درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:48   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27570صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 19 دی 1395 - 14:35
محتویات ویدیویی
محتویات ویدیویی یکی از اولویت‌های اصلی برای فیسبوک به حساب می‌آیند و در همین راستا به احتمال زیاد شاهد اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید با محوریت ویدیوهای 360 درجه، بویژه نمونه‌های سازگار با Oculus Rift خواهیم بود. نرم‌افزار رسمی ویژه کنفرانس شرکت فیسبوک به‌طور فهرست‌وار به ارائه دو راهکار ویژه که با استفاده از آن، توسعه‌دهندگان می‌توانند فرمت‌های ویدیویی را به‌منظور سازگاری هرچه بیشتر با تکنولوژی واقعیت مجازی بهینه‌سازی کنند و در نهایت آن را در برنامه مورد نظر خود به‌کار گیرند اشاره کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، محتویات ویدیویی یکی از اولویتهای اصلی برای فیسبوک به حساب میآیند و در همین راستا به احتمال زیاد شاهد اضافهشدن قابلیتهای جدید با محوریت ویدیوهای 360 درجه، بویژه نمونههای سازگار با Oculus Rift خواهیم بود. نرمافزار رسمی ویژه کنفرانس شرکت فیسبوک بهطور فهرستوار به ارائه دو راهکار ویژه که با استفاده از آن، توسعهدهندگان میتوانند فرمتهای ویدیویی را بهمنظور سازگاری هرچه بیشتر با تکنولوژی واقعیت مجازی بهینهسازی کنند و در نهایت آن را در برنامه مورد نظر خود بهکار گیرند اشاره کرده است. با توجه به اینکه مجموعهای از قابلیتها و تواناییهای جدید بهتازگی و در هفته گذشته به Facebook Live افزوده شده، احتمال رونمایی از قابلیتهای جدید در این زمینه، بعید بهنظر میرسد. از سوی دیگر از آنجا که سرویس پخش زنده ویدیویی در ماه اوت راهاندازی شده و قابلیتی نوپا به حساب میآید، ارایه راهکارهای جدید برای بازشدن دسترسی توسعهدهندگان به این قابلیت، کمی زود بهنظر میرسد.با وجود این مطمئنا شاهد اختصاص یک قسمت از رویداد F8 به قابلیت پخش ویدیو در شبکه فیسبوک خواهیم بود.

 

پیادهسازی استراتژی محتویات ویدیویی در هفت مرحله

وقتی مراحل برنامهریزی برای کمپین محتوای ویدیویی از جمله تعریف اهداف، بازار هدف و سبک ویدیو را کامل میکنید، زمان آن فرا   میرسد که دست به کار شده و نخستین ویدیوی خود را بسازید. اما چه گامهایی باید بردارید؟ ادامه گزارش را بخوانید.

 مرحله 1: اجرا: شما باید در رابطه با پیام خود داستانپردازی کنید که اجزای اصلی آن عبارتند از:

* یک مقدمه قابل توجه/شخصیتپردازی اولیه/ تنظیم صحنه

* راهاندازی/ مسئله/چالش

* رزولوشن/ لب مطلب (جمله اصلی)/ راهحل

* فراخوانی برای بازی

با یک پیام اصلی و یک داستانپردازی بجا، زمان فراخوانی افراد حرفهای برای کمک به شکلدهی و اصلاح ویدیو است تا محصول نهایی به دست آید. به طور کلی، احتمال دارد که شما به ترکیبی از برخی خدمات زیر نیاز داشته باشید:

* یک نمایشنامهنویس

* یک تیم استودیو

* سخنان افزوده (بر تصویر)

* افکتهای موسیقی و صدا

* ویرایشگر

 مرحله 2: کانالهای توزیع مناسبی را انتخاب کنید: ویدئو را روی وبسایت خود قرار دهید. این کار باید انجام شود اما به تنهایی کافی نیست، مگر آنکه حجم ترافیک بسیار بالایی از بازار هدف خود را داشته باشید. حتی در این صورت هم محدودیتهایی وجود دارد، چرا که شما نیاز دارید علاوه بر بازدیدکنندگان موجود، افراد جدیدی را نیز تشویق کنید تا ویدیوهای شما را ببینند.

گزینه دوم یوتیوب است که یک گزینه رایگان عالی برای قرار دادن محتوای ویدیویی شما در معرض دید میلیونها بیننده بالقوه است. این مشابه یک کار بدون نیاز به تفکر است. برای اثربخشی کمپین شما، توانایی تصاحب، تبدیل و مناسبسازی روش تصرف تقدم، حیاتی است، بویژه اگر در تلاشید تا فروش را پیش ببرید و مجموعهای از چشماندازهای با کیفیت بالا را تعریف کنید. متاسفانه ابزار دستیابی به این مسئله در یوتیوب در دسترس نیست.

همچنین شما باید به آگهیهای ابتدای ویدیو توجه داشته باشید. آیا شما میخواهید مخاطبان قبل از شروع ویدیو شما آن را خاموش کنند یا اینکه توجه آنها قبل از شروع برنامه شما تا حدی جلب شده باشد؟

مرحله 3: مردم را برای تماشای ویدیوهای خود تشویق کنید: مرحله بعدی تشویق مردم برای تماشای آن است که این مرحله را میتوان به سه بخش مجزا تقسیمبندی کرد:

1- استفاده از SEO برای کمک به مردم برای یافتن شما؛

2- به مردم بگویید چرا باید این ویدئوها را تماشا کنند.

3- ارایه شواهد اجتماعی برای غلبه بر شک و تردید.

* عنوان: اطمینان حاصل کنید که عنوان شما شامل کلمات کلیدی پیام اصلی شما باشد، اگر ویدیو را در یوتیوب قرار میدهید، عنوان را تا 60 کاراکتر یا کمتر قرار دهید.

* فراداده: از آنجا که موتورهای جستوجو نمیتوانند محتوای واقعی ویدیو را بررسی کنند، باید به آنها کمک و یک شرح آماده کنید که شامل کلمات کلیدی شماست. تنها 55 تا 70 کاراکتر به طور معمول در یوتیوب نمایش داده میشوند اما شما میتوانید توضیحات بلندتری هم بنویسید.

* برچسبها: مجددا با کلمات کلیدی خود برچسب مناسبی برای ویدیو ایجاد کنید.

* متن اضافی: در صورتی که ویدیو را در سایت خود یا در کانالی گذاشتهاید که به شما اجازه میدهد از متن اضافه استفاده کنید، این به موتورهای جستوجو کمک میکند تا آن را یافته و در نتایج خود به درستی نمایش دهند.

* از یک نقشه سایت ویدئویی استفاده کنید: گزینه بهتر اینکه یک نقشه سایت ویدیویی خاص ایجاد کنید تا به صراحت به موتورهای جستوجو بگویید که ویدیوی شما چیست و کجا یافت میشود.

* از تصاویر کوچک مناسبی استفاده کنید: داشتن تصاویر مناسبی بهعنوان ریزتصاویر میتواند اثر فراوانی بر کلیکها داشته باشد، بنابراین اطمینان یابید که از بهترین مورد استفاده و بررسی کنید که قابل بهتر شدن هست یا خیر.

* لینکها: مجددا همانند SEO طبیعی، تعداد لینکهایی که به ویدیوی شما اشاره دارند (روی یوتیوب یا جاهای دیگر)، موجب بالا رفتن امتیاز ویدیوی شما در سراسر موتورهای جستوجو خواهند شد.

 مرحله 4: بهصورت ویروسوار به گسترش آن کمک کنید: زمانی که شما فردی را متقاعد میسازید که ویدیوهای شما را تماشا کند، مرحله بعدی این است که او را تشویق کنید تا در شبکه خود ویدیو را ارسال کند که در این صورت یک اثر ویروسی ایجاد میشود که میتواند به میزان قابل توجهی هزینههای بازاریابی شما را کاهش داده و تعداد بازدیدها را افزایش دهد. این موضوع را به سه حوزه عمده تقسیمبندی کردم تا به آن توجه کنید:

اگر چیزی را درخواست نکنید، آن را به دست نخواهید آورد. برای درخواست از بینندگان برای به اشتراکگذاری ویدیوهای شما با سایر شبکهها خجالت نکشید، بویژه اگر هدف نهایی شما ساخت برند، آموزش یا سایر اهدافی است که نیاز به توزیع گسترده دارد. این کار را برای آنها آسان سازید: تا حد ممکن به اشتراکگذاری، دانلود یا جاسازی ویدیوهای خود را آسان سازید. اطمینان حاصل کنید که هر کجا که ویدیوی خود را قرار میدهید، دکمههای به اشتراکگذاری سریع برای توییتر، گوگل پلاس و فیسبوک همچنین از طریق ایمیل را فراهم سازید.

امکان دانلود را فراهم سازید تا بتوانند بهصورت آفلاین ویدئو را تماشا کرده و آن را به اطرافیان خود، حتی وقتی آنلاین نیستند نشان دهند. امکان اینکه بتوانند ویدیو را در سایت خود قرار دهند فراهم کنید و آنگاه مخاطبین آنها نیز میتوانند ویدیو را ببینند. همچنین میتوانید نظرات آنها را برای مشاهده بازخوردهای اجتماعی بخواهید. با وجود این، اگر ما به طور خاص درباره جذب بازدیدکننده برای به اشتراکگذاری یک ویدیو صحبت میکنیم، آنگاه چهار تم اصلی وجود دارند که بسیار موثر خواهند بود:

* مباحثه: مباحثه به سادگی میتواند با اظهارات جسورانه برخلاف دانش مقرر در صنعت شما عمل کند اما با وجود این شما این کار را انجام دهید؛ مباحثه همواره جلب توجه کرده و به سرعت منتشر میشود.

* سورپرایز: هر چیزی خارج از عادت یا قابل توجه، همواره توسط افراد به اشتراک گذاشته میشود تا آنها باشند که به بقیه برای «کشف» آن مورد کمک کردهاند.

* سودمندی: اگر ویدیوهای شما به مدیران اجرایی برای حل یک مشکل خاص کمک کنند، مشاوره دهند یا روندهای آتی را بررسی کنند، احتمال دارد آنها ویدیو را با همکاران خود که دارای چالشهای مشابهی هستند به اشتراک گذارند.

* ضمیر و نفس: مردم دوست دارند ویدیوهایی را به اشتراک بگذارند که بهگونهای خود آنان را نمایش میدهد. مصاحبهها و مونتاژها راههای مناسبی برای به دست آوردن توجه اشخاص ثالث است که احتمال زیادی وجود دارد تا این ویدیوها را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارند. ویدیوی جوایز نیز برای این هدف مناسب است. تا حدی درباره این رویکرد با احتیاط عمل کنید، زیرا اگر محتوا بسیار خوب نباشد، آنگاه بسیار فراتر از درجه اول انتشار نخواهد رفت.

 مرحله 5: بهینهسازی تبدیلها: زمانی که مردم را به تماشای ویدیوی خود متقاعد ساختید، چگونه میتوانید از آن فراتر روید تا به اهداف خود برسید؟ اگر میخواهید که بازدیدکننده اقدامی جز به اشتراکگذاری در شبکه خود انجام دهد، باید تبدیلها را بهینهسازی کنید.

* فراخوانی برای اقدام را بگنجانید: بسیاری از ویدیوها شامل فراخوانی برای اقدام نمیشوند، بنابراین تمام موجودیت خود را از دست میدهند. اطمینان یابید ویدیوی شما دارای فراخوانی برای اقدام است و مطمئن شوید که با هدف اولیه شما در تطابق است. اگر تقدم و پیشروی میخواهید، اطلاعات بخواهید؛ اگر فروش میخواهید، دعوت به خریدن کنید؛ اگر گفت و گو میخواهید، نظر بخواهید.

* ساده نگاه دارید: اگر ویدیوی شما دارای تنها یک پیام است، آنگاه درخواست برای اقدام قاطع از سوی بیننده سادهتر و واضحتر است.

* اندازهگیری: بررسی کنید کجا تعداد بینندگان افت میکند و طول ویدیو را تا آن نقطه کاهش دهید، یا حداقل فراخوانی مناسب برای اقدام را قبل از نقطه افت قرار دهید.

* کار را ساده سازید: ویدیوی خود را با فراخوانی برای اقدام احاطه کنید تا بینندگان تنها روی یک لینک کلیک کنند، فرم کنار آن را پر کنند. اطمینان یابید که اقدامات در حول و حوش ویدیو و همچنین درون آن قرار داده شوند تا استفاده از آنها آسان باشد.

* حق انتخاب دهید: ممکن است شما تنها درخواست یک اقدام را داشته باشید، اما بیش از یک راه برای انجام آن پیشنهاد دهید. برخی افراد از فرمهای اینترنتی نفرت دارند و ممکن است ترجیح دهند تا ایمیل بزنند، در حالی که بقیه ترجیح دهند تا تلفن کنند. مردم را با ارایه دهها گزینه گیج نکنید، بلکه دو یا سه گزینهای را قرار دهید که اطمینان دارید پرمصرفترین کانالهای ارتباطی برای مشتریان شما هستند.

* انگیزه دهید: به برخی بینندگان انگیزه آنی دهید تا جزییات را با شما به اشتراک گذارند یا خرید کنند ـ یک گزارش منحصر به فرد، یک تخفیف محدود به زمان، یک قرعه کشی ـ تا آنها را از لبه شک و تردید وارد عمل کنید.

* آزمون: تنها ویدیو و فراخوانی را قرار نداده و آن را رها نسازید ـ آزمون. کپیرایترهای وب درباره آزمودن اثر سخنان خود، موقعیت خود، محیط اطراف خود و حتی رنگ و فونت برای بهینهسازی تبدیلها، وسواس دارند.

 مرحله 6: تاثیر ویدئوی خود را به حداکثر برسانید: اکنون که کمپین محتوای ویدیویی خود را دارید، میخواهید اطمینان یابید که دارای حداکثر تاثیر باشد. این به آن معناست که باید سه راه اصلی را در نظر بگیرید تا اثر آن را با استراتژی بازاریابی B2B کلی افزایش دهید.

* آن را به بخشی از کمپین چندکاناله با گزارشها، تحقیق، وبلاگنویسی و ... مبدل سازید تا اینکه نقاط تماس متعدد و رسانههایی وجود داشته باشند تا مدیران بتوانند به کار گیرند. هر فردی ویدیو دوست ندارد، بنابراین داشتن یک متن از آن ایده خوبی است. به طور مشابه بهتر است که یک گزارش در مورد آن وجود داشته باشد، زیرا بهعنوان یکی از معروفترین انواع محتویات B2B در بازاریابی باقی میماند.

* تلاش کنید که کمپین خود را حوالی تقویم وقایع خود زمانبندی کنید. ویدیوهای خود را در ماهی منتشر کنید که رویداد پس از آن رخ میدهد تا به ایجاد buzz و ساخت آگاهی قبل از زمان رویداد کمک کند. این میتواند به مشتریان کمک کند تا با برند شما بیشتر آشنا شوند و احساس کنند شرکت شما را درک میکنند؛ پیش از آنکه با شما در نمایش آشنا شوند. همچنین این ایده خوبی برای ضبط ویدیو در رویداد و انتشار آن است.

* به یوتیوب بهعنوان یک کانال توزیع متکی نباشید. آن را روی وبسایت خود قرار دهید و به طور قطع پورتالهای محتوایی مخصوص کسبوکار را در نظر بگیرید که در آن مدیران اجرایی محتویات حرفهای را تماشا کنند و این سادهتر خواهد بود تا افراد مناسب به سادگی ویدیوی شما را بیابند.

 مرحله 7: همه را یکجا گرد آورده و تکرار کنید: همانگونه که نمیتوانید امید داشته باشید که یک محصول را ایجاد کرده و تا ابد جوایز را درو کنید، همین وضعیت برای کمپین ویدیویی شما نیز برقرار است. آنچه ماه قبل تازگی داشت، ماه دیگر تازه نخواهد بود، بنابراین باید فرآیند را تکرار کنید، هر بار با بررسی و اصلاح خروجی خود، بیشتر یاد گرفته و بهتر شوید. پیشنهاد من این است که حداقل ماهی یکبار برای چیزی جدید هدفگذاری کنید و کمپینهای خود را بر دوره های سه یا چهار ماهه بنا نهید.

بهعنوان مثال، ممکن است شما برای تولید چهار ویدئو، همه مبتنی بر آگاهی برند، برنامهریزی کنید که هر ماه یکبار برای چهار ماه اول سال منتشر شوند. آنگاه، چهار ماه بعدی بر ایجاد تقدم پس از این رویداد و همچنین با یک ویدیوی جدید منتشر شده در هر ماه، متمرکز خواهند بود. در نهایت با به رسمیت شناختن برند، پیشرویها و یکسری مجموعه داده بازاریابی و معیارها در دستان شما، چهار ماه نهایی میتواند منجر به فروش شود، بهویژه با ویدیوهای شما که با هدف خرید تولید شده بودند. در ویدیوهای خود برای بازاریابی موفق باشید.

 

منابع

1. مدیریت محتویات ویدیویی: www.shara.ir

2. پیادهسازی استراتژی محتویات ویدیویی در هفت مرحله، سامان سنندجی: http://forsatnet.ir

3. فرصت امروز

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد