  «عکس بفرست، جایزه بگیر»


  احراز هویت کسب وکارهای آنلاین


  ایجاد بزرگ‌ترین پایگاه داده دنیا در نروژ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی مدیریت استراتژیک روابط عمومی اعلام شد