شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیرعامل گروه صنعتی دنیای اشانتیون با اشاره به اینکه همه افراد جامعه ما با فلسفه عیدی و هدیه آشنا هستند گفت: در روزگار قدیم در ماه های آخر سال همیشه با پیدا کردن یک دسته پول نو همراه بود جهت عیدی سال نو و این هدیه با فواید و برکت در زندگی مردم عجین شده بود.
حسین کاشانی نیا در سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در هتل المپیک افزود: بطور مثال ما درماه های قبل از سال جدید به دنبال پاکت های زیبا و مقدار بی شماری از پول های نو برای دادن عیدی بودیم و این تا به حال ادامه دارد در ایران هم تا همین سال های اخیر بیشتر به جهت پس انداز و پشتوانه، پول را بهترین هدیه می دانستند، ولی با تغییر سلیقه های مردم و پایین آمدن ارزش واحد ریال پیشنهاد در این است که با انتخاب یک کالای سودمند و جدید در عین صرفه هزینه از اطرافیان تقدیر و تشکر لازم انجام می شود.
مدیر یک شرکت تبلیغاتی و خدماتی ادامه داد: این روزها تهیه هدیه مناسبی که مخاطبتان از ته دل دوست بدارد کار سختی است موضوع کارایی یک هدیه خوب امر بسیار مهم و روانشناختی برای یک مدیر متخصص در تهیه امور هدایا می باشد.
کاشانی اظهار داشت: امروز باید بیش از پیش علایق و نیازهای دور از دسترس مخاطبین تان توجه کنید زیرا تناسب زمان، فصل و مناسبت تهیه یک کادوی کاربردی را نباید از نظر دور داشت.
وی خاطرنشان کرد: تا به حال از دست یک باغبان محلی یک نارنج خوش رنگ و خوشبو و زیبا را هدیه گرفته اید در آن زمان چه حسی را داشته اید.
به گفته کاشانی نیا از تکرار خرید هدیه آنچه با سلیقه افراد سنجیده می شود و در آن سایز و رنگ دخیل هستند پرهیز نمایید و این در آقایان بیشتر به چشم می خورد چون توانایی خرید در آنها کمی متفاوت تر است .
وی با اشاره به تاثیر گذاری روابط عمومی خوب در جذب مخاطبان و برقراری ارتباط گسترده برآنچه نوآوری و کم اطلاعی از آن باعث عدم خریدشان تا به امروز برای شما شده برای دیگر افراد هم همین کم اطلاعی باعث عدم تهیه اش می شود و این موضوع مهمی است برای تهیه کادویی که در نظر اول جلب توجه کند.
کاشانی نیا اظهار داشت: روابط عمومی های خوب و مشتری مدار می توانند متوجه شوند که مشتری واقعی ما کیست و وظیفه ما نسبت به آنها چیست؟
وی پرسش دوم را ماموریت واقعی سازمان ما چیست و می خواهد در این مسیر به کجا برود ، مطرح کرد و گفت: طرح و نقشه امسال شما برای تاثیر گذاری بیشتر روی مخاطبین تان چیست؟
کاشانی نیا تصریح کرد: پرسش مهم در این جا این است که با محتواترین کاری که در گسترش ارتقای روابط عمومی انجام داده اید چه بوده و انتخاب شما به عنوان روابط عمومی چیست؟
به گفته وی اغلب وقتی با نگاهی انتقادانه به خطاهای رفتاری دیگران می نگریم با انسان های غیرمنطقی و پراشتباهی مواجه می شویم که خیلی از ما در امور جاری زندگی شان موفق تر بوده و هستند چرا؟
مدیر شرکت تبلیغاتی و خدماتی گفت: زمانی که خود را از رقبای دیگر متمایز می کنید، آن گاه مشتری نیز با شما همانند طلایی درخشان و کمیاب رفتار می کند ونه هوایی بی رنگ و بو که همه جا به فراوانی یافت می شود. برای آن که مانند طلا بدرخشید، چاره ای ندارید جز آن که خود را متمایز کنید تا بدرخشید.
کاشانی نیا گفت: بازار همیشه بزرگ تر از کسب و کارهاست زیرا در هر لحظه از زمان، صدها عامل گوناگون از درون و بیرون به بازار شکل می دهند که برآیندشان باعث می شود، بازار به هر سویی حرکت کند باید در هر لخظه خود را با ضرب آهنگ بازار هماهنگ کنید و هرگز فریب موفقیت های گذشته تان را نخورید.
به گفته وی بازار اقیانوسی پرتلاطم است و به جای آنکه در برابر موج هایش ایستادگی کنید، بهتر است موج سواری بیاموزید تا همیشه بر قله ی امواج بایستید.
|