درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 01:50   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27588صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 20 دی 1395 - 11:52
هاشمی رفسنجانی مردی از جنس روابط عمومی
معتقدم روابط عمومی‌ها امروز باید با ارتقای دانش و مهارت‌های خود، پایگاه اصلی خود را به عنوان مشاوران ارشد مدیران سازمان‌ها به دست آورند. این مهم تحقق نمی‌یابد مگر با عزم و اراده همه فعالان این عرصه برای جهت دهی مناسب به فعالیت‌های روابط عمومی
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- طی سالهای متمادی که از عمر جمهوری اسلامی ایران می گذرد بی تردید یکی از همراه ترین مسئول بلند پایه نظام در همراهی، همدلی با کارگزاران روابط عمومی و فعالان این عرصه، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. توجه ویژه ایشان به مقوله اطلاع رسانی و آگاهی مردم توسط روابط عمومی ها و همچنین تلاش از سوی این نهاد مدنی به صورت اصولی و منطقی و صحیح و هدفمند برای تنویر افکارعمومی در خصوص تصمیمات، اقدامات و رخدادهای صورت گرفته تبدیل به یک دغدغه جدی شده بود، به نحوی که برا ی تحقق یکی از اصول متعالی قانون اساسی همواره حمایت، دیدگاه ها و انتظارات خود را در قالب سخنرانی ها، ملاقات های عمومی و خصوصی و یا ارسال پیام های مناسبتی در ارتباط با رخدادهای علمی و عملی روابط عمومی به نحو شایسته و مقتضی بیان می نمود.


با بررسی اجمالی به بخشی از سخنان و پیام های ایشان در ارتباط با فعالیت های علمی و عملی روابط عمومی ها در طی این سال ها بهتر می توان به اندیشه ، تفکر ، دیدگاه و نصایح و دغدغه های ایشان در حوزه روابط عمومی پی برد و بی شک می توان وی را به واسطه اشراف علمی و عملی و تجربیات ارزشمند کاربردی با همه ویژگی های خاص شخصیتی که سرد و گرم چشیده روزگار و بی شک مردی برای تمام فصول بوده است مردی از جنس روابط عمومی دانست.


برای اثبات رویکرد حرفه ای آقای هاشمی رفسنجانی به موضوع روابط عمومی و به روز بودن اطلاعات و آگاهی ایشان نسبت به شرایط روابط عمومی توام با اشراف و تسلط ایشان بر وضعیت روابط عمومی کشور و مشکلات و موانع موجود بر سر راه این نهاد مدنی همراه با ارایه راهکار برای بهبود و توسعه روابط عمومی به بخشی از سخنان ایشان در مناسبت های مختلف اشاره می کنیم:


نتیجه: تاکید بر حرکت اطلاع‌‏رسانی درست برای آگاهی رساندن به مردم به عنوان یک وظیفه ذاتی و فلسفه وجودی روابط عمومی


همشهری آنلاین شنبه 20 بهمن 1387:
آیت‌‏الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار، آگاهی‌‏بخشی را مهمترین وظیفه روابط عمومی‌‏ها عنوان کرد و گفت: حرکت اطلاع‌‏رسانی درست برای آگاهی رساندن به مردم برای اخذ تصمیمات صحیح توصیه‌‏ای اسلامی است که روابط عمومی‌‏ها با عمل به آن می‌‏توانند خیر و صلاح را برای جامعه به همراه داشته باشند.


نتیجه: تاکید بر اتخاذ رفتار حرفه ای و اخلاق حرفه ای از سوی روابط عمومی ها و پرهیز از روش یک سویه و تبلیغ صرف و همچنین دوری جستن از شخصیت توجیه گری

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توقع عملکرد یک سویه توسط روابط عمومی‌‏ها را توقعی نابه‌‏جا دانست و گفت: تصور این موضوع که روابط عمومی تنها وظیفه تبلیغ برای سازمان متبوع خود و توجیه عملکرد آن نزد افکار عمومی را داشته باشد، غلط است و موجب انحراف در عملکرد آن دستگاه می‌‏شود.

 

نتیجه: اشاره به این مهم که پاسخگویی شفاف، صحیح، دقیق و به موقع وظفه روابط عمومی و دانست و آگاهی حق مردم و افکار عمومی است


وی تصریح کرد: ارائه آمارهای غلط، مخفی کردن‌‏ حقایق به منظور فریب افکارعمومی از راه‌‏های خلاف از آفات و انحراف‌‏های اطلاع‌‏رسانی ناصحیح است.


نتیجه: بیان این موضوع که روابط عمومی وکیل مدافع و حافظ منافع مردم می باشد و در کنار صیانت از حقوق سازمان عهدار این نقش اساسی در ارتباط با مردم می باشد .


هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: حرکت دوسویه روابط عمومی‌‏ها، برای انتقال نظرات حقیقی مردم به سازمان خود و همچنین اطلا‌‏ع‌‏رسانی دقیق به موقع مردم از عملکرد آن سازمان، حرکتی صحیح است که باید تقویت شود.


نتیجه: اشاره صریح بر وظایف اصلی روابط عمومی توام با تاکید بر دارا بودن مهارت های شنیداری ، گفتاری نوشتاری و دیداری روابط عمومی ها در مواجهه با مردم و برقراری ارتباط دوسویه بین سازمان و مردم


ایسنا سه شنبه 1395/3/11
آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار، با تأکید بر کارکرد دو سویه روابط عمومی ها برای بیان حرفه ای حاکمیت مردم و رساندن پیام متقابل آنان به همدیگر، گفت: روابط عمومی ها در سازمان ها و نهادها، هم حکم گوش را برای شنیدن نکته ها و انتقادات دارند و هم مانند دست و زبان، باید نیازها، نظرها و بایدها و نبایدهای نظام و مردم را بگویند و بنویسند.


نتیجه: اشاره به اصل مهم که فلسفه وجودی روابط عمومی چیزی جز حقیقت جوئی ، حقیقت شناسی ، حقیقت یابی و حقیقت گوئی نیست و اگر روابط عمومی از این فرصت به درستی استفاده نکند هر فرصتی تبدیل به تهدید جدی خواهد شد


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حقیقت را شرط اصلی موفقیت روابط عمومی ها در هر جامعه و حاکمیتی دانست و گفت: حقیقت در ذات خویش جذابیت هایی دارد که فطرت هر انسانی آن را می پذیرد و اگر به پیرایه های غیر واقعی آغشته گردد، حتی اگر پذیرش عمومی یابد، مقطعی خواهد بود.


ایشان با توصیه به مسولین روابط عمومی های سازمان ها و نهادهای مختلف و متعدد کشور، گفت: نصیحت من به شما به عنوان زبان متقابل مردم و نظام این است که مسایل را خیلی صریح و صادقانه بگویید.


آیت الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به رشد خیره کننده رسانه های مجازی در کشور و تأثیراتی که بر جهت دهی افکار عمومی در جامعه دارند، گفت: دیگر زمان انحصاری کردن اطلاع رسانی در جوامع گذشته است و رسانه های مجازی بر آن عقیده باطل خط بطلان کشیدند که می توان با سانسور و تحریف، حقایق را از مردم پنهان کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر این نکته که نقش میانجی و پل دو سویه ارتباطی روابط عمومی ها بسیار مهم است، گفت: فراموش نکنیم که با مردمی آگاه در جامعه سروکار داریم که دوست دارند حقایق را از تریبون ها، بلند گوها و رسانه های نظام بشنوند و اگر چنین نباشد، دسترسی به رسانه های بیگانه خیلی آسان شده که آنان هم به شکل کاملاً حرفه ای با شناخت کامل از فرهنگ و جامعه مخاطب، اهداف و برنامه های خویش را به مخاطبین القا می کنند.


نتیجه: ضرورت حضور و فعالیت روابط عمومی در عرصه ها و بخش های مختلف و رسیدن به اصل خود باوری در خصوص اهمیت فعالیت و کارکرد روابط عمومی در کشور


آیت الله هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «مسولین روابط عمومی وظیفه سنگینی دارند»، گفت: این که در همه دستگاه ها و نهادها، پست روابط عمومی، ضروری و ماندگار است، به خاطر این است که مسولین نهادها و دستگاه ها ملزمند در همه سطوح نظرات خود را به جامعه برسانند و حرف های مردم را بشنوند.


ایشان با بیان این جمله که «کارکنان روابط عمومی ها باید معتقد باشند که در بخش مهم سازمان و نهاد خویش مشغول به کارند»، گفت: خوشبختانه سیر آگاهی مردم در همه بخش های جامعه کار روابط عمومی ها را آسان و در عین حال پیچیده تر کرده، چون اقناع عمومی وظیفه بسیار سنگینی است که باید براساس دانش روان شناسی و جامعه شناسی باشد.


نتیجه: ارائه راهکار های عملی مبنی بر توسعه فعالیت روابط عمومی با تاکید رویکرد استراتژی محوری روابط عمومی ها و تلاش برای هماهنکی و همسوئی این استراتژی با استراتژی سازمان برای برون رفت از مشکلات


روابط عمومی مبتنی بر اصول حرفه ای و اخلاقی، به عنوان دانشی کارآمد و موثر از توانی بالا برای ایفای نقش برجسته در ارتقای مناسبات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برخوردار است. مشکلات و پیچیدگی های مدیریت بر سازمان ها، اتکای بیش از پیش به علوم و اصول روابط عمومی را برای یافتن راه های برون رفت از مسایل، اجتناب ناپذیر کرده است.


نتیجه: انتظار از " روابط عمومی " برنامه ریزی ، تصمیم سازی ، تصمیم گیری و ارایه راه حل است این انتظار به خوبی مورد توجه برخی از مدیران هوشمند و موفق قرار گرفته است.

"روابط عمومی با توجه به رسالت‌های مهمی که بر عهده دارد، به عنوان نهادی برآمده از متن مردم، کارساز و اثربخش، نیازمند تقویت و تکامل زیستی است؛ هم از بعد برونی و افزایش حمایت مدیران سازمان‌ها برای مشارکت بیشتر در برنامه‌ریزی‌های سازمانی و هم از جنبه درونی و صنفی، از این منظر به دلیل نبود نهاد متولی و هدایتگر روابط عمومی در کشور، به نظر می‌رسد روابط عمومی‌ها نیاز به مشارکت و همدلی بیشتر برای رشد و تعالی خود دارند و در این میان تقویت نهادهای صنفی و حرفه‌ای و تشکیل سازمان نظام روابط عمومی می‌تواند کارساز و مثمرثمر باشد.


معتقدم روابط عمومی‌ها امروز باید با ارتقای دانش و مهارت‌های خود، پایگاه اصلی خود را به عنوان مشاوران ارشد مدیران سازمان‌ها به دست آورند. این مهم تحقق نمی‌یابد مگر با عزم و اراده همه فعالان این عرصه برای جهت دهی مناسب به فعالیت‌های روابط عمومی."


نتیجه: تاثیرمستقیم و اثر بخش فعالیت روابط عمومی بر امکان ادامه حیات و ماندگاری ساز مان ها


"نقش بی‌بدیل روابط عمومی‌ها، امروز بیش از هر زمانی، بارز‌تر و مشخص‌تر شده و همه اذعان دارند که حفظ و ادامه حیات سازمان‌ها، منوط به توانایی روابط عمومی آن‌ها در برقراری تعامل و ارتباط صحیح با جامعه است."


نتیجه: اشاره به توسعه فعالیت و کارکرد روابط عمومی ها عصر حاضر و ایفای نقش کلیدی و موثر آن در عرصه های مختلف ملی و بین المللی و دیپلماسی رسانه ای

"روابط عمومی به عنوان علمی از زیرشاخه های علوم ارتباطات در زمره نیازهای جدی و حیاتی جوامع بشری امروز قرار دارد.


یکی از کارگروه های مهم روابط عمومی مدیریت دیپلماسی ارتباطی و در درون آن دیپلماسی رسانه‌ای است و اگر جوامع از این توان و مهارت به شکلی تخصصی و نظام مند استفاده کنند می‌توانند از پشتیبانی افکارعمومی به عنوان قدرتی نامرئی و مهارناپذیر در پیشبرد اهداف خود بهره گیرند.


بدیهی است رشد و پیشرفت سریع وسایل و تجهیزات ارتباطی، محدوده‌ مرزهای سیاسی و جغرافیایی در جهان را درنوردیده و حصارهای خود خواسته و ناخواسته انحصار اطلاع‌رسانی و سانسور و بی‌خبری را شکسته و جهان امروز را حتی از یک دهکده کوچک نیز کوچک‌تر کرده است. مطمئنم کسانی که موفق می‌شوند مسلح به علوم روز اطلاع‌رسانی باشند، افرادی فعال‌تر، هوشیارتر و از لحاظ روح و جسم بالنده‌تر خواهند بود.


و کلام آخر اینکه ایشان با درایت و هوشمندی به این نکته مهم اشاره دارد که توسعه کشور و توفیق روابط عمومی از حیث تاثیر و تاثر متقابل به هم مرتبط می باشند و اگر کشور دارای روابط عمومی توسعه یافته، مترقی و بالنده باشد این توسعه یافتگی می تواند زمینه ساز رشد و توسعه کشور باشد زیرا بی تردید دانائی و دانا شدن زمینه ساز توانائی و توانا شدن است.


آیت الله هاشمی رفسنجانی: توفیق روابط عمومی های کشور به منزله توسعه ایران است.


خدایش بیامرزاد و به قول شاعر:
از شمار دو چشم یک تن کم و ز شمار خرد هزاران بیش

 

 

منبع: شارا





 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد