درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 6 بهمن 1395 - 05:47   

بانک ملی ایران در صدر ۵۰۰ شرکت برتر ایران قرار گرفت

  بانک ملی ایران در صدر ۵۰۰ شرکت برتر ایران قرار گرفت


ادامه ادامه مطلب یک

«برترین» گوشی‌های سال ۲۰۱۶

  «برترین» گوشی‌های سال ۲۰۱۶


ادامه ادامه مطلب دو

واکسن اخبار دروغ

  واکسن اخبار دروغ


ادامه ادامه مطلب سه

ادوارد اسنودن: حقیقت آشکار خواهد شد!

  ادوارد اسنودن: حقیقت آشکار خواهد شد!


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مراسم تودیع و معارفه رئیس روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد
  حمله سایبری به وزارت کار عربستان
  «برترین» گوشی‌های سال ۲۰۱۶
  نشست مشترک روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شاهرود
  برگزاری شورای روابط عمومی های صنعت آب و برق مازندران
  افت سطح اعتماد به مدیران ارشد اجرائی به پایین ترین میزان خود در تمام ادوار
  چگونه فیس بوک نیاز به پرداخت به روابط عمومی را کاهش داده است
  ژورنالیسم تلویزیونی
  واکسن اخبار دروغ
  دیدگاهی درباره واکنش‌ها به رفتار مردم در حادثه پلاسکو
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27595صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 21 دی 1395 - 12:12
کمبود روزنامه نگار اینوستیگیتیو در روزنامه ها
«بگو به من، ولی نه دروغ» عنوان کتاب تازه ای به زبان انگلیسی است که در دسامبر 2004 در زمینه خبرنویسی در 655 صفحه انتشار یافته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «بگو به من، ولی نه دروغ» عنوان کتاب تازه ای به زبان انگلیسی است که در دسامبر 2004 در زمینه خبرنویسی در 655 صفحه انتشار یافته است.

 

جان پیلجر روزنامه نگار با تجربه که این کتاب را ادیت کرده است در مقدمه آن نوشته است: هر خبر دارای شش عنصر است از این قرار: «کی(اصحاب خبر)، کی (زمان وقوع)، کجا (محل وقوع)، چی (نوع رویداد)، چرا و چگونه (چرا و به چه دلیل روی داد و سبب چه بود). در دو - سه دهه اخیر دیده شده که چهار عنصر اول در عموم اخبار مطابق واقع نوشته می شود ولی در بیشتر خبرها، دو عنصر آخر (چرا و چگونه) کامل و یا اینکه درست نوشته نشده است.

 

ضعف خبرنگار و یا وجود سانسور در یک جامعه را از همین دو عنصر می شود به دست آورد و استنباط کرد. طبق اصول روزنامه نگاری، دبیر میز؛ کاپی ادیتور، و بالاخره سردبیر اجرایی و یا معاونش نباید اجازه انتشار چنین خبرهای ناقصی را بدهند باید آن را و حتی با اخم و تشر به خبرنگار مربوط بازگردانند تا تکمیل کند، ولی همانها هم اگر دو عنصر چرا و چگونه (حادثه اتفاق افتاد و یا تصمیمم گرفته شد و انتصاب صورت گرفت و ...) نادرست و به دروغ ذکر شده باشد نمی توانند در آن لحظات ضرب الاجل متوجه شوند.

 

شاید خبرنگار هم نداند که منبع خبر سرش کلاه گذارده و چرا و چگونه نادرستی به او داده است. جامعه (مخاطبان)، این عذر رسانه را نمی پذیرند و حقایق را می جویند. در این وضعیت، روزنامه نگار اینوستیگیتیو (در فارسی واژه معادل ندارد) به چرا و چگونه ی داده شده در خبر تردید می کند و همانند کارآگاه پلیس به جستجو می پردازد، خطر می کند و حقیقت را هر چه که باشد کشف و به اطلاع مردم می رساند.


پیلجر اشاره کرده است که برخی از رسانه ها فاقد روزنامه نگار و میز اینوستیگیتیو هستند که ضعف بزرگی است و در این وضعیت باید گفت که وای به حال آن جامعه.

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «برترین» گوشی‌های سال ۲۰۱۶


  فرانسه غیر قابل اطمینان ترین کشور در جهان است: نظرسنجی بزرگ ترین موسسه روابط عمومی در جهان


  کمالوند: علیفر مدیر روابط عمومی پرسپولیس است


  افت سطح اعتماد به مدیران ارشد اجرائی به پایین ترین میزان خود در تمام ادوار


  یش‌بینی کارشناسان بازاریابی از تحولات شبکه‌های اجتماعی در سال جدید


  ژورنالیسم تلویزیونی


  کتک کاری خبرنگاران عربی در آستانه


  شرکت سامسونگ می‌گوید مشکل گوشی‌های «نوت ۷» از باتری آن است


  ادوارد اسنودن: حقیقت آشکار خواهد شد!


  ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط عمومی هشتمین شغل پر استرس در آمریکا